Skravletråd

Jeg testet positivt på covid-19 i går. Nesten ironisk at det skjer samme helg jeg tester positivt på graviditet. Jeg var nærkontakt etter smitte i et juleselskap med familie. Formen er ikke noe særlig, det er tungt å puste, vondt i brystet og jeg har sånn tørrhoste at jeg brekker meg og sår hals som gjør at jeg sover ikke om nettene. Virker ikke som jeg kan ta noe hostesaft for å lindre, må bare holde ut:( Har noen bekymringer for om dette kan påvirke lille spiren i magen, men kjenner på en liten trygghet at jeg er vaksinert x 3. Lurer på hvordan formen hadde vært uten:nailbiting:
Huff god bedring:arghh: dritt at korona skal være en ekstra bekymring i tillegg til alt det andre… har du hørt med legen om det er noe risiko?

Andre som er bekymret for å få covid nå som smitten øker på? Føler på meg at mini kommer til å dra det med seg fra barnehagen:arghh: er vaksinert med to doser, men redd det kan skape komplikasjoner om jeg får det..

jeg føler på det samme! Jeg jobber på barneskole..

Huff god bedring:arghh: dritt at korona skal være en ekstra bekymring i tillegg til alt det andre… har du hørt med legen om det er noe risiko?

Takk:Heartred Jeg spurte ikke han om det i dag, tenker litt at han hadde sagt det hvis det var det. Men han var litt travel i tlf så jeg rakk såvidt å spørre om det fantes noe jeg kunne ta for hosten. Skal spørre han ved neste kontakt hvert fall!

Her fikk gubben telefon fra faren sin. Som ville fortelle at hans kone hadde blitt sent hjem fra jobben.. Og har testet seg for korona. Svar om to dager.. Om den er positiv må vi begge teste oss.. Også nå som jeg nettopp har blitt gravid igjen.. Blir litt urolig. Oppdater oss! :computer012

Andre som er bekymret for å få covid nå som smitten øker på? Føler på meg at mini kommer til å dra det med seg fra barnehagen:arghh: er vaksinert med to doser, men redd det kan skape komplikasjoner om jeg får det..

jeg føler på det samme! Jeg jobber på barneskole..

Føler også på det samme som dere. Jobber i ungdomsskolen. Vaksinert med to doser.
Dessverre regner jeg egentlig med å bli smittet på jobb, for så å dra det med meg hjem. Det er liksom ingen vei utenom..

Last edited:

Jeg er også bekymret for det, selv om jeg er vaksinert med to doser. Jeg jobber i barnehage, samboer jobber i barnehage og har ei lita frøken som går i barnehage

Mener jeg har lest at en skal være godt beskytta med to vaksinedoser både mor og den i magen, men syns det er skummelt likevel
Ja veldig skummelt egentlig.. har økt sjangs for abort fra før også, så korona for holde seg borte. Kommer til å isolere meg selv litt noen uker.

Vet dere om man kan få UL før uke 12, når man har flere MA og SA bak seg? ❤️

Nå ble jeg litt.. huff er alt bra..?

Er 5+2 iflg terminkalkulator. Hadde sist mens 30 november etter MA i 6 uker.
Ser det er andre her inne som har termin 11 september og er kommet til 6+0 uker..
Jeg har termin 9 september, er litt usikker på syklus da jeg alltid hatt uregelmessig mens.

Men skjønner ikke hvordan de som er kommet lengre enn meg har termin senere enn meg..
Skal ringe jm i morgen og bestille time. Huff ble litt nervøs nå..

:)
Nå ble jeg litt.. huff er alt bra..?

Er 5+2 iflg terminkalkulator. Hadde sist mens 30 november etter MA i 6 uker.
Ser det er andre her inne som har termin 11 september og er kommet til 6+0 uker..
Jeg har termin 9 september, er litt usikker på syklus da jeg alltid hatt uregelmessig mens.

Men skjønner ikke hvordan de som er kommet lengre enn meg har termin senere enn meg..
Skal ringe jm i morgen og bestille time. Huff ble litt nervøs nå..
Jeg hadde mens sist 30 november, og siden jeg vet når jeg hadde eggløsning, 15 desember, så blir terminen min 10 september, altså er jeg 5+1 :) så tror ikke du er så på bærtur altså :)

Er i overkant bekymra for å miste, 4+4 nå. Hvordan får dere distrahert dere? :happy:

Herregud, våkner til at mannen min er positiv testet for corona. Han skulle egentlig fly i forbindelse med jobb. De blir regelmessig testet. Vi er så sinnsykt forsiktige. Helt merkelig. Ingen har symptomer og alle hurtigtester er netative. Vi har tatt hurtigtester hver 3. dag.

Hurtigtester burde man bare avskaffe, bare ljug. Falsk sikkerhet. PCR-tests er de eneste som kan gi et riktig svar. Blir helt oppgitt. Forsøker å beskytte barnet vårt, men hjelper lite når samfunnet bare jobber mot :(

Herregud, våkner til at mannen min er positiv testet for corona. Han skulle egentlig fly i forbindelse med jobb. De blir regelmessig testet. Vi er så sinnsykt forsiktige. Helt merkelig. Ingen har symptomer og alle hurtigtester er netative. Vi har tatt hurtigtester hver 3. dag.

Hurtigtester burde man bare avskaffe, bare ljug. Falsk sikkerhet. PCR-tests er de eneste som kan gi et riktig svar. Blir helt oppgitt. Forsøker å beskytte barnet vårt, men hjelper lite når samfunnet bare jobber mot :(

Ååh så dritt, livredd korona og graviditet selv, er så lite forskning på det:(

Back
Topp