Skravletråd for Fiolett :)

Hege og Chris : hvordan har uka gått hos deg?
 
Takk for forslag til hvordan gjøre middagen sunnere :) tar også imot forslag med andre matretter, er bare jeg ig sambo som spiser middag, og vi har begge godt av en liten kostholdsendring. Har bestemt oss for at vi skal bli flinkere til å spise fisk, blant annet kokt torsk, det er jo lite kalorier i og kjempegodt. Samtidig tenker jeg at vi kan bli flinkere til å spise kylling, men kyllingrettene her i huset er ofte usunne ting som tikka masala, tandori chicken, grillet kylling med chips, da bli det jo fort litt kcal selv om det er kylling...

Imorgen skal jeg ut på ca en times powerwalk med barnevogna, har fått med meg søstra mi :) blir usunn muddag imorgen også dessverre; fondue :( er jo kjempegodt, men kalorivombe :(
 
Maisepaugskatt: Bra jobbet, det lukter jo himmelsk med pizza! Vi har en deal om at mannen får spise slike ting "i smyg" men den dealen er nok over for ikveld gomlet han på sjokolade og potetgull i sofaen... Jeg ble ikke fristet engang, er for opptatt av å fantisere om ceasarsallaten fra Peppes ;)
 
Mammahjertet: Jeg bruker mest kylling når vi lager kinesiskt, strimlet med forskjellige sauser og ris og wokede grønnsaker. Kyllingburger er også veldig godt, med sweet chili saus istedet for dressing og mye salat på. Eller som wraps og taco. Favoritten er kyllingfile med serranoskinke rundt i ovn med rotgrønnsaker til, nam!
 
Nå har jeg bestemt meg for å melde meg inn på treningssenter. Er egentlig veldig skeptisk, men har bestemt meg for at jeg vil gi det en sjanse til. Er noen år siden jeg var innom et treningssenter sist, så kanskje det går bedre denne gangen..?
Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk og tror nok det vil gjøre veldig godt for meg å komme i litt bedre fysisk form. Kondisen min er på bånn og jeg tåler ikke gå opp en bitteliten bakke engang uten å puste og pese som en hval. Haha. Huff og huff!

Jeg grugleder meg! :p

Forresten noen som vet hvordan jeg finner alle smileyene når jeg skriver innlegg med IPad??
 
xwp:
Her pleier faktisk gubben å ta litt hensyn til at jeg slanker meg..han vil jo ikke friste meg alt for masse...men samtidig så synes jeg jo det blir litt feil om jeg skulle nekte han å kose seg med snop..Så jeg sier til han at han bare må spise godis..Om jeg virkelig vil ned ivekt så veit jeg jo at jeg må motstå. hehe...
Men han pleier jo likevel å ta litt hensyn...men ikke alltid da..hehe..her om dagen kom han jo hjem med grandiosa og ostepop...(jeg motsto)...hadde kaanskje vært verre om han hadde med seg sjokolade..for DET er jeg svak for!! hehe
 
Hildus:
Så bra du skal melde deg inn på treningssenter. Det er jo supert!! Det vil såklart gå kjempefint! Der vil man nok garantert få masse masse motivasjon!!=)
Her har jeg trent på studio bare en gang...var der vel 4-5 ganger...var mest spinning det gikk i da...og mageøvelser som pt viste meg...
Men dette er ganske mange år siden...
Nå har jeg treningsrom hjemme istedet..bor alt for langt unna trenings-senteret så det må bare bli slik...
Men begynner å få litt utstyr nå...Har ganske mange manualer, styrkeapparat, tredemølle, rockering, treningsball, strikk...forskjellige trenings-dvd`er..
Skal kjøpe meg vektstang med benk og stativ nå...og det neste jeg ønsker meg er ei elipsemaskin:)
Ellers går det i jillian, og vurderer melde meg inn i livegym på nett:)

Lykke til hvertfall:) går så bra så:)
 
jeg skulle jo ikke snikveie meg før fredag nå...men gjorde det likevel.. og SUKK SUKK!
Fortsatt 1.2kg oppgang!! æsj altså!!!
Jeg veit at jeg gjør alt etter boka.. har vært utrolig flink med kostholdet...ligget på ca 1400kalorier om dagen...
Og trent hver dag siden lørdag! jogging og jillian...Ikke spist snop eller feit mat og masse vann...
Så dette synes jeg er kjempeurettferig...:( jeg jobber så hardt for det nå... Det kan jo se ut som jeg er første som ryker ut..og DET er kjedelig:(
 
Huff, skjønner godt at du synes det er urettferdig når du har jobbet så hardt for det denne uken.
Vi får satse på at laget vårt ikke kommer på sisteplass :) Så kommer du nok sterkt tilbake neste uke skal du se :) Stå på videre! Du er kjempeflink syns jeg!
 
