Prøve på siste baby i søskenflokken

Vi har bare to da, men siden minsten ble født (desember 2017) så følte vi at vi hadde nok. I juni så begynte samboer plutselig å spekulere i en til, og satte meg også på tanken. Jeg vil nå så gjerne ha en til, men kan også kjenne tvil mtp de to vi har som ofte er som katt og hund :wacky: samtidig så kan de være så gode med hverandre, og det gir meg ny giv til prøvingen vi holder på med :p

God bedring :Heartred
Ja, Det er rart med det, selv om hverdagene kan være ganske så hektiske så kan man ennå dagdrømme om en siste attpåklatt:angelic::shy: Jeg føler nesten at det er galskap å tenke på å få enda et barn. Men så er det jo så himla mye glede med barn, selv om det kan være forbanna slitsomt til tider. Jeg savner ikke våkenetter og følelsen av å være «låst» hjemme. Men samtidig så er det jo bare for en kort periode at de er så små. De vokser jo fort opp:Heartred Og det er jo tross alt også sykt morsomt å følge utviklingen fra de er nyfødt til de passerer året! Den tiden går så fort, men det føles kanskje ikke sånn ut når man står midt oppi det:hilarious: Jeg kjenner litt sånn skrekkblandet fryd denne PP. Vi er ikke aktive prøvere, og jeg har ikke testa etter EL eller noe. Bare droppa p-piller denne mnd. Så det blir spennende å se om mensen kommer til jul eller ikke.. :angelic: Er egentlig bittelitt redd for positiv test. Men samtidig så vet jeg vi kan klare alt, så et barn til er velkomment om det viser seg at testen blir positiv. Vedder på at jeg blir skuffa om mensen kommer. Haha så ambivalente følelser altså:hilarious:

Lykke til med prøvingen denne PP! Håper det klaffer for dere :D

Ja, Det er rart med det, selv om hverdagene kan være ganske så hektiske så kan man ennå dagdrømme om en siste attpåklatt:angelic::shy: Jeg føler nesten at det er galskap å tenke på å få enda et barn. Men så er det jo så himla mye glede med barn, selv om det kan være forbanna slitsomt til tider. Jeg savner ikke våkenetter og følelsen av å være «låst» hjemme. Men samtidig så er det jo bare for en kort periode at de er så små. De vokser jo fort opp:Heartred Og det er jo tross alt også sykt morsomt å følge utviklingen fra de er nyfødt til de passerer året! Den tiden går så fort, men det føles kanskje ikke sånn ut når man står midt oppi det:hilarious: Jeg kjenner litt sånn skrekkblandet fryd denne PP. Vi er ikke aktive prøvere, og jeg har ikke testa etter EL eller noe. Bare droppa p-piller denne mnd. Så det blir spennende å se om mensen kommer til jul eller ikke.. :angelic: Er egentlig bittelitt redd for positiv test. Men samtidig så vet jeg vi kan klare alt, så et barn til er velkomment om det viser seg at testen blir positiv. Vedder på at jeg blir skuffa om mensen kommer. Haha så ambivalente følelser altså:hilarious:

Lykke til med prøvingen denne PP! Håper det klaffer for dere :D
Det eneste jeg ønsker meg er en positiv test, men kommer sikkert til å få litt panikk når/hvis jeg får det :hilarious: lykke til nå i desember til dere :Heartred

Jeg skjønner meg ikke på kroppen min. Og jeg angrer litt på at jeg ikke har testet etter EL, for jeg har ingen anelse om hvor jeg er i syklusen min siden jeg hadde mensen to ganger med kun 9 dagers mellomrom. Jeg har spottet litt brunt (sorry tmi) igår og idag, men ingen mensen ennå. Appene mine er helt forvirra og mener at mensen skal komme rundt den 26 desember igjen? Men for meg kjennes det litt ut som at mensen er på vei igjen allerede.

Har tenkt litt IGJEN… Og jeg tror at hvis det ikke blir noen graviditet denne måneden så lar vi prøvingen ligge. Snakk om å være ambivalent her altså. Jeg elsker barn og kunne gjerne hatt mange fler. Men samtidig er vi jo ferdig med babytiden, og vi har egentlig brukt opp alle soverom + at bilen blir rimelig trang med enda en bilstol:hilarious: Kanskje vi bare må innfinne oss med de 4 barna vi tilsammen har? Men det er SÅ vanskelig å føle seg helt ferdig :yuck: Jeg er takknemlig for de barna vi har fått:Heartred Nå håper jeg snart at jeg får noen svar på hva som skjer med kroppen siden den tuller sånn. Jeg har liten tro på graviditet denne syklusen, så foreløpig venter jeg bare på mensen.. Det gjenstår å se når den kommer:scratch

Jeg skjønner meg ikke på kroppen min. Og jeg angrer litt på at jeg ikke har testet etter EL, for jeg har ingen anelse