Rainbowdash har fått premien vår❤️

16+0
Ferien er over :arghh:
Sliter litt med kynnere, kommer om jeg kjører bil eller sitter i sofaen. Så hvordan blir det på jobb i høyt tempo:nailbiting:
Ligamentsmerter har også ankommet, sammen med ømme voksende pupper.
Ellers er formen fin:knegg:
 
16+2
To dager på jobb over, hodepine begge dagene:sorry:
Null energi på jobb, null energi når jeg kommer hjem og sliter med søvn:sad010
Enn at formen skulle slå sånn om etter ferien, virkelig ikke forberedt og skuffet.
Hva gjør jeg nå liksom?
Skal til jordmor snart, og legen hadde ikke time før langt ut i august.
 
16+2
To dager på jobb over, hodepine begge dagene:sorry:
Null energi på jobb, null energi når jeg kommer hjem og sliter med søvn:sad010
Enn at formen skulle slå sånn om etter ferien, virkelig ikke forberedt og skuffet.
Hva gjør jeg nå liksom?
Skal til jordmor snart, og legen hadde ikke time før langt ut i august.
Kan du ikke ringe legekontoret og si at du trenger sykemelding..? Da kan det vel dateres til dagen du har ringt, tror jeg..? Om ikke, så vet de sikkert på legekontoret hvordan det kan løses.
 
16+2
To dager på jobb over, hodepine begge dagene:sorry:
Null energi på jobb, null energi når jeg kommer hjem og sliter med søvn:sad010
Enn at formen skulle slå sånn om etter ferien, virkelig ikke forberedt og skuffet.
Hva gjør jeg nå liksom?
Skal til jordmor snart, og legen hadde ikke time før langt ut i august.
Som lillafrosk sier. Ring kl 08 i morgen, få en hastetime, eller telefontime hos legen din. Sykemelding kan dateres tilbake fra da du ringte. Ordner seg det. Jeg var sykemeldt hele svangerskapet sist. Og denne gangen ser det ut til at det blir samme. Graviditet er ikke en sykdom, men Gud faen så syk man kan bli av en graviditet!! Ikke press deg ❤️
 
Legen skal tilby akuttimer på dagen. Så ring imorgen og si at du trenger en sykemelding. Den trenger kanskje ikke være 100%, men du kan jo prøve med en viss % så du får kommet deg ovenpå og ikke bruker all energi og mere til på jobb.
 
Kan du ikke ringe legekontoret og si at du trenger sykemelding..? Da kan det vel dateres til dagen du har ringt, tror jeg..? Om ikke, så vet de sikkert på legekontoret hvordan det kan løses.
Som lillafrosk sier. Ring kl 08 i morgen, få en hastetime, eller telefontime hos legen din. Sykemelding kan dateres tilbake fra da du ringte. Ordner seg det. Jeg var sykemeldt hele svangerskapet sist. Og denne gangen ser det ut til at det blir samme. Graviditet er ikke en sykdom, men Gud faen så syk man kan bli av en graviditet!! Ikke press deg ❤️
Legen skal tilby akuttimer på dagen. Så ring imorgen og si at du trenger en sykemelding. Den trenger kanskje ikke være 100%, men du kan jo prøve med en viss % så du får kommet deg ovenpå og ikke bruker all energi og mere til på jobb.
Takk dere :Heartred :love7
Har ikke ringt legekontoret, det sitter så langt inne at det gjør vondt. Egentlig forstår jeg ikke selv hvorfor jeg vegrer meg så mye, tror det dels er fordi jeg har vært alvorlig syk tidligere og vært mye ute av jobb. Nederlaget, om dere forstår, er innmari til å ta og føle på:sad010
Men skal ta blodtrykket og levere urinprøve i morgen på sjekk, og bestille legetime til neste uke. I dag er eneste dagen denne uken hodepinen holdt seg unna på jobb. Den suser litt i bakgrunnen nå etter jobb, men totalt levelig.
 
Takk dere :Heartred :love7
Har ikke ringt legekontoret, det sitter så langt inne at det gjør vondt. Egentlig forstår jeg ikke selv hvorfor jeg vegrer meg så mye, tror det dels er fordi jeg har vært alvorlig syk tidligere og vært mye ute av jobb. Nederlaget, om dere forstår, er innmari til å ta og føle på:sad010
Men skal ta blodtrykket og levere urinprøve i morgen på sjekk, og bestille legetime til neste uke. I dag er eneste dagen denne uken hodepinen holdt seg unna på jobb. Den suser litt i bakgrunnen nå etter jobb, men totalt levelig.
At det sitter langt inne er forståelig. Men det er ikke bare deg du skal ta hensyn til nå, men også den lille i magen. Så si fra imorgen at du også trenger en sykemelding. Mange klemmer og lykke til
 
