Paibunn kan du enten kjøpe eller lage selv. Bruker å lage forskjellig paibunn avhengig av hva jeg har av ingredienser, den enkleste er 125g mykt smør/200g hvetemel/par ss vann. Litt sunnere variant er 125g hvetemel/50g fint sammalt hvetemel/50g mykt margarin/75g kesam/par ss vann. Noen kjører deigen i food processor, selv liker jeg best å kna den sammen med hendene. Deretter lar jeg den hvile i kjøleskapet i en liten halvtimes tid. Noen kjevler ut på melet bakebord, selv kjevler jeg paideigen mellom to lag med plastfolie, hater at deigen setter seg fast både i kjevla, på benken og må bare hive på med mel. Pass på at deigen dekker paiformen godt opp langs sidene, prikke den med gaffel, stekes på 200 grader i ca. 15 min.
Mens bunnen steker, så tar jeg to kyllingfileter som jeg skjærer opp i biter, steker lett i stekepanna og setter til side . Skjærer rødløk i båter, par fedd hvitløk som jeg hakker og dette steker jeg til det blir mykt og blankt. Deretter tar jeg kyllingen, løk og hvitløk sammen med to håndfull spinat oppi paiskallet. Ha i fetaost (bruker den ferske typen vi som er hel og skjærer den i terningerl, sorte/grønne oliven og cherrytomater over. Pisk sammen tre egg og tre dl. melk, krydre med salt, pepper + etter smak og hell over det hele. Stekes i midten av ovnen på 200 grader i 50 minutter. Dersom den blir mørk oppå, så bare legg over alufolie mot slutten av steketiden.