Reisen vår❤

Hei! Dette er veldig lik vår reise. Vi starta prøvinga sommeren 2021 og vi er i PP21 no. Vi blei henvist til IVF på Haukeland på grunn av mannlig faktor. Fikk beskjed i starten av januar at vi var på venteliste. All ventinga tar veldig på og det er veldig tungt å ikkje kunne klare dette naturleg... så føler veldig med deg! Blir spennende å følge med på dagboka di. Håper 2023 blir året for oss begge! :happy:
Hvordan går det med deg? ❤️ Har du fått time på på haukeland?
 
14+0 - Andre trimester
Da var jeg endelig i andre trimester og sannsynligheten for det skal gå bra er 99% :happy093 Siden sist har jeg fått beskjed om at jeg er rhesus minus, så må ta blodprøver i uke 24 for å skjekke om baby er positiv. Noe jeg vil tippe. Så beskymrer meg jo litt for det og evt komplikasjoner. Men leser jo at første svangerskap går stort sett fint. Ellers sliter jeg fortsatt med svimmelhet og blodtrykksfall. Fortsatt sykemeldt. Merker det begynner å ta litt på psyken og bli helt låst hjemme. Da jeg risikerer å besvime hvis jeg går ut, og bør derfor ikke gå ut alene. Håper virkelig det bedrer seg snart. Da jeg ikke liker å være så avhengig av andre og begrenser veldig hva jeg greier å gjøre. Matlysten er nå tilbake og er omtrent ikke kvalm lengre. Har ikke hatt noen blødninger på 2,5 uke nå. Slitt litt med hodepine den siste uken. Magen har også blitt ganske så synlig og kan ikke skjules lengre :love017 ❤️ har bestilt meg time til privat ultralyd. Så forhåpentligvis får vi vite kjønn om 12 dager. Kjenner jeg trenger det litt som motivasjon for å få dagene til å gå❤️OUL er om 33 dager. Er foresten 100 dager siden vi hadde forsamtalen på haukeland.
ReactNative-snapshot-image2743370905818172952.jpg
 
Last edited:
15+0
Jeg sliter fortsatt med blodtrykksfall og svimmelhet. Men tror kanskje det har blitt litt bedre. Kjent litt på at det har vært vanskelig å blitt isolert så mye denne graviditeten og følt meg litt ensom. Men håper det blir bedre snart. Nå har jeg greid å bli syk. Skjønner ikke hvor jeg har blitt smittet, da ingen jeg har vært i kontakt med er syke og jeg har vært så isolert. Men har hatt feber, rennende nese, vondt hals og muskelverk i går kveld og i natt. Vurderer å ta meg en koronatest hvis ikke jeg blir bedre. Beskymrer meg jo litt å være syk og evt hvordan det påvirker baby. Men ikke så mye jeg får gjort når jeg først har blitt syk. Har privat ultralyd time om 5 dager, så da vil nå vi se om alt står bra til. Har også bestilt min første jordmortime neste uke. Da jeg har utsatt det pga blodtrykksfall. Har OUL om 26 dager ❤️ har også kjent på litt stikkinger og ubehag i magen/symfysen den siste uken. Samt korsrygg smerter. Men tror det er fordi magen vokser og strekker seg.
ReactNative-snapshot-image4030645061481967196.jpg
 
Last edited:
15+5 - privat ultralyd
I dag var vi på privat ultralyd. Der lå det en liten baby på ca 15 cm som ville vise rygg og sparke mamma i blæren. Ville heller ikke ligge i profil, men se direkte på ultralyden. Så fikk nå sett noen øyne. Jordmoren var sikker på kjønn. Det blir en liten jente :Heartpink :love017 jeg var helt sikker på det ble gutt, og spurte om hun var sikker på dette. Hun sa hun så ingen penis eller pung, og vi fikk kjøpe kjoler. Så da blir det en liten jente som kommer i desember :Heartpink:Heartpink:love017
download.jpeg-5.jpg
 
Gratulerer med ei lita jente i magen❤️❤️
 
16+0
Svimmelheten/blodtrykksfall har blitt litt bedre. Kom meg ut alene en dag på kjøpesenter og jordmor. Gikk noe lunde når tok flere pauser på benker når jeg føler meg svimmel. Har også hatt første jordmor time. Hun virket grei, avtalt ny time i uke 28. Evt ved behov. Har fortsatt ikke gått opp noe i vekt, så målet fremover er å prøve å spise litt flere små måltider. Er fortsatt ikke blitt helt frisk etter forrige ukes sykdom. Var begynt å bli bedre, men har siden i går har jeg fått hoste i tillegg til forkjølelsen. Itillegg til litt magetrøbbel. Håper jeg blir frisk før helgen når mannen går på ferie. Føler det tar veldig lang tid å bli frisk nå som jeg er gravid. Har også siste uke lurt på om jeg kjente litt liv et par dager, men når har jeg ikke kjent det. Så mulig det var noe annet. Jeg har også fått vite at vi venter en liten jente :Heartpink :love017 var sikker på at vi fikk gutt, da mannens familie har fått gutt først i flere generasjoner. Nå er det 19 dager til oul til vi får se jenten vår igjen ❤️
ReactNative-snapshot-image8547056285082705368.jpg
 
