Skravletråd for GRØNT lag :)

Lag GRØNT - Ferdig

Søndag


Trening:
Mosjon: 35
Snop:
Tur: 25
Plukk og miks:

Dagens total: 60

Mandag

Trening:
Mosjon: 30
Snop:
Tur: 25
Plukk og miks: 2, 5 og 7 = 75

Dagens total: 130

Tirsdag

Trening:
Mosjon: 70
Snop:
Tur: 25
Plukk og miks: 2 og 7 = 50

Dagens total: 145

Onsdag

Trening:
Mosjon: 20
Snop:
Tur: 25
Plukk og miks: 7 og 8 = 50

Dagens total: 95

Torsdag


Trening:
Mosjon: 30
Snop: 25
Tur: 25
Plukk og miks: 5 og 7 = 50

Dagens total: 130

Bonus: 50

Trening:
Mosjon:
Snop:
Tur: 50
Plukk og miks:


Totalt: 610
Du mangler bonusen din på mosjon :) Husk å endre på det før fristen i morgen :)

Mosjon: 5 poeng pr 10 min (eks 30 min 15 poeng, 60 min 30 poeng)
Bonus: Mosjon: 150 min gir 50 poeng i bonus
 
FERDIG!

Lag GRØNT

Søndag


Trening: 0
Mosjon: 15
Snop: 25
Tur:25
Plukk og miks: 100 (2,7,8,9)

Dagens total: 165

Mandag

Trening: 0
Mosjon: 0
Snop: 0
Tur: 25
Plukk og miks: 100(1,2,6,7)

Dagens total: 125

Tirsdag

Trening: 20
Mosjon: 45 (90 minutter )
Snop: 25
Tur: 25 (Tur utenom de 90 minuttene med mosjon)
Plukk og miks: 100 (2,3,6,7)

Dagens total: 215

Onsdag

Trening:
Mosjon: 15 ( 30 min)
Snop: 25
Tur: 25
Plukk og miks: 100 (2,6,7,8)

Dagens total: 165

Torsdag


Trening: 0
Mosjon: 0
Snop: 25
Tur: 25
Plukk og miks: 100 (2,6,7,8)

Dagens total: 125

Bonus:

Trening: 0
Mosjon: 0
Snop: 0
Tur: 50
Plukk og miks: 50


Totalt: 895
Du mangler bonusen din på mosjon :) Og du har telt for lite på torsdagen, mangler 25 poeng. Det må du endre på før fristen i morgen :)
 
På torsdagen så har jeg glemt å skrive egen linje for "TUR" som du må fylle på selv. Så det ikke selv før jeg skulle skrive inn min poeng.
Så poengene dine på torsdagen er da kanskje feil siden tur poeng ikke er med der. Regner med at du har gått tur hver dag siden du har bonus på det?
Ja tur må være med der ja, la ikke merke til det hehe. Bra du sjekker! Tror det skal være riktig nå, men dobbeltsjekk gjerne:)
 
Ja tur må være med der ja, la ikke merke til det hehe. Bra du sjekker! Tror det skal være riktig nå, men dobbeltsjekk gjerne:)
Da ser det ut til at det er riktig :)
 
Du mangler bonusen din på mosjon :) Og du har telt for lite på torsdagen, mangler 25 poeng. Det må du endre på før fristen i morgen :)

Takk :) Skal sjekke dette opp :D

Satt å tenkte på det i går kveld når jeg gikk gjennom den at jeg måtte huske å sjekke i dag, var så trett at jeg ikke viste oppned på meg selv, men i redsel for å glemme måtte jeg bare skrive inn noe. :laughing002
 
Æsj, dårlig vekt i dag, bare 0,3 ned. For all del, alt som er ned er bra, men ganske irriterende når jeg de siste dagene har veid nesten en kilo mindre, og så spratt opp i dag sånn plutselig. Håper og tror at dagens vekt ikke er helt reell og at den går ned igjen i morgen, men blir jo nødt til å skrive opp dagens da.
Så nå håper jeg dere andre har bedre tall enn meg:p
 
