Prøve på siste baby i søskenflokken

PP3, CD18.
Ifølge Premom er jeg 1 dpo idag. Men jeg er ikke sikker jeg altså :wideyed: Vi reiste til svigers igår og jeg glemte tempmåleren :( Fikk heller ikke tatt flere EL-tester igår, så fikk ikke sett om det ble noen sterkere tester etter den siste jeg tok heller. Men har hatt litt el-smerter, men lite slim ettersom jeg kunne se. Så aner ikke om EL har vært. Jeg og mannen har lagt inn litt aksjer i dagene før vi dro hit, men ikke hver dag. Så om det blir klaff denne PP blir jeg veldig overrasket :hilarious: Skal bli spennende å teste. Men denne PP skal jeg vente til IKM. For orker ikke skuffelsen med svake tester og kjemisk en gang til:shifty: Hvis jeg blir gravid denne PP er det rett og slett et lite mirakel :angelic:

Kjenner at jeg har hatt veldig varierende følelser angående denne prøvingen etter den kjemiske. Merker at jeg har distansert meg litt de siste dagene. Og jeg var på et tidspunkt litt usikker på om det er dette jeg vil. Men gang på gang kommer jeg tilbake til at jeg innerst inne ønsker meg flere barn. Men hverdagen vår er til tide ganske hektisk med fire barn, spesielt med de to minste. Og da tviler jeg innimellom på om det kommer til å gå med enda et barn. Da tenker jeg «hva faen er det vi holder på med !?»:hilarious:, også dukker det opp mange tanker om praktiske spørsmål osv. Men så ser jeg ungene mine sammen og hjertet mitt smelter. Og da får jeg bare lyst på 100 til:hilarious: Så ja, litt ambivalente følelser kan man si!!

Selv om jeg ikke får tempet denne helga så skal jeg tempe når jeg kommer hjem igjen. Det blir spennende å se om tempen stiger;) Blir noen spennende dager frem til jul:santa

Ønsker dere alle en riktig god helg :Heartred
 
PP3, CD19:

Bedre sent enn aldri. Endelig ble EL-testen positiv :happy:

B6021EC4-09A2-4299-9304-5853D32A9E9A.jpeg


Spent på om den holder seg positiv i flere dager. Håper egentlig på negativ test igjen imorra sånn at jeg er 1 DPO på tirsdag:happy: Har IKM på julaften, så da er lutealfasen bare på 10 dager denne PP. Håper det er nok. Gjenstår å se:angelic: Av symptomer har jeg helt tydelige EL-smerter idag. Og de siste dagene har jeg kjent i kroppen at jeg har vært «våryr»:hilarious: Noe jeg ikke har kjent på på lenge! Har slitt sånn med lysten etter to tette graviditeter. Så har vært en skikkelig opptur å endelig føle seg «normal» igjen med ordentlig lyst :angelic:
 
PP3, CD21:

God morgen :) Nå er EL-testen negativ igjen. Så jeg og mannen skal legge inn de siste aksjene idag for denne PP. Har ikke hatt sex på to dager, da vi har vært utslitte av småbarnslivet :hilarious: Så spørs om det blir nok aksjer denne PP. Hadde opprinnelig IKM på julaften. Men på grunn av forsinket EL så blir min nye dato 27.12:) Hvis det blir spire av denne PP blir jeg veldig overrasket. Gjenstår å se:angelic:
 
Man vet man er prøver når mannen kommer hjem en tur fra jobb kun for å legge inn aksjer :angelic:«Lunsjdaten» var særdeles koselig:hilarious: Så da har vi gjort det vi klarer av «plikt»-aksjelegging i denne PP:wav
 
PP3, CD22:

Idag føyk tempen til værs:) Og nå er jeg 1 dpo ifølge Premom. Endelig i DPO-land igjen! :) Det er travle dager, så tiden flyr. Og det passer meg ypperlig siden jeg hater å vente:hilarious: Med mye å gjøre slipper jeg å tenke så mye på det. Får bare ta det som det kommer. Merker jeg er mye mer avslappet denne PP enn i de to forrige. Kommer ikke til å teste før IKM, det er jeg enda fast bestemt på. Så det gjenstår å se om vi går inn i et nytt år med et nytt frø i magen, eller om jeg må gå inn blødende i et nytt år :hilarious::nailbiting:
7C3D0728-64DF-46F0-AFA3-2D0D3E18D1D2.jpeg
 