Last edited:
17+0
Svimmelhet/blodtrykksfall har blitt bedre og jeg greier mer. Gått litt små turer og hatt ferie denne uken og vært på litt bilferie. Men tar på kroppen med bilkjøring, så dagen etter vi har kjørt har jeg vært kvalm og uggen. Hadde en liten episode på fredag der jeg følte jeg hadde en nerve i klem nedentil og senere kunne se en antydning med noe minimalt med brunt i utfloden. Noe som selvfølgelig har beskymret meg den siste uken og lurt på om alt står bra til. Selvom jeg ikke har hatt det noe etterpå. Prøver å ikke tenke så mye på det og heller nyte ferien. Har i denne uken også slitt litt med magen. Hatt litt mageknip og kvalme. Men kommer seg heldigvis etter hvile. Og forkjølelsen henger så smått i en enda :smiley-ashamed004 Er nå bare 12 dager igjen til OUL ❤️ kjenner jeg både gleder meg og gruer meg til den ❤️
ReactNative-snapshot-image1033405228144966951.jpg
 
18+0
Vært nesten ikke svimmel i den siste uken. Men får fort høy puls og anpusten hvis jeg prøver å gjøre noe. Formen er varierende. Noen dager er bra, andre dager er jeg kvalm og uggen. Slitt litt med luftsmerter i perioder. Ellers kjenner jeg litt på følelser at jeg føler hele graviditeten er for godt til å være sann. Redd for at noe skal skje. Usikker på om jeg har kjent noe liv, og leser jo i termingruppen at mange har begynt å kjenne liv nå. Tror den brune utfloden for 1,5 uke side gjorde meg beskymret igjen. Men er nå heldigvis bare 5 dager igjen til oul. Begynt å kjøpe litt ullklær til baby nå ❤️ hvis alt er bra på oul skal jeg kjøpe litt ting og rydde rommet som skal bli barnerommet.
ReactNative-snapshot-image5711327780912295862.jpg
 
Gratulerer med ei lita jente i magen❤️
 
19+0
Jeg har de siste par dagene begynt å kjenne liv :love017 :Heartpink og på mandag kjente også mannen sparkene ❤️ Formen er fortsatt varierende, men bedre. Skal prøve meg tilbake på jobb neste uke med gradert sykemelding og tilrettelegging. Så får vi se hvordan det går. Hadde et tilfelle igjen med svimmelhet og blodtrykksfall på butikken igjen denne uken. Så er nok ikke kvitt det. Men greier nå å stå ca 30 min før jeg blir dårlig. Oul gikk fint også. Alt så normalt ut og det var en aktiv jente. Morkaken er helt oppe, men ligger litt fremme og litt bak. Så jordmor sa jeg kjenne nok ikke spark når baby sparker høyt. Men jeg kjenner det godt nede i magen når hun er der:Heartpink:love017
ReactNative-snapshot-image9006978387465619638.jpg
 
20+0
Snart halvveis :happy093 Nå kjenner jeg liv hver dag. Litt variernede hvor mye, men mest på kvelden eller etter jeg har spist. Føler det er ganske fint og betryggende å kjenne at jenten min sparker:Heartpink Har kjøpt inn litt ullklær, ellers har jeg begynt å se litt på hva vi trenger. Tiden har gått veldig sakte, men samtidlig fort. Så tenker etter sommeren får vi begynne å kjøpe inn de store tingene. Ellers har jeg begynt 50% i jobb og går halve dager med tilrettelegging. Går sånn noe lunde. Men sover 3-4 timer etter jobb fordi jeg er så sliten. Samt er fortsatt svimmel og uggen. Itillegg til litt småkvalm og problemer med å spise noen typer mat. Har begynt å gå litt små turer hver dag og det har gått greit. Eneste nye symptomet jeg har fått er halsbrann. Spent på hvordan det utvikler seg fremover.
ReactNative-snapshot-image5725032179581991993.jpg
 
21+0
Over halveis :love017 Nå kjenner jeg tydelige spark hver eneste dag. Kjøpt litt flere ting til baby, blandt annet vippestol, badebalje og mer klær. Formen er fortsatt ikke bra, men er grei nok. Får fortsatt blodtrykksfall og til tider kvalm. Nye symptomer som har kommet den siste uken er halsbrann, samt litt smerter i hofte/bekken/symfyse/korsrygg. Vært veldig vondt noen dager så vanskelig å gå, men blitt litt bedre igjen nå. Vekten har begynt å gå litt opp over. Etter først å ha gått ned 4 kg. Så har jeg snart lagt på meg 3 av dem. Så snart tilbake til startvekt igjen. Jobber nå halve dager på jobb med tilrettelegging, går sånn noe lunde. Selvom jeg blir veldig sliten når jeg kommer hjem og kan fint sove i 3-4 timer etterpå. Men godt å komme seg litt ut av huset og møte kolleger og få tankene på noe annet. Kjenner fortsatt litt frykten for at noe skal gå gale fortsatt er der, men prøver å ikke tenke så mye på det. I følge den ene appen nå er baby like stor som en kattunge:Heartpink:love017
ReactNative-snapshot-image1560954917147345826.jpg
 
