Skravletråd for Fiolett :)

Panna: hvordan gikk det igår? ble det tredemølle? og klarte du motstå sjokolade?
Her var jeg flink jente og klarte å motstå både pizza og ostepop! sjokolade har vi heldigvis ikke ihus!!
Så nå har jeg klart meg 3 dager(snart 4) helt uten snop!!:D
 
xwp: ja den vekta er ikke alltid så lett å holde seg unna..vanligvis veier jeg meg kun fredager....men i det siste har jeg begynt å veie meg mandager og( mest for å se tilstanden etter helg..hehe) Men siden jeg hadde gått opp så mye mandag måtte jeg bare sjekke tirsdag og!:/ fortsatt oppgang:/
Ikke veid idag, og venter til fredag nå, så håper jeg så inderlig på et fint tall!!=)

Tror jeg melder meg inn på livegym egentlig, det virka jo veldig veldig bra!
Må bare høre med gubben om han kan fikse tv på treningsrommet(vi har 2 tv`er...en i stua, og en som bare står i en bod etter vi fikk ny...håper jeg kan bruke den) kjedelig å bruke pc til slike ting ja!
 
Hurra for godterifrie dager! Jeg hev iaf ut vekta nå, etter å ha veid meg og gått ned flere hekto fra igår, så nå er jeg motivert igjen! Dagens trim blir babysvømming og imorgen barseltrilling, håper det teller som litt trim iaf :)
 
Hei
Så flinke dere er. Her går vekta opp både ved eggløsning og mens.

Klarte ikke legge meg tidlig i går, ser siste sesomg av frustrerte fruer, var så spennende. Middagen i går ble magre wienerpølser :( Gubben hadde fiksa til jeg kom hjem fra jobb- ble 2 stk med lompe. Til kvelds ble det 1 stk uten lompe. Vet ikke hvor mye kcal det er i en sånn, men de er vel bedre enn vanlige.
Ellers er jeg ikke superflink til å spise på dagen, hater kaldmat. Spiser knekkerbrød med noe pålegg og litt frukt mellom frokost og luns og før middag.

Fikk ikke handla i går heller, har jo en middag til hjemme, så nå gidder jeg ikke handle før i morgen, kanskje i kveld.

Jeg er så sliten for tiden, håper det bedrer seg etterhvert nå som kostholdet blir bedre. Jeg orker ingenting etter jobb, sitter pal i sofaen :(
Burde kanskje bestilt en time hos legen å få tatt blodprøver.
 
Den ukesutfordringen er jeg ikke så fornøyd med at plutselig kom. Det er ikke noe som er avklart med meg som leder...

Men ja, jeg holdt meg unna både røyk og sjokolade i går :) Og 30 min på mølla det ble :)

I dag har det blitt en del frukt, plommer, durer og en appelsin, også baguette til lunsj.

Av knekkebrød foretrekker jeg Fiber Balance, 30 kcal pr skive også gjør den superduper jobb på magen :)
 
Camilla82: De pølsene er egentlig ikke så farlige hvis det er dem fra Gilde, 145 kcal/100gr. Håper orken kommer tilbake etterhvert, allikavel lurt å sjekke hvis du mangler noe hos legen ja...
 
Panna: Hørtes flott ut, stå på :) Igår sto jeg ved knekkebrødene og lurte på hva som var sunnest, skal ta en kikk på fiber balancen, klarte å kjøpe sport + men disse så tusen ganger godere ut...

Ukesutfodringen skriver jeg inn vann i selv, men aner ikke hva vi skal gjøre ellers. Ser ut som vi ligger godt an når det gjelder skravlings iaf :)
 
godtedager er veldig veldig bra ja xwp! jeg prøver meg faktisk på 50(!!) dager uten!
Har gått veldig fint til nå, men har jo ikke gått ei uke enda!! kommer sikkert til å slite litt til helga...men skal prøøve holde meg unna!!
pepsi max har jeg heller ikke smakt siden forrige lørdag..Men DET savner jeg.. gleeder meg til lørdag!! hehe!!

