Skravletråd:)

Er det noen av dere som sliter med treg mage? Jeg er så oppblåst og treg, drikker biola, men føler ikke det hjelper så mye. Noen tips?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har så lyst til å syte med deg, men i forhold til ditt vondt i hodet og hals ooog kvalmen oppå alt, så har vell ikke jeg så mye jeg sku klagd over.
Jeg har "bare" den forbaska kvalmen, har enda ikke kasta opp, men det er fordi jeg hater det! Holder det igjen så mye som mulig!
Kjenner jeg må ta min første sykedag fra jobb i morgen. Er mye gåing og ståing, det makter jeg ikke en dag til.. :(
I tilegg skal jeg i bryllup i helga! Åssen skal detta gå?

Noen som vet hvor lenge kvalmen som oftest sitter i?

Blææh :p
Kanskje vi skulle oppretta en egen "sytetråd" :p



Aprilbaby❤️

Syt med meg! :p Jeg MÅ kaste opp for å få en liten "pause" fra kvalmen. Er det noe jeg hater så er det å være kvalm, da kan jeg heller ha skikkelig influensa. ;)

Du må kjenne på hva du orker, ja, og en sykedag kan være en mulighet til å hente seg inn igjen på. :) Bryllup og, ja... Skal ikke være lett. Har du en kjæreste som kan få det til å minke i glasset dersom det skal drikkes? Eller er det formen du bekymrer deg for?

Tja... Tror det er vanlig at den varer til ca uke tolv? Noen får rette på meg ;) Men det er jo selvfølgelig individuelt. Tror det stanset hos meg forrige gang rundt uke ti eller noe. Det som var så fint sist var at jeg spydde om morgenen og var fin resten av dagen, nå er jeg kvalm heeeele døgnet!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Syt med meg! :p Jeg MÅ kaste opp for å få en liten "pause" fra kvalmen. Er det noe jeg hater så er det å være kvalm, da kan jeg heller ha skikkelig influensa. ;)

Du må kjenne på hva du orker, ja, og en sykedag kan være en mulighet til å hente seg inn igjen på. :) Bryllup og, ja... Skal ikke være lett. Har du en kjæreste som kan få det til å minke i glasset dersom det skal drikkes? Eller er det formen du bekymrer deg for?

Tja... Tror det er vanlig at den varer til ca uke tolv? Noen får rette på meg ;) Men det er jo selvfølgelig individuelt. Tror det stanset hos meg forrige gang rundt uke ti eller noe. Det som var så fint sist var at jeg spydde om morgenen og var fin resten av dagen, nå er jeg kvalm heeeele døgnet!


Sent from my iPhone using BV Forum

Megasyte-innlegg!
Klokka er nå 5 om morgenen, jeg har snart ikke mer og spy opp, og drite ut! ( sorry språket! ) Hver time har jeg våknet, av at jeg må spurte på do, det er så vidt jeg rekker det hver gang, og det kommer BEGGE veier! Gult oppkast(baare magesyra!) og skikkelig grønt andre veien(sorry igjen!) Dette kan vel ikke være vanlig gravid greie vell? Skal ringe legen når de åpner, om 3 timer, dette holder jeg snart ikke ut mer :(

Men ja, når det gjelder det bryllupet har jeg sagt til de nermeste at jeg kanskje må på jobb på Søndag, og at jeg isåfall blir oppringt timer før, og at jeg ikke orker ta sjangsen på å drikke... Så den er grei, er mer formen som bekymrer meg. Og spesielt nå, når ting ble så mye verre! :(


Aprilbaby❤️
 
Jeg begynner sterkt å vurdere ett eller annet for kvalmen! Takk for tips :) Det får man på apoteket det?

Venninna mi hadde alltid en termos stående med sånn te i bilen i kvalmeperioden tidligere i år. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Apoteket eller helsekost butikk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ohhh, hadde latt denne skravletråden gått helt forbi meg jeg!!

Det kan vi ikke ha noe av, ihvertfall ikke om vi skal opp i 3000 innlegg :)
 
Idag kjøpte jeg disse ingefær tablettene. Det står at gravide skal ta det i samråd med lege pga begrenset erfaring med det. Jeg tenker å være veldig forsiktig med bruken, da. Jeg er så sykt desperat etter å slippe litt! Kvalmen er det siste jeg kjenner før jeg sovner og det første jeg våkner til!

Men jeg skjønner ikke helt hva som er max dose...

ImageUploadedByBV Forum1407406553.548595.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Idag kjøpte jeg disse ingefær tablettene. Det står at gravide skal ta det i samråd med lege pga begrenset erfaring med det. Jeg tenker å være veldig forsiktig med bruken, da. Jeg er så sykt desperat etter å slippe litt! Kvalmen er det siste jeg kjenner før jeg sovner og det første jeg våkner til!

Men jeg skjønner ikke helt hva som er max dose...

Vis vedlegget 71631


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg tar 2 tabl om morgenen når jeg våkner, for så å ta ytterligere 2 tabl hver fjerde time :)
Jeg har selv hørt med min lege ang ingefærtabl, og han sa at det ikke var noe problem å ta dem :)
 
Må ha pimp!!!!!! Nåååå! Er så godt når man er tørst.noe jeg går å kjenner på hele tiden:p

Hvordan går det med dere andre?
 
Nå har jeg hatt to svake, svake tester to dager på rad. Billigtester, type stav. Ikke vet jeg helt når jeg hadde EL eller har IKM heller, da jeg fikk min første mens siden fødsel i januar nå i juni. Ikke aner jeg om syklusen er endret etter fødsel, det kan den jo være. Føler meg veldig gravid med ulike symptomer, men samtidig redd for at jeg spiller meg selv et puss ved å bli overivrig. Og jeg er meganysgjerrig og MÅ vite om jeg er gravid, har ikke tålmodighet til å vente "noen dager" med tester.
Som småbarnsmamma er det ikke lett å vite om jeg rakk tidsfristen før jeg så på testen heller
Symptomene mine er kvalme, må oftere tisse, mye luft i magen (jei) og ømme pupper (i tillegg til at jeg ammer, auau ). Og trøtt. Og litt svimmel innimellom. Haff!

Dagens frustrasjon fra meg!
 
Mr.freeze da? ;)

Mmmm..
Det er godt det.
Sitter og har veldig lyst på ostepopp, men tar jeg det nå, stjeler minsten det.
Hun er nå like ved å sovne, så snaaaaart, må bare holde ut litt til
 
Ser på Sigrid blir mamma :) gleder meg ikke til barseltårene igjen nei ;)


TuMmY LoVe
 
Mmmm..
Det er godt det.
Sitter og har veldig lyst på ostepopp, men tar jeg det nå, stjeler minsten det.
Hun er nå like ved å sovne, så snaaaaart, må bare holde ut litt til


Åh, ostepopp:p det er godt det. Nå lager mannen ristet brød med smør og syltetøy:D ganske greit det også:p
 
Back
Topp