Skravletråd for oss prøvere!

Skader jo ikke å delta. Kanskje du blir mer klar av å bli med og? :)
Greit å kunne ta det litt som det kommer så lenge.

Blitt tilnærmet frisk ihvertfall. Bittelitt hoste som henger igjen bare :)
Ellers går dagene greit nok. Var ute med bilen min for første gang i går siden lillegutt ble syk, så kjente litt klump i magen da. Sist jeg kjørte den var jo han med :( men det går vel greit etter forholdene

Ja, får se om jeg blir mer klar. Føler det hjelper å henge her, mer og mer hvertfall. :) Forstår godt klumpen i magen dukket opp, får håpe den forsvinner mer og mer med tiden, og at man heller en dag kanskje blir å minnes det med gode følelser i hjertet? Selv om jeg ikke har vært i samme situasjon som deg, så kan jeg tenke meg til at det må være utrolig vanskelig. Som jeg har sagt mange ganger tidligere, synes du er så flott og sterk! :Heartred

Vet ikke hvor jeg har 24-48 timer ifra da... måtte lese på en side jeg sjekker av og til om det var der det sto, men der står det også 12-36.

Derfor man bruker å si at noen har kort LH-topp til at det kan fanges opp på en EL-test, for dersom man tester én gang pr. dag, så kan man ha mistet EL, men dersom det skulle ha vært 24-timer, så hadde man rukket å teste positivt vil jeg tro? Det beste er uansett å hive inn aksjer, uavhengig EL-tester. ;)

Ja, får se om jeg blir mer klar. Føler det hjelper å henge her, mer og mer hvertfall. :) Forstår godt klumpen i magen dukket opp, får håpe den forsvinner mer og mer med tiden, og at man heller en dag kanskje blir å minnes det med gode følelser i hjertet? Selv om jeg ikke har vært i samme situasjon som deg, så kan jeg tenke meg til at det må være utrolig vanskelig. Som jeg har sagt mange ganger tidligere, synes du er så flott og sterk! [emoji813]red

Hjelper ofte å henge med andre som prøver ;)

Går seg nok til på et eller annet vis etterhvert. Har jo storesøster til å holde humøret oppe litt. Også hjalp det litt å få laget en minneplass hvor jeg kan tenne lys o.l. ♡
Ikke noe tvil om at det er vanskelig, og det kan nok de fleste forstå. Det som nok er vanskelig å forstå/se for seg uten å ha opplevd det er nok hvordan man ville ha reagert og hvordan man selv ville taklet det.

Takk for gode ord♡

Derfor man bruker å si at noen har kort LH-topp til at det kan fanges opp på en EL-test, for dersom man tester én gang pr. dag, så kan man ha mistet EL, men dersom det skulle ha vært 24-timer, så hadde man rukket å teste positivt vil jeg tro? Det beste er uansett å hive inn aksjer, uavhengig EL-tester. ;)
Selvfølgelig, har også skrevet det til andre som lurer om de har hatt el fordi de ikke fikk positiv før svakere tester igjen, men har likevel ikke koblet det sammen :wacky: surrehodet av og til :p

God morgen.
Dere skal i dag da? Her lurer vi på å ta en tur på badeland med frøkna før vi skal til legen :D
Tok like gjerne fri fra barnehagen i dag

Selvfølgelig, har også skrevet det til andre som lurer om de har hatt el fordi de ikke fikk positiv før svakere tester igjen, men har likevel ikke koblet det sammen :wacky: surrehodet av og til :p

Lett å være det av og til, tror jeg er hakket mer surrete enn deg som regel. :hilarious:

God morgen.
Dere skal i dag da? Her lurer vi på å ta en tur på badeland med frøkna før vi skal til legen :D
Tok like gjerne fri fra barnehagen i dag
God morgen (eller formiddag når jeg våkner så sent :p )
Her er det å skrive handleliste og middagsliste før vi drar på ukeshandling.
Kos dere idag :)

Desember 2016 hadde jeg SA. Har etter dette hatt ustabil syklus med mindre blødninger enn vanlig og mye spotting.
Før SA hadde eg alltid stabil syklus på 28 dager og med blødninger i 4-5 dager hvor de 2-3 første dagene ved mens var kraftig blødning og de 2 siste svak blødning.

