Reisen vår❤

37+0
Nå regnes ikke baby som prematurt lengre, hvis hun skulle bli født :love017 :talk017 Så nå kan hun i teorien komme når som helst. 24 dager til termin og 5 uker til uke 42, som er max overtid. Håper hun heller kommer litt før enn at vi går på overtid. Ellers sparker hun godt ❤️ sparker mye opp i ribbeina og jeg har mye halsbrann. Alt er veldig tungt om dagen og jeg er mye sliten. Vanskelig å kle på seg beinklær og har hatt en del vondt i ryggen og litt mer kynner. Har stimulert brystene litt i det siste for å se, og i går kom det faktisk væske fra dem. Så brystene begynner å bli klare. Spendt på hvordan amming kommer til å bli. Tror vi har det meste nå før baby kommer. Planen denne uken tror jeg er å kanskje pynte til jul. Litt tidlig, men er fare for det ikke blir gjort hvis vi ikke pynter før hun evt kommer. Så julen får komme litt tidlig i år ❤️
ReactNative-snapshot-image5190599810378135715.jpg
 
37+0
Nå regnes ikke baby som prematurt lengre, hvis hun skulle bli født :love017 :talk017 Så nå kan hun i teorien komme når som helst. 24 dager til termin og 5 uker til uke 42, som er max overtid. Håper hun heller kommer litt før enn at vi går på overtid. Ellers sparker hun godt ❤️ sparker mye opp i ribbeina og jeg har mye halsbrann. Alt er veldig tungt om dagen og jeg er mye sliten. Vanskelig å kle på seg beinklær og har hatt en del vondt i ryggen og litt mer kynner. Har stimulert brystene litt i det siste for å se, og i går kom det faktisk væske fra dem. Så brystene begynner å bli klare. Spendt på hvordan amming kommer til å bli. Tror vi har det meste nå før baby kommer. Planen denne uken tror jeg er å kanskje pynte til jul. Litt tidlig, men er fare for det ikke blir gjort hvis vi ikke pynter før hun evt kommer. Så julen får komme litt tidlig i år ❤️
Vis vedlegget 419545
Ååå, så godt å komme seg over den grensa, tenker jeg ❤️.
 
38+0
Baby sparker fortsatt. 17 dager til termin og 4 uker til max overtid. Den siste uken har vært en hormonell berg og dalbane. Ble først overrasket med babyshower, noe som var veldig koselig og hyggelig :Heartpink :love017Senere i uken ble det konflikt med svigers, pga misforståelse i forhold til når vi ønsker besøk etter fødsel. Det jeg har sagt er at vi ønsker at vi tar kontakt når vi er klar for besøk etter fødsel, da de må reise flere timer. Dumt de reiser langt og så orker vi ikke besøk i mer enn en halvtime. Noe som ble tolket at mine foreldre skal få se baby og ikke dem. Selvom jeg har gitt akkurat samme beskjed til mine foreldre. Kjenner at jeg gruer meg litt til fødsel og barsel pga dette. Pga jeg er redd det blir stress, sjalusi og konflikt. Poenget med å si det var at vi ikke skulle føle på noe stress eller press etter fødsel og vi kan ta ting i vårt tempo. Men nå føler jeg bare på stress og at svigers misliker meg. Så har vært lei meg i flere dager og kjent på mye stress :crybaby2 Redd for at jeg nesten føder før termin hvis jeg ikke greier å slappe av. Dumt uken som begynte så bra, skal bli ødelagt. Ellers er formen at jeg er trøtt og sliten. Samt pyskisk sliten etter alt som har vært denne uken. Har fortsatt vondt i fingrene mine, de er litt mer hoven. Har også mye halsbrann og kynner. Har i tillegg fått sopp, så startet kur med det. I morgen har jeg time hos jordmor. Spendt på hva hun sier. Tror ikke baby har festet seg. Da jeg kjenner bevegelse alle steder i magen. Men vi får se. Håper resten av uken blir bedre og jeg greier å legge vekk alle tankene som stresser meg.
ReactNative-snapshot-image3688501789205671394.jpg
 
