Prøve på siste baby i søskenflokken

Utålmodig som jeg er så klarte jeg ikke å la være å ringe til posten, og hun jeg snakket med sa at pakken fra babyplan kommer imorra:D Det passer perfekt, så får jeg testet masse med tester jeg faktisk stoler på! :smug:

CD 15:

IMG_9157.png

Ikke noe tegn til EL så langt. Ser på Premom at jeg tidligere har pleid å få EL rundt CD15/16, så gjenstår å se om syklusen er noenlunde lik seg selv eller ikke og om den kommer snart? Jeg aner jo ikke åssen kroppen min fungerer nå, etter at jeg har hatt både spiral og p-piller de siste årene. Men håper på at det blir eggløsning på meg i løpet av uka:angelic: Fikk lagt aksjer i går, og skal legge aksjer idag og. Nå håper jeg bare at kroppen spiller på lag, og at jeg ikke blir mer syk. Våknet nemlig med et stk. gjenklistret, hovent og rødt øye, da vi har øyebetennelse i hus for tiden:blackeye: Tidligere PP når jeg har blitt syk, dog med dårlig form og forkjølelse, så har det blitt kjemisk. Men satser på at en liten øyebetennelse ikke ødelegger noe. Må bare leve i troen på at dette kan gå bra :) Håper vi kan være så heldige og få et siste kjærlighetsbarn sammen :shy:

Endelig kom pakken fra babyplan :D Så nå har jeg mange tester, og kan teste masse! Har også fått folat som jeg har begynt å ta idag :happy:
IMG_9162.jpeg

Første BP EL-test hadde dog ikke så mye utslag ennå:
IMG_9163.jpeg

Så får teste masse fremover og vente i spenning :angelic:

Nå er strimmelen så sterk at jeg tipper EL skjer imorgen. Gjenstår å se når testene blir svakere igjen. Jeg har også EL-smerter og stikking nå, spesielt på venstre side, så tipper det skjer snart :happy: Og ja, jeg er testegal:hilarious: Ryker en del tester for å si det sånn. Hehe.
IMG_9206.png

Er så gøy at kroppen gikk rett tilbake i syklus. Det var jo ikke en selvfølge etter p-pille bruk og spiral før det. Så er glad for det.

Blir definitivt lagt aksjer både ikveld og de to neste dagene for å sikre oss mange svømmere til egget :sign17 Deretter er det bare å vente, og krysse fingrene for positiv test om noen uker :angelic: Det blir lang tid å vente, men samtidig så har jeg mye å gjøre ut mnd for å bli klar til desember, så skal prøve å holde meg opptatt så tiden går fortere.

Tenk hvis man kunne vært så heldig å få positiv test på første PP! Det er jo ikke en selvfølge i det hele tatt. Men om det skulle skje så vil det være helt utrolig :shy: *håper*

CD 17:
God morgen :)
Jeg har akkurat testet, og nå er EL-testen svakere igjen. Det blir fint å endelig gå inn i DPO land og vente i spenning. Bare å krysse fingrene for at vi har lagt nok aksjer og håpe på positive tester om ca.2 uker :shy:
IMG_9210.png

Last edited:
Litt tanker :love7

Idag har vi faktisk ei 5-åring i hus:shy: Tenk at det er 5 år siden jeg og mannen fikk vårt første felles barn, vårt etterlengtede kjærlighetsbarn:Heartpink Tiden har virkelig flydd siden 2019. Hun har vokst opp til å bli en miniversjon av meg, og det er bare så stas :Heartpink Ikke bare ligner hun på meg av utseende, men hun er veldig lik meg i måten hun beveger seg på og snakker på også. Det er veldig gøy «å se seg selv» i sitt eget barn. Veldig spesielt og koselig (til hun slår seg vrang og jeg får møte meg selv i døra :hilarious:). Minstejenta vår er en helt annen type, og veldig pappalik:shy: Men allikevel håper jeg mannen min får oppleve å få en egen biologisk sønn. Hadde vært gøy om han kunne se seg selv i en liten sønn, sånn som jeg får oppleve med 5-åringen. Men vi er begge inne forstått med at vi nok sikkert får enda ei lita prinsesse, om det skulle klaffe. Det viktigste for oss er så klart at barnet evt. er friskt. Men må være litt lov å drømme om en gutt når vi har fått to jenter på rappen:angelic: Vi blir uendelig takknemlige så lenge det klaffer. Et barn til vil gjøre familien rikere og enda større, og jeg kjenner at det er helt riktig avgjørelse å prøve på denne attpåklatten. Ungdommene i huset blir sikkert litt oppgitte over oss siden de er fornøyde med de to småsøsknene de har:hilarious: Men de to minste kommer til å elske å få en liten lillesøster eller lillebror. Og jeg unner de å være en søskenflokk som kan få mye glede av hverandre i livet. Så jeg håper virkelig vi får det til:love7

CD 18/1 DPO!

