Prøve på siste baby i søskenflokken

PP1, CD29 (8/9 DPO):

Slik ser dagens tempgraf ut. Litt nedgang i temperatur:
B7F5588B-1AE8-41E5-8412-45021D7A3738.jpeg

Ellers har jeg og jentungen på snart 2 år blitt forkjøla. Vondt i halsen og dårlig form. Så sitter her og drikker te med honning og håper det går fort over. Jeg har egentlig «mensen følelse» i korsryggen -og i magen, og er småuggen og kvalm. Ifølge den opprinnelige syklusen min skal mensen komme idag. Men siden jeg hadde senere EL enn vanlig er jo egentlig ikke IKM før på torsdag til uken som kommer ifølge Premom, og mandag i følge FF. Så det skal nå bli spennende å se hva som foregår :)

Og der kom det bittelitt ferskt blod når jeg gikk på do. Ikke mye, men nok til at jeg tenker at løpet kanskje er kjørt? Rant ikke, fikk bare bittelitt rødt på papiret. Har ikke erfaring med blod før IKM, så dette er veldig uvanlig for min del :wideyed: Har vært enda en gang på do nå, og da var det bare lyserosa igjen.. men nå lurer jeg virkelig på hva som skjer med denne kroppen her altså:nailbiting: Hvis det er tante rød, så syns jeg bare den skal komme med full styrke nå… så blir jeg ferdig med det og får et svar på hva som skjer :wacky:

Last edited:
Og der kom det bittelitt ferskt blod når jeg gikk på do. Ikke mye, men nok til at jeg tenker at løpet kanskje er kjørt? Rant ikke, fikk bare bittelitt rødt på papiret. Har ikke erfaring med blod før IKM, så dette er veldig uvanlig for min del :wideyed: Har vært enda en gang på do nå, og da var det bare lyserosa igjen.. men nå lurer jeg virkelig på hva som skjer med denne kroppen her altså:nailbiting: Hvis det er tante rød, så syns jeg bare den skal komme med full styrke nå… så blir jeg ferdig med det og får et svar på hva som skjer :wacky:
Jeg fikk festeblødning 8dpo da jeg ble gravid med nr.6- har ALDRI opplevd det før! Så kan jo tenkes? :rolleyes:

PP1, CD30 (9/10 DPO)

Idag steg tempen til værs. Men jeg er ikke helt i form og er forkjøla, så det kan kanskje ha en sammenheng med det? Føler meg virkelig ikke bra idag:meh: Jeg har ikke blødd mer enn de få dråpene igår, bare spotter litt brunt! Har murringer i korsryggen og blir ikke overrasket om tante rød kommer på besøk i løpet av dagen. Og ellers har jeg fått symptomer på UVI/soppinfeksjon noe jeg vanligvis er ekstremt plaget med når jeg er gravid. Men det kan også komme når jeg ikke er gravid og, så det er ikke noe nytt for meg. Hvis det ikke går over i løpet av dagen så må jeg nok dra og sjekke meg for UVI:wtf:
FDA2F3A1-5988-4944-9434-6E67710E844A.jpeg

Det er enda tidlig, men klarte ikke å dy meg så jeg tok to tester som er så blenda som de kan bli:hilarious:
CFB8287D-3EAA-4204-9017-74977ECDF0E8.jpeg

Blir spennende å teste i dagene fremover altså :angelic: Vet at håpet enda ikke er ute. Det er disse dagene det begynner å bli skikkelig spennende :happy:

Jeg fikk festeblødning 8dpo da jeg ble gravid med nr.6- har ALDRI opplevd det før! Så kan jo tenkes? :rolleyes:
Jeg har heller aldri opplevd festeblødning før. Men det er mye mulig at det kan være det:wideyed: Var bare snakk om 2-3 dråper, så stoppet det opp igår. Men det murrer godt i magen og korsryggen idag. Så det blir spennende å se om det er graviditet på gang, eller om det er tanta som er på vei;)

Ser strek! Har du andre merker?
Jeg har vanlig babyplan også. Men de er på 25 i følsomhet, den jeg fikk utslag på er på 10 i følsomhet. Tenker jeg tester med babyplan imorra :) Så er det bare å håpe på strek der også! Skal også dra å kjøpe noen andre tidlig tester på apoteket imorgen. Hadde egentlig lovet meg selv å ikke teste før på mandag eller tirsdag :hilarious: Men den planen gikk visst i vasken. Klarte ikke å dy meg etter de to bloddråpene igår:hilarious: Så nå er det bare å krysse fingrene for strek på flere tester og håper de øker i styrke:angelic:

Jeg er enda sjokkert etter streken som kom på eBay testen idag:hilarious: Tok en babyplan som var blenda i ettermiddag. Så jeg tar dermed ikke den ene eBay testen med strek for god fisk, før jeg ser at det blir sterk strek på Babyplan. Ebay tester kan få skyggestreker, men syns streken er litt sterk til å være skygge. Dessuten kom den med en gang, så jeg mistenker at det er graviditet på gang:angelic: Jeg er forkjøla og tett i nesa, men det trenger ikke nødvendigvis være pga. en evt. graviditet. Men jeg har veldig svie og kløe nedentil nå, og det er noe jeg har slitt voldsomt med i alle mine svangerskap. Så imorra skal jeg levere inn en urinprøve for å få de til å sjekke om jeg har fått UVI. I tillegg murrer det veldig i korsryggen og stikker litt i magen, og jeg har flere ganger følt at mensen kommer idag. Men den har uteblitt. Æææh, jeg dør av spenning :hilarious::nailbiting: Tenk hvis det faktisk har klaffet allerede. Det hadde vært rimelig sprøtt :shy: Prøver å være forberedt på at det kan komme flere blenda tester og at mensen kommer, sånn at skuffelsen ikke blir så stor hvis det ikke blir noe denne PP:)

Jeg er enda sjokkert etter streken som kom på eBay testen idag:hilarious: Tok en babyplan som var blenda i ettermiddag. Så jeg tar dermed ikke den ene eBay testen med strek for god fisk, før jeg ser at det blir sterk strek på Babyplan. Ebay tester kan få skyggestreker, men syns streken er litt sterk til å være skygge. Dessuten kom den med en gang, så jeg mistenker at det er graviditet på gang:angelic: Jeg er forkjøla og tett i nesa, men det trenger ikke nødvendigvis være pga. en evt. graviditet. Men jeg har veldig svie og kløe nedentil nå, og det er noe jeg har slitt voldsomt med i alle mine svangerskap. Så imorra skal jeg levere inn en urinprøve for å få de til å sjekke om jeg har fått UVI. I tillegg murrer det veldig i korsryggen og stikker litt i magen, og jeg har flere ganger følt at mensen kommer idag. Men den har uteblitt. Æææh, jeg dør av spenning :hilarious::nailbiting: Tenk hvis det faktisk har klaffet allerede. Det hadde vært rimelig sprøtt :shy: Prøver å være forberedt på at det kan komme flere blenda tester og at mensen kommer, sånn at skuffelsen ikke blir så stor hvis det ikke blir noe denne PP:)

Veldig spennende!! Jeg syntes også den så sterkere ut enn en skyggestrek :D Og med de symptomene i tillegg virker det jo veldig lovende. Følger spent med videre! :joyful:

Forresten, noe litt på siden. Mulig jeg misforstod, men kan svie og kløe nedentil være tegn på UVI, uten symptomene svie ved vannlating og hyppig vannlating? :wideyed:

Veldig spennende!! Jeg syntes også den så sterkere ut enn en skyggestrek :D Og med de symptomene i tillegg virker det jo veldig lovende. Følger spent med videre! :joyful:

Forresten, noe litt på siden. Mulig jeg misforstod, men kan svie og kløe nedentil være tegn på UVI, uten symptomene svie ved vannlating og hyppig vannlating? :wideyed:
Ja, det gjenstår å se. Hvis det er kun skygge så skal jeg iallefall aldri bruke eBay tester igjen. Men samtidig har jeg jo god erfaring med de fra tidligere av :) Så det blir spennende å se!

Angående urinveisinfeksjon så kan jeg skrive under på at JA, det går ann å ha UVI uten svie ved vannlating og hyppig vannlating. Jeg har hatt helt ekstremt mange UVI’er i livet. Det blir spesielt ille når jeg er gravid. Jeg opplever aldri svie ved tissing eller hyppig vannlating. Mine typiske symptomer er dårlig allmenntilstand, at det kjennes ut som sopp nedentil (kløe og svie i selve huden, samt at jeg hovner av og til opp der nede), også kan jeg bli veldig kvalm, få vondt i magen/ryggen og bli dårlig av det. Det varierer litt hvilke symptomer som kommer fra gang til gang. Har også opplevd å ikke merke noen ting før det plutselig har spredd seg til nyrene. Så jeg tester meg ofte for å unngå nyrebekkenbetennelse. Det har jeg hatt to ganger på rad i den ene graviditeten min, og det var helt forferdelig :arghh: Så gjør alt jeg kan for å unngå det :)

PP1, CD30 (9/10 DPO)

