Skal dere på tidlig ultralyd?

Ja, jeg må ha i alle fall en for å få satt termin da jeg ikke har fått igjen mens etter forrige fødsel, og så får jeg også flere TUL pga jeg har vært igjennom en dødfødsel i uke 24. Så her blir det jevnlige UL, både før og etter OUL.

Ja, jeg må ha i alle fall en for å få satt termin da jeg ikke har fått igjen mens etter forrige fødsel, og så får jeg også flere TUL pga jeg har vært igjennom en dødfødsel i uke 24. Så her blir det jevnlige UL, både før og etter OUL.
Vet du hvilken uke og hvor ofte du får ?

Vet du hvilken uke og hvor ofte du får ?

Ikke helt sikker, har ikke kontaktet lege enda og fått henvisning. Men vil tro mellom uke 7 og 8, og 10 og 12. Deretter blir det litt opp til meg frem til uke 24, etter det skal det være minst hver 4 uke (hadde morkakesvikt i første svangerskap).

I dag er jeg 4+1. Skal på tidlig ultralyd i uke 8, dette fordi vi den 25.12.18 mistet babyen vår i uke 21+5 pga cervix-svikt, og denne vil de ha for å få bekrefta liv slik at legene kan planlegge operasjon for å sette inn en cerclage på meg i dette svangerskapet. Så avgjør litt hvordan det står til hvor ofte man skal inn til ultralyd. Sykehuset har også sagt at mine behov også skal vurderes, og at visst jeg kjenner jeg trenger ultralyd for å slappe av skal jeg også få det, så jeg håper bare de står for det de har sagt:)

Jeg har time til tul når jeg er 6+1 men så er jeg så usikker på om jeg bør utsette det til jeg er 6+4 ell 6+5?

I dag er jeg 4+1. Skal på tidlig ultralyd i uke 8, dette fordi vi den 25.12.18 mistet babyen vår i uke 21+5 pga cervix-svikt, og denne vil de ha for å få bekrefta liv slik at legene kan planlegge operasjon for å sette inn en cerclage på meg i dette svangerskapet. Så avgjør litt hvordan det står til hvor ofte man skal inn til ultralyd. Sykehuset har også sagt at mine behov også skal vurderes, og at visst jeg kjenner jeg trenger ultralyd for å slappe av skal jeg også få det, så jeg håper bare de står for det de har sagt:)

Uff, så trist det høres ut å miste så langt uti svangerskapet ❤️ Bra at de vil støtte deg fremover hvis du trenger ultralyd for å slappe av. :)

Jeg har time til tul når jeg er 6+1 men så er jeg så usikker på om jeg bør utsette det til jeg er 6+4 ell 6+5?
Det vil være lettere å se hjertet slå litt senere, men det er jo helt opp til deg og legene. H
Det er ikke umulig å se på 6+1 heller

Det vil være lettere å se hjertet slå litt senere, men det er jo helt opp til deg og legene. H
Det er ikke umulig å se på 6+1 heller

I august 2018 så var jeg 8 uker på vei og var hos gyn som kunne se forstersekken men ikke noe mer. Ho mente at jeg skulle komme tilbake uken etter fordi jeg sikkert ikke var så langt på vei som antatt. Men det var rett og slett en MA, så jeg er litt redd for at jeg skal tro det er det igjen hvis jeg reiser for tidlig. Men samtidig så er jeg sååå gira på å få se babyen så fort som mulig. Men sjansen for å se noe hjerteslag 6+1 er vel ikke såå stor?

Den er der, men det er iløpet av uke 6 at hjertet begynner å slå. Og siden noen begynner å slå tidligere og noen senere, så er det vanskelig å si. Spør legen dersom du er urolig

Hvem i Rogaland går dere til?:)
Husk at det ikke er lov å publisere fullt navn til helsepersonell her inne, selv om det er skryt :)
Går under personvernsreglene (brent meg på den selv :p )
Men man kan skrive: Hos E.R på nedossden klinikk :)

Ikke helt sikker, har ikke kontaktet lege enda og fått henvisning. Men vil tro mellom uke 7 og 8, og 10 og 12. Deretter blir det litt opp til meg frem til uke 24, etter det skal det være minst hver 4 uke (hadde morkakesvikt i første svangerskap).
Så bra med tett oppfølgning :)

Husk at det ikke er lov å publisere fullt navn til helsepersonell her inne, selv om det er skryt :)
Eller navnet på klinikken. Meretes Ultra feks.

Takk for tipset :cool01

Blir det fult sengeleie da ? Så utrolig trist å høre om babyen deres. Håper alt står bra til med lille i magen nå.:Heartred

Blir det fult sengeleie da ? Så utrolig trist å høre om babyen deres. Håper alt står bra til med lille i magen nå.:Heartred

Blir nok moderat sengeleie, med noe mer de mest kritiske ukene mellom uke 18-28 ifølge legen. Håper virkelig den lille klorer seg fast nå og at man ved tett oppfølging kan unngå å miste noe så kjært som sin baby igjen❤️

Back
Topp