Prøve på siste baby i søskenflokken

Da har jeg vært hos legen og fått konstatert enda en urinveisinfeksjon, så da blir det en ny runde med antibiotika :wideyed: I tillegg har jeg en mistanke om at jeg brygger på en forkjølelse:confused: Det er SÅ typisk at det skjer i DPO land. Jeg spotter også brunt fortsatt. Ååh, jeg er bare i PP2 og er lei av ventingen allerede:wtf: Føler virkelig med alle som har prøvd lenge :Heartred

PP2, CD24 (9 dpo)

Våknet opp til litt lavere temp igjen idag. Og formen min er skikkelig dritt! Jeg har blitt forkjøla, det murrer i korsryggen og litt i magen. Det føles rett og slett ut som at TR er på vei. Har ikke spottet hittil idag. Men håpet mitt er ikke så veldig høyt mtp. tempen og følelsen av at mensen kommer. Blæææ. Ifølge Premom er jeg 8 dpo idag. Så usikker på om jeg kommer til å teste imorgen eller i overimorgen. Hvis jeg klarer å holde meg til da :hilarious: Har ikke så mange graviditetstester liggende, så jeg vil vente lengst mulig så jeg ikke bruker opp alle før IKM ;)

BDB5A596-8535-4BB1-9851-129011408FBA.jpeg

Vær så snill baby, soooov :angelic: Minstefrøkna har blitt skikkelig forkjøla og hoster til hun spyr stakkars :depressed:Hun har også hatt feber i to dager nå, noe som gjør at hun sliter med å sove. Vanligvis er vi velsignet med at hun har gode søvnrutiner og sovner spot on kl.19 hver kveld, hvorpå hun sover til 05-06 tiden. Jeg vet, vi er bortskjemte:angelic: Men, nå er far på jobb 5 timer unna oss, og jeg har vært hjemme og inne med 3 syke unger helt siden forrige torsdag. Så nå må det være lov til å føle seg litt sliten. Det har gått fint de andre dagene, men nå er jeg jo blitt syk selv, og da er det jammen ikke enkelt:eek: Har virkelig ikke følt meg bra idag. Det har murret i korsryggen, jeg har følt det som at TR er på vei, og jeg hoster og har vondt i halsen. Også er nesa tett. Lykken er iallefall at toåringen er i såpass bra form nå at hun kan dra i barnehagen imorra. Nå håper jeg minstefrøkna sovner snart sånn at jeg kan spise kvelds og legge meg ;) Og til tross for at vi virkelig får kjenne på at småbarnslivet med sykdom i hus kan tære på, så håper vi fortsatt like sterkt på en spire til i magen :angelic: Dette også til tross for at jeg vet at jeg pleier å bli mega dårlig de første 12 ukene av et svangerskap, samt at jeg pleier å få en ganske så plagsom bekkenløsning og UVI’er i fleng. Men pytt pytt, det er forbigående og verdt det. Så kjære lille ønskede spire, finn veien inn til magen min og bo der gjerne i 9 mnd. Da kan vi garantere deg en stor og fin familie med mange som er glad i deg og vil ta vare på deg:Heartbigred

Og i skrivende stund mens jeg sitter i senga på rommet og deler disse tankene mine med dere, så viser det seg at lillesøster i rommet ved siden av endelig har sovna:wav Så nå skal jeg forte meg ned på kjøkkenet og lage meg noe godt til kvelds, og krysser fingrene for en bedre dag imorgen. Også skal jeg ta tidlig kveld og prøve å få sovet ut:Heartred

Ha en fin kveld alle sammen :Heartred

PP2, CD25 (9/10 dpo)

God morgen :)

Det ble en dårlig natt på meg inatt. Hadde tørrhoste og det gjorde det veldig vanskelig å sove. I tillegg drev minstefrøkna og våknet titt og ofte pga. hostingen sin. Så nå er jeg egentlig like sliten om ikke mer enn jeg var igår:hilarious: Om ikke annet så drømte jeg at jeg var gravid den lille stunden jeg sov :angelic: Det hadde vært noe det!
Dagens temp har gått litt opp igjen:
BEEC9CFB-1C7E-42DC-A4C5-87BDA0872BBE.jpeg

