Skravletråd for oss prøvere!

Hei alle sammen, jeg trenger å ventilere :Heartred

Jeg er 17 dager over IKM, og har negative graviditetstester hver dag. Min mens har alltid vært sånn at jeg får den enten på nøyaktig dag eller 1-2 dager (maks) før eller etter. Jeg får alltid mensmurringer dagen før jeg skal ha mensen, og samme dagen jeg får det. Men nå har jeg hatt murringer og stikkinger hver eneste dag, stort sett hele dagen, i to uker. Jeg sluttet på p-piller for 2 sykluser siden, så jeg har hatt normal mens 2 ganger nå.

Er det noen her som har opplevd lignende?

Jeg har kronisk komplisert migrene, og skulle inn til nevrolog for å få satt botox som jeg pleier hver tredje måned. Fikk beskjed om at jeg måtte finne ut om jeg var gravid før jeg kunne få denne runden med medisin. Ringte legekontoret for å få tatt blodprøve, men fikk beskjed om at jeg måtte ha skjellig grunn til å få tatt den. Spurte om det ikke var skjellig grunn at jeg ikke får migrenemedisinene og behandlingene mine før jeg finner ut om jeg er gravid (bruker både botox, injeksjon, tabletter og nesespray, og nevrologen har pausa alle). Det var det visstnok ikke. Beskjeden var å smøre meg med tålmodighet og enten vente på mensen eller positiv test.

Jeg kontaktet privat gynekolog, da min tr var veldig sen. Men da visste jeg jo også at EL hadde uteblitt (noe gyn kunne bekrefte). Om det er mulig ville jeg gått for det. Blodprøve gir deg jo bare dagens status, du KAN jo ha hatt EL noen dager før du tar prøven, og dermed faktisk være gravid selv om blodprøven er negativ, om du skjønner. En gynekolog kan se om du har hatt eggløsning, sånn at du vet litt bedre hvor i løypa du er. Du kan også få medisiner for å starte ny syklus, om den ikke er like rundt hjørnet.

Back
Topp