PP3, CD23:

Det kom kryss på FF idag. Så Premom og FF er uenige - igjen :hilarious: Jeg vet ikke helt selv hva jeg skal tro. Premom mener at jeg hadde EL på tirsdag mtp. EL-testene og at jeg er 2 dpo idag. Mens FF mener at jeg hadde EL på mandag grunnet tempen og at jeg dermed er 3 dpo idag. Men pytt pytt, en dag fra eller til er sikkert ikke så nøye. Fikk ikke lagt inn flere aksjer enn det vi fikk denne PP, så sånn er det bare med den saken. Enten har svømmerne overlevd og funnet egget, eller så har de ikke overlevd i de to dagene vi ikke hadde sex før mandag. Om EL var på tirsdag har vi muligens truffet bra:angelic: Men det blir bare spekulasjoner:rolleyes: Tiden vil uansett vise!

FA6C59C3-FBE7-4EA4-8DA0-FC39E036D779.jpeg
 
PP3, CD26:

Heisann :)
Slik så tempen ut idag. Ganske høy! Men jeg er blitt småforkjøla og sov dårlig inatt siden minste frøkna var litt våken i 4-5 tiden. Så det kan være en årsak til at tempen var såpass høy.

AB0435ED-BA2B-4535-8B0B-85F6316F783A.jpeg


Igår hadde jeg stikkende smerter i magen i en times tid. Men det trenger ikke bety noe. Bare skriver det ned for å kunne se tilbake på evt. symptomer…
Merker at jeg er veldig avslappet denne PP. Har så mye å gjøre at jeg omtrent ikke tenker på at jeg snart skal teste! Og jeg er enda litt ambivalent i følelsene rundt å skulle bli gravid i det «kaoset» vi lever i med fire barn:hilarious: Men når jeg ser på ungene våre og ser hvor fort store de allerede har blitt, og hvor gode de er, så smelter hjertet mitt og da ønsker jeg meg bare flere :hilarious::Heartred:Heartblue Men så kommer det slitsomme dager, hvor jeg kjenner at usikkerheten tar meg! Da tviler jeg på min egen kapasitet:nailbiting: Men om jeg blir gravid nå så vil begge de to minste gå i bhg i ukedagene, og det vil hjelpe på i de første mnd med ny baby i hus. Og da er minste passert et år, og toåringen vår er nesten 3 år da. Så sånn sett vil det nok gå mye bedre enn jeg tror når jeg tviler på meg selv i hverdagen. Vi elsker barn og ønsker oss en stor familie, så et barn til har vi plass og hjerterom til:shy: På en måte er jeg ikke redd for å få negativ test denne PP. Men en liten stemme langt inni meg sier at jeg kan bli skuffa og. For kanskje det ikke blir like enkelt som før å få det til å klaffe fort. Vet jo at det ikke er en selvfølge å bli gravid. Men jeg har alltid blitt fort gravid før, så det gjenstår å se :nailbiting: Nå babler jeg mye her:hilarious: Men selv om jeg tenker mye frem og tilbake når jeg skriver her inne nå, så er jeg helt rolig ellers om dagene nå. Og det er digg å ikke stresse med det :)
 
PP3, CD28:

