Rainbowdash har fått premien vår❤️

13+1
Glemt å skrive at jeg har begynt nedtrapping på medisinene. Har nå tatt en mindre østrogen og en mindre progrestron pr dag, i dag blir det ned enda en dose progesteron og om 5 dager ned en dose østrogen osv. Skulle trappe rolig ned sa klinikken og fikk fin veiledning derfra.
Dette gir meg naturlig vis ekstra angst, men satser på at det går bra. Godt jeg har ferie, då jeg kan ta ting i eget tempo i nedtrappingsperioden.

Bekymrer meg også litt over vekten min, jeg har vært lite påvirket matmessig. Føler jeg spiser greit, før svangerskapet var jeg innafor normalvekt (litt ekstra rundt magen, men innafor). Har ikke lagt på meg etter 13 ukers svangerskap, har derimot gått ned ca 1/2kg.

Kanskje det er fordi jeg har lagt om til et sunnere mere kosthold?
Legger vel på meg tilslutt, men 1kg eller 2 opp hadde ikke skadet noen.
 
13+1
Glemt å skrive at jeg har begynt nedtrapping på medisinene. Har nå tatt en mindre østrogen og en mindre progrestron pr dag, i dag blir det ned enda en dose progesteron og om 5 dager ned en dose østrogen osv. Skulle trappe rolig ned sa klinikken og fikk fin veiledning derfra.
Dette gir meg naturlig vis ekstra angst, men satser på at det går bra. Godt jeg har ferie, då jeg kan ta ting i eget tempo i nedtrappingsperioden.

Bekymrer meg også litt over vekten min, jeg har vært lite påvirket matmessig. Føler jeg spiser greit, før svangerskapet var jeg innafor normalvekt (litt ekstra rundt magen, men innafor). Har ikke lagt på meg etter 13 ukers svangerskap, har derimot gått ned ca 1/2kg.

Kanskje det er fordi jeg har lagt om til et sunnere mere kosthold?
Legger vel på meg tilslutt, men 1kg eller 2 opp hadde ikke skadet noen.
I forrige svangerskap gikk jeg ikke opp i vekt før rundt uke 16 eller noe, før det gikk jeg kanskje ned en kilo eller to. Mini som kom ut var på 4,6 kg så han hadde nok ikke noen mangel på næring inni magen. Regner med vektøkninga kommer for deg også snart :)
 
Jeg gikk også ned de første ukene, fordi jeg begynte røre meg mer.
Det kommer etterhvert!! :P
 
I forrige svangerskap gikk jeg ikke opp i vekt før rundt uke 16 eller noe, før det gikk jeg kanskje ned en kilo eller to. Mini som kom ut var på 4,6 kg så han hadde nok ikke noen mangel på næring inni magen. Regner med vektøkninga kommer for deg også snart :)
Jeg har de siste årene lagt på meg en god del, alderstillegg(?) :smiley-ashamed004
Så gikk fra kraftig undervektig til normalvektig pluss:knegg: og jeg er fornøyd med vekten ved svangerskasstart (hadde gått ned noen kg), ble bare litt stresset. Hadde regnet med noe vektøkning når jeg ikke har hatt kvalme:smiley-ashamed004
Men alt er vel normalt:biggrin
 
13+5
Fantastiske nyheter, NIPT-test ga kun normale funn :happy093 :biggrin
Det kan faktisk bli en baby av dette:love7

Ganske sikker på at jeg kjente noe annet enn luft bobler i magen i går og i dag. Skjønner det ikke kan være tegn til liv hver dag så tidlig, men var veldig kjekt å kjenne at det er liv i leieren:knegg:
 
Det var noen flotte nyheter :Heartbigred
 
Hurra! Så herlig ❤️
 
14+0
Ukene bare suser avgårde, men 14 uker:love7
Reiser for å besøke svigerfamilien i noen dager. Ikke sett de på sikkert er halvt år, så det blir fint.
Formen er upåklagelig, eneste jeg merker er trøtthet, tørste, magemusklene "revner" iblant, at det er en liten mage som ikke takler klær som strammer.
Så mammabukse og mammatruser(som går over magen) er utrolig behagelig å bruke.
Nedtrapping på medisiner går bra, selv om jeg av psykiske/angst har valgt å gjøre det litt saktere enn klinikken sa. Men det er kun for min egen del.
Veldig fornøyd med utviklingen så langt.
 
15+0
Egentlig ikke mye å skrive, kunne vel skrevet akkurat det samme som forrige uke :knegg:
Veldig fornøyd med at ting virker bra, selv med nedtrapping av medisiner.
Jordmor avlyste timen, jeg gikk helt i kjelleren den dagen. Trengte virkelig å få høre liv, men kjenner pitte små dult av og til. Håper det er babyen og ikke luft:love7
 
15+3
Føler en enorm takknemlighet hver dag.
Alt er helt perfekt :love7
Siden jordmor avbestilte timen forrige uke, ville jeg ha en sjekk for min egen del. Så bestilte oss ul til i dag, og vi venter en gutt:love7:Heartred:happy093
Så han svelge fostervann, sprelle og holde seg for tissen:knegg:
Å vite kjønnet gjør det mere virkelig.
Og på toppen av alt fikk min kjære kjent lillegutt sparke i dag. Aktiv kar.
 
Gratulerer så mye med en liten gutt :Heartblue
 
Gratulerer med en liten gutt :Heartblue
 
Gratulerer med en liten gutt i magen :)
 
Back
Topp