Reisen vår❤

Dette er vond lesing kjære deg :Heartred kjenner meg igjen i panikken!
Er helt ødelagt nå. Er pining å vente helt til mandag for å få ting bekreftet. Gikk tilbake til brun utflod igjen. Men er en god del og har menssmerter som kommer og går. Så er ganske sikker på dette ikke går bra og noe er veldig gale. Samboer prøver å være positiv og si vi kan ikke vite sikkert før mandag. Men ja, dette er jo ikke normalt.
 
6+4
Den brune utfloden har enda ikke tatt seg mer opp. Ble mindre i går, til den gikk over til litt rosa. Til å nesten ikke være tilstede i dag. Skjønner ingenting av dette :schocked028 Men har vært kjempe dårlig i går og i natt. Var sikker på at nå mister jeg pga ekstreme magesmerter og kvalme. Men virker som det var noe jeg har spist som jeg ikke har tålt, i kombinasjon med forstoppelse som gjorde det. I dag er jeg sikkelig kvalm. Har ikke spist enda. Prøvde i går kveld, men måtte løpe en million ganger på toalettet med magesmerter. Uansett om jeg er gravid eller ikke lengre, så har nå jeg bestemt jeg må en tur til legen og få kontroll på magen min. Da den ikke har vært bra fra jeg startet ivf prosessen og fikk omgangssyken. Psyken veksler mellom litt håp og være helt sikker på dette ikke har gått bra. Er nå heldigvis bare en dag igjen til tidlig ultralyd nå.
 
6+5
I dag er det tidlig ultralyd og jeg gruer meg sikkelig. Skal bli godt å endelig få noen svar, men gruer meg sånn. Redd for jeg bryter helt sammen på timen. Uansett hva resultatet blir. Føler jo at noe er veldig gale. I dag kjenner jeg meg kvalm, men kan være pga jeg gruer meg sånn. Kjenner også på mensmurringer og ømme pupper. Tisser også en million ganger. I dag er det dag nr 5 med brun utflod. Har fortsatt ikke tatt seg opp. Ingenting på bind, men bare på tørk når jeg er på toalettet. Kjenner jeg er helt utslitt nå av alt. Hvis ikke dette går veien, kjenner jeg at jeg trenger en pause før vi starter ivf karusellen igjen. Da jeg kjenner jeg både fysisk og psykisk trenger det nå.

Edit: Greide foresten å sove litt og hadde nå et sikkelig mareritt. Drømte at jeg forsov meg til ultralyd timen og våkner ikke før det er natt igjen. Når jeg går toalettet renner det blod, klomper osv og jeg spontanabortere og ingen kan hjelpe meg. Føltes så ekte og fortvilende. Uff, har nå heldigvis ikke forsovet meg. Så får vel begynne snart å gjøre meg klar til timen.
 
Last edited:
6+5
En liten luring som skremmer livet av mammaen sin. Måler 9mm som tilsvarer 7+0 og har hjerteaktivitet. Har vist noe blod i livmoren som gjør at jeg blør. Men legen kunne ikke si om dette hadde noe å si videre for gravidteten. Får bare håpe på det beste. Nå er det ihvertfal liv ❤️ termin 9.12. Håper den brune utfloden gir seg snart, slik jeg kan slappe av. Blir nok en privat utralyd om noen uker.
20230417_111113.jpg
 
7+0
Så lenge varte den roen. Er tilbake i jobb igjen, og vært heftige dager på jobb. Med mye aktivitet, tunge løft og lite mulighet til pauser. Etter jeg kom hjem i dag hadde jeg mye mer brun utflod enn jeg har hatt de andre dagene. Er så redd igjen, for at jeg har presset meg for mye nå og dette ikke går bra. Føler jeg aldri får noe ro på dette så lenge jeg har blødninger :sad01016 dager til privat ultralyd ble veldig lenge til nå. Skulle helst tatt en i uken, men det blir for dyrt i lengden
 
Last edited:
7+2
The never ending story... Har fortsatt brun utflod/blødninger. Dag 9. Lei av at den aldri slutter og alle bekymringene den gir meg. Har blitt 50% sykemeldt neste uke pga bekymringer og jeg er så sliten. Legen mener tunge løft ikke har noe å si for blødningene. Fikk tatt ny hcg i går. Men legen min har fri i dag. Så må vente til mandag på svar. Det jeg er mest redd for er at den skal ta seg opp når det ikke passer seg feks på jobb eller i helgen da vi skal ha overnatting av svigers som vet ingenting. Av symptomer har jeg kvalme som kommer og går, samt litt mensmurringer og veldig sliten. Håper bare blødningen stopper snart. Er så slitsomt.
 