Så trist det skulle bli sånn helt på tampen av graviditeten, men jeg er helt enig med deg og det er dere som styrer besøk i barseltiden❤️ det er dere som får baby, dere har venta lengst og gleda dere mest til lille kommer og dere må få ro og tid til å kjenne på når det er riktig for dere å få besøk, så la de andre føle det de må føle, det er ikke deres baby og de får tidsnok møte! Husker mamma ble snurt forsi hun ikke fikk komme på sykehuset å hilse på pga covid, og jeg sa etterpå at jeg ikke ville hatt det på noen annen måte heller! Hvorfor skal man gjøre andre til lags når det er en selv som har gått igjennom en hel gravid (kanskje også prøving i våre tilfeller) og en fødsel, klart man skal få lov til å komme seg til rette og ❤️ håper du får snakket litt med jordmor om dette og at resten av uka blir fin ❤️ masse lykke til I innspurten nå! :love017
 
Her syns jeg partner også har et ansvar for å rydde litt opp med sine foreldre og gjøre det tydelig at dette gjelder flere! Dette skal jo være hyggelig, ikke noe man blir snurt for. Skjønner veldig godt hvorfor dere vil ha det sånn!
 
Så trist det skulle bli sånn helt på tampen av graviditeten, men jeg er helt enig med deg og det er dere som styrer besøk i barseltiden❤️ det er dere som får baby, dere har venta lengst og gleda dere mest til lille kommer og dere må få ro og tid til å kjenne på når det er riktig for dere å få besøk, så la de andre føle det de må føle, det er ikke deres baby og de får tidsnok møte! Husker mamma ble snurt forsi hun ikke fikk komme på sykehuset å hilse på pga covid, og jeg sa etterpå at jeg ikke ville hatt det på noen annen måte heller! Hvorfor skal man gjøre andre til lags når det er en selv som har gått igjennom en hel gravid (kanskje også prøving i våre tilfeller) og en fødsel, klart man skal få lov til å komme seg til rette og ❤️ håper du får snakket litt med jordmor om dette og at resten av uka blir fin ❤️ masse lykke til I innspurten nå! :love017
Ja, var litt kjipt at det ble sånn nå. Men tror jeg har ordnet det nå. Så prøver å ikke tenke for mye på det. Har snakket med mannen, og blitt enig om at vi ikke sier noe til svigers når feks mine foreldre kommer på besøk. Da jeg tror jeg feks ønsker at min egen mor kan komme litt tidligere enn andre. Mest for min del, ikke for å se baby. Hvis ingen vet hvem som har vært på besøk osv, så blir det ingenting å bli sjalu for. Ja, kjenner jeg er glad de fortsatt har regler på kk at det er bare partner som får besøke. Så slipper jeg å forholde meg til andre der. Vært hos jordmor, men nevnte ikke det. Da jeg tror meg og mannen har selv funnet en løsning på det. Tusen takk ❤️ føler kroppen jobber nå. Hatt menssmerter siden i går, masse kynner og litt rosa på papiret. Hodet var nesten festet. Lå langt nedi bekkenet, men jordmor kunne bevege det litt. Men trodde ikke baby kom til å flytte seg nå. Så spennede å se når hun kommer ❤️
 
Last edited:
Her syns jeg partner også har et ansvar for å rydde litt opp med sine foreldre og gjøre det tydelig at dette gjelder flere! Dette skal jo være hyggelig, ikke noe man blir snurt for. Skjønner veldig godt hvorfor dere vil ha det sånn!
Sant det, men jeg har sendt meldinger og ryddet opp i misforståelen nå tror jeg. Har også kommet til en enighet med mannen at vi ikke sier til svigers hvem som har vært på besøk hos baby. Når man ikke vet er det ingenting å være sjalu for. For kjenner på at jeg kan ha lyst til å få min mor på besøk før andre for min egen del, ikke for å se baby. Og har vært veldig stresset for at dette ikke gikk nå, uten at jeg måtte invitere alle. Men tror det ordner seg nå hvis vi ikke sier noe. Så håper barsel blir rolig og hyggelig, og jeg ikke trenger å stresse ❤️
 
