Prøver på nr 2 (har pcos)

4 dpo

I dag var jeg og mannen og tok en haug med blodprøver i prosessen av utredning av habituell abort på St. Olav. 10 glass på meg og ett på han. Det vi begge tok, var kromosomprøve. Litt spennende.

Så da blir det vel en time der en gang i januar tenker jeg. Krysser fingrene for at det klaffet nå likevel.

Vi har alle akkurat blitt friske fra forkjølelse og i dag har jeg fått mer og mer vondt i halsen. Så utrolig irriterende.

5 dpo

Trodde nesten det var fire i dag... Tror jeg kjente et eller annet i dag. Stikk/murring. Det kan være Lutinus og det kan være helt vanlig før mensen. Prøver å ikke tenke så mye på det og akkurat nå er fokusen jul og juleforberedelser. Kos og rydding!

6 dpo

Har muligens kjent noe slags stikk og vage murringer i dag. Synes puppene har blitt litt ømme på sidene også. Men noen ganger blir jeg litt i tvil om det er brystmusklene som er ømme og at jeg tror det er puppene :hilarious:

Vel, det har gått litt i ett med forberedelser, rydding og sortering. Har ikke viet så mange tanker til livmora i dag. Glemte til og med å ta Lutinus i morges, så det ble bare en på kvelden. 4åringen skal hele tiden være med meg på do, så jeg måtte forklare han hvorfoe jeg putta den oppi der. Han vet at vi prøver å lage et søsken til han, så han godtok forklaringa lett. Han skal lære mye rart, han der.

Nå er det juleferie og det innvier vi med soving sammen på stua og i morgen blir det pynting av juletre. Har en gutt som aldri har gledet seg så mye noen gang. Han har slitt med å sovne de siste nette fordi han er så spent. :hilarious:

Så koselig med barneglede!! Den er magisk altså.. :love7

Spennende ventetid! Masse god jul om jeg ikke er innom før julaften, kos deg med familien og nyt minuttene med fireåringen som opplever dette på en så sterk måtte i år :love7

7 dpo

Har det egentlig litt tungt for tida. Men prøver å gjøre det beste utav jula som jeg egentlig er så glad i. Nå har vi akkurat pyntet juletre, pakken inn alle gaver og skal pakke og gjøre oss klar for å dra til foreldrene mine.

Har fått time til fertilitetsklinikken på St. Olav i slutten av februar. Spent på om noe skjer før den tid.

Fortsatt litt ømme pupper. Kjenner også litt vage murringer nå og da.

Det rare denne gangen er at jeg synes aldri at den der livmortappen har lukket seg. Men det må jo bare være at det kjennes sånn ut.

8 dpo

På selveste julaften. Vi har hatt en fin dag med legobygging, ro og tilstedeværelse, aking ute i snøen, god mat med familien og mange pakker. Fireåringen var ganske sliten på slutten. Mange inntrykk, lite søvn og mye spenning.

Har fortsatt vondt i puppene, men tror nesten det er brystmusklene som er vonde. For det er ikke vondt i selve puppen, men å trykke på sidene er vondt. Kjenner egentlig ikke så mye annet heller, så tror ikke jeg er noe gravid. Nesten litt usikker på om jeg i det hele tatt hadde eggløsning.

PP13, 9 dpo

Har kjent ømme pupper i dag også, kun på sidene. Men kjenner det ikke så godt når jeg har tatt av bh-en. Jeg vet ikke, jeg altså... Innimellom kjenner jeg litt vage stikk inni der også, men det skjer så mye hele tiden, så jeg tenker ikke så mye på det. Er så forberedt på at det ikke gikk denne gangen heller at jeg tar det som utgangspunkt.

Livmortappen er ganske myk og oppsvulmet inni der.

Kjenner at jeg har lyst på en prøvepause, for nå er jeg litt sliten av prøvingen. Tenkte å ta en test i morgen, men klarte ikke vente helt og tok en i kveld. Og det er faktisk en svak strek på den! Den var jeg altså så lite forberedt på. Og jeg har fått svakere streker enn det der tidligere. Til og med mannen klarte å se den. Hans kommentar etter erfaring "Ikke håp for mye nå da". Nei, det tør vi ikke. Men strek ér håp. Ingen strek er ingen håp. Det er ingen sannhet, men et håp.

Vedlegg

• IMG_20211226_014440.jpg
    IMG_20211226_014440.jpg
    611,2 KB · Visninger: 120
PP13, 9 dpo
Har kjent ømme pupper i dag også, kun på sidene. Men kjenner det ikke så godt når jeg har tatt av bh-en. Jeg vet ikke, jeg altså... Innimellom kjenner jeg litt vage stikk inni der også, men det skjer så mye hele tiden, så jeg tenker ikke så mye på det. Er så forberedt på at det ikke gikk denne gangen heller at jeg tar det som utgangspunkt.

Kjenner at jeg har lyst på en prøvepause, for nå er jeg litt sliten av prøvingen. Tenkte å ta en test i morgen, men klarte ikke vente helt og tok en i kveld. Og det er faktisk en svak strek på den! Den var jeg altså så lite forberedt på. Og jeg har fått svakere streker enn det der tidligere. Til og med mannen klarte å se den. Hans kommentar etter erfaring "Ikke håp for mye nå da". Nei, det tør vi ikke. Men strek ér håp. Ingen strek er ingen håp. Det er ingen sannhet, men et håp.
Ser strek, krysser fingrene masse for deg! :Heartred Heiaheia!

PP13, 9 dpo

Ser absolutt strek og syns den er fin for å være 9 DPO. Krysser alt jeg kan for at spiren sitter hele veien ❤️

10 dpo

Tok såklart en test i morges og, men den var ikke noe sterkere enn den i natt. Vet ikke om den til og med var svakere. Men nå blir det ingen testing før tirsdags morgen.

Men i dag har jeg hatt ømme pupper. Men det har kommet litt nå og da.

Er så spent, så spent.

10 dpo
Tok såklart en test i morges og, men den var ikke noe sterkere enn den i natt. Vet ikke om den til og med var svakere. Men nå blir det ingen testing før tirsdags morgen.

Men i dag har jeg hatt ømme pupper. Men det har kommet litt nå og da.

Er så spent, så spent.

Jeg har alltid hatt sterkest strek om kvelden i de dagene før Ikm. Vet flere som sier det samme. Krysser fingrene for at lillefrøet klorer seg fast der inne :smiley-angelic001:Heartred

11 dpo

Vel vel. Litt usikker på den der streken jeg fikk. I dag kjennes ikke puppene så ømme lengre, som i går. Fortsatt bittelitt om jeg trykker på dem, men kjenner ingen andre symptomer på noe som helst. Jeg forventer egentlig at testen er svakere igjen i morgen.

Ok da, jeg har fortsatt ømme pupper.. Men jeg synes det er så skummelt å fokusere på symptomer. Jeg tør ikke håpe og mistenke noe positivt. Kan jo faktisk også komme av Lutinus. Har bare ikke hatt det sånn de to andre rundene med Lutinus.

Back
Topp