babysvømming og trilling er jo trim det! flink du er!=) også så flott vekta går ned!:D
 
camilla82:
de pølsene tror jeg ikke var ille altså! og lomper er jo et mye bedre alternativ enn brød! så bare der sparte du jo mange kalorier:D

Det er jo ikke rart du er sliten etter jobb..det er jo travle dager og du har jo to barn!
Jeg er sliten selv jeg...idag var gubben grei og passa ungene så jeg fikk ta en lur..jeg sov 3 timer...når jeg stod opp nå nettopp så hadde han ordna kvelds og lagt alle 3. Det var godt det!
Men mitt første tips til deg er at du prøver å legge deg tidligere..søvn er kjempeviktig! Er ikke flink der selv..forrige uke var det to kvelder jeg ikke la meg før 02! (og opp igjen 06.30)
Men det er sikkert lurt å få tatt blodprøve også, bare for å sjekke:)
Håper ting blir bedre:)
 
panna: den ukesutfordringa kom litt brått på ja, enig der..Men jeg har likevel "meldt meg på" ..Desverre er det mest pga jeg er redd for å ryke først ut:/ og ikke vil ødelegge for resten av laget...har jo så lyst å være med videre=) vekta har jo ikke vært snill denne uka...så da trenger vi det ekstra kiloet i fordel...
Veit ikke om du husker så mye tull det ble forrige krig da jeg "klaga" over veiedag? hehe...det hele blåste seg jo skikkelig opp...og endte jo med at jeg ikke orka være med mer. og tok en pause fra bv..Så man må nok være litt forsiktig med det man sier her inne..er nok mange med sterke meninger, og det kan desverre fort diskusjoner av slikt..

Du er forresten vanvittigflink som holder deg unna røyk og sjokolade( det er ikke lett ved røykeslutt!)
Og og bra du kom deg på mølla! *stor applaus*
 
Idag har jeg vært skikkelig slapp hele dagen..alt har vært et tiltak...fikk meg en 3 timers lur på ettermiddagen...det var godt! men fortsatt veldig slapp:/
Ikke trent enda...men skal prøve å få unnagjort de 24 minuttene med jillian idag også!
Planen er å ha en treningsfridag i uka..det blir nok enten tirsdager eller søndager:)

Ellers så gruer jeg meg skikkelig til veing! uff puff!
 
Så flinke dere er! Her har jeg ikke fått trent noe hele uka :( gikk vel en halltimes trilletur idag, men det er alt. Men tror jeg har greid å holde meg noenlunde innenfor kcal-grensa likevel da.

Problemet er bare at det blir så få måltid på meg for vi spiser så usunne middager. Så hvis noen har tips til lettvinte middager med lite kcal då kom med dem! Her går det ofte i makaroni&kjøttdeig, taco, pannekaker m/bacon :(
 
maisepaugskatt: Ikke rart du er trett som har tre stykken unger haha, du trengte sikkert de timene på øyet. Jeg er også veldig dårlig til å legge meg i tide, man trenger jo egentid og det blir gjerne sene timer med surfing eller tv-serier ;) Du er flink uansett om du klarte å trimme med jillian idag eller ikke, og godterislutt hjelper nok på vekta etterhvert!
 
mammahjertet: Det enkleste er vel å mekke "lettere" varianter av det dere pleier å spise til middag, så blir det ikke så mye forandring for resterende familiemedlemmer. Karbonadedeig istedet for kjøttdeig, fullkornspasta, mindre fett i osten, tortillas istedet for tacoshell, grove pannekaker med mager bacon etc... Det blir litt dyrere men jeg kutter ned i brus og godteri istedet. Synes matprat.no har en del greie oppskrifter også, og hvis du skjønner svensk så er favorittsiden min tasteline.se, der har de ukesmenyer :)
 
Kjenner godt til den trøttheten ja. Jeg er veldig trøtt for tiden. I dag skulle jeg og ungene se film og da sovnet jeg, så jeg gikk glipp av halve filmen :p I tillegg sovnet jeg da jeg la minsten.
Men jeg legger meg altfor seint, så det er vel største grunnen til den trøttheten min tenker jeg.