39+0
Baby sparker fortsatt godt ❤️ På jordmortimen forrige uke var hodet godt nedi bekkenet, og nesten festet. Uken begynte med at jeg hadde en del mensmurringer, ryggsmerter og litt rosa utflod. Så fikk forhåpinger om at noe var på gang. Men disse symptomene har forsvunnet. Av symptomer nå er jeg veldig sliten og trøtt, og alt er tungt pga den store magen. Samt tungpustet. Har også begynt å bli svimmel igjen. Jeg har fortsatt ubehag i fingrene, og ryggsmerter til tider. Om natten er jeg veldig varm av meg og svetter, samt tørst og er oppe på do 3-4 ganger. Kjenner på at jeg er klar for å ikke være gravid lengre, samtidig som jeg komme til å savne sparkene hennes. Har også hatt litt tanker om hva om dette er eneste og siste gang jeg er gravid. Da jeg har et ønske i fremtiden om søsken, men noe som ikke er garantert med slik forløpet vårt har vært for å få hun ❤️ noe som gjør meg litt trist. Nå er det 10 dager til termin og 3 uker til max overtid ❤️ når kommer du baby? ❤️❤️
ReactNative-snapshot-image6655779769141461113.jpg
 
40+0
Baby sparker fortsatt godt og jeg er fortsatt gravid. I dag er det 3 dager til termin og 2 uker til max overtid. Hvis jeg hadde fått ultralydtermin og ikke ivf termin, ville termin vært i dag. Men ser nå ut som baby har ingen planer å komme med det første. Av symptomer så er jeg mye trøtt og sliten. Våker mye om natten for å gå på do. Samt alt er tungt pga magen er nå stor. Vært litt mer normal i magen. Har hele svangerskapet vært veldig forstoppet og tatt movicol. Men de siste dagen har det endret seg. Ellers er det ikke mye symptomer. Hadde litt vondt i korsryggen i går og litt mensmurringer. Men ellers merker jeg ingenting. Har jo hatt et håp hun skal komme denne uken, men akkurat nå så tror jeg ikke det skjer da jeg merker ingenting :smiley-ashamed004 men jeg har aldri født før. Så vet ikke helt hva man føler før man evt går i fødsel. Min mor fødte meg 1 dag over termin. Så lov å håpe det blir noe likt. Siste jordmorkontroll om 2 dager, og hvis jeg ikke har født da, blir det henvisning til sykehuset og time der neste uke. Håper jeg slipper å gå veldig lenge på overtid. Kjenner tanken på overtid beskymrer meg litt. Etter at jeg har lest litt skrekkhistorier om det, samt hun da vil bli født veldig tett opp mot jul. Når skal du komme baby? ❤️
ReactNative-snapshot-image6293712736475624965.jpg
 
40+2
Da var siste svangerskapskontroll hos jordmor gjennomført. Og lille luringen et ingen helt sikker på hvordan ligger. Er mistanke om at hun har snudd seg. Jeg har lurt litt på det selv, da jeg har kjent bevegelse mot venstre hoftebein den siste uken. Men vært usikker på om det er armene eller beina. Så nå skal jeg haste henvises til ultralyd på sykehuset for å finne det ut. Fått time senere i dag. Uff, nå ble det litt mer komplisert. Kanskje de må ta vendingsforsøk, kanskje setefødsel, kanskje keisersnitt... eller kanskje baby bare lurer oss. Itillegg har mannen blitt syk, rett før termin. Så håper han blir frisk før fødsel. Vet ikke hvor strenge de på sykehuset hvis han er syk. Får han være med på fødsel da? Og jeg har ikke lyst til å bli syk :nailbiting: :smiley-ashamed004:arghh::facepalm: Nå håper jeg baby enten ligger riktig eller snur seg riktig vei før fødsel. Ellers var hjertelyd fin og hun vokser akkurat som hun skal ❤️ Termin i morgen. Men kan godt holde seg inne litt til.
 