God klem fine deg ❤️
 
17+1
Sykt å komme hit :love7 føler en enorm takknemlighet og håp:Heartbigred
Har vært innom jordmor, hun sa rett ut at nå er det på tide å roe ned og la jobb være jobb. Blodtrykket er høyere enn vi ønsker, det forklarer hodepinen hele forrige uke på jobb. Blod i urin, ikke protein heldigvis, så den er inne på dyrkning da jeg har null symptomer på uvi.
De strekkesmertene i magen var i overkant av hva hun likte, samme med økende kynnere og noe nedpress.
Lillegutt liker også å skremme mamma sin, brukte lang tid på å finne han. Før jeg hintet til at det kjennes ut som han ligger nede ved høyre hoftekam, der fant hun ham. Godt gjemt og dypt inni, så dypt at det var vanskelig å høre skikkelig for å telle. Men han har det fint.
Fikk ikke vaske hus, bare slappe av. Var veldig tydelig på det, så jeg ikke ender opp innlagt eller føder for tidlig.

Ekkelt å få sånt allerede, men håper det snur.
Ellers er alt bra, langtidsblodsukkeret er perfekt på 30, jern er i nedre grense så ny blodprøve i dag, samme med HB er i nedre grense. Tok noen nye prøver, da ikke alt som skulke tas sist kom med av en eller merkelig årsak. Og så fikk jeg henne til å skrive på progrestron og østrogen, siden jeg er helt av disse, så vil jeg sjekke.
Og det var bra jeg hadde fortsatt med blodfortynnende mente jordmor, siden blodtrykket ikke er under kontroll.
Legen ringte meg og sa at vi starter med 2ukers sykmelding, og inn om to uker på sjekk. Tungt å komme hit så tidlig. Nå skal jeg sjekke opp om svangerskapspenger er rettere enn sykmelding, legen hadde ikke peiling.
Jaja, får hvile og se på dette som bonusferie.
 
18+0
Hver uke er et mål i seg selv.
Sliter litt etter å blitt sykmeldt, det er ikke sykmeldingen i seg selv som er det største problemet tror jeg. Tror det har med lange dager uten spesielt innhold, medfølgende usikkerhet når blodtrykk ikke er "perfekt ", kraftige kynnere selv ved ro og harde strekkesmerter som mest kan sammenlignes med revnende magemuskler.
Dette er hardt psykisk, selv om jeg elsker magen, å være gravid og kjenne sparkene til lillegutt.
De sparkene jeg i dag fikk se på utsiden :love7
Fremdeles redsel for å miste. I går fikk jeg nedpress og smerter på butikken, med medfølgende super angst. Så kutta handleturen kort. Det er endel stress selv om en har fått sitt største ønske i fanget.
Jobber med å finne indre ro og må si at når jeg er smertefri nyter graviditeten.
Jeg har så lyst å gjøre alt mulig.

Men hallo magen har vokst mye de siste ukene:
 
Last edited:
Å, Rainbow! ❤️ Visste ikke at du hadde oppretter ny dagbok etter at du slettet den forrige og nå ser jeg jammen at du er gravid!! Og snart halvveis til og med!! Wow! Gratulerer så mye! ❤️
 
Fine magen ❤️
Godt at du får slappet av nå. Kroppen sier i fra når det blir nok. Forstår godt at du blir litt engstelig, men det er bra at du får lov til å roe ned. Bare du gro litt menneske, du, så får resten være til senere. :)
 
Å, Rainbow! ❤️ Visste ikke at du hadde oppretter ny dagbok etter at du slettet den forrige og nå ser jeg jammen at du er gravid!! Og snart halvveis til og med!! Wow! Gratulerer så mye! ❤️
Tusen hjertelig takk :love7:Heartbigred

Gikk fort når vi fikk et embryo uten våre gamle tulle gener :knegg:
Måtte bare slette alle gamle tanker, dårlige minner og starte på nytt. Det hjalp å tenke nytt :love7
 
Fine magen ❤️
Godt at du får slappet av nå. Kroppen sier i fra når det blir nok. Forstår godt at du blir litt engstelig, men det er bra at du får lov til å roe ned. Bare du gro litt menneske, du, så får resten være til senere. :)
Var nesten det samme som jordmor sa det der:hilarious::love7 og dere har helt rett, jeg er enig. Hadde bare sett for meg å fortsette å være tipp topp form fysisk.
Men kroppen sier i fra, og lillegutt er viktigere enn jobben.
 