Skulle ønske jeg kunne delta bedre på ukesutfordingen. Men jeg er fryktelig dårlig på å drikke vann.
Går kun i pepsi max her :oops:
Målet for morgendagen er å drikke minst 1 liter vann :)
 
mammahjertet:
du er jo flink du og! en halvtimes tur er en halvtimes tur det:) bedre enn ingen tur;)
Litt dårlig på middagsforslag her og..tar gjerne imot tips fra andre.
Men her i huset har vi ofte fisk faktisk. ungene er veldig glad i det.. Det er faktisk veldig godt, og smaker mye bedre om det ser litt fint ut på tallerken med masse gode og fargerike grønnsaker:)
Ellers er jeg veldig glad i kylling og wok...
i helgene har vi som regel pizza,taco eller lasagne..bruker da kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. da sparer man litt kalorier da og.. velger også fullkornlefser/grov pizzadeig..Det er og veldig lurt og servere slike ting med en salat ved siden av:)
Ellers spiser vi egentlig ganske så vanlige middager som kjøttkaker, spaghetti, pølser osv..Men prøver og begrense porsjonene til meg...tar på grønnsaker først...tar bare en potet og drikker alltid et stort glass vann før måltidet.
Det hjelper faktisk her:)
 
xwp:
Ja gjett om de 3 timene gjorde godt!! Det går jo i ett her hele dagen...er det ikke unger jeg styrer med så er det husarbeid(MASSE klesvask og oppvask når man er en familie på 5, + en hund som må luftes)
Er det ikke husarbeid eller unger så er det jo trening på a mor:D hihi...
Jeg er og helt avhengig av aleinetid om kveldene...det gjør sååå godt!! Igår var jeg ikke flink å legge meg tidlig...var vel iseng i 01-tiden...typisk meg...hehe....Men det var hardt og stå opp klokka 06 med ei snuppe som var klar for en ny dag...så var det og stelle barn og få 2 av 3 i bhg...hehe
Jeg har også en gubbe som jobber vanvittig mye for tiden...han er hjemme mindre enn annenhver uke...Men det er bare sånn ting er nå.. jeg har mulighet til å jobbe selv max 2-3 dager i uka..har blitt tilbudt en vikarjobb nå...så vi får se hvordan det går:)

Det ble forresten jillian! Men fy søren idag var det hardt å komme seg opp av sofaen! hehe...Men såå god følelse når jeg var ferdig da:)
 
dag 3 med 30 day shred er fullført! trent hver dag siden lørdag nå..Dette måå vel gi litt resultater!!??
Har ikke snikveid meg idag,..hihi...men føler meg veldig tung i kroppen :/
Men jeg har hvertfall stått på med trening, vært veldig flink med kostholdet, og fortsatt ikke noe godis siden lørdag!!! OG ingen pepsi max eller annen lettbrus... drikker 2-3 liter hver dag! merker at så fort jeg klarte slutte med pepsi max drikker jeg mye mer vann!
Så jeg håper jo på et fint tall fredag...selv om jeg har mine tvil siden vekta som sagt viste endel opp etter helga..
Tvi tvi!
 
Hildus:
Jeg og var sånn før...med vanndrikkinga altså...drakk kanskje bare et glass eller to med vann, resten pepsi max...hehe...Så vi har med andre ord hatt et ganske stort pengeforbruk på brus de siste månedene! hehe!!
Men på lørdag fikk jeg for meg at jeg skulle prøve å kutte det ut...eller kun drikke det i helgene....Og det har gått overraskende bra....Nå er jeg blitt veldig glad i vann....skikkelig rart jeg skriver dette egentlig, for har aldri vært noe glad i vann...brus er jo best...hehe!
 
jeg må og skryte litt, for jeg motstod akkurat pizza!! gubben hadde en veldig sunn kvelds idag:D
Her tok jeg ei brødskive(er tom for knekkebrød,hadde valgt det istedenfor om vi hadde hatt det) en stund før jeg trente...Og nå nettopp ble jeg så frista av kveldsen til gubben..men jeg var flink jente...gikk på kjøkkenet og henta meg en yoghurt...tok oppi litt musli også...så nå er samvittigheta ganske så bra:D
 
Back
Topp