Last edited:
40+2 - Bekreftet seteleie
Magefølesen hadde rett, selvom jeg ikke ønsket det. Det er beina jeg kjenner sparker i hoften min og hodet oppi ribbeina. Dette var absolutt det siste jeg ønsket :crybaby2Lille luringen har snudd seg :arghh: Ventet i dag i over 1,5 time og legen hadde ikke tid etter jeg fikk bekreftet med ultralyd seteleie. Null informasjon hva dette betyr. Bare at de anbefaler vaginalfødsel og jeg kan lese på internett. Ny ultralydtime i morgen for vekstestimering og forhåpentligvis mer info og en plan videre :nailbiting:
 
40+2 - Bekreftet seteleie
Magefølesen hadde rett, selvom jeg ikke ønsket det. Det er beina jeg kjenner sparker i hoften min og hodet oppi ribbeina. Dette var absolutt det siste jeg ønsket :crybaby2Lille luringen har snudd seg :arghh: Ventet i dag i over 1,5 time og legen hadde ikke tid etter jeg fikk bekreftet med ultralyd seteleie. Null informasjon hva dette betyr. Bare at de anbefaler vaginalfødsel og jeg kan lese på internett. Ny ultralydtime i morgen for vekstestimering og forhåpentligvis mer info og en plan videre :nailbiting:
Oi, det blir spennende hva de sier i dag og hva som skjer videre! Lese på Internett?? For et tips..
 
40+3 - Termin
I dag er termin. Ny dag på sykehuset og ble 1,5 time venting i dag og. De slet med å måle baby. Den ene legen estimerte hun til 4,5kg og den andre til 4,0kg. Ble bestemt at jeg skal ha setefødsel. Ikke at jeg fikk noen valg, da det var bare slik at de vil at man skal ha setefødsel hos dem. Bare at det er en risiko for akutt keisersnitt. Ville ikke prøve vending, da de hadde ikke noen tro på at de fikk det til. Kjenner jeg beskymrer meg masse nå. Redd baby er mye større enn de tror, da jeg var over 5kg selv. Redd for at hun skal sette seg fast og ender opp med akutt keisersnitt. Fikk litt mer informasjon i dag, men bare fordi vi sa vi ikke har fått noe. Men føler meg likevel ikke godt nok informert. Ville omtrent ikke si noe om risiko, fordi det skulle ikke jeg tenke på. Det var legen sin jobb å tenke på osv. Uff, nei. Nå håper jeg hun kommer til uken og får dette overstått. Da det er tydeligvis helt kaos der på helg. Dette blir helt klart ikke fødsel jeg ønsker, med masse folk i rommet og mye overvåkning :crybaby2 Hatt masse kynner siden i går pga jeg er så stresset og redd av alt sammen :crybaby2
 
Oi, det blir spennende hva de sier i dag og hva som skjer videre! Lese på Internett?? For et tips..
Mhm... skal sies at jeg måtte lese på sikre kilder på internett. Men ja, veldig dårlig med informasjon og alle tror vi har fått info. Vi har ikke vist det har vært seteleie i under et døgn nå.
 
Mhm... skal sies at jeg måtte lese på sikre kilder på internett. Men ja, veldig dårlig med informasjon og alle tror vi har fått info. Vi har ikke vist det har vært seteleie i under et døgn nå.
Det er skummelt det der ass, man må være veldig "på" selv når det kommer til helsevesenet ofte. Har samme erfaring som deg i flere situasjoner når det gjelder informasjon! Hva ble det til i dag da? Noe nytt?
 
