Rainbowdash har fått premien vår❤️

10+0
Ny rekord hver dag :Heartred
Fremdeles god form :love7
Gruer meg til ul, men nyter litt uvitenheten også. Inntil videre forholder jeg meg til at det er en baby i magen min, lykkelig uviten.:smiley-ashamed004
 
10+1
Fikk sms om de flyttet ul fra onsdag til torsdag :sad015 Akkurat sånne ting jeg ikke trenger på angsten min, gråt noen tårer i dag.
Ellers nok en fin dag.
 
10+5
De utsatte ul timen min til i dag.
Var veldig usikker på hva som ventet meg i dag, om det var ny tul eller NIPT-test (som jeg synes var vet tidlig).
Kom inn til en trivelig dame, hun syntes det var fortidlig til NIPT-test og tok en rask ul.

Og der var det liv, den sprellet og flyttet på seg. Hjertelyden var på 165.
Vi er veldig fornøyd og føler mere på at det kanskje kan gå bra.
Siden ul ble tatt utenpå og med dårligere kvalitet, ble det ikke like flott som sist. Men det driter vi i, for at den lever er viktigeste.
Ny ul og NIPT-test blir om 2uker.
 
Last edited:
10+5
De utsatte ul timen min til i dag.
Var veldig usikker på hva som ventet meg i dag, om det var ny tul eller NIPT-test (som jeg synes var vet tidlig).
Kom inn til en trivelig dame, hun syntes det var fortidlig til NIPT-test og tok en rask ul.

Og der var det liv, den sprellet og flyttet på seg. Hjertelyden var på 165.
Vi er veldig fornøyd og føler mere på at det kanskje kan gå bra.Vis vedlegget 383156
Siden ul ble tatt utenpå og med dårligere kvalitet, ble det ikke like flott som sist. Men det driter vi i, for at den lever er viktigeste.
Ny ul og NIPT-test blir om 2uker.
Åh se på den lille der ❤️❤️
 
10+5
De utsatte ul timen min til i dag.
Var veldig usikker på hva som ventet meg i dag, om det var ny tul eller NIPT-test (som jeg synes var vet tidlig).
Kom inn til en trivelig dame, hun syntes det var fortidlig til NIPT-test og tok en rask ul.

Og der var det liv, den sprellet og flyttet på seg. Hjertelyden var på 165.
Vi er veldig fornøyd og føler mere på at det kanskje kan gå bra.Vis vedlegget 383156
Siden ul ble tatt utenpå og med dårligere kvalitet, ble det ikke like flott som sist. Men det driter vi i, for at den lever er viktigeste.
Ny ul og NIPT-test blir om 2uker.
:smiley-bounce016
 
Hvorfor var det for tidlig for NIPT? I Danmark ble det tatt i uke 9 for min del.

Edit: Se bort ifra spørsmålet. Ser at det i Norge er vanlig å ta prøven fra uke ti. :)
 
Last edited:
11+0
Enn det da, så langt vi har kommet :happy093 :love7


Formen fortsetter å være bra, små svimmel noen ganger(ser litt stjerner). Og blir lett sliten, mye mindre angst etter forrige ul. Magen tyter ut på kvelden:shy:
Begynner å få troen på at dette kan ende i baby:Heartbigred:binkybaby
 
Hvorfor var det for tidlig for NIPT? I Danmark ble det tatt i uke 9 for min del.

Edit: Se bort ifra spørsmålet. Ser at det i Norge er vanlig å ta prøven fra uke ti. :)
Var vel ikke "for" tidlig, men blir mere nøyaktig om man er litt lengre på vei sa gynekologen.
Men gjør ikke meg noe å få en ul til, jeg har nok angst så veldig greit at det ble sånn.
 
11+1
Enn at vi skulle komme så langt på første embryo adopsjon :shy: :love7
Nå som vi har kommet hit, begynner tankene om at man skal vel trappe ned støttemedisiner ved uke 12. Gruer meg veldig, hva om det ikke er lurt? Kommer til å fortsette med medisiner til jeg har snakket med gynekologen på sykehuset og klinikken. Kan jeg ødelegge alt når jeg stopper med østrogen og progrestron?
Mye stressmomenter i dette svangerskapet og jeg tar ingenting for gitt, skulle bare ønske jeg kunne nyte dette litt mere:nailbiting: for formen er jo upåklagelig fysisk, mentalt en Berg og dalbane :sour:

6år med prøving kan være ved veis ende:happy:
 
Hurra ❤️

Ved IVF i styrt syklus hos meg, skulle jeg egentlig stoppe cold (TURKEY!! edit! Ammehjerne...) 9+5.
Det hadde sikkert gått fint det og, men jeg turde ikke, stoppet bare med østrogen og og trappet heller ned på progesteron de neste dagene, og sluttet helt 10+2. :p

Men det er altså FØR uke 12, du har jo gått enda lengre, så.. nå må det i alle fall være trygt!:D
 
Last edited:
Jeg trappet gradvis ned fra uke 12 (styrt) og hadde UL 13+0 hvor han bekreftet at morkaken hadde tatt over :)

Kan det være en idé? Hvis det beroliger deg :)
 
Hurra ❤️

Ved IVF i styrt syklus hos meg, skulle jeg egentlig stoppe cold (TURKEY!! edit! Ammehjerne...) 9+5.
Det hadde sikkert gått fint det og, men jeg turde ikke, stoppet bare med østrogen og og trappet heller ned på progesteron de neste dagene, og sluttet helt 10+2. :p

Men det er altså FØR uke 12, du har jo gått enda lengre, så.. nå må det i alle fall være trygt!:D
Kommer nok ikke til å stoppe før etter neste ul i uke 12+5, men tenker å bruke en uke å trappe ned. Har tenkt masse på det de siste dagene, jeg tar ganske høye doser. Og tør ikke å bråstoppe :nailbiting:
Jeg trappet gradvis ned fra uke 12 (styrt) og hadde UL 13+0 hvor han bekreftet at morkaken hadde tatt over :)

Kan det være en idé? Hvis det beroliger deg :)
Tenker det var en god idé :Heartred gir mindre stress.
 