Men tok to tester som er blenda. Og det gjør at jeg begynner å miste håpet litt. Vanligvis har jeg skimtet noe på testene allerede 9 dpo. Og ifølge Premom er jeg 9 dpo idag, og FF mener at jeg er 10 dpo. Og på 10 dpo ifjor fikk jeg positiv digital. Så jeg må innrømme at jeg kommer til å bli veldig veldig overrasket om det er klaff denne PP. For per nå syns jeg ikke det virker så lovende…

Av symptomer har jeg murringer i korsryggen og følelsen av at TR er på vei. Også føler jeg meg generelt dårlig, men jeg er jo syk så det er nok derfor :wtf:

33CE1149-DFB2-440D-B25A-671ABC93DF22.jpeg

Testetøsa har ikke latt meg være i fred idag, og tilslutt måtte jeg bare teste igjen:angelic:

Hadde en CB early liggende… og se:wideyed:
3908EE38-4761-443D-AE18-BD30FBA48AE2.jpeg

8BA21AA1-0D45-4275-86E6-70C6A9F5E436.jpeg

E2FE5E76-8C7E-4FB4-BC56-2B090A71623B.jpeg
59FEDDE0-88A1-41D3-AE40-CA7A087B7C60.jpeg

Altså, Hæ?

Dro rett til apoteket og kjøpte samme testen i 2pk, trodde jeg, men viste seg at jeg kjøpte den med kryss istedenfor :facepalm::happy: Den er ikke like sensitiv som tidlig deteksjon er.. Men syns jeg ser noe på den også… o_O
58A728AE-2CC8-4D7C-AA47-1E72933D3454.jpeg

Tok en titt på en vanlig Babyplan test jeg tok samtidig med CB, og den ser slik ut (bilde tatt etter fristen):

55227562-22D2-4BB1-B1E9-5B3833E5F920.jpeg

Jeg fikk plutselig ganske mye mer håp her! :talk017 Nå må spiren bare bli hos meg! Jeg spotter litt, og føler at mensen er på vei. Men samtidig så har jeg både blødd og spottet i alle mine svangerskap uten at noe har vært galt. Så jeg må bare tenke positivt :shy:

Herlighet, du er gravid jo :smiley-bounce015

Det morsomme var at jeg satt i morges og så på testene du la ut og tenkte, er det ikke en svak antydning der? Men ville ikke si noe for å gi falskt håp :laughing002

Herlighet, du er gravid jo :smiley-bounce015

Det morsomme var at jeg satt i morges og så på testene du la ut og tenkte, er det ikke en svak antydning der? Men ville ikke si noe for å gi falskt håp :laughing002
Når jeg ser tilbake på testene nå, så skjønner jeg hva du mener:happy: En ultrasvak skygge kan skimtes. Men for meg så de helt blenda ut når jeg tok dem. Helt sprøtt hvor stor forskjell det ble noen timer etterpå :)

PP2, CD26 (10/11 dpo)
Dagens tempgraf ser slik ut:
98A0891B-ECC0-401F-98E2-926BC27C6E4F.jpeg

Tror jeg skal slutte å tempe nå :) Ser ikke vitsen i å bekymre meg selv med å se på tempen som går opp og ned! Den gikk en del ned før den steg igjen i mitt forrige svangerskap, og jeg husker at det stresset meg helt enormt. Så bedre å la være.

Tok noen nye tester idag. Vet jeg egentlig burde ventet et døgn til siden HCG dobler seg på to døgn. Men klarte allikevel ikke å la være:hilarious: Selv om testene ikke er så fryktelig sterke ennå, så er det helt klart en økning siden igår.

E020929B-B33B-4CC8-869C-290555A6EB87.jpeg

9BC82A87-41D2-47E3-B52C-A36D1CE048A6.jpeg

Metode stripsene er ikke så bra syns jeg. De slår ut mye senere enn de andre testene virker det som. Selv om de skal ha en sensitivitet på 10. Men idag ble det en strek på den også som jeg ikke trenger å myse for å se:
2A89EE5C-C338-4570-A9AC-D623D8DFACDB.jpeg

Dette er så spennende! :angelic:

Av symptomer kjenner jeg:
  • Murringer i korsryggen og i magen
  • Hodepine
  • Merkelig matlyst
  • Tett i nesa (men det er nok mest pga. at jeg er forkjøla).
  • Litt hjertebank
  • Veldig trøtt
Det blir spennende å se om HCG nivået stiger. Hvis testene blir sterkere og TR ikke kommer, så skal jeg ta to blodprøver med to dagers mellomrom for å sjekke evt. stigning :happy: Er forberedt på blødninger da jeg har hatt det i alle mine svangerskap. Så nå prøver jeg å forstå at jeg faktisk er GRAVID akkurat nå, også må vi bare håpe at spiren klamrer seg fast:dummy:

Gratulerer! Fine tester :love7 Metode sine tester synes jeg er skikkelig dårlig, de slår ut sent til å ha sensitivitet på 10 o_O

Metode hører jeg ingen har noe godt å si om, så hadde ikke tatt de med i betraktningen - men hurra for gravid, ser veldig bra ut med stigningen :happy093

ÅÅ gøy!! Gratulerer så mye! :D:Heartred:love7

Jeg hadde det på følelsen da jeg gikk inn på dagboka di: «nå er hun gravid» tenkte jeg. Og det er du! Gratulerer så masse :smiley-bounce016:smiley-bounce016

PP2, CD27 (11/12 dpo)

Tusen takk for alle gratulasjoner flotte dere :love7 Det var skikkelig koselig å komme inn på forumet og lese så mange hyggelige hilsninger :Heartred

Vi har reist til hytta vår som ligger på en liten øy 15 minutter fra byen vi bor i, og nå koser vi oss skikkelig her ute :) Har prøvd å fordøye de positive testene jeg har fått så langt. Fikk positiv makesure digital test igår:
0312E38A-2612-4D6A-922A-955DFD59EE1A.jpeg

Tok med meg en pk. med CB digital hit til hytta, og var litt spent på å ta den idag. Men den slo heldigvis ut den også:

5D5450D1-BD54-4D1B-8A3C-6031C75625B5.jpeg

IKM er ifølge FF på tirsdag, så det er et godt tegn at testene allerede er positive! Nå må vi bare håpe på økning og at spiren klamrer seg fast:wav

Føler meg småkvalm og litt rar i kroppen. Så noen symptomer har jeg definitivt!

Ellers fikk jeg plutselig en mail kl.15 igår (!) fra jobben min om at de må nedbemanne og si opp mange folk fremover. De har dermed invitert blant annet meg til dialogmøte på mandag allerede:banghead: Så nå er jeg litt engstelig for å bli arbeidsledig!:( Det passer utrolig dårlig siden jeg er i permisjon og i tillegg er blitt gravid igjen nå:wideyed: Håper virkelig ikke de har lov til å si meg opp i min situasjon:arghh: Jeg har tross alt vært ansatt der siden 2014 i 100%stilling. Men ble sykemeldt i 2018 og var sykemeldt i ca.8 mnd også ble jeg gravid. Mottok så svangerskapspenger da jobben ikke er trygg for gravide, også gikk jeg ut i permisjon. Så ble jeg gravid rett etter permisjonen og ny runde med svangerskapspenger og nå permisjon.. Kanskje de ser sitt snitt til å si meg opp for å bli kvitt meg siden jeg ikke har vært der på lenge? :wideyed: Håper virkelig ikke de har lov til det! Jeg er ikke akkurat i en posisjon til å lete etter ny jobb nå. Er det noen som har opplevd lignende?

Typisk å få slike bekymringer når man akkurat har fått positiv graviditetstest :nailbiting:

PP2, CD27 (11/12 dpo)

Tusen takk for alle gratulasjoner flotte dere :love7 Det var skikkelig koselig å komme inn på forumet og lese så mange hyggelige hilsninger :Heartred

Vi har reist til hytta vår som ligger på en liten øy 15 minutter fra byen vi bor i, og nå koser vi oss skikkelig her ute :) Har prøvd å fordøye de positive testene jeg har fått så langt. Fikk positiv makesure digital test igår: Vis vedlegget 371644

Tok med meg en pk. med CB digital hit til hytta, og var litt spent på å ta den idag. Men den slo heldigvis ut den også:

Vis vedlegget 371643

IKM er ifølge FF på tirsdag, så det er et godt tegn at testene allerede er positive! Nå må vi bare håpe på økning og at spiren klamrer seg fast:wav