40+3 - Termin
I dag er termin. Ny dag på sykehuset og ble 1,5 time venting i dag og. De slet med å måle baby. Den ene legen estimerte hun til 4,5kg og den andre til 4,0kg. Ble bestemt at jeg skal ha setefødsel. Ikke at jeg fikk noen valg, da det var bare slik at de vil at man skal ha setefødsel hos dem. Bare at det er en risiko for akutt keisersnitt. Ville ikke prøve vending, da de hadde ikke noen tro på at de fikk det til. Kjenner jeg beskymrer meg masse nå. Redd baby er mye større enn de tror, da jeg var over 5kg selv. Redd for at hun skal sette seg fast og ender opp med akutt keisersnitt. Fikk litt mer informasjon i dag, men bare fordi vi sa vi ikke har fått noe. Men føler meg likevel ikke godt nok informert. Ville omtrent ikke si noe om risiko, fordi det skulle ikke jeg tenke på. Det var legen sin jobb å tenke på osv. Uff, nei. Nå håper jeg hun kommer til uken og får dette overstått. Da det er tydeligvis helt kaos der på helg. Dette blir helt klart ikke fødsel jeg ønsker, med masse folk i rommet og mye overvåkning :crybaby2 Hatt masse kynner siden i går pga jeg er så stresset og redd av alt sammen :crybaby2
Ønsker deg lykke til :Heartpink ingen erfaring med setefødsel selv, men har ei vennine som har 2 barn. Førstefødte var i seteleie, hun sier i ettertid at det var den beste fødselen :) får håpe det går fint for seg
 
Det er skummelt det der ass, man må være veldig "på" selv når det kommer til helsevesenet ofte. Har samme erfaring som deg i flere situasjoner når det gjelder informasjon! Hva ble det til i dag da? Noe nytt?
Blitt bestemt setefødsel. Skal bare vente på at jeg går spontant i fødsel, da de ikke ønsker å sette meg i gang pga risiko. Så håper det skjer til uken. Ikke nå på helgen, da de virker veldig travel nå og dårlig kapasitet.
 
Ønsker deg lykke til :Heartpink ingen erfaring med setefødsel selv, men har ei vennine som har 2 barn. Førstefødte var i seteleie, hun sier i ettertid at det var den beste fødselen :) får håpe det går fint for seg
Takk ❤️ så bra :) Tror alt er bare litt skjokk for meg, da det er ikke det jeg har innstilt meg på. Pluss dårlig informasjon gjør meg utrygg. Men håper jo alt skal gå bra, og jeg bare beskymrer meg unnødvendig.
 
41+0
Fortsatt gravid og 4 dager over termin. Er 7 dager til max overtid. Den siste uken har vært en berg og dalbane av følelser. Det har vært vanskelig å akseptere at baby ligger i seteleie, da det er ikke fødselen jeg hadde innstilt meg på. Det blir en setefødsel, men jeg må også innstille meg på at det er 30% sannsynlighet for at det blir et akutt keisersnitt. Fikk dårlig med informasjon på sykehuset, men jordmoren min ringte meg og hadde en lang samtale med meg om setefødsel. Så jeg har roet meg litt og er ikke like lei meg nå. Jeg får ikke gjort så mye fra eller til. Håper bare fødselen starter snart, så får jeg det overstått. Liker ikke å gå så lenge over termin, men de vil ikke sette meg i gang pga risiko. Så får bare vente. Har terminkontroll på fredag på sykehuset hvis det ikke skjer noe før da. Har lite symptomer på at fødsel nærmer seg. Litt kynner og menssmerter av og til. Litt antydning til blod i utflod/slim de siste dagene. Ellers ikke noe. Når skal du komme baby? ❤️
1000006691.jpg
 
Back
Topp