Har du hund også maiseptAugSkatt?? Damn, du har i hvertfall mer enn nok å henge fingrene i!!!
Jeg er som deg og kommer meg sjeldent i seng før kl halv 1 om natta, og da er jeg gjerne våken en time eller to i senga. Spiller og leser bok :D

I går ble det masse trening med kjæresten ;) Siden vi trente så godt sammen, så tok jeg meg to sjokoladehjerter.
Vi hadde kjøttdeig og spaghetti til middag. Jeg lagde med karbonadedeig (hipp hurra for sverige), hadde i moste tomater, vannkastasjer, minimais, vanlig mais og løk. Kjempegodt!!! Var selvfølgelig fullkornspaghetti , kun fullkorni huset mitt :)

Til kveld ble det yoghurt med 4-korn med ekstra linfrø og solsikkekjerner. Snadder!!!!
 
jeg skulle jo ikke snikveie meg før fredag nå...men gjorde det likevel.. og SUKK SUKK!
Fortsatt 1.2kg oppgang!! æsj altså!!!
Jeg veit at jeg gjør alt etter boka.. har vært utrolig flink med kostholdet...ligget på ca 1400kalorier om dagen...
Og trent hver dag siden lørdag! jogging og jillian...Ikke spist snop eller feit mat og masse vann...
Så dette synes jeg er kjempeurettferig...:( jeg jobber så hardt for det nå... Det kan jo se ut som jeg er første som ryker ut..og DET er kjedelig:(
prøv å ta denne dagen som treningsfri kjære :) Det er jo meget mulig at kroppen din holder masse vann (les musklene dine ;) )
 
det er skikkelig surt, og litt demotiverende... før jul gikk jeg jo ned hver uke selv om jeg ikke slanka meg, ikke trente, og spiste bare feil mat(pizza, sukkerbrus,sjokolade,julesnacks osv)...
Teit at vekta ikke går ned når jeg trener og spiser kjempesunnt!

kan ikke ha treningsfri idag...nå må jeg bare gi enda mer under trening...trente jo kun 30 day shred igår. selv om det er god trening så forbrenner man jo ikke all verden der...
Så idag blir det "last chance workout"

Om det skulle være at kroppen samler litt vann pga trening så skal jeg jo uansett ha gått ned siden jeg har ligget endel under kcalgrensa...
Ikke har jeg mensen eller eggløsning heller...så det her er snodig!!

Tenkte å prøve meg på 10km jogging ikveld..det er jo noen måneder siden sist...så blir spennende å se om jeg klarer det..
 
ja, vi har hund ja! den er 1år gammel...så det krever jo litt det og, itillegg til 3 unger og en gubbe som nesten ikke er hjemme:p
Men det går jo ne godt hatt nopå et vis...men døgnet kunne godt hatt litt flere timer..hehe:p

Hihi, trening med kjæresten er jo genialt...beste treninga som finnes det vil jeg tro, haha:D
Her kom gubben hjem tirsdag ettermiddag...da har jeg ikke sett han på ei uke...og idagtidlig reiste han på jobb igjen...kommer hjem imorgenkveld...så har han fri heelt til tirsdag! det er jo luksus..hehe!!
 
Hildus: tusen takk for fine ord!
Det her er jo litt demotiverende...men jeg kan jo ikke gi meg heller...er jo veldig glad i å trene, og fortsetter nok med det selv om vekta ikke er snill:)
Men skal være superduberflink idag hvertfall så håper jeg på det beste:)
 
Forresten...gubben fikk lov å ta på magen min her om dagen...vanligvis får jeg jo helt panikk om han er inærheten av magen ...hehe...Det som var litt morsomt, og fikk opp humøret mitt noe veldig var jo at han ble skikkelig sjokka over hvor godt trent magen min egentlig er.. Bare etter noen sekunder sa han "oi!!! du har jo sixpack jenta mi!! ikke vanskelig å finne engang kjenn her da!!"
Så da må jo all treninga de siste åra vært godt for noe! Bare fryktelig surt at denne "sixpacken jeg kanskje har blir skjult av løs hud:(
 
Hvordan går det med dere da?
Hva er planene for dagen?
 
Her er jeg hjemme med 2 av 3 barn idag...så vi har jentedag:D
Ingen store planer, har lekt med det nye dukkehuset 4åringen fikk til jul.. det var såå stas!:D

Om et par timer skal 2åringen ha seg en lur, tenkte å få tatt dag 4 med 30 dag shred da...det er jo bare 24minutter, så det burde gå fint:)
Må og en tur på butikken...prøve å handle inn endel sunne ting;)
Så skal vi hente( GÅR til bhg såklart, bare 10min, men alt teller jo) eldstemann i bhg...

Middag idag blir fisk tror jeg:D
Så blir det tredemølle ikveld, og noe veelig sunnt til kvelds..

Den var min plan!
Dere da?
 
Da er jeg klar til å ta dag4 med jillian! Allerede litt lei level 1 men håper på gode resultater!

Skal dere trene idag?
 
Fullført dag 4! Håper de neste 6 dagene går fort;) klar for level 2 nååå:D
 
er dere flinke å drikke vann jenter???

Jeg har skjerpa meg veldig! Blitt 1 liter hittil idag:D
 
Back
Topp