Skravletråd for GRØNT lag :)

Trene eller ikke trene?
Har vært rastløs i hele dag og hatt lyst til å trene, men har måtte utsette det til etter legging. Nå er det 1.5time til treningssenteret stenger og jeg blir litt meh av å ha tidspresset på meg :bag:
Kom deg på trening! Du rekker en effektiv økt:hello2 Heia heia! :D
 
Vi vant utfordringen denne uka og skal da lage ny :) Godt jobba alle sammen!

Hva vil dere ha som oppgaver på utfordringen? Sjekk gjerne andre utfordringstråder for inspirasjon :)
 
Kom deg på trening! Du rekker en effektiv økt:hello2 Heia heia! :D
Oh.my.lord, jeg er sliten, MEN! Jeg klarte 30min på ellipsemaskina uten å dø og fikk strekt skikkelig ut og fant ut at jeg snart kommer meg ned i spagaten igjen :D
Takk for heiarop! :Heartred
 
Oh.my.lord, jeg er sliten, MEN! Jeg klarte 30min på ellipsemaskina uten å dø og fikk strekt skikkelig ut og fant ut at jeg snart kommer meg ned i spagaten igjen :D
Takk for heiarop! :Heartred
Der ser du, det var verdt det:D Bra jobba!
Jeg klarte å komme meg på sykkelen til og fra jobb i dag og er sliten men fornøyd selv;)
 
Vi vant utfordringen denne uka og skal da lage ny :) Godt jobba alle sammen!

Hva vil dere ha som oppgaver på utfordringen? Sjekk gjerne andre utfordringstråder for inspirasjon :)
Hurra for oss, så bra! Da blir det en uke til på oss alle:happy:
Har ikke vært med før så ikke så god på utfordringer, men skal prøve å lese litt. Håper noen andre har noen forslag:rolleyes:
 
Hurra for oss, så bra! Da blir det en uke til på oss alle:happy:
Har ikke vært med før så ikke så god på utfordringer, men skal prøve å lese litt. Håper noen andre har noen forslag:rolleyes:
Du får finne noen aktiviteter du liker å gjøre så får vi de med på lista :) Vi har frist til kl 20 i morgen til å lage så vi må lage innen da. Jeg kan godt lage tråden med det vi blir enige om :)
 
Nå vet ikke jeg hvor streng en utfordring må være. Men tenker at det å gå tur (altså, at man blir varm av turen) er god trening for mange i starten. Så kanskje en skritt utfordring, eller tur utfordring der poeng gis ut fra hvor mange skritt eller hvor lang tur?

En tur på bare 10 min hver dag minsker risiko for sykdommer og bedrer helsa. Så det burde vel være en god og motiverende start?

Men jeg har ikke lest tidligere utfordringer så vet ikke helt hva som er vanlig :p
 
Nå vet ikke jeg hvor streng en utfordring må være. Men tenker at det å gå tur (altså, at man blir varm av turen) er god trening for mange i starten. Så kanskje en skritt utfordring, eller tur utfordring der poeng gis ut fra hvor mange skritt eller hvor lang tur?

En tur på bare 10 min hver dag minsker risiko for sykdommer og bedrer helsa. Så det burde vel være en god og motiverende start?

Men jeg har ikke lest tidligere utfordringer så vet ikke helt hva som er vanlig :p
Jeg også tenkte på noe sånt, men er kanskje ikke alle som har skritteller?

Kunne det å prøve noe nytt innen sunn livsstil være en ting? Altså prøve en ny gruppetime, gjennomføre en økt yoga hjemme eller lage en ny, sunn (for meg er sunn hjemmelaget og næringsrik) rett?
 
Ikke alle har skritteller men vi har likevel hatt som en del av utfordringen å gå 10 000 skritt. Jeg klarer aldri det selv men det er jo valgfritt å gjøre.
Vil dere ha en sånn plukk og miks hvor man velger selv hva man skal gjøre? Som regel har vi hatt begrensninger på å få poeng for 4 aktiviteter fra den lista hver dag.
Der kan det være yoga, gruppetime (ikke alle er med på treningssenter), hjemmelaget/spise et sunt hjemmlaget måltid, 5 frukt og grønt, sit-ups og div andre lignende øvelser, zumba, dans til en sang, ut å gå en tur.
 
Ikke alle har skritteller men vi har likevel hatt som en del av utfordringen å gå 10 000 skritt. Jeg klarer aldri det selv men det er jo valgfritt å gjøre.
Vil dere ha en sånn plukk og miks hvor man velger selv hva man skal gjøre? Som regel har vi hatt begrensninger på å få poeng for 4 aktiviteter fra den lista hver dag.
Der kan det være yoga, gruppetime (ikke alle er med på treningssenter), hjemmelaget/spise et sunt hjemmlaget måltid, 5 frukt og grønt, sit-ups og div andre lignende øvelser, zumba, dans til en sang, ut å gå en tur.
Ja plukk og miks som du foreslår høres bra ut.
Kanskje også ha poeng for trening/mosjon utenom plukk og miks?
 
Ja plukk og miks som du foreslår høres bra ut.
Kanskje også ha poeng for trening/mosjon utenom plukk og miks?
Det skal vi ha og snop :)

Skal jeg lage et forslag og så legger jeg det ut her så får dere si om dere er enige eller ikke?
 