Her er dagens graf:
8D265377-BA6F-4C72-9FC2-3F9FD6A253BD.jpeg


Relativt høy temp om dagene. Men jeg er småforkjøla, så kan være derfor. Dette er tredje runde med forkjølelse på 3 mnd. Det vil si at vi har vært syke hver eneste PP hittil. Og akkurat nå har jeg grått en liten skvett, i tillegg til at jeg er sur på mannen min. Bonusbarnet mitt var hos oss i helga, og ble litt ekstra hos oss fordi mamman hennes hadde fått spysjuka. Hun skal endelig feire jul sammen med oss i år, så jeg har ordna og styrt i flere uker for at vi skal få en fin julefeiring sammen. Jeg sa dermed til mannen min at siden hans datter skal være her i jula så burde hun ikke dra mer til mamman sin før jul siden spysjuka er så smittsomt. Men neida, han lot henne dra dit i et døgn for så å komme tilbake til oss igår. Og gjett hvem som spyr nå:sick006 Ble umiddelbart ekstremt lei meg og ganske sur på mannen som ikke hørte på meg. Jeg er 100% sikker på at vi hadde unngått spysjuka i år hvis hun ikke hadde vært hjemme hos mora det døgnet :arghh: Men gjort er gjort, nå får vi sikkert alle det i løpet av kort tid. Så får vi bare håpe det går fort over… Har skrubbet og desinfisert gulvet hun spydde på, og vasket alle håndtak osv. i huset, og alle må tørke hendene med papir og kaste i søpla. Gjør det jeg kan for å passe på at vi andre ikke skal bli smittet. Mannen min ble skikkelig sur på meg når jeg påpekte at dette her kunne ha vært unngått hvis han hadde hørt på meg og ikke sendt henne til mora den dagen. Det er ikke første gang vi blir smittet fordi han lar henne komme når de har sykdom i huset hjemme hos mora :( Føler nå at denne PP blir ødelagt pga. sykdom og at julefeiringen vår står i fare, og det føles helt forferdelig ut! Det har vært et kjipt år fra før av, så dette er ekstra surt. Syns ekstremt synd på bonusbarnet mitt som må ligge på rommet og være separert fra oss andre. Det gjør så vondt i mammahjertet når vi endelig skulle kose oss sammen hele jula :Heartred Men håper at hun iallefall blir frisk til fredag :Heartred Nå er det bare å håpe på at god hygiene kan unngå at vi andre også blir syke….
 
PP3, CD29:
DFF7F2C4-DEAF-411F-B70B-509838D7C62F.jpeg

Våknet til denne tempen idag. Blir spennende å se om den går opp igjen, eller om den fortsetter nedover. Har ingen magefølelse på hvordan det har gått denne PP! Men føler meg ikke gravid, så blir ikke overrasket om det ikke blir noe denne PP. Stress og sykdom gir ikke akkurat de beste forutsetningene for at det skal klaffe føler jeg.. :bored: Jaja, om det ikke blir noe så får vi satse på oktober barn :angelic:
 
Tro om det er over allerede :wideyed: Var på do og oppdaget brun spotting i trusa. Sorry for detaljer :hilarious: Også kom det litt lyserosa på papiret. Hvis jeg får mensen nå, så er iallefall syklusen helt på bærtur :eek:
 
Var på do igjen nå og null blod! :wacky: Hmm. Det er et ørlite håp om at tempen droppet idag pga. at egget festet seg!? Da gir det også mening med blødningen. Kan jo være festeblødning :angelic: Tipper jeg har svaret om 2-3 dager! Men, nå vet jeg jo at positive tester ikke er noen garanti for at det blir baby. Blir spennende å se :shy:
 
Mensenmurringer, kvalme (Gud forby at det er spysjuka på gang:depressed:) og vondt i magen! Grafen sier vel uansett alt. Mensen kommer alt for tidlig:shifty: Det var den PP! Men da skal jeg kose meg masse i jula med god mat og drikke, med god samvittighet :)

DA4EE7E5-1F9E-460D-953E-08811CE7AAFA.jpeg
 
Julaftens graf endte slik, og med det ble jeg 100% sikker på at det ikke klaffet denne PP heller. Mensen kom ganske tidlig, og julaften ble definitivt rød. Jeg og mannen min har blitt enige om å legge prøvingen på is! Vi har funnet ut at det kanskje er like greit, for vi har virkelig fått kjenne på at vi har nok å gjøre med fire unger i huset den siste tiden :hilarious: Så vi lider ingen nød! Heldigvis er vi enige om beslutningen, så da gir vi oss etter disse 3 lange PP (all ære til dere som står i prøving mnd etter mnd - for en emosjonell Berg -og dalbane).

Vi tar vare på babyutstyret i tilfelle vi finner ut at vi vil prøve igjen senere når de to minste blir litt større:Heartred:angelic: Vi elsker barn og kunne jo tenkt oss flere. Men akkurat nå føles det bare overveldende ut å skulle fortsette prøvingen.