Du skal ha bonus på mosjon også hvis poengsummen på det er riktig. "Mosjon: 5 poeng pr 10 min (eks 30 min 15 poeng, 60 min 30 poeng)". Det betyr at du hadde en times mosjon på søndag og to timer på mandag bl.a og da har du jo godt over kravet for bonus.
Husk å endre før fristen :)

Åja! Stemmer :p da skal jeg endre det nå! Gikk helt rundt for meg når jeg skulle prøve å regne det ut, var så mye å regne på.
 
Ganske så fornøyd med vekttapet selv om jeg fikk mensen i går. I går veide jeg mindre enn i dag så håper det vises på neste ukes vekt :) Nå må jeg bare fortsette.
 
Ja, jeg er da den eneste med oppgang, selv om jeg usikker på om den vekten er helt reell...
Er nok litt pga stillesitting hele ettermiddag/kveld i går, og veldig sen kveldsmat, men det var nå det vekta viste..
Er veldig fornøyd med innsatsen min på utfordringen denne uken, det er jeg :)
 
Ja, jeg er da den eneste med oppgang, selv om jeg usikker på om den vekten er helt reell...
Er nok litt pga stillesitting hele ettermiddag/kveld i går, og veldig sen kveldsmat, men det var nå det vekta viste..
Er veldig fornøyd med innsatsen min på utfordringen denne uken, det er jeg :)
Veldig god innsats på utfordringen! Vi som lag har også vært flink denne uka :)
 
Gratulerer til oss som vant nok en runde på utfordringen! Godt jobba!!!

Hva vil dere ha på utfordringen neste uke? Hva fungerte denne uka og hva gjorde ikke det? Er det noen andre på laget som har lyst å lage utfordring? Syns vi skal tenke på at alle har forskjellig aktivitetsnivå og at man da ikke bare har mange øvelser/trening etc å velge mellom men litt for alle og enhver så alle kan delta :)
 
Last edited:
Dere får 4 nye medlemmer, de som gjenstår fra blått lag. Og en jobb med å motivere disse, blå hadde absolutt minst poeng i utfordringen sist runde. Dels pga en for sen oppdatering, en ikke oppdatert og dels meg, som nå ikke lenger er på laget :p
 
Dere får 4 nye medlemmer, de som gjenstår fra blått lag. Og en jobb med å motivere disse, blå hadde absolutt minst poeng i utfordringen sist runde. Dels pga en for sen oppdatering, en ikke oppdatert og dels meg, som nå ikke lenger er på laget :p
Vi ønsker blått velkommen inn til oss og motivasjon skal de få :)
 
Velkommen til oss alle fra blått lag

Ang utfordring syns jeg plukk og mix er et godt alternativ da man kan velge det som passer best for seg selv. Ellers har jeg ingen forslag enda, men skal sette meg i tankeboksen så kanskje jeg kommer med forslag
 
Velkommen til oss alle fra blått lag

Ang utfordring syns jeg plukk og mix er et godt alternativ da man kan velge det som passer best for seg selv. Ellers har jeg ingen forslag enda, men skal sette meg i tankeboksen så kanskje jeg kommer med forslag
Jeg liker veldig godt plukk og miks for da kan man velge selv hva man har lyst å gjøre, tid og helse til :) Vi hadde en gang en uke med bare tunge/vanskelige øvelser og da ble det ikke gjort så mye den uka for noen. Flott at du kommer med forslag når du får tenkt litt :)
 
Nå har jeg lest litt gjennom gamle utfordringer, så her kommer noen forslag fra meg:happy:

TRENING:
For at dette skal bli rettferdig kan vi denne uka bruke kalloriene vi forbrenner som poeng,
bruk denne kalkulatoren http://aktivtrening.com/forbrenn

Kalkulatoren er et forslag siden det sto i utfordringen jeg leste, ikke testen den så vet ikke hvordan den funger.?Kanskje antall minutter er bedre? Dere som har deltatt før har kanskje erfaring med denne?