Endelig i DPO land :love7 Nå er det bare å vente og håpe på det beste!

Klarte å starte dagen med å tryne i trappa. Snø og slaps var visst glatt gitt. Så nå er jeg ganske forslått og har en stk. rumpeballe som har fått gjennomgå skikkelig. Skal i begravelse idag så det passa jo bra når man skal sitte på en hard kirkebenk:sour: Ikke den beste starten på dagen med andre ord.

Når begravelsen er overstått så er det rett hjem for å klargjøre huset til familieselskap /bursdagsfeiring for femåringen vår. Skal bake fire pizzaer og vaske og rydde huset så jeg har nok å henge fingrene i. I tillegg skal vi ha barneselskap på søndag i barnehagen, så denne helga kommer nok til å gå ganske fort. Og det er bra i DPO land når man vil at tiden skal gå fort :) Det blir veldig spennende å se fremover om det klaffer for oss. Hvis ikke blir det ny PP i desember:angelic:

Ønsker dere alle en super dag og en riktig god helg. Håper det blir mange positive tester i dagene fremover :happy:

CD 20/ 3 DPO:

God morgen :happy: Sitter i sofaen med 3-åringen og slapper av mens resten av huset sover. Deilig med en rolig stund på morgenkvisten:Heartred Må bare nyte dette før det braker løs med baking og ordning til barnebursdagen til 5-åringen. Det er 15 barn som kan komme, så det kommer til å bli en ganske stor barnebursdag i barnehagen idag. Er spent på hvordan det kommer til å gå. Vi har ikke lagt lista så høyt, siden det er barn fra 2-5 år som kommer. Vi tenker å servere pølser i brød eller lompe med tilbehør. Også blir det servert sjokoladekake, hjemmelaget muffins og gelé/m vaniljesaus. Vi tenker å dekke bordene med pynt i enhjørningstema, og legge en kjærlighet på pinne på hvert fat til hvert barn. Grunnet økonomi har vi droppet godteposer i år. Å kjøpe godteri til 15 barn ville blitt ganske dyrt. Så tenker det får holde med kaker og en kjærlighet til hver :) Håper de blir fornøyde med det. Må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det kommer til å gå med så mange små på en gang:hilarious: Men bursdagen varer heldigvis kun i to timer, så vi må bare stå i det :happy:

Ellers i forhold til prøvingen så mistenker jeg at jeg holder på å få en viss kløende infeksjon nedentil:banghead: Skikkelig irriterende å bli plaget, og jeg må vente til mandag før jeg får tak i Pevaryl som kan roe ned faenskapen. Håper ikke det påvirker noe negativt. Krysser fingrene for at egget blir befruktet denne uka!:angelic:

CD21, 4 DPO :love7
Starter uka med planleggingsdag i barnehagen = hjemme med barna :Heartpink Vi koser oss og slapper av. Er enda slitne etter barnebursdagen i går :hilarious: Tar på å underholde 14 småtasser:Heartpink Men feiringen gikk supert og 5-åringen er strålende fornøyd, og da er jeg fornøyd og!

Håper denne uka kan gå fort sånn at testingen kan starte. Igår sa mannen at han hadde drømt at jeg var gravid, så det gjenstår å se om han har rett:shy:

Idag fikk bestevenninnen min satt inn et embryo:Heartpink Krysser alt som krysses kan for at dette forsøket går for dem, og at hun får en frisk terminbaby:Heartpink Hadde vært så sprøtt, fint og koselig hvis det hadde klaffet for oss begge to samtidig. En barndomsdrøm hadde gått i oppfyllelse da:shy: *håper*

5 DPO og jeg syns tiden går sakte :hilarious: Vil bare starte testingen og få noen svar. Men må nok smøre meg med tålmodighet noen dager til :happy:

I helgen fikk jeg møte det nyeste tilskuddet i familien på min side, og det var min lille nevø på 3 mnd:shy: Det var ingen prevensjon å være med han for å si det sånn. Når jeg fikk se han sammen med de minste barna, og hvor mye jentene mine styrte og stelte med han… Ja, da ble jeg bare enda mer babysyk:shy: Hadde vært så fint å kunne gi barna våre en lillebror eller lillesøster :Heartpink For en fin gjeng de vil bli isåfall :love7