Sitter igjen med en følelse av at syklusen min ikke er som den skal være etter corona vaksinene. Jeg har alltid hatt punktlige og forutsigbare sykluser, hvor jeg kjenner EL uten å måtte teste etter den. Men alt er annerledes nå. Men det kan også ha med alder å gjøre. Ikke godt å si, og ikke så nøye nå uansett :)
41438478-0C77-4476-8481-D65BB9A8608D.jpeg



Håper dere alle har hatt en strålende jul sammen med noen dere er glad i:Heartbigred Her har jeg og mannen feiret alene sammen med alle barna våre for første gang, og det ble veldig vellykket:love7 En fin fin julaften :Heartred
 
Heisann ☺️
Nå er det snart 2 år siden jeg skrev i denne dagboken sist. Tiden flyr. Barna har rukket å fylle hele 13,5, 12, 4 og 2 år! Jeg fikk satt inn en spiral etter at vi ga opp prøvingen i slutten av desember 2021. Den hadde jeg i i omtrent 9 mnd, så tok jeg den ut fordi det gjorde vondt å ha den der. I tillegg blødde jeg hver dag, noe som var veldig irriterende Så jeg gikk over på p-piller igjen og har prøvd å være nøye med å ta de. Men jeg har en tendens til å glemme noen piller her og der, som var grunnen til at jeg egentlig ønsket å ha spiral. Er så lett å glemme å ta tablettene i en hektisk hverdag. Nå begynner jeg å kjenne på den biologiske klokka igjen siden jeg fylte 35 år i september og siden ungene allerede er blitt så store. Vi har snakket mye frem og tilbake på om vi skal prøve på et siste barn, men vi har hittil ikke gått inn for å aktivt prøve. Det som derimot nylig har skjedd er at jeg glemte å begynne på nytt pillebrett når mensen var over for noen uker siden, også dro vi på hytta og endte med å ha sex selv om vi begge var klar over at jeg ikke er ordentlig beskyttet siden jeg har glemt noen piller. Så nå er det en ørliten sjanse for at det kan bli graviditet ut av det siden det skjedde i min mest fruktbare periode. Så om det er meningen at vi skal få flere barn så skjer det :angelic: Jeg og mannen er enige om at blir jeg gravid nå så beholder vi. Men da blir det nok vårt aller siste barn isåfall ❤️ Blir spennende å se hva som skjer.
 
God kveld ❤️
Nå skal min fruktbare periode være over, og vi har hatt en del sex de siste dagene vel vitende om at jeg ikke er beskyttet mot graviditet siden jeg glemte å begynne på nytt pillebrett. Så nå blir det spennende å se hva som skjer Føler nesten at vi gjør noe litt ulovlig selv om det kun er vi som bestemmer dette og får lov til å gjøre hva vi vil:hilarious: De andre prøvingene har vi brukt EL- tester og jeg har tempet. Nå har jeg ikke gjort noen av delene siden dette ikke akkurat var planlagt, så aner ikke når eller om jeg har hatt EL. Men tror kanskje jeg hadde det i går ut ifra symptomene jeg hadde da, og ut ifra når jeg hadde siste mens. Idag har jeg hatt litt stikking i magen og en rar følelse i livmora. Nesten som litt mensensmerter. Tipper det er litt psykisk siden jeg vet at jeg ikke har tatt pillene og at jeg vet at jeg «risikerer» å bli gravid så uforsiktige som vi har vært :angelic: Sist gang vi prøvde aktivt ble jeg jo gravid, men så mistet jeg etter kun en uke. Det var en kjempe nedtur. Så blir spennende å se om det er meningen denne gangen eller ikke. Alderen min er jo ikke akkurat mindre siden sist vi prøvde heller, så har ikke så veldig troen på at det blir noen graviditet denne mnd. Men man vet jo aldri, så trenger å lufte tankene mine her inne siden vi har vært uforsiktige med vilje.. Kanskje skjer det, eller kanskje ikke!? Det gjenstår å se:angelic:
 