7+5
Vet ikke helt hva jeg skal skrive lengre. Den brune utfloden er her fortsatt, dag 12. Den økte mye i dag etter jobb, selvom legen mener jobb ikke har noe å si. Hcg var over 140000 (7+1), det var vist fint. Men det er jo 4 dager siden nå. Vurderer kanskje å bestille meg en gynekolog time privat. Blødningen stopper jo aldri og hvorfor fortsetter jeg å blø? Lurer på det har blitt mer blod i livmoren og om det er der jeg blør fra. Føler jo at noe ikke er som det skal. Tok også en graviditetstest, som bare stresset meg da den ble svakere. Men når jeg blandet urinen ut med vann ble den sterkere igjen :smiley-ashamed004 merker jeg ikke greier å være så optimistisk så lenge jeg blør. 11 dager til privat utralyd. Har også hatt symptomer som kvalme, trøtthet og svimmelhet de siste dagene.
20230424_180328.jpg
 
Last edited:
7+6
Etter at den brune blødning/utflod har økt i går og i natt. Pluss jeg våknet opp med menssmerter i dag. Har jeg bestilt meg en time hos gynekolog i kveld. Håper på å for svar på hvor jeg blør i fra og hvorfor. Og selvfølgelig om det fortsatt er liv.
 
7+6
Lille luringen lever nå fortsatt og har hjerteaktivitet ❤️ Har blitt 1,5cm og 162 i hjerterytme. Måler nøyaktig til 7+6. Kunne og se blødningen i dag. Den er 2,25x1,48cm, og er pga en liten morkakeløsning mente gynekologen. Alt så ellers fint ut. Litt økt risiko for spontan abort. Og ingen samleie så lenge jeg blør. Ikke at det frister nå :smiley-ashamed004 så får bare håpe på det beste. Men "godt" å vite hva som gjør at jeg blør.
received_623070976348512.jpeg

Utralydbilde av blødningen
received_1033920120904254.jpeg
 
Last edited:
9+0
Jeg blør fortsatt og de siste dagene har det økt veldig i mengde. Hatt to netter det har komt mye og jeg er sikker på nå må jeg ha bind. Men så har det roet seg på dagtid, og komt i små mengder igjen. Er fortsatt brun blødning. Har blødd i 3 uker nå. Lei av å blø og lei av å være usikker hele tiden om dette kommer til å gå bra. Greier ikke å glede meg over graviditeten, for er så redd jeg skal spontanabortere uten at jeg skjønner det. Har ny privat ultralyd om to dager. Er super usikker på om det fortsatt er liv pga blødningene har økt de siste dagene. Men kvalmen og svimmelhet har også økt. Kjenner i dag også veldig på mensmurringer. Som gjør meg veldig usikker. Er 100% sykemeldt, så tar det rolig. Selvom blødningene øker.
Screenshot_20230503_130647_Preggers.jpg
 
Last edited:
9+2
Luringen lever fortsatt selvom jeg har blødd i over 3 uker. Første natt på 3 dager jeg har hatt mindre blødning. Lille måles til 9+1 og er 2,45cm. Jordmor mente han lå litt krøllet. Ellers så det bra ut og hadde hjerteaktivitet ❤️ kunne se at han hoppet og bevegde seg på skjermen ❤️ Jordmor sa hun så en liten blødningen, men undersøkte ikke det mer. Men synes selv at den svarte flekken med blod så mindre ut. Formen ellers er at jeg er utrolig svimmel og til tider uggen. Samt kjenner på murringer i magen. Får prøve å roe nervene litt nå og vente til otul om 25 dager ❤️
download.jpeg-1.jpg
 