Var til gynekolog 20.12.16 der hun ikke såg noe på innvendig ultralyd og mente kroppen ordnet opp selv. Tok samtidig celleprøve, såg etter cyster og testet for kjønnssykdom (for å ta mest mulig på en gang, da jeg har vært plaget med økende menssmerter over de to siste åra). Alle prøver var fine og hun såg ikke noe unormalt!

Jeg fikk etter SA mens og negative tester igjen 11.01.17, men mens varte lenger enn vanlig. Måneden etter (feb) kom mens med spotting 9.02.17, økte på i vanlig mengde (mye) og varte 6 dager. Å starte mens med spotting er for meg ikke vanlig fra tidligere sykluser, men tenker at det er ok etter SA.

Ikm ventet jeg (etter vanlig syklus på 28 dager) 09.03.17, men den er altså ikke kommet ennå og er per idag 6 dager for sein. Har hatt mye hvit utflod (som for meg er vanlig ved eggløsning og før mens), det har jeg hatt de siste to ukene. Utover dette har jeg kjent symptomer på graviditet også disse to ukene, som langt ifra minner om de menssmertene jeg vanligvis kjenner på.

-murringer og myye rumling i mage
-stikninger innvendig(livmor?)/sider mage/lår/lysk/bryst
-såre/ømme brystvorter (pleier ikke ha det ved mens/eggløsning
-tidvis (varierer) kvalme etter måltid
-tretthet
-oppblåsthet!! (stiiinker når jeg må fise)
-sure oppstøt
-økt vannlating (har i grunn hyppig blære fra før)
-bløt avføring
-feberfølelse (fryser og har hetetokter om hverandre)

Er forvirret da test viser blendahvitt i dag 15.03.17. Kan jeg ha hatt forsinket eggløsning? Eller produserer jeg sent hcg?

Tenker at en test bør vise positiv nå dersom det skulle være noe?

Opprømt...

Lett å være det av og til, tror jeg er hakket mer surrete enn deg som regel. :hilarious:
Bruker egentlig ikke være surrehodet, det er min lillesøster som er det i familien, og mamma :p
Godt vi kan være litt surrete ellers hadde det jo vært kjedelig :laughing002

Desember 2016 hadde jeg SA. Har etter dette hatt ustabil syklus med mindre blødninger enn vanlig og mye spotting.
Før SA hadde eg alltid stabil syklus på 28 dager og med blødninger i 4-5 dager hvor de 2-3 første dagene ved mens var kraftig blødning og de 2 siste svak blødning.

Var til gynekolog 20.12.16 der hun ikke såg noe på innvendig ultralyd og mente kroppen ordnet opp selv. Tok samtidig celleprøve, såg etter cyster og testet for kjønnssykdom (for å ta mest mulig på en gang, da jeg har vært plaget med økende menssmerter over de to siste åra). Alle prøver var fine og hun såg ikke noe unormalt!

Jeg fikk etter SA mens og negative tester igjen 11.01.17, men mens varte lenger enn vanlig. Måneden etter (feb) kom mens med spotting 9.02.17, økte på i vanlig mengde (mye) og varte 6 dager. Å starte mens med spotting er for meg ikke vanlig fra tidligere sykluser, men tenker at det er ok etter SA.

Ikm ventet jeg (etter vanlig syklus på 28 dager) 09.03.17, men den er altså ikke kommet ennå og er per idag 6 dager for sein. Har hatt mye hvit utflod (som for meg er vanlig ved eggløsning og før mens), det har jeg hatt de siste to ukene. Utover dette har jeg kjent symptomer på graviditet også disse to ukene, som langt ifra minner om de menssmertene jeg vanligvis kjenner på.

-murringer og myye rumling i mage
-stikninger innvendig(livmor?)/sider mage/lår/lysk/bryst
-såre/ømme brystvorter (pleier ikke ha det ved mens/eggløsning
-tidvis (varierer) kvalme etter måltid
-tretthet
-oppblåsthet!! (stiiinker når jeg må fise)
-sure oppstøt
-økt vannlating (har i grunn hyppig blære fra før)
-bløt avføring
-feberfølelse (fryser og har hetetokter om hverandre)

Er forvirret da test viser blendahvitt i dag 15.03.17. Kan jeg ha hatt forsinket eggløsning? Eller produserer jeg sent hcg?