VANN:
X antall poeng pr. liter man drikker hver dag. Max... poeng daglig
Tenker da max 2 liter vann om dagen.

5 OM DAGEN (frukt og grønnsaker)
Hva som regnes som 5 om dagen kan du lese her:
https://www.frukt.no/artikler/hva-er-5-om-dagen/

FROKOST
X antall poeng for hver dag du spiser frokost. Merk at sukkerprodukter som corn flakes, honnikorn etc ikke teller som frokost.
 
Nå har jeg lest litt gjennom gamle utfordringer, så her kommer noen forslag fra meg:happy:

TRENING:
For at dette skal bli rettferdig kan vi denne uka bruke kalloriene vi forbrenner som poeng,
bruk denne kalkulatoren http://aktivtrening.com/forbrenn

Kalkulatoren er et forslag siden det sto i utfordringen jeg leste, ikke testen den så vet ikke hvordan den funger.?Kanskje antall minutter er bedre? Dere som har deltatt før har kanskje erfaring med denne?

VANN:
X antall poeng pr. liter man drikker hver dag. Max... poeng daglig
Tenker da max 2 liter vann om dagen.

5 OM DAGEN (frukt og grønnsaker)
Hva som regnes som 5 om dagen kan du lese her:
https://www.frukt.no/artikler/hva-er-5-om-dagen/

FROKOST
X antall poeng for hver dag du spiser frokost. Merk at sukkerprodukter som corn flakes, honnikorn etc ikke teller som frokost.
Gode forslag :)
Tror det med å få poeng for kaloriene man forbrenner blir litt for innviklet. Det må ha vært en utfordring for noen år siden for jeg har ikke vært med på den. Minutter er best. Skal vi fortsette med at man får poeng for hele 5 minutter på trening?

Som ukesutfordring er det vel best å ha trening, mosjon, snop + en ting til og så noe plukk og miks utenom.

Vann har vi brukt å ta 25 poeng for 1,5 liter pr dag, eller 15 poeng for 1 liter og 25p for 1,5 liter så man kan velge. Det er jo ikke bra å drikke for mye vann om dagen heller. Bonus da etter hva man har drukket hver dag. 25 for 1 liter og 50 for 1,5 liter.

Frukt har vi tatt 5 poeng pr frukt/grønt, maks 25 poeng pr dag. Og 50 poeng i bonus bare hvis man har spist fem om dagen alle dagene.

Frokost har jeg ikke vært borti som en del av utfordringen men hadde vært kjekt å ta noe annet enn det vanlige :) Siden det er slankekrigen så kan det jo selvfølgelig ikke være full av sukker, da går jo snopepoengene bort også. F.eks 25 poeng pr dag på frokost og 50 poeng i bonus ved frokost hver dag?

Så spørs hva dere vil ha på hovedutfordringen av vann, frukt/grønt eller frokost? Det som ikke blir valgt kan jo være på plukk og miks :)
 
Bra jobbet med ukens utfordring dere! :)

Et par forslag til potensielle plukk og miks:
Ta trappen istedenfor heisen
Gå/sykle når man vanligvis hadde tatt bil/kollektivt
 
Håper virkelig snopfri dager blir en del av denne ukas utfordring! For nå har jeg endelig klart 3 hele dager uten snop på rad! :D Målet er 50 dager :p
 
Håper virkelig snopfri dager blir en del av denne ukas utfordring! For nå har jeg endelig klart 3 hele dager uten snop på rad! :D Målet er 50 dager :p
Snopefrie dager har vi alltid. Kjenner det er nødvendig for at jeg skal klare å holde meg borte fra det :) Flott mål! Dette klarer du :)
Har du ellers noen ønsker til utfordringen/plukk og miks?
 
Back
Topp