CD 23, 6 DPO:

Våknet opp til å være tidenes «frysepinne», så jeg har akkurat tatt meg en god og varm dusj for å få varmen i meg :) Skal straks vekke den bedagelige 5-åringen i huset, så jeg kan kjøre smårollingene i barnehagen. Planen for dagen er å vaske litt hus, samt få lagt unna en del klær som er ferdig vasket og tørket :) Det hoper seg fort opp på vaskerommet når vi er 6 stk i husholdningen. Så er deilig å gjøre husarbeid i fred og ro mens barna er i barnehagen, med podcast på øret :)

Ellers klarte jeg ikke å dy meg fra å teste idag. Men hva forventer jeg 6 DPO liksom:hilarious: Testetøsa er offisielt våknet igjen. Haha, håper jeg klarer å holde meg fra å teste frem til helga, sånn at jeg ikke bruker opp så mange tester på sånt her tull:hilarious: Såklart ingen strek ennå.
IMG_9305.jpeg

IMG_9297.jpeg

Håper på positiv test i løpet av helga :angelic:

CD24, 7 DPO:
Våknet opp som testetøs idag og. Hvem er det jeg prøver å lure med at jeg skal være så flink med å vente :hilarious: Vel, tok en babyplan tidlig test. Kan ikke se noe på den selv så langt, men appen sier noe annet? Men tar det med en klype salt. Nå som testen er tørr ser jeg ingenting på den. Men kan iallfall si at det blir spennende å teste i dagene fremover:angelic: Håper det kommer en strek som jeg klarer å se selv, og at den utvikler seg videre ! :shy:
IMG_9328.png
IMG_9329.png

Vedlegg

• IMG_9330.png
    IMG_9330.png
    657,1 KB · Visninger: 10
  • IMG_9331.png
    IMG_9331.png
    608,8 KB · Visninger: 9
Litt tanker :love7

Idag har vi faktisk ei 5-åring i hus:shy: Tenk at det er 5 år siden jeg og mannen fikk vårt første felles barn, vårt etterlengtede kjærlighetsbarn:Heartpink Tiden har virkelig flydd siden 2019. Hun har vokst opp til å bli en miniversjon av meg, og det er bare så stas :Heartpink Ikke bare ligner hun på meg av utseende, men hun er veldig lik meg i måten hun beveger seg på og snakker på også. Det er veldig gøy «å se seg selv» i sitt eget barn. Veldig spesielt og koselig (til hun slår seg vrang og jeg får møte meg selv i døra :hilarious:). Minstejenta vår er en helt annen type, og veldig pappalik:shy: Men allikevel håper jeg mannen min får oppleve å få en egen biologisk sønn. Hadde vært gøy om han kunne se seg selv i en liten sønn, sånn som jeg får oppleve med 5-åringen. Men vi er begge inne forstått med at vi nok sikkert får enda ei lita prinsesse, om det skulle klaffe. Det viktigste for oss er så klart at barnet evt. er friskt. Men må være litt lov å drømme om en gutt når vi har fått to jenter på rappen:angelic: Vi blir uendelig takknemlige så lenge det klaffer. Et barn til vil gjøre familien rikere og enda større, og jeg kjenner at det er helt riktig avgjørelse å prøve på denne attpåklatten. Ungdommene i huset blir sikkert litt oppgitte over oss siden de er fornøyde med de to småsøsknene de har:hilarious: Men de to minste kommer til å elske å få en liten lillesøster eller lillebror. Og jeg unner de å være en søskenflokk som kan få mye glede av hverandre i livet. Så jeg håper virkelig vi får det til:love7
For et fantastisk fint innlegg, ble rørt jeg :love017

Hadde vært interessant å vite hvordan dette programmet detekterer streker - det er jo mange streker her, er det de den mener? :laughing002

Blir spennende å se fremover hvordan dette har gått!!

Hadde vært interessant å vite hvordan dette programmet detekterer streker - det er jo mange streker her, er det de den mener? :laughing002

Blir spennende å se fremover hvordan dette har gått!!
Jeg har ingen anelse om hvordan den klarer å fange opp strekene når de er så svake at man ikke kan se dem med det blotte øyet selv. Men jeg tok en ny test nå, hvor jeg selv klarte å se streken. Og appen sier at den ser strek nå også :wideyed: Forskjellen fra testen imorges er at jeg selv klarte å se den nå. Så nå håper jeg bare det utvikler seg de neste dagene :smiley-angelic001

Back
Topp