Skal dere på tidlig ultralyd?

I utgangspunktet tenker jeg ikke å dra på tul, men får se om det endrer seg om noen uker hvis jeg blir bekymret pga blødning e.l. Er jo greit å vite hva som skjer, samtidig er det ikke så mye å gjøre fra eller til... Får se :shy:

Sniker litt inn her... jeg skal på UL hver uke fom uke 7 :happy: 4+1 idag. Så 3 uker til.:nailbiting:

Vil på det, så enten blir jeg henvist av lege, ellers bestiller vi til en time i juni tenker jeg:happy:

Når man henvises, henvises man da til sykehuset sin avdeling, eller kan det henvises også til privat-praktiserende med avtale i helfo? Og gjelder det i så fall også ved ordinær ultralyd? Praktiseres sikkert litt ulikt fra sted til sted, men noen her har kanskje litt erfaring rundt det? :)

Får du noen dekket?
Jeg fikk ihvertfall på sykehuset første graviditet etter at jeg mistet i krybbedød.
Regner med at jeg blir henvist der nå også, redselen er ihvertfall ikke over enda :)
Hvis ikke tar jeg privat, men tror legen forstår og henviser meg videre.

Når man henvises, henvises man da til sykehuset sin avdeling, eller kan det henvises også til privat-praktiserende med avtale i helfo? Og gjelder det i så fall også ved ordinær ultralyd? Praktiseres sikkert litt ulikt fra sted til sted, men noen her har kanskje litt erfaring rundt det? :)
Jeg har blitt henvist til sykehuset tidligere :)
men har hørt om den som har blitt henvist til de med avtale med det offentlige :)

Jeg har blitt henvist til sykehuset tidligere :)
men har hørt om den som har blitt henvist til de med avtale med det offentlige :)

Takk for svar :) Der jeg skal privat har de også avtale med det offentlige, og det er rett ved jobb pluss at de har timer litt på ettermiddagen, så hadde vært veldig greit å gått der f.eks på OUL også :happy:

Takk for svar :) Der jeg skal privat har de også avtale med det offentlige, og det er rett ved jobb pluss at de har timer litt på ettermiddagen, så hadde vært veldig greit å gått der f.eks på OUL også :happy:
OUL har jeg alltid hatt på sykehuset :) Vet ikke om det har egne regler på den biten

Jeg fikk ihvertfall på sykehuset første graviditet etter at jeg mistet i krybbedød.
Regner med at jeg blir henvist der nå også, redselen er ihvertfall ikke over enda :)
Hvis ikke tar jeg privat, men tror legen forstår og henviser meg videre.
Satser på du får denne gangen og. Blir det uke 7?

Satser på du får denne gangen og. Blir det uke 7?
Ja, føler ikke det er noe vits før ihvertfall. Så blir nok første i uke 7 ihvertfall, da er det jo rimelig sjanse for å se hjerteslag :)

Jeg var på tul i uke 7, og skal på ny i uke 13. Da var det mer muligheter for å sjekke skjønn og se om alt var ok med fosteret. Kjenner det er lenge til, men med påske nå og snart ny jobb vil jeg tru tiden flyr unna!! Jeg er 7+3 i dag...

Back
Topp