Ellers fikk jeg plutselig en mail kl.15 igår (!) fra jobben min om at de må nedbemanne og si opp mange folk fremover. De har dermed invitert blant annet meg til dialogmøte på mandag allerede:banghead: Så nå er jeg litt engstelig for å bli arbeidsledig!:( Det passer utrolig dårlig siden jeg er i permisjon og i tillegg er blitt gravid igjen nå:wideyed: Håper virkelig ikke de har lov til å si meg opp i min situasjon:arghh: Jeg har tross alt vært ansatt der siden 2014 i 100%stilling. Men ble sykemeldt i 2018 og var sykemeldt i ca.8 mnd også ble jeg gravid. Mottok så svangerskapspenger da jobben ikke er trygg for gravide, også gikk jeg ut i permisjon. Så ble jeg gravid rett etter permisjonen og ny runde med svangerskapspenger og nå permisjon.. Kanskje de ser sitt snitt til å si meg opp for å bli kvitt meg siden jeg ikke har vært der på lenge? :wideyed: Håper virkelig ikke de har lov til det! Jeg er ikke akkurat i en posisjon til å lete etter ny jobb nå. Er det noen som har opplevd lignende?

Typisk å få slike bekymringer når man akkurat har fått positiv graviditetstest :nailbiting:
Først gratulerer med baby i magen <3
Kjipt med mail!
Men kan ikke si deg opp fordi du er gravid, men du kan bli oppsagt på lik linje med alle andre om feks du er den som ble ansatt sist o.l :s
Jeg håper de ikke sier deg opp. Vanskelig å få jobb når man er gravid

PP2, CD27 (11/12 dpo)

Vi har reist til hytta vår som ligger på en liten øy 15 minutter fra byen vi bor i, og nå koser vi oss skikkelig her ute :) Har prøvd å fordøye de positive testene jeg har fått så langt. Fikk positiv makesure digital test igår: Vis vedlegget 371644

Vis vedlegget 371643

Oi du er jo gravid!! Gratulerer så mye! :wav
Artig at spiren satt denne måneden som du var opptatt med valp og mye annet :D

Så utrolig kjipt med den mailen fra jobben din, skjønner godt at du blir engstelig.. Håper det ordner seg på en god måte, og at du kan nyte de neste månedene med voksende mage :Heartred

For en berg -og dalbane… :( Tok en test ca. en time etter at jeg hadde gått på do når vi sto opp idag, så fikk bare ut litt. Glemte å teste på morgenurin. Men jeg tok en RFSU tidligtest på den lille urinen jeg fikk ut, og den var virkelig svak den streken som kom opp i forhold til hva jeg hadde forventet meg. Tok en ny digital og den viser gravid 1-2…

66F3E409-8583-4E1F-BB93-DD6EDD76FA47.jpeg
581E47F1-4F5E-4009-82EE-3EEDBB44CB37.jpeg

Er 13 dpo ifølge Premom idag, og 14 dpo ifølge Fertility Friend. Burde ikke testen fra RFSU vært sterkere mon tro? Siden den har følsomhet på 10? Men jeg fikk jo utslag på CB digital, så nivået burde jo iallefall være over 25… :banghead: Hadde forventet en skikkelig sterk strek idag. Og dumme meg har brukt opp alle Babyplan testene:arghh: Så får ikke sjekket stigning med de heller.. Vurderer sterkt å kjøpe en CB plus igjen idag, og holde meg i minst 3 timer før jeg tar den. Så kanskje jeg får en indikator på hvilken vei det går. Har vært og tatt en HCG blodprøve nå, og skal tilbake om to døgn og ta en til. Det gir nok et ganske sikkert svar på hvilken vei det går! Burde egentlig bare la være å teste mer, og heller vente på blodprøve svarene. Men det er jammen ikke lett! Kjenner at jeg allerede blir helt stressa over dette jeg :nailbiting: Hadde ikke trodd at jeg kom til å bry meg så mye. Men når man først har fått positive tester, så er det ingenting mer man vil enn at det skal gå bra :Heartred Så må bare krysse fingrene og håpe på det beste!:Heartred

Uff, skjønner at du blir redd og ikke helt vet hva du burde gjøre! Siden du allerede har tatt blodprøve i dag, tror jeg at jeg hadde latt være å teste noe mer. Blodprøven vil gi en viss indikasjon på hvordan det vil gå. Er det hos Fürst? For da får du hvertfall svar samme dag. Også får man nesten vite helt sikkert om to dager, hva som skjer :Heartred Krysser fingrene og håper på det beste!

Back
Topp