Rainbowdash har fått premien vår❤️

God klem ❤️

Dessverre helt normale tanker å ha, ikke rart etter den veien dere har hatt. Håper du har nok støtte rundt deg og kanskje en god lege/jordmor?
 
God klem ❤️

Dessverre helt normale tanker å ha, ikke rart etter den veien dere har hatt. Håper du har nok støtte rundt deg og kanskje en god lege/jordmor?
Takk :love7
Har en god jordmor heldigvis, for legen er udugelig.
Jordmor er god å snakke med, får så mange og lange timer jeg bare ønsker.
 
Uke 22+2
Termin: 11.januar.2022
Kjønn: Gutt:Heartblue
Trimester: 2
Graviditetsmnd: 5
Prosent gjennomført: ca 55%
Neste JM/legetime: uke 25
Ultralyd: 25
Plager: hodepine ved aktivitet, sliten, puster som en hval, smerter øverst i magen og kynnere.
Innkjøp:
Utstyr så langt: bilstol med base, bagvogn, klær de første mnd
Utstyr som gjenstår: mangler en vogn, stellemulighet på badet og badebalje, brystpumpe, bleier, ammeinnlegg i ull, såpe, olje, kremer
Vekt: totalt 7kg
Medisiner: blodfortynnende
Aktivitet i magen: mye og hikker:love7
Kynnere: ja, harde ved aktivitet. Men har de også når jeg slapper av, bare mindre.
Matkick: Ingen
Humør: Medium, mye opp og nedturer.
Tanker om fødsel: Har hatt samtale med jordmor om fødsel, skal også ha samtale med føden.
Neste milepæl: uke 30, selv om det skal bli godt å komme til uke 24 også.
Mage:

20220824_182317-01.jpeg
 
Last edited:
Uke 23+0

Nattesøvnen er fucka, like greit å begynne å forberede seg :rolleyes: startet dagen 03.30, spise litt og legge seg igjen da:knegg:
Smertene øverst i magen har roet seg, jeg har tatt det mere rolig. Formen er veldig avhengig av at jeg roer ned.
Lillemann hikker og har party hele døgnet, blir en livlig kar dette:smiley-ashamed004 fantastisk å få oppleve dette, drømmen vår nærmer seg oppfyllelse :love7
 
Uke 25 :love7
Han er levedyktig, men langt fra ferdig.
Lillegutt virker i fin form. De to siste ukene har bevegelsene endret seg. Fra harde brå bevegelser, til mere glidende og jeg tror han har snudd seg også.
Nå hører han oss og jeg prøver å prege lillegutt ned min musikksmak:knegg:
Formen min er ok og skal til jordmor denne uken, tror det var fredag. Merker selvsagt at jeg har lagt godt på meg, føttene og kroppen har begynt å lagre vann.
Men alle plagene jeg kan klage på tar jeg jo med glede, vi får verdens mest etterlengtede premie:Heartblue
Psykisk går det litt lettere, det er godt. Og jeg har vegynt for alvor å kjenne på redebyggingen, og det meste av utstyr er i hus.:biggrin
Her er lageret til lillegutt:
 
Last edited:
Nydelig mage :love7
Med Mini så ble det alltid ekstra mye bevegelser inni magehuset når jeg spilte Queen! Om det var fordi han likte det eller ikke det vet jeg ikke :p

Queen funker forøvrig ypperlig til fødsel :cool:
 
Uke 25 :love7
Han er levedyktig, men langt fra ferdig.
Lillegutt virker i fin form. De to siste ukene har bevegelsene endret seg. Fra harde brå bevegelser, til mere glidende og jeg tror han har snudd seg også.
Nå hører han oss og jeg prøver å prege lillegutt ned min musikksmak:knegg:
Formen min er ok og skal til jordmor denne uken, tror det var fredag. Merker selvsagt at jeg har lagt godt på meg, føttene og kroppen har begynt å lagre vann.
Men alle plagene jeg kan klage på tar jeg jo med glede, vi får verdens mest etterlengtede premie:Heartblue
Psykisk går det litt lettere, det er godt. Og jeg har vegynt for alvor å kjenne på redebyggingen, og det meste av utstyr er i hus.:biggrin
Her er lageret til lillegutt:

Vis vedlegget 389195
:smiley-bounce016
Jeg må si at guttene mine har fått faren sin musikksmak uansett hvor hardt jeg prøvde å få det til å ble min :hilarious:(og det er bedre men ikke si det til mannen min).
 