Last edited:
22+0
Kjenner liv og spark hver dag nå. Kan også se det svakt på magen hvis hun sparker hardt :love017 Av symptomer sliter jeg fortsatt med svimmelhet, trøtthet, av og til små kvalm, halsbrann, forstoppelse og vondt i bekken/symfyse. Tror jeg kanskje har fått min første cravings. Har fått helt dilla på pink lady epler og kan godt spise 2-3 epler om dager. Aldri spist så mye epler før :laughing002 Ellers jobber jeg fortsatt 50%. Er halve dager med tilrettelegging. Skal fortsette med det en månde til. Før vi tar en ny vurdering. Av innkjøp har jeg kjøpt lekegym og litt mer klær til baby i forskjellige størrelser.
ReactNative-snapshot-image8592090629377892420.jpg
 
Last edited:
23+0
Sparkene har blitt kraftigere og jeg kjenner hun oftere ❤️ ser bevegelsene på magen. Symptomene har ikke endret seg noe veldig, fortsatt svimmel til tider, halsbrann, forstoppet, trøtt, små kvalm, anpusten og litt smerter i bekken/symfyse. Har også hatt litt vondt i leggene de siste dagene. Usikker på om det er graviditetsrelatert :laughing002 Nå er baby så stor at det er en sjangse for å overleve hvis hun skulle bli født og helsevesenet vil nå gjøre alt de kan for å redde baby. Så føler jo det er et delmål å komme så langt. Håper nå baby holder seg inne til termin og blir født frisk og levende ❤️
ReactNative-snapshot-image6637212780945250171.jpg
 
24+0
Kjenner fortsatt liv hver dag og sparkene blir sterkere ❤️ Av symptomer blir jeg fortsatt svimmel til tider og forstoppet. Har også kjent litt på leggkramper og ubehag i lysken/symfyse når jeg går. I går hadde jeg en liten episode der jeg hadde vondt i nedre del i magen i noen minutter og følte alt strammet. Kjente også baby var veldig aktiv. Men det gikk over. Selvom om det var veldig ubehagelig. Itillegg kastet jeg opp for første gang i dag i denne graviditeten. I morgen er det svangerskapskontroll som blir spennede. Samt glukosetest og rhesus prøve. Vi har kjøpt litt flere ting siden sist. Av klær begynner vi å nærme oss at vi har det meste. Er nok et par ting som mangler. Har også fått kjøpt sprinkelseng og stellebord. Kjenner litt på at tiden går veldig fort nå. Så planen er de neste ukene å kjøpe inn de store til tingene vi mangler. Vi har også begynt å diskutere navn. Har nå en liste med 6 navn som kan være aktuelle. Nå er det 69% sannsynlighet for at baby vil overleve hvis hun blir født fortidlig. Håper hun blir der til termin ❤️
ReactNative-snapshot-image892805455561307190.jpg
 
Last edited:
25+0
Baby sparker fortsatt hver dag :Heartpink :love017 Jeg har ikke svangerskapsdiabetes (4,6 fastende, 8,2 etter 2timer). Men fastende var litt høyt etter 2timer, så fått beskjed om å være litt forsiktig med raske karbohydrater. Rhesus testen har jeg ikke fått svar på enda, så det blir spennende å se. Magen vokser skikkelig nå. Føler jeg skal sprekke, og skjønner ikke hvordan den skal vokse i nesten 4 månder til :smiley-ashamed004 Av symptomer så har det begynt å stramme skikkelig i magen noen ganger når jeg er i bevegelse eller står. Samt i lysken. Noe som er veldig ubehagelig. Men går som regel over hvis jeg stopper eller setter meg ned. Har også en del halsbrann, pluss kvalmen er så smått tilbake. Da jeg kastet opp en dag pga baby sparket så mye. Itillegg har jeg hatt leggkramper nesten annenhver dag. Har ikke kjøpt noe mer inn siden sist. Men tenker vi snart må kjøpe vogn og bilstol. Av de 6 alternativene vi hadde til navn, har vi egentlig funnet ut at bare 3 av den er aktuelle. Så da er vi nede i 3 alternativer. Jeg er fortsatt sykemeldt, og skal være 50% ut september. Nå er det 83% sannsynlighet for at baby skal overleve hvis hun skulle komme for tidlig. Samt baby skal nå kunne kjenne igjen kjente stemmer ❤️
ReactNative-snapshot-image5882099034230388231.jpg
 
Last edited:
Back
Topp