Her er et forslag:

Mosjon/Trening: 5 poeng pr 5 min (eks 30 min 30 poeng, 60 min 60 poeng)
Eller
10min mosjon gir 5 poeng. 10 min trening gir 10 poeng

Vi må velge en av disse måtene. Noen kan syns det er vanskelig å skille mellom trening og mosjon så forrige runde ble det slått sammen. Man får ukes bonus når man har nådd så og så mange minutter.


Snop: 25 poeng for snopefri dag.

10 minutters tur hver dag 25 poeng


Plukk og miks:

25 poeng pr oppgave, maks 100 poeng per dag. Husk å skrive hvilke oppgaver du har gjort.

1. Dans til en sang
2. 10 000 skritt
3. 10 min yoga
4. Delta i en gruppetime på treningssenter
5. Lage / spise en sunn hjemmelaget rett
6. 5 frukt og grønt
7. Vann til middagen
8. 20 minutters husarbeid
9. 3x10 sit-ups
10. 3x10 armhevinger
11. 3x10 rumpeløft
12. Gjør en fitnessblender (treningsvideo) / zumba etc

Div bonuser blir det.

F.eks hvis vi tar at den med 10 min tur hver dag som en del av utfordringen så teller det ikke med i trening/mosjon. Det samme med plukk og miks, utenom 10 000 skritt.
 
Last edited:
Her er et forslag:

Mosjon/Trening: 5 poeng pr 5 min (eks 30 min 30 poeng, 60 min 60 poeng)
Eller
10min mosjon gir 5 poeng. 10 min trening gir 10 poeng

Vi må velge en av disse måtene. Noen kan syns det er vanskelig å skille mellom trening og mosjon så forrige runde ble det slått sammen. Man får ukes bonus når man har nådd så og så mange minutter.


Snop: 25 poeng for snopefri dag.

10 minutters tur hver dag 25 poeng


Plukk og miks:

25 poeng pr oppgave, maks 100 poeng per dag. Husk å skrive hvilke oppgaver du har gjort.

1. Dans til en sang
2. 10 000 skritt
3. 10 min yoga
4. Delta i en gruppetime på treningssenter
5. Lage / spise en sunn hjemmelaget rett
6. 5 frukt og grønt
7. Vann til middagen
8. 20 minutters husarbeid
9. 3x10 sit-ups
10. 3x10 armhevinger
11. 3x10 rumpeløft
12. Gjør en fitnessblender (treningsvideo) / zumba etc

Div bonuser blir det.

F.eks hvis vi tar at den med 10 min tur hver dag som en del av utfordringen så teller det ikke med i trening/mosjon. Det samme med plukk og miks, utenom 10 000 skritt.
Bra forslag! Jeg syns egentlig det er fint å ha trening og mosjon separat jeg. For man orker jo mye færre minutter med intensiv trening enn rolig mosjon, så da blir man jo på en måte straffet for å trene istedenfor å mosjonere i forhold til poengene hvis de skal telle likt. Hvis du skjønner hva jeg mener? Er jo bare å tenke at trening = høyere puls og svette mens mosjon er mer «pratetempo». Jeg syns hvertfall det er mer motiverende når de er delt opp;)
Jeg tror ikke jeg får skrevet så mye mer her før fristen i kveld. Du får bare legge det ut sånn du syns funker best i forhold til forslagene her og hva du tenker selv:happy:
 
Bra forslag! Jeg syns egentlig det er fint å ha trening og mosjon separat jeg. For man orker jo mye færre minutter med intensiv trening enn rolig mosjon, så da blir man jo på en måte straffet for å trene istedenfor å mosjonere i forhold til poengene hvis de skal telle likt. Hvis du skjønner hva jeg mener? Er jo bare å tenke at trening = høyere puls og svette mens mosjon er mer «pratetempo». Jeg syns hvertfall det er mer motiverende når de er delt opp;)
Jeg tror ikke jeg får skrevet så mye mer her før fristen i kveld. Du får bare legge det ut sånn du syns funker best i forhold til forslagene her og hva du tenker selv:happy:
Da deler vi det opp, det er egentlig sånn det har blitt brukt å gjøre. Da legger jeg det ut snart så jeg ikke glemmer det :)
 
Da har jeg lagt ut utfordringen :)
 
Satt og skrev med Landus (gult lag) i stad, om neste ukes utfordringer og hvordan jeg skal løse det, ettersom vi skal kjøre til Stockholm på onsdag og hjem igjen på torsdag ettermiddag (oppstartsamtale :smiley-bounce022, der er motivasjonen min :p). Sit-ups på hotellrommet, pakke med 5 frukt og grønnsaker i bilen, gå en tur før jobb kl 6.30 på onsdag :hilarious:
Så jada, motivasjon til ukes utfordringene er på plass :p
 
Satt og skrev med Landus (gult lag) i stad, om neste ukes utfordringer og hvordan jeg skal løse det, ettersom vi skal kjøre til Stockholm på onsdag og hjem igjen på torsdag ettermiddag (oppstartsamtale :smiley-bounce022, der er motivasjonen min :p). Sit-ups på hotellrommet, pakke med 5 frukt og grønnsaker i bilen, gå en tur før jobb kl 6.30 på onsdag :hilarious:
Så jada, motivasjon til ukes utfordringene er på plass :p
Så bra du har funnet en løsning selv om dere reiser bort :) Lykke til i Stockholm!
 
Back
Topp