Nydelig mage :love7
Med Mini så ble det alltid ekstra mye bevegelser inni magehuset når jeg spilte Queen! Om det var fordi han likte det eller ikke det vet jeg ikke :p

Queen funker forøvrig ypperlig til fødsel :cool:
Tusrn takk:Heartred

:knegg: Queen er på spillelista her også:biggrin
 
:smiley-bounce016
Jeg må si at guttene mine har fått faren sin musikksmak uansett hvor hardt jeg prøvde å få det til å ble min :hilarious:(og det er bedre men ikke si det til mannen min).
Jeg skal også gjøre mitt beste med musikkpåvirkning:knegg:
 
Tusen takk :love7
Det er fantastisk å komme til uke 25, alt letter litt:happy:

Det er bra ❤️ jeg pleier selv dele svangerskapet inn i de milepæler som er :p Hjelper ikke stort på angsten, men føler man kan krysse ut deler av svangerskapet. :p
Håper resten av svangerskapet går fint og lett ❤️
 
Det er bra ❤️ jeg pleier selv dele svangerskapet inn i de milepæler som er :p Hjelper ikke stort på angsten, men føler man kan krysse ut deler av svangerskapet. :p
Håper resten av svangerskapet går fint og lett ❤️
Sant :knegg:
Jeg jubler hver uke, det er en uke nærmere en lubben liten baby med gode overlevelsessjanser:biggrin:Heartred
 
Uke 26+0

Nå raser tiden avsted:wideyed:
Det fire første månedene var jo en evig pine av redsel og panikk, dette har roet seg spesielt de to siste ukene har jeg klart å få litt mere ro.
Han hikker, sparker og har stort sett party halve dagen:knegg: En fantastisk betryggelse i hverdagen.:love7

Ting begynner å bli tyngre, vekten trenger vi ikke å si så mye om, hjernen er i en evig tåke, bekkenet krangler litt og vannansamling i kroppen. Men jeg tar det med glede, for jeg vet hvor heldige vi er og hvor tøff veien hit har vært. Jeg kommer nok til å klage litt når ting blir tyngre, men det betyr jo ikke at jeg ikke setter uvurderlig pris på det vi skal få.
Det er en så stor glede å endelig få drømmen oppfylt :Heartred
 
Hvordan går det? :Heartred
 
Hvordan går det? :Heartred
Tusen takk som spør :love7 :Heartbigred
Er 27+4 i dag og lillegutt har det helt perfekt :love7
Det begynner å gå opp for meg at det virkelig skal komme en baby snart. Helt utrolig og fantastisk tanke, en baby. Enn å være så heldig, vår tunge reise skulle faktisk gi en premie tilslutt.
Og hvordan går det med deg? Holder du sammen i disse tre første og stressende mnd?
 
Tusen takk som spør :love7 :Heartbigred
Er 27+4 i dag og lillegutt har det helt perfekt :love7
Det begynner å gå opp for meg at det virkelig skal komme en baby snart. Helt utrolig og fantastisk tanke, en baby. Enn å være så heldig, vår tunge reise skulle faktisk gi en premie tilslutt.
Og hvordan går det med deg? Holder du sammen i disse tre første og stressende mnd?
Jeg er så utrolig glad på dine (deres!) vegne, den reisen deres har vært lang! Og nå er det ikke lenge igjen før en liten premie kommer :love7

Hehe.. Jeg går rundt og venter på at det skal gå galt :p Selv om alle (dvs, det éne) svangerskapet som før har utviklet seg naturlig og vart lengre enn uke 7 faktisk ble en baby, så er jeg så «vant» til at det ikke går at jeg venter nå mest bare på det. Ikke all verdens trua på denne kroppen :hilarious:
 
Jeg er så utrolig glad på dine (deres!) vegne, den reisen deres har vært lang! Og nå er det ikke lenge igjen før en liten premie kommer :love7

Hehe.. Jeg går rundt og venter på at det skal gå galt :p Selv om alle (dvs, det éne) svangerskapet som før har utviklet seg naturlig og vart lengre enn uke 7 faktisk ble en baby, så er jeg så «vant» til at det ikke går at jeg venter nå mest bare på det. Ikke all verdens trua på denne kroppen :hilarious:
Jeg tenker at en gang må det jo bli deres tur, og den er nå :love7
 
Uke 28+0 :love7 :talk017
Det går fort nå, helt til de siste ukene:knegg:
Alt er egentlig bare bra og lillegutt er en sterk fyr.
Magebilde:biggrin
 
Last edited:
Back
Topp