Jaddaaa.. Nevnte jeg mensensmerter ista? Kroppen min er visst helt på bærtur for nå spotter jeg og jeg tror nok mensen er på vei - igjen. Selv om jeg hadde mensen fra 11-18 november:dead: Så vil tro at det ikke har vært noen eggløsning denne mnd, og at sjansen for graviditet er lik null nå. Men det at vi tok sjansen og at vi har tenkt på at et barn til er velkomment, gjør at jeg tenker at vi bør nok ta et valg om å prøve aktivt igjen. Kjente at jeg ble litt sur når jeg oppdaget spottingen nå altså, for hadde et minimalistisk håp allerede om at kanskje vi kan få den siste attpåklatten som vi prøvde på tilbake i 2021. Så jeg må nok lufte det med mannen om å begynne med seriøs prøving igjen altså
 
Jaddaaa.. Nevnte jeg mensensmerter ista? Kroppen min er visst helt på bærtur for nå spotter jeg og jeg tror nok mensen er på vei - igjen. Selv om jeg hadde mensen fra 11-18 november:dead: Så vil tro at det ikke har vært noen eggløsning denne mnd, og at sjansen for graviditet er lik null nå. Men det at vi tok sjansen og at vi har tenkt på at et barn til er velkomment, gjør at jeg tenker at vi bør nok ta et valg om å prøve aktivt igjen. Kjente at jeg ble litt sur når jeg oppdaget spottingen nå altså, for hadde et minimalistisk håp allerede om at kanskje vi kan få den siste attpåklatten som vi prøvde på tilbake i 2021. Så jeg må nok lufte det med mannen om å begynne med seriøs prøving igjen altså
Heier på en liten attpåklatt ❤️
 
Heisann :) Jeg fikk som jeg trodde tidenes værste mensen 29 november, og tror dere ikke den varte helt til 3 desember. Kan ikke huske sist jeg blødde så mye og hadde så vondt. Og jeg hadde nylig hatt mensen fra 11-18 november og :blackeye: Merkelige greier. I tillegg fikk jeg såklart en soppinfeksjon oppi det hele, og den har først nå begynt å gå over.
Nå er jeg helt på bærtur hva angår syklusen min og jeg stoler ikke lenger på min vanlige syklus. Den er jo helt koko! Tester ikke etter EL, så aner ikke når den er heller. Ifølge appene er jeg i en fruktbar periode nå, men jeg har ikke kjent spesielt med symptomer på EL egentlig. Det har ikke blitt mye babyhumping med infeksjon der nede for å si det sånn. Og i tillegg så har jeg fått positiv covid test idag. Hurra!! Så tviler på at det blir noen positiv test denne mnd altså:depressed: Hvis det skal skje så tror jeg det må et mirakel til:hilarious:
 
Fytti katta sier jeg bare.. covid er ikke til å spøke med! :hungover:

IMG_2140.jpeg

Jeg er SÅ dårlig. Trodde jeg var ille i helga, men idag er jeg helt kraftløs i kroppen. Har hodepine, er helt tett i hodet og føler meg svimmel når jeg prøver å sette meg opp. Formen er altså helt ødelagt. Så vidt jeg orker å skrive her inne til og med. Håper virkelig dette gir seg snart. Det er ikke bare bare å ta vare på 4 barn når man selv ikke fungerer. Heldigvis er mannen i bedre form og kunne få den ene ungdommen vår avgårde på skolen idag, samt levere de minste i bhg. Vanligvis er det jeg som sørger for å få de avgårde siden mannen min begynner så tidlig på jobb. Men idag trengte jeg virkelig hjelp, og jeg er så takknemlig for at mannen hjelper til når det trengs :Heartred Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente på å bli i bedre form.