Åååååå!!! Det er en baby på vei!
*snufs*
Gratulerer så masse! Nå skal jeg sette meg å lese :smiley-bounce016
 
Uke 19+0 :love7
Tiden går, magen vokser mye. Synes de tre siste ukene har rast avgårde, det samme har vekten:bag:
Formen er dårlig, sliter. Kroppen er tung, hodepine etter kjøpesentertur i går.
Men kjekt å komme ut av huset og gjøre noe sammen med min kjære. Elsker magen og føler meg fin, men sliter med å ikke vite om jeg skal på jobb neste uke, om blodtrykk er ok, sliter med å drikke nok og håper lillegutt har det fint på ul fredag.


Termin: 11.januar.2022
Kjønn: Gutt:Heartblue
Trimester: 2
Graviditetsmnd: 4
Prosent gjennomført: 48%
Neste JM/legetime: lege på torsdag, glemt å booke ny time med jordmor sist.
Ultralyd: fredag som kommer
Plager: hodepine ved aktivitet, høyt blodtrykk, sliten, puster som en hval
Innkjøp:
Utstyr så langt: bilstol med base, bagvogn, klær de første mnd
Utstyr som gjenstår: mangler en vogn, stellemulighet på badet og badebalje, brystpumpe, bleier, ammeinnlegg i ull, såpe, olje, kremer
Vekt: null opp de første 3mnd, den siste mnd opp 4,5kg:wideyed::bag:
Medisiner: blodfortynnende
Aktivitet i magen: mye :love7 ser det utenpå, min kjære får kjent han hver dag, og jeg kjenner lillegutt så snart jeg sitter i ro.
Kynnere: ja, harde ved aktivitet. Men har de også når jeg slapper av, bare mindre.
Matkick: Ingen
Humør: Medium, mye opp og nedturer.
Tanker om fødsel: det blir en lang kjøretur på vinterføre, det gruer jeg meg til.
Neste milepæl: uke 30, selv om det skal bli godt å komme til uke 24 også.
Mage: type voksende stor :knegg:
 
Last edited:
Uke 20+0:love7

Oul var på fredag, alt var perfekt. Hun tok seg god tid og det var fantastisk opplevelse.
Lillegutt vokser helt perfekt, aktiv gutt og var ikke sjenert for å vise kjønn :knegg:
Psykisk er jeg litt nede for tiden, livredd for at det kan gå galt det ene øyeblikket og storkoser meg det neste. For en berg og dalbane, er så glad for at lillegutt skjønner mamma er redd og sparker i vei hver dag.




:love7:biggrin:knegg:
 
Last edited:
Uke 21+0:sad015:happy093:love7

De smilene er meg oppsummert nå:bag:
Overlykkelig over den lille aktive krabaten i magen, som beroliger meg hele dagen med karatespark.
Men psykisk har jeg det litt tungt om dagen, elsker magen, elsker graviditeten, elsker livet....Men innsatsen er så høy, livredd så snart jeg kjenner smerte og blir super sliten av meg selv.
Her en dag hadde han snudd seg med noe jeg tipper var rompen ut og hadde et skikkelig spenntak, super gøy.

Det er fremdeles litt uvirkelig at det ser ut til at drømmen vår blir oppfylt etter 6år. Denne veien hadde jeg ikke sett for meg som 36åring, hadde jeg vist alt tror jeg at jeg ikke hadde orket å begynne prøving. Det er verdt det til slutt, men fy f... så jævlig det har vært.
Men vi gleder oss noe helt sinnsykt på å komme til mål.:Heartbigred
 
Det er så hardt å være der !
Jeg har ikke i nærheten av så tung forhistorie som deg, men har jo brukt tid og krefter på å bli gravid. Og det gjør jo noe med en. Tanker som om at det kan gå galt osv, de sitter ganske hardt.
Det ENESTE positive ved det, er at man ofte blir flink til å ringe inn ved f.eks redusert aktivitet e.l.

Det er ikke noe godt å kjenne på den angsten. Håper du greier føle mer på de positive følelsene, enn de negative ❤️
 
Det er så hardt å være der !
Jeg har ikke i nærheten av så tung forhistorie som deg, men har jo brukt tid og krefter på å bli gravid. Og det gjør jo noe med en. Tanker som om at det kan gå galt osv, de sitter ganske hardt.
Det ENESTE positive ved det, er at man ofte blir flink til å ringe inn ved f.eks redusert aktivitet e.l.

Det er ikke noe godt å kjenne på den angsten. Håper du greier føle mer på de positive følelsene, enn de negative ❤️
Takk, du har rett i det :Heartred
De positive følelsene får mer og mer plass, men enkelte ganger tar angsten helt over.
Jeg har med vilje ikke brukt angel sound for å sjekke hjertelyd hjemme, rett og slett for at angsten ikke skal få styre dagene.
 
Back
Topp