10+0
Den brune utfloden/blødningen begynner endelig å forsvinne. Hadde bare litt brun utflod lørdag. Ingenting søndag og mandag. Og en gang litt på ett tørk i går. Siden har det ikke vært. Så glad det ser ut til å endelig gi seg etter neste 4 uker med blødninger :happy093
Ellers er jeg fortsatt sykemeldt. Sliter veldig med svimmelhet. Neste hver gang jeg reiser meg blir det svart foran øynene. Har vanskeligheter med å stå lengre en 10-15 min uten å bli veldig svimmel og dårlig. Sliter også med kvalme og spise. Middag er spesielt vanskelig. Har heldigvis ikke kastet opp enda. Men alt smaker dårlig og jeg føler meg kvalm. Sliter derfor med å holde vekten. Gått ned 4 kg siden oppstart med ivf. Men tror jeg bare har gått ned 1-2 kg siden jeg ble gravid. Har også den siste uken kjent på en del murringer i magen og vondt i korsryggen og av og til hoften. Begynte å lure på om meg hadde en uvi, men urinen var fin. Håper svimmelheten bedrer seg snart❤️ 20 dager igjen til otul ❤️
Screenshot_20230510_065515_Preggers.jpg
 
Last edited:
10+4
Våknet i dag til blødningen er tilbake for fult etter en uke uten blødninger. Har dårlig magefølelse, da formen har vært mye bedre de siste to dagene. Fått matlysten tilbake. Ikke kvalm og nesten ikke svimmel. Er så lei av blødninger nå. Jeg som hadde begynt å glede meg smått siden blødningen var vekk. Nå er jeg bare lei meg og skjønner ikke hvordan dette skal gå bra :sad010 16 dager til otul.
 
11+0
Blødningen varte heldigvis bare ett døgn denne gangen. Men det er nok til jeg føler meg usikker igjen på om det fortsatt er liv og om alt er bra. Av symptomer er jeg mindre svimmel, men vært litt småkvalm innimellom og fortsatt sliten. Har litt murringer og stikker litt i magen av og til. Prøver å holde ut til otul om 13 dager, er uansett ikke noe ledig privat nå før neste uke. Håper alt er bra ❤️
ReactNative-snapshot-image3848733866254330024.jpg
 
12+0
Da var jeg 12 uker. Tiden går fort, men samtidlig sakte. Hadde en mini blødning med ferskt blod 11+4 etter samleie. Men satser på det var bare skjøre slimhinner. Ellers er symptomene mine varierende. Jeg er fortsatt trøtt og sliten. Jeg er mindre svimmel, men kan fortsatt bli svimmel fortsatt. Kan plutselig føle meg helt bra en time eller to. Og så føle meg helt elendig og uggen igjen etterpå og greier ingenting. Sliter fortsatt med lite matlyst og føler meg til tider uggen etter jeg har spist. Har litt små stikkinger i magen og drømmer fortsatt masse rart. Synes i går at jeg har fått litt mage. Mulig jeg bare er oppblåst. Nå er det heldigvis bare 6 dager igjen til otul. Håper så inderlig at det fortsatt er liv og alt er bra, selvom blødninger. Men har sjeldent blødninger nå heldigvis ❤️
ReactNative-snapshot-image4385260831392506376.jpg
 
12+6 OTUL
Da var det endelig ultralyd igjen. Gruet meg sikkelig. Men alt de kunne se var fint. Armer, bein, hjerte, hode, nakke, hjerne, nyrer, mage osv. Ingen blødning. Da blir det OUL om 6 uker. Spørs om vi kanskje tar en privat tidligere for å finne ut kjønn ❤️
20230530_142342.jpg
 
13+0
Ingen blødninger på 1,5 uke nå og de så ingen blødninger på otul i går. Fortsatt plaget med svimmelhet og blodtrykksfall. Besvimte nesten på butikken før helgen og skremte de ansatte i butikken. Er derfor fortsatt sykemeldt, da jeg ikke greier å stå oppreist mer enn 15 minutter. Ellers har magen vokst. Bukser begynner å bli veldig trange og jeg må veldig snart skaffe meg noen mammaklær hvis jeg ikke skal bare leve i joggebukser :smiley-ashamed004 jeg har også blitt mindre kvalm og fått mer matlyst tilbake. Har begynt så smått å glede meg over graviditeten nå og har mer tro på dette går bra. Lyst å bestille meg en time til privat ultralyd for å finne ut kjønn etterhvert. Tror det vil hjelpe meg å knytte meg mer til lille ❤️
ReactNative-snapshot-image345297937596039685.jpg
 
Last edited:
Back
Topp