11+1
Enn at vi skulle komme så langt på første embryo adopsjon :shy: :love7
Nå som vi har kommet hit, begynner tankene om at man skal vel trappe ned støttemedisiner ved uke 12. Gruer meg veldig, hva om det ikke er lurt? Kommer til å fortsette med medisiner til jeg har snakket med gynekologen på sykehuset og klinikken. Kan jeg ødelegge alt når jeg stopper med østrogen og progrestron?
Mye stressmomenter i dette svangerskapet og jeg tar ingenting for gitt, skulle bare ønske jeg kunne nyte dette litt mere:nailbiting: for formen er jo upåklagelig fysisk, mentalt en Berg og dalbane :sour:

6år med prøving kan være ved veis ende:happy:
Går du på østrogen også? Ikke bare progesteron? Jeg fikk beskjed av gynekologen at østrogen var unødvendig..men ble veldig usikker, siden det jo handler om eggdonasjon, og kroppen da vel trenger både østrogen og progesteron? Ble veldig usikker nå!!

Jeg bruker kun 200 mg utrogestan x3, og 75 mg Albyl-e. Hvor mye østrogen tar du?
 
Last edited:
Kommer nok ikke til å stoppe før etter neste ul i uke 12+5, men tenker å bruke en uke å trappe ned. Har tenkt masse på det de siste dagene, jeg tar ganske høye doser. Og tør ikke å bråstoppe :nailbiting:

Tenker det var en god idé :Heartred gir mindre stress.

Det føles tryggere å trappe ned..! For da ser du litt.. "jeg tok mindre medisiner i går, men alt er likevel bra i dag". Men skal jo altså gå bra uansett :p

Lykke til ❤️
Når det er overstått, og alt likevel går greit, så føles det bedre :p
 
RainbowDash, kan du opplyse om hvilke medisiner og dose du går på hver dag? Jeg får ikke noe veiledning av klinikken min, de sier bare at jeg skal stole på det gynekologen på Volvat sa. Men den gynekologen hadde ikke kunnskap om eggdonasjon, og mente at østrogentilskudd ikke var nødvendig. Men det ER det jo. Føler jeg må finne ut av alt selv, dette er et mareritt
 
Jeg tar 200mg progrestron 1×morgen, 1xformiddag, 2xkveld, østrogen 2mg 3×pr dag, 75mg Albyl-E og 2xfolat pr dag.
Jeg er 12+0 i dag og jobber for å klare å kutte ned, vanskelig mentalt.
RainbowDash, kan du opplyse om hvilke medisiner og dose du går på hver dag? Jeg får ikke noe veiledning av klinikken min, de sier bare at jeg skal stole på det gynekologen på Volvat sa. Men den gynekologen hadde ikke kunnskap om eggdonasjon, og mente at østrogentilskudd ikke var nødvendig. Men det ER det jo. Føler jeg må finne ut av alt selv, dette er et mareritt
 
Og vi har kommet til den største milepælen:wavJeg elsker det!!!:happy093:biggrin

GRAVIDOPPDATERING

Gravid: 12+0

Termin: 10.januar.2022

Trimester: 1./2. Spørs hvor du leser.

Graviditetsmnd: 3
Neste jordmor time: 15.07
Ultralyd: 16.06 var forrige, neste er 01.07 og da er det NIPT-test.
Plager: Litt sliten, litt treg i magen. Økende tretthet den siste uken.
Mage: Fått mage.
Vekt: Ingen endring, som i starten. Hadde gått ned 2kg, men de er på plass igjen.
Medisiner: østrogen×3, Progesteron×4, blodfortynnende. Begynner nedtrapping etter ultralyd.
Matkick: sjokolademelk
Humør: Litt mere grinete, kom med trettheten. Skal bli bra med ferie snart.
Neste milepæl: Gode resultater på NIPT-test.
 
Jeg tar 200mg progrestron 1×morgen, 1xformiddag, 2xkveld, østrogen 2mg 3×pr dag, 75mg Albyl-E og 2xfolat pr dag.
Jeg er 12+0 i dag og jobber for å klare å kutte ned, vanskelig mentalt.
Takk for svar! :thumleftDa skal jeg ta en ekstra utrogestan 200 mg så jeg er oppe i samme dose som deg totalt pr dag, og så fortsette med progynova 2mg x3 pr dag, som jeg har tatt de siste par dagene, selv om gynekologen sa at jeg "ikke trengte østrogentilskudd ved eggdonasjon"... Trist at man som pasient skal måtte prøve å navigere i dette med medisiner selv.

Leser bl.a. at Olga klinikken i Russland anbefaler å bruke litt progesteronstøtte til uke 32: After most of your hormonal support is discontinued, you will only take Progesterone, in a low dose, up to week 32 to keep your cervix long, strong and closed and to reduce the risk of a late miscarriage, or an early birth. In some cases, we recommend continuing with low dosages of Aspirin and low molecular Heparin to improve function of the placenta and reduce risk of late complications in the pregnancy such as preeclampsia.

Jeg fikk iallefall beskjed fra klinikken om at Albyl-E burde brukes gjennom hele svangerskapet, men ikke dersom man får blødninger.

Hvis jeg kommer så langt som deg så trapper jeg ned i uke 13, slik at jeg i uke 14 bare bruker en lav dose progesteron fram tom. uke 32 :)

Det går nok bra, RainbowDash :Heartred
 
Back
Topp