Skravletråd

Trodde jeg hadde vært flink denne uka. Kosthold har som regel vært 2-3 knekkebrød til frokost, 2 knekkebrød eller en skål hjemmelagd tomatsuppe til lunsj og en liten porsjon middag. Trening eller gåturer hver dag. Men kun 0.1kg ned i dag... enten så må 118 være et platå siden det går så sakte eller så kanskje jeg ikke drikker nok vann. Jeg vet ærligtalt ikke, men skal ikke gi opp. Neste fredag skal jeg være under 118!
Det er utrolig kjedelig når man bare føler seg så flink og vekten knapt rikker seg :(
Uansett om det står stille eller ikke, er utrolig imponert over antall skritt du får til, tok meg veldig lang til før jeg klarte å komme meg opp på det nivået og du har liksom gått fra 0 til 100 på ingen tid.

Trodde jeg hadde vært flink denne uka. Kosthold har som regel vært 2-3 knekkebrød til frokost, 2 knekkebrød eller en skål hjemmelagd tomatsuppe til lunsj og en liten porsjon middag. Trening eller gåturer hver dag. Men kun 0.1kg ned i dag... enten så må 118 være et platå siden det går så sakte eller så kanskje jeg ikke drikker nok vann. Jeg vet ærligtalt ikke, men skal ikke gi opp. Neste fredag skal jeg være under 118!

Du gjør jo ting så riktig og har fått til bra med trening/gåturer. Da er det selvsagt kjipt at det ikke synes mer på vekten. Kan det være hormonelle ting som spiller inn? Mens? Snart mens? - da kan det være du samler litt vann.
Kanskje du spiser litt lite? Viktig få i gang forbrenningen. Mulig en dag eller to med litt mer/hyppigere mat kan kick starte kroppen litt. Og mye vann gjennom dagene som du jo nevner selv.
Masse lykke til og ikke gi opp; tipper det løsner snart.

Ned 0,7 kg denne uka også :)

Jeg har jo ikke fokus på vekt nedgang lengre da jeg har kvittet meg med mine noen og tyve kilo for et par år siden :D henger her for å holde vekten på nytt nivå og for å bli (enda) flinkere til trening. Og jammen hjelper det meg - fått bra i gang styrketrening nå (trengtes) og ser/merker på kroppen at jeg er mer «fit». Kjennes også godt at den funker bedre i hverdagslivet. Veide meg i dag (gjør det ca 1 gang i mnd) og jammen «ny rekord» for meg etter barna; 61 kg.

Så flott :D herlig start på helgen :p
Det er det :D

Jeg har jo ikke fokus på vekt nedgang lengre da jeg har kvittet meg med mine noen og tyve kilo for et par år siden :D henger her for å holde vekten på nytt nivå og for å bli (enda) flinkere til trening. Og jammen hjelper det meg - fått bra i gang styrketrening nå (trengtes) og ser/merker på kroppen at jeg er mer «fit». Kjennes også godt at den funker bedre i hverdagslivet. Veide meg i dag (gjør det ca 1 gang i mnd) og jammen «ny rekord» for meg etter barna; 61 kg.
Flink du er da!! Imponerende!

Du gjør jo ting så riktig og har fått til bra med trening/gåturer. Da er det selvsagt kjipt at det ikke synes mer på vekten. Kan det være hormonelle ting som spiller inn? Mens? Snart mens? - da kan det være du samler litt vann.
Kanskje du spiser litt lite? Viktig få i gang forbrenningen. Mulig en dag eller to med litt mer/hyppigere mat kan kick starte kroppen litt. Og mye vann gjennom dagene som du jo nevner selv.
Masse lykke til og ikke gi opp; tipper det løsner snart.
Takk. Ble ferdig med mensen forrige uke, så trodde ting ble lettere nå. Får jobbe med å drikke mer. Drikker jo ikke mer enn 1-1.5l væske om dagen, så vet jeg er dårlig på det. Fikk høre det av fastlegen under hele svangerskapet :bag:

Her ble det med 0,1 kg ned :wtf: Regna jo med at det ikke ble det beste resultatet siden det ble litt mye mat og godis forrige helg, så jeg er vell i bunn og grunn fornøyd at det ikke gikk oppover med vekta. Også har jeg trent en del i det siste så det kan godt være at jeg bygger litt mer muskler nå om dagen.. Skal bli spennende å finne fram målbåndet i slutten av mnd for å se om det er forsvunnet en liten cm eller to:) God helg dere!

Her ble det med 0,1 kg ned :wtf: Regna jo med at det ikke ble det beste resultatet siden det ble litt mye mat og godis forrige helg, så jeg er vell i bunn og grunn fornøyd at det ikke gikk oppover med vekta. Også har jeg trent en del i det siste så det kan godt være at jeg bygger litt mer muskler nå om dagen.. Skal bli spennende å finne fram målbåndet i slutten av mnd for å se om det er forsvunnet en liten cm eller to:) God helg dere!

ned er ned og ikke opp som jeg pleier si :D

Muskler veier mer enn fett men tar mindre plass, og trener man hard styrke kan kroppen reagere med holde på litt vann.

Begynte så bra denne måneden. Så fikk vi sykdom i hus og 2åringen var i karantene. Og vi begynte å pusse opp, så lite trening av dwt. Så gikk min farmor bort og det trigget en del etter jeg mistet tvilling gutten i april. Heldigvis har jeg broren som snart er 5mnd. Men er jo ikke til å stikke under en stol at dette hr vært tøffe uker. Så da har jeg gått inn i en ond sirkel hvor alt det jeg hadde oppnådd blandt annet godt humør og energi ble satt til side. Har hatt det veldig bra psykisk når jeg fokuserer på å trille og komme meg ut. Håper jeg klarer å komme ut av funken denne uken.

hjalp heller ikke at klokkereimen røk :hungover: men Fikk ny i går. Så da får jeg hvertfall talt skritt :hilarious:

Last edited:
Da har jeg blitt snydens forkjølet og tester for korona.
Blir ingen løpetur på meg i kveld, det vil jeg ikke orke
Er i karantene, kan ikke gå på butikken, kjøre kollektivt eller dra på jobb (fint jeg her mulighet for hjemmekontor).
Får lov til å ta en gåtur så lenge jeg går steder det er mulig å holde avstand så fult mulig jeg tar en gåtur i kveld
Håper du er i bedre form nå!❤️

Da har jeg lagt inn min september utfordring.
Opprinnelig hadde jeg tenkt på over 700.000 skritt, men siden jeg er syk nå (koronatesten var forresten negativ) nedjusterte jeg til 650.000 skritt.
Og så skal jeg under 65 kg som var mitt opprinnelige mål den gang jeg startet.
Neste måned, oktober tenker jeg å sette under 63,2 kg som mål, da har jeg gått ned totalt 40 kg.
For november skal målet være å komme ned til et sted mellom 62 og 58 kg som er der jeg ønsker å ligge.
Det klarer du med glans!:D

Back
Topp