Tenker at en test bør vise positiv nå dersom det skulle være noe?

Opprømt...
Så leit å høre at du har hatt en SA.
Det at du ikke får positiv test nå kan være at EL er forsinket eller sen hcg økning. Finnes mange som ikke får noe positiv test før de er 6 eller 8 uker på vei.
Men de symptomene er jo veldig likt det å være gravid etter hva jeg har lest :)

Jeg og surrer noe fryktelig.

Har dukket opp så mange ganger til lege, HS, tannlege timer som egentlig var en helt annen dag.:laughing021
:hilarious: Jeg er så redd for å gjøre det, at jeg alltid sjekker x-antall ganger før jeg drar til timen, og når jeg sitter på venterommet :p
(Fikk meg en god latter nå ;) )

:hilarious: Jeg er så redd for å gjøre det, at jeg alltid sjekker x-antall ganger før jeg drar til timen, og når jeg sitter på venterommet :p
(Fikk meg en god latter nå ;) )
Toppen av kaka når jeg sender mannen til legen/HS med en av ungene. Tror du han blir sinna når han får opplyst om at det er feil dag eller?? :laughing025
Nå er han begynt å dobbeltsjekke selv :schocked028

DA begynner ting å roe seg ned litt. Har hatt en super feiring og helg. :) Vært veldig hektisk med alt mulig av besøk etc. så det tok litt tid å få summet oss. Håper du har hatt ei fin helg, også? :)
Skjønner det. Man blir jo sliten, men det merker man ikke før etterpå når det er bråstille i hus.
Hatt en ok helg. Sambo utslitt etter en heftig uke på jobb og jeg skulle på jobb på søndag. Den kjemiske og litt annet henger i enda, men satser på at psyken kommer seg nå som sola har kommet!

Har du kommet deg i DPO-land? Endelig! :D Hvor mange DPO er du? Her var jeg så heldig, at jeg TR kom på bursdagsbesøk. :hilarious:
Teit besøk. Greit at du ikke hadde store sjanser for et års tid pluss til neste visitt, men på bursdagen liksom....

Hehe, har du testedate med andre, så kan det hende det blir litt enklere. ;) Men ikke inngå testedate med bukett - hun jukser! :hilarious: Sist jeg ble gravid, så inngikk meg mange testedater med flere, men én etter én ditcha daten gitt! :rulez :knegg:

Neida, mens noen er på den ene skalaen, så har du meg som er på den motsatte skalaen, som nekter å teste! :p
Hehe. Noen av oss er litt dårlige på å ha tester i hus.
Tester helst ikke før jeg MÅ nei, f.eks. hvis jeg skal i selskap e.l. Har bare vært to runder med testing for min del hittil da. :p Lurer på om vi skal i gang med vår første PP etter MA´n denne syklusen...? Har ikke helt bestemt meg ennå om jeg vil gå all-in. :gen026
Spennende, spennende!

Var så mange kjente i IKM-gruppa, at nå har jeg gjort det - hevet meg med! :scared001
jippi!:happy093
Tenker du at kroppen eller psyken har godt av pausen, eller begge deler kanskje?:) skjønner godt at man trenger en pause når man opplever ma o.l, jeg har hatt to kjemiske og for min del var det ikke såå dramatisk det. Det var jo så tidlig, både graviditet og i prøving :)
Veldig forskjellig hvordan man tar det og mange ting som spiller inn.
jeg synes det er tøffere jo lengre tid som går før det går galt. men er rimelig sliten etter en SA, en MA/avbrutt svangerskap og en kjemisk på et halvt år..

Blæ..ser ut som syklusene mine fortsetter å være lange. Greit nok når vi ikke prøver, men kjedelig når vi starter prøving [emoji14]
Hadde el-slim fra cd 17 til cd 23, og er nå på cd 31. Kan stemme med mine 35 og 36 dagers sykluser fra tidligere...

Hvordan står det til med alle i dag? :)
Skulle hatt en innstilling som gjør at man hadde lange sykluser til vanlig og normalt korte når man prøver. og kort prøver-tid selvfølgelig.

Back
Topp