Siden jeg ikke tester etter EL og i tillegg hadde mensen to ganger med kort mellomrom i november, så aner jeg ikke om eller når jeg har EL. Siden formen er såpass dårlig og jeg i tillegg har vært plaget med soppinfeksjon siden forrige menstrasjon så klarer jeg ikke kjenne symptomer på EL heller. Appene mine er uenige om når jeg har min fruktbare periode, noen mener at EL var på lørdag, andre mener at jeg er i min fruktbare periode nå og noen dager til. Jeg aner ikke, og har liten tro på at det blir noen graviditet av kjappisen vi hadde på lørdag. Blir ekstremt overrasket om det blir en positiv test til jul isåfall :hilarious: HVIS det skulle ha skjedd, så er det meningen med et barn til. Men om jeg tester negativt eller mensen kommer før julaften, så vil jeg nok tolke det som at det kanskje ikke er meningen for oss med enda et familiemedlem? Jeg tenker enda mye frem og tilbake på om dette er lurt eller ikke. Vi har jo mange barn tilsammen, og er liksom ferdig med babytiden.. Men jeg sliter med å slå meg til ro med de 4 vi har. I hektiske dager så tenker jeg at vi har mer enn nok, men så kommer savnet etter en til når jeg ser gleden barna har av hverandre. Og ikke minst alle de koselige stundene vi har sammen. Lurer da på hvordan livet vil være med enda et familiemedlem. Kanskje neste ville blitt en gutt? Og da får jeg sååå lyst på fler. Tanken på å ikke få flere er rar og ikke helt god. Klarer bare ikke helt å slå meg til ro med det:wacky: Dere som er i samme situasjon kjenner sikkert på de samme følelsene rundt det å få flere barn eller ikke. Vil tro dette er normale tanker og følelser :)
 
Fytti katta sier jeg bare.. covid er ikke til å spøke med! :hungover:

Vis vedlegget 422028

Jeg er SÅ dårlig. Trodde jeg var ille i helga, men idag er jeg helt kraftløs i kroppen. Har hodepine, er helt tett i hodet og føler meg svimmel når jeg prøver å sette meg opp. Formen er altså helt ødelagt. Så vidt jeg orker å skrive her inne til og med. Håper virkelig dette gir seg snart. Det er ikke bare bare å ta vare på 4 barn når man selv ikke fungerer. Heldigvis er mannen i bedre form og kunne få den ene ungdommen vår avgårde på skolen idag, samt levere de minste i bhg. Vanligvis er det jeg som sørger for å få de avgårde siden mannen min begynner så tidlig på jobb. Men idag trengte jeg virkelig hjelp, og jeg er så takknemlig for at mannen hjelper til når det trengs :Heartred Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente på å bli i bedre form.

Siden jeg ikke tester etter EL og i tillegg hadde mensen to ganger med kort mellomrom i november, så aner jeg ikke om eller når jeg har EL. Siden formen er såpass dårlig og jeg i tillegg har vært plaget med soppinfeksjon siden forrige menstrasjon så klarer jeg ikke kjenne symptomer på EL heller. Appene mine er uenige om når jeg har min fruktbare periode, noen mener at EL var på lørdag, andre mener at jeg er i min fruktbare periode nå og noen dager til. Jeg aner ikke, og har liten tro på at det blir noen graviditet av kjappisen vi hadde på lørdag. Blir ekstremt overrasket om det blir en positiv test til jul isåfall :hilarious: HVIS det skulle ha skjedd, så er det meningen med et barn til. Men om jeg tester negativt eller mensen kommer før julaften, så vil jeg nok tolke det som at det kanskje ikke er meningen for oss med enda et familiemedlem? Jeg tenker enda mye frem og tilbake på om dette er lurt eller ikke. Vi har jo mange barn tilsammen, og er liksom ferdig med babytiden.. Men jeg sliter med å slå meg til ro med de 4 vi har. I hektiske dager så tenker jeg at vi har mer enn nok, men så kommer savnet etter en til når jeg ser gleden barna har av hverandre. Og ikke minst alle de koselige stundene vi har sammen. Lurer da på hvordan livet vil være med enda et familiemedlem. Kanskje neste ville blitt en gutt? Og da får jeg sååå lyst på fler. Tanken på å ikke få flere er rar og ikke helt god. Klarer bare ikke helt å slå meg til ro med det:wacky: Dere som er i samme situasjon kjenner sikkert på de samme følelsene rundt det å få flere barn eller ikke. Vil tro dette er normale tanker og følelser :)
Vi har bare to da, men siden minsten ble født (desember 2017) så følte vi at vi hadde nok. I juni så begynte samboer plutselig å spekulere i en til, og satte meg også på tanken. Jeg vil nå så gjerne ha en til, men kan også kjenne tvil mtp de to vi har som ofte er som katt og hund :wacky: samtidig så kan de være så gode med hverandre, og det gir meg ny giv til prøvingen vi holder på med :p

God bedring :Heartred
 
Back
Topp