Skravletråd

Kor strenge er dere på ting ein ikkje bør spisa? Feks lakris? Det er jo ein ting som anbefalt å ikkje spise mye av?
Og koffein kor strenge er dokke der? Eg drikke ikkje kaffi men e egentlig veldig glad i Pepsi max

Jeg unngår nok å spise alt som ikke er anbefalt. Har i gjennomsnitt 1-2 glass pepsi Max til dagen, og kanskje 1-2 små kopper kaffi i løpet av en dag. Det står litt forskjellig på nettet hva som er anbefalt, men tenkte jeg vil høre med jordmor på første timen der :happy:
 
Jeg unngår nok å spise alt som ikke er anbefalt. Har i gjennomsnitt 1-2 glass pepsi Max til dagen, og kanskje 1-2 små kopper kaffi i løpet av en dag. Det står litt forskjellig på nettet hva som er anbefalt, men tenkte jeg vil høre med jordmor på første timen der :happy:
Fhi anbefale max 2 kopper kaffi til dagen og viss du drikke Pepsi max i tillegg så er du nok over anbefalt grense. Men ja lurt å høre med jordmor. Akkurat koffein er eg strenge med ihvertfall nå i begynnelsen. Men unner meg energidrikk innimellom (kanskje 1 i mnd)
 
Fhi anbefale max 2 kopper kaffi til dagen og viss du drikke Pepsi max i tillegg så er du nok over anbefalt grense. Men ja lurt å høre med jordmor. Akkurat koffein er eg strenge med ihvertfall nå i begynnelsen. Men unner meg energidrikk innimellom (kanskje 1 i mnd)

Uff ja det er kanskje det.. Men er det bare pepsi max og cola som inneholder koffein av brus?
 
Spiser det jeg ellers hadde spist. Bare med måte, man skal kunne ta det med ro i svangerskapet. Og ikke stresse med hva som er anbefalt eller ikke. Jordmor anbefalte og spise det jeg vil, bare ikke for mye av det. Dette er snart 13 år siden. :hilarious:
 
Dytter opp denne litt eller er det fordi skjult gruppe begynner å ta over?
Har ikke hatt ork å fikse det ennå.. :rolleyes:
 
Kom meg altfor sent i seng i dag, og gruer meg allerede til å stå opp halv syv med mini imorra:’)
 
La meg for to timer siden, men fikk ikke sove pga kvalme. Sitter nå i sofaen og spiser knekkebrød og gruer meg til jobb i morgen. Det sitter svært langt inne å spørre legen om sykemelding, men har fått signaler fra sjefen om at jeg "ligger etter" arbeidsmessig og fått kjeft for feil jeg har gjort....er relativt ny i jobben og prøver å gjøre mitt beste, men bare klarer ikke ta meg sammen når jeg er kvalm/holder på å besvime/har null energi.
 
Herlighet, så kjett Tildus22... ikke noe gøy å føle at man ikke presterer på jobb og i tillegg få pes for det, spesielt når man er ny. Det kan du jo godt si til legen din også, slik at du kanskje kan få sykemelding mens du er som dårligst...?
 
Herlighet, så kjett Tildus22... ikke noe gøy å føle at man ikke presterer på jobb og i tillegg få pes for det, spesielt når man er ny. Det kan du jo godt si til legen din også, slik at du kanskje kan få sykemelding mens du er som dårligst...?

Har fått gradert sykmelding nå ☺️ vet at arbeidsinnsatsen min var dårlig nå etter nyttår, så peset var nok slik sett fortjent. Og så er følelsene litt utenpå kroppen nå, griner av alle TV-program...
 
Så bra! Jeg har fått noen stikk om at jeg er litt off på jobb om dagen jeg også.. men jeg er så sjukt lei jobb og er så trøtt om dagen at jeg gidder liksom ikke å gjøre mer enn nødvendig.
 
Hvilken gravid app liker dere? Jeg har både preglife og Graviditet+ men er ikke veldig imponert over noen av dem....
 
Har preglife, men merker den ikke engasjerer meg så mye - er sjelden innom.

Gruer meg til å møte på kontoret fysisk på mandag. Redd for å spy eller svime av. Redd for at folk er for nærgående (siden jeg ikke har tatt booster). Redd for at jeans blir for ubehagelig. Redd for at folk skal skjønne at jeg er gravid.....
 
Jeg har babyverden, preglife og temaoversikt.
Synes temaoversikt er veldig grei der legger jeg inn alt av avtaler og får påminner på det. Også kan du invitere mer enn 1 til å følgesvangerskapet :)
Også
Å kartlegge kvalme :)
 
Er på jobbfest med jobben til samboer. Utfordrende å være nygravid har jeg funnet ut. tok først boblebad og varmebad(som jeg etterpå fant ut at er på nei-lista)... Og etterpå prøvde jeg å late som at alkoholfrie drinker var vanlige drinker (problemet er når folk synes den ser god ut og vil bestille tilsvarende drink ). Måtte også gå forbi deilig spekemat, diverse skjell og rå fisk under middagen - rart å analysere mat på den måten. Føler jeg har brukt opp kvoten nei-ting siden jeg gikk de første 7 ukene og ikke visste jeg var gravid

Jeg er ikke glad i verken øl eller vin, men kanskje jeg skulle presse i meg en clausthaler i morgen (bare den ikke blir servert i clausthaler-glass ).

Angrer nesten på at ja eg ikke lot som jeg var avholdskvinne fra starten av...
 
Ah, ja det å finne på gode grunner til ikke å drikke når man vanligvis pleier å drikke alkohol på fest er sjuuukt vanskelig.. alle spør om man er gravid med en gang! Jeg har unngått litt for mange sosiale greier og funnet på grunner til at jeg ikke kan være så lenge for ikke å vekke mistanke.. Vanvittig kjipt!
 
Ah, ja det å finne på gode grunner til ikke å drikke når man vanligvis pleier å drikke alkohol på fest er sjuuukt vanskelig.. alle spør om man er gravid med en gang! Jeg har unngått litt for mange sosiale greier og funnet på grunner til at jeg ikke kan være så lenge for ikke å vekke mistanke.. Vanvittig kjipt!

Heldigvis bra utvalg Moctails på hotellet, og til middagen drakk jeg eplejuice ☺️ Har tidligere på hjemmefest tatt med blandevann - og bare drukket blandevann. Ingen som stilte spørsmål faktisk
 
Vi har som regel vin eller øl til maten når vi inviterer til middag i helgene.. Så stakkar svigermor er ikke blitt invitert på kjempe lenge fordi hun vet at vi ofte serverer alkohol til maten... spørs om vi bare må invitere på en hverdagsmiddag midt i uka snart i stedet
 
Fader... vi kjøpte oss ny bil for halvannet år siden... det vi ikke tenkte så alt for mye da var hvordan i alle dager vi skal få plass til tre bilstoler bak... Eldste vil være 7 år når babyen kommer, men hun burde i det minste ha sånn pute. De er ikke veldig mye smalere enn bilseter...!?
 
Fader... vi kjøpte oss ny bil for halvannet år siden... det vi ikke tenkte så alt for mye da var hvordan i alle dager vi skal få plass til tre bilstoler bak... Eldste vil være 7 år når babyen kommer, men hun burde i det minste ha sånn pute. De er ikke veldig mye smalere enn bilseter...!?

Hør med facebookgruppen «Bilstoler». De har mange gode tips om hvilke bilstoler som passer hverandre.
 
Back
Topp