Idag steg tempen til værs. Men jeg er ikke helt i form og er forkjøla, så det kan kanskje ha en sammenheng med det? Føler meg virkelig ikke bra idag:meh: Jeg har ikke blødd mer enn de få dråpene igår, bare spotter litt brunt! Har murringer i korsryggen og blir ikke overrasket om tante rød kommer på besøk i løpet av dagen. Og ellers har jeg fått symptomer på UVI/soppinfeksjon noe jeg vanligvis er ekstremt plaget med når jeg er gravid. Men det kan også komme når jeg ikke er gravid og, så det er ikke noe nytt for meg. Hvis det ikke går over i løpet av dagen så må jeg nok dra og sjekke meg for UVI:wtf:Vis vedlegget 369469

Det er enda tidlig, men klarte ikke å dy meg så jeg tok to tester som er så blenda som de kan bli:hilarious:
Vis vedlegget 369470

Blir spennende å teste i dagene fremover altså :angelic: Vet at håpet enda ikke er ute. Det er disse dagene det begynner å bli skikkelig spennende :happy:
Ser strek på den nederste(blå) jeg :)

PP1, CD31 (10/11dpo)

God morgen :)
Dagens tempgraf gikk ned igjen idag. Den er fortsatt høy og over coverline.
5FEB75A3-AB8C-4D61-8310-327DB4D393F2.jpeg

Tok en vanlig babyplan test idag = BLENDA! Så jeg føler egentlig at den streken som kom på eBay testen igår må ha vært skygge:arghh: Hvis ikke burde det nok ha vært utslag på babyplan idag. Men kommer allikevel til å kjøpe tidligtest på apoteket idag, bare for morro skyld :hilarious: Magefølelsen min er blandet idag. I tidligere graviditeter har jeg fått utslag 10 dpo. Så føler egentlig at det ikke går den veien vi håper på denne PP. Men, håpet er ikke ute før TR kommer :)

Og der var nok alt håpet ute for denne PP. Jeg har begynt å blø! Så da er det ikke noe mer håp tenker jeg. Eneste positive testen jeg har fått idag er en selvtest for å sjekke om jeg har UVI, fikk såklart fullt utslag på leukocytter :dead: Så det forklarer hvorfor jeg føler meg dårlig.

2F75EF79-30A8-42DA-A9C1-602933BE389F.jpeg

Skikkelig kjip start på uka:arghh: Jaja, bedre lykke neste PP!

Så leit å høre at det ikke gikk denne pp! God bedring forresten :Heartred Heier videre og håper at den sitter neste pp!:smiley-angelic001

PP2, CD1:
Siden jeg fikk mensen idag når jeg egentlig var bare 10/11 dpo, så starter ny prøveperiode allerede nå. PP1 besto av en veldig rar syklus med alt for sen EL enn normalt for meg, og positive EL-tester over flere dager. Håper det stabiliserer seg nå sånn at EL kommer til noenlunde normal tid denne gangen :) I så fall kommer jeg til å ha EL ca. 12 november. Om det klaffer denne PP så vil termin bli tidlig i August, noe som egentlig passer veldig bra med tanke på at minste frøkna vår skal begynne i barnehage da. Det er veldig greit å ha muligheten til å ha begge de minste barna noen timer i bhg hver dag slik at jeg kan få kommet meg etter fødsel og slik at jeg vet at de får dekket aktivitetsbehovene sine. Det sparer meg for dårlig samvittighet også. Så sånn sett passer det bra med termin i august! Men nå skal det sies at begge jentene mine kom 3 uker før termin, så man kan nå aldri helt vite når de vil ut :hilarious: Jaja, uansett hva som skjer så skal det nok gå fint. Vi har familie som gjerne hjelper oss! Så vi er heldige sånn sett :happy: Er kanskje ikke noen vits å drømme seg helt bort nå da, for det er ikke sikkert at det klaffer denne PP heller. Men det er lov å håpe og krysse fingrene :angelic: Dette må jeg bare si har vært en skikkelig møkka dag. Jeg er forkjøla, har hodepine og urinveisinfeksjon :crybaby2 Mensen kom på uvelkomment besøk, og negative tester ble servert etter en ganske så sterk og lovende strek igår ! Det ble en nedtur og ganske kjip start på uka. Ikke akkurat hva jeg hadde håpet på:wtf: Nå håper jeg på at morgendagen blir bedre og at formen blir fort bra. Det gjør heller ikke noe om tiden kan gå litt fortere frem til neste EL. Man blir virkelig utålmodig når man prøver! Fy som jeg beundrer dere som prøver og prøver og prøver. Det er jammen meg tøft det dere må gå igjennom. Man kan trygt si at det ikke er noen lek å være prøver! Det er virkelig en følelsesmessig berg -og dalbane på godt og på vondt. Jeg har heldigvis mye å gjøre med unger og husarbeid som skal følges opp hele tiden. Så dagene pleier som regel å gå i ett. Også skal vi jo hente valpen vår om 2 uker, så vi kommer til å ha nok å gjøre fremover, som forhåpentligvis gjør at ventetiden ikke føles så alt for lang :happy:

Ellers så syns jeg det er litt ekkelt at lutealfasen ble så kort i denne PP. 10/11 dpo var tidlig å få mensen på:wideyed: Håper det ikke gjentar seg i denne PP. Krysser alt som krysses kan :smiley-angelic001

PP2, CD2:

For en natt det har vært. Jeg og mannen min la oss kl.20 igår fordi vi begge følte oss kjempe dårlige av forkjølelse:depressed: Vi begge sov utrolig dårlig inatt, og jeg ligger langstrak på sofaen idag. Heldigvis var snuppa på snart 2 år i form til å dra i barnehagen, så jeg får slappet av litt mens minstejenta sover ute i vogna. Håper det går fort over. Fikk tatt tempen tidlig imorges, og nå hadde den sunket som forventet. Så slik ser den nye tempgrafen ut:
D2638751-A0E3-4B85-975D-C2931CEE5722.jpeg

Det blir innmari spennende å se om syklusen er mer normal denne PP. Krysser alt jeg kan for at det kan bli klaff nå :D Jeg og mannen har snakket om at vi skal gi oss selv ca.4 -5 forsøk på å bli gravide. Hvis det ikke klaffer innen permisjonen min er over, så kommer vi mest sannsynlig til å slutte å prøve. Det er rett og slett fordi jeg står i en situasjon hvor jeg muligens skal omskoleres. Så fort mammapermisjonen min er over, så kommer jeg til å bli sykemeldt pga. helseproblemene mine. Og da skal jeg plukke opp tråden med NAV for å kartlegge veien videre i forbindelse med jobb og helse. Det er ikke enkelt siden jeg har en sjelden kronisk sykdom som gjør det vanskelig for meg å være i jobb i perioder. Man blir ikke populær av å være borte fra jobb i de periodene kroppen ikke fungerer:( Det er noe jeg aldri kan forandre på siden det er en genfeil, og det er innmari frustrerende å føle at man blir en belastning for en arbeidsplass. Inkluderende arbeidsliv hvor de kan tilrettelegge for folk med fysiske eller psykiske helseproblemer høres idyllisk ut, gjør det ikke!? Om det bare hadde fungert i praksis…:sorry: Men virkeligheten er faktisk ikke alltid sånn, og jeg har prøvd meg på flere arbeidsplasser hvor problemet alltid blir det samme. De prøver å skvise meg ut pga. sykdommen min. Har alltid fått positive tilbakemeldinger på meg som person/arbeidstaker, men fraværet mitt pga. kronisk sykdom gjør meg upopulær. Det tærer på psyken, siden jeg tross alt ikke kan gjøre noe med det. Det eneste jeg kan gjøre er å ta det med ro i periodene når jeg sliter med helsen. Jeg orker ikke å stå i en «kamp» med arbeidsgiver og NAV, samtidig som vi prøver. Så hvis jeg ikke blir gravid innen NAV skal «kobles på» igjen, så sier vi oss fornøyd med de 4 barna vi har tilsammen:Heartred Den bobla her har ikke plass til alt det styret der. Men enn så lenge håper jeg på at vi skal klare det, siden de andre barna satt på første og andre PP. Vi vet at det kan være mulig. Og klaffer det ikke, så er det vel en mening med det. Da skal vi nok ikke ha flere barn. Det vil tiden vise :)

Nå skal jeg nyte en Redbull og hente inn lille gullet som har våknet ute i vognen :) Ha en fin dag alle sammen! :love7

CBC19A06-C98B-414B-92D7-28BE6EC0B4FD.jpeg

PP2, CD4:

God morgen :Heartpink
Her er formen mye bedre idag. Og det er deilig etter flere dager med dårlig form. UVI og forkjølelse føler jeg er en dårlig kombinasjon i DPO land når egget skal feste seg. Så denne PP håper jeg på at jeg holder meg frisk og rask:angelic: Hadde vært helt amazing med august baby:Heartpink

Heldigvis har jeg noe å glede meg til i DPO land siden vi får et nytt familiemedlem om to uker. Se på denne lille søtnosen da:
E703F90B-67C1-4F41-B53B-2EB2F6FB5237.jpeg

Fikk handlet litt utstyr igår, og bestilt flybilletter+hotell slik at det meste er klappet og klart til vi skal hente han:love7
99333A45-481A-4E80-B939-3DA66C38E4F8.jpeg

Det begynner å bli virkelig nå:Heartred Elsker den store familien vi er i ferd med å bli. Med 2 voksne og 4 barn + en pelskledd liten gutt:Heartblue I tillegg håper vi jo på enda et barn! For oss er en stor familie drømmen vår:love7 Og vi er godt i gang!

Legger ved dagens tempgraf for morroskyld:
15A7FF9F-BB67-4006-A46E-85458426271F.jpeg

Back
Topp