Skal dere på tidlig ultralyd?

Jeah

Elsker forumet
Julegavene 2019
Som overskriften sier, skal dere på tidlig ultralyd? Når og hvor langt er du da på vei?
Jeg skal på tul til fredag da er jeg 6+6 dager på vei. Etter erfaring med blighted ovum (ma) i 2017 som ble oppdaget i uke 12, så vil jeg gjerne dra tidligere denne gang. Jeg har god magefølelse nå, kontra sist hvor jeg hadde dårlig følelse hele veien. Men vil allikevel sjekke at alt er ok tidlig. Blir nok en ny tul i uke 12 også før oul.
 
Jeg var på 5+2 for å sjekke om det var 1 eller 2, og om jeg var 4,5 eller 6 uker på vei pga en svært varierende syklus. Det blir nok flere underveis i svangerskapet siden jeg har litt utfordringer med helsa.
 
Jeg skal privat hos gynekolog i uke 8+0 :) Har tenkt å bestille til uke 12 også, men har ikke bestemt meg om det blir privat gynekolog på ny eller privat jordmor. Er litt forskjell i pris. Tiden kan ikke gå fort nok til den i uke 8 :smiley-bounce012
 
Ja, skal på volvat den 12.04 (om en uke). da er jeg 7+2! tiden går så seint :nailbiting: vi skal på samme dag vi da? :D
 
Ja, skal på volvat den 12.04 (om en uke). da er jeg 7+2! tiden går så seint :nailbiting: vi skal på samme dag vi da? :D
Vi skal på samme dag, grugleder meg. Jeg har mye i bagasjen med tanke på gynekologi, totalruptur under fødsel og en runde med blighted ovum og kirurgisk abort. Så vet jeg garantert kommer til å sippe ide jeg setter meg i stolen, bare på grunn av spenninger :nailbiting:.
Også har jeg en god følelse, forrige gang hadde jeg en vond mage følelse helt fra start. Men jeg er så redd tankene og kroppen lurer meg:inpain:. Også er jeg spent på hvor langt de mener jeg er, men er ganske sikker på enten 6+6 eller 7 uke da, ettersom jeg vet når eggløsningen var med tanke på at jeg bruker fertilitetsmonitor!
 
Vi skal på samme dag, grugleder meg. Jeg har mye i bagasjen med tanke på gynekologi, totalruptur under fødsel og en runde med blighted ovum og kirurgisk abort. Så vet jeg garantert kommer til å sippe ide jeg setter meg i stolen, bare på grunn av spenninger :nailbiting:.
Også har jeg en god følelse, forrige gang hadde jeg en vond mage følelse helt fra start. Men jeg er så redd tankene og kroppen lurer meg:inpain:. Også er jeg spent på hvor langt de mener jeg er, men er ganske sikker på enten 6+6 eller 7 uke da, ettersom jeg vet når eggløsningen var med tanke på at jeg bruker fertilitetsmonitor!
Så spennende da :nailbiting: forstår godt at du er bekymret og at du grugleder deg. Men jeg tror det her går bra, du sier selv at du har en god følelse og som regel så er de følelsene rett. Skal krysse alt jeg har for oss <3 jeg gruer meg også.. jeg har aldri opplevd å miste så jeg føler det er min tur nå.. men håper virkelig ikke det da..
Jeg vet også når el var, da jeg også brukte fertilitetsmonitor. Så kan hvertfall ikke bli flytta så alt for mye!
 
Så spennende da :nailbiting: forstår godt at du er bekymret og at du grugleder deg. Men jeg tror det her går bra, du sier selv at du har en god følelse og som regel så er de følelsene rett. Skal krysse alt jeg har for oss <3 jeg gruer meg også.. jeg har aldri opplevd å miste så jeg føler det er min tur nå.. men håper virkelig ikke det da..
Jeg vet også når el var, da jeg også brukte fertilitetsmonitor. Så kan hvertfall ikke bli flytta så alt for mye!
Har du mange barn fra før? Det er jo ikke slik at alle må miste en gang, så vi krysser fingrene for oss begge:happy:. Jeg har vel muligheten til å bli flyttet en dag frem evt, for om jeg teller dag 1 med max på monitoren er jeg 7 uker den 12 april. Men jeg våknet av smerter som minnet om eggløsningsmerter dagen etterpå, så jeg har forholdt meg til at det var dagen egget slapp.
 
:hilarious:
Har du mange barn fra før? Det er jo ikke slik at alle må miste en gang, så vi krysser fingrene for oss begge:happy:. Jeg har vel muligheten til å bli flyttet en dag frem evt, for om jeg teller dag 1 med max på monitoren er jeg 7 uker den 12 april. Men jeg våknet av smerter som minnet om eggløsningsmerter dagen etterpå, så jeg har forholdt meg til at det var dagen egget slapp.
Har en datter på 9 mnd som vi brukte 3 år på :hilarious: Har du barn?
Jeg fikk en positiv digital test en gang for maaaange år siden, fikk mensen 15 min etterpå. Så det er vel den eneste gangen jeg eventuelt har mistet da eller det er vel kanskje kjemisk.
Jeg hadde også to dager med max på monitoren, så jeg kan også bli flytta en dag frem. Har gått ut i fra at el skjedde dag 2 med max. Merkelig hvor likt det var her :hilarious:
 
:hilarious:
Har en datter på 9 mnd som vi brukte 3 år på :hilarious: Har du barn?
Jeg fikk en positiv digital test en gang for maaaange år siden, fikk mensen 15 min etterpå. Så det er vel den eneste gangen jeg eventuelt har mistet da eller det er vel kanskje kjemisk.
Jeg hadde også to dager med max på monitoren, så jeg kan også bli flytta en dag frem. Har gått ut i fra at el skjedde dag 2 med max. Merkelig hvor likt det var her :hilarious:
Jeg har en sønn på 5 år. Han brukte vi et år på uten prevensjon, denne gang har jeg gått uten prevensjon siden juni. Men aktivt prøvd med monitoren fra oktober /november, med lange sykluser rundt 35 dager. Fikk en kjemisk i januar, men det gikk til grunne i uke 4, 3 dager etter forventet mens.
Jeg hadde jo håpet på to litt tettere med tanke på alder, men når det gikk galt i 2017 var syklusen helt på bærtur etterpå. Så ble det en planlagt operasjon som gjorde at ting ble satt på vent. Men sånn er det, dette kan man jo ikke planlegge ..
 
Jeg har en sønn på 5 år. Han brukte vi et år på uten prevensjon, denne gang har jeg gått uten prevensjon siden juni. Men aktivt prøvd med monitoren fra oktober /november, med lange sykluser rundt 35 dager. Fikk en kjemisk i januar, men det gikk til grunne i uke 4, 3 dager etter forventet mens.
Jeg hadde jo håpet på to litt tettere med tanke på alder, men når det gikk galt i 2017 var syklusen helt på bærtur etterpå. Så ble det en planlagt operasjon som gjorde at ting ble satt på vent. Men sånn er det, dette kan man jo ikke planlegge ..
Som du sier så kan man ikke planlegge sånt.. og jeg tror uansett at de kommer til å få mye glede av hverandre selv om det er 5 år imellom. snakker av erfaring da jeg er yngst og attpåklatt i en stor søskenflokk. Blir spennende når vi skal på ul til fredaaan da :nailbiting::nailbiting:
 
Så spennende med Tidlig UL om ikke så mange dager, går vel bra skal du se :Heartbigred Har lyst på tidlig UL selv, er litt usikker på EL.. fikk ikke Max på monitor, men EL pinne så positiv ut CD26, så kanskje hadde EL CD27?.. Har hatt TUL på de foregående, litt godt med en sjekk. Kanskje bestille TUL til uke11 eller noe sånt.
 
Jeg skal på tul tirsdag etter påske, da er jeg 8+0:angelic:
 
Det skal jeg :) forrige sv var jeg på lin første når jeg var 6 uker. Hadde hellp syndrom og svangerskapsforgiftning.. så bør vel komme meg til legen. Så jeg får startet på albyl e
 
Jeg var på min første UL igår pga. mistanke om svangerskap utenfor livmoren. Heldigvis viste det seg at alt er ok :) Jeg sliter med en del smerter i magen og lårene på nettene :/ Har derfor fått ny time til UL neste torsdag. Da er jeg vel ca. 6+1.. Så det blir spennende. På ultralyden igår kunne vi se at alt så normalt ut, men det var for tidlig å se noe embryo/hjerteslag. Håper på å se mer om en uke :)
 
Jeg skal på torsdag etter påske, tror jeg er 7+0 da:happy: har en sønn på 3 år, men før han hadde jeg en exu så kjenner jeg er spent på at alt er i orden denne gangen :angelic:
 
Jeg skulle egentlig uka etter påska, men siden jeg har hatt endel blødninger så skal jeg nå denne uka. Håper jeg kan bli fulgt opp jevnlig av han gynoen. :)

Er 6+4 idag :)
 
Jeg skal i morgen, 6+6. Ble henvist av legen da det er litt usikkert hvor langt jeg er på vei.
 
Back
Topp