Skravletråd

Jeg og gleder meg til skjult, selvom det ikke er så mye aktivitet fra meg enda, da jeg ikke helt tror på at ting skal gå bra før jeg har sett et bankende hjerte... Men skal bli mer aktiv når den tid kommer slik at jeg kan delta i skjult og!❤️

Når begynte folk å bli oppblåst egentlig? Jeg merker ikke noe til det ennå, å liker det dårlig :(

Det skal du heller være glad for ;) Jeg blir helt syk oppblåst på kvelden og har vært det siden uke 6. sliter i tillegg med treg mage/forstoppelse som også bidrar til oppblåst.

Jeg vil ikke at noen skal se noe mage før jeg er klar for det selv, så det å være oppblåst er ikke så positivt for min del i alle fall.

Er.så.t.r.ø.t.t.! Må ha meg en hvil på sofaen hver dag, lurer på hvordan dette kommer til å gå når jeg skal tilbake på jobb etter å ha hatt hjemmekontor så lenge. :sleep002

Har hatt en helt nydelig dag med gode venner og grilling over bålpanna.

Og jeg er fortsatt gravid og de ømme brystvortene har returner! :D

Tenk at det har begynt å komme medlemmer med termin 01.01.2021 allerede! Sååå spennende! :D:D:D

Da var det tilbake i BHG i morgen tidlig da :eek: Gud jeg er spent på dette her..

Hos oss har de åpent 08-15:30. Mitt barn skal "låses" inne på et lekerom på 15m2 sammen med 1 voksen og 3 barn.
Hvordan de har tenkt å løse det - aner jeg ikke.. Hva gjør de hvis mitt barn må på do? skal vaske hender? skal spise? slår seg?
Denne ene voksne skal være med denne gruppen for å begrense smitte - men i overnevnte tilfeller kreves det to voksne.

Hvordan skal de komme seg ut på uteområdet for å leke uten å komme i kontakt med andre barn? hvordan skal de gå til toalett og garderobe uten å støte på de andre gruppene med barn som også er der?
Hvordan forklarer man en 3 åring at han ikke får lov å leke med bestevennen sin fordi bestevennen er i en annen gruppe?

Har så mange tanker :p:p Samtidig så vet jeg han får mer igjen av å være der noen timer enn hjemme med oss som han har vært i mange uker nå. unner han virkelig å komme tilbake i bhg - men jeg er redd for at det i løpet av de to neste ukene vil bli veldig vanskelig for han å forstå alt dette her..

Dette er en liten, sliten og gammel bhg med 90 plasser - men bygget og avdelingene er like små som en vanlig stue/kjøkkenløsning i et hus. 60m2 ca... normalt sett er de 18 barn i hans avdeling. :confused::confused::confused:

Her har vi enda noen dager med hjemmebarnehage, da det ikke åpner opp før på onsdag. Usikker på hvordan opplegget blir her enda, men regner med at vi får litt informasjon i løpet av dagen. Barn er utrolig tilpasningsdyktige, så selv om det sikkert blir rart i starten, er jeg sikker på at det her også kommer til å gå fint. Barnet mitt er ihvertfall veldig klar for å begynne i barnehagen igjen, han har hatt en lekekompis, men de kan jo ikke møtes i flere timer hver dag.

Da var det tilbake i BHG i morgen tidlig da :eek: Gud jeg er spent på dette her..

Hos oss har de åpent 08-15:30. Mitt barn skal "låses" inne på et lekerom på 15m2 sammen med 1 voksen og 3 barn.
Hvordan de har tenkt å løse det - aner jeg ikke.. Hva gjør de hvis mitt barn må på do? skal vaske hender? skal spise? slår seg?
Denne ene voksne skal være med denne gruppen for å begrense smitte - men i overnevnte tilfeller kreves det to voksne.

Hvordan skal de komme seg ut på uteområdet for å leke uten å komme i kontakt med andre barn? hvordan skal de gå til toalett og garderobe uten å støte på de andre gruppene med barn som også er der?
Hvordan forklarer man en 3 åring at han ikke får lov å leke med bestevennen sin fordi bestevennen er i en annen gruppe?

Har så mange tanker :p:p Samtidig så vet jeg han får mer igjen av å være der noen timer enn hjemme med oss som han har vært i mange uker nå. unner han virkelig å komme tilbake i bhg - men jeg er redd for at det i løpet av de to neste ukene vil bli veldig vanskelig for han å forstå alt dette her..

Dette er en liten, sliten og gammel bhg med 90 plasser - men bygget og avdelingene er like små som en vanlig stue/kjøkkenløsning i et hus. 60m2 ca... normalt sett er de 18 barn i hans avdeling. :confused::confused::confused:
De kan gå forbi hverandre. De kan være i samme rom (for eksempel ved påkledning i garderobe) så lenge det ikke er mer enn 15 minutter. Du kan lese planen som er lagt ut på udir om du lurer på retningslinjene. Det er veldig greit :)

Tul i morgen! Veldig spent:nailbiting:

Kjære vene. Leste denne artikkelen nettopp, og begynte nesten å grine av bildet hvor barnet klemmer barnehagelæreren. :hilarious: Nytt for meg å være lettrørt!

Håper å sove føre tul i morgen da! Har en god magefølelse, så håper den har rett❤
Håper også vi får det etterlengtede skjulte underforumet snart:hilarious:

God natt!:sleep002

Håper å sove føre tul i morgen da! Har en god magefølelse, så håper den har rett❤
Håper også vi får det etterlengtede skjulte underforumet snart:hilarious:

God natt!:sleep002
Håper alt er bra! Magefølelsen lover godt :D
Det var tidligst tirsdag vi fikk beskjed om ser jeg, skulle sagt fra om det tidligere så du slapp å vente sånn :hilarious:

Okei, jeg snakket jo litt om termin i jubeltråden :hilarious: Og da kom jeg på noe jeg har tenkt på, hvor langt over terminen får man egentlig gå nå? Det er ikke 14 dager nå, det har blitt mindre? Sett at terminen min fremdeles er 22. etter OUL, og alt går bra, er vi garantert en 2020-baby? o_O

Okei, jeg snakket jo litt om termin i jubeltråden :hilarious: Og da kom jeg på noe jeg har tenkt på, hvor langt over terminen får man egentlig gå nå? Det er ikke 14 dager nå, det har blitt mindre? Sett at terminen min fremdeles er 22. etter OUL, og alt går bra, er vi garantert en 2020-baby? o_O
Tror det er litt over en uke, ut fra det jeg kunne finne. :)

Det varierer fra sykehus til sykehus, og kapasitet for igangsettelse. Og selvsagt på medisinsk historie osv. Men jeg har tenkt på det samme, kan fort bli noen 2021-barn her :binkybaby

Kan man nekte selv å gå langt over termin? Å kreve igangsetting liksom?

Kan man nekte selv å gå langt over termin? Å kreve igangsetting liksom?
Tror ikke det, da må det være god grunn. Har skjønt det sånn at jeg blir avvist hvis jeg møter opp og krever å bli igangsatt for å få 2020-baby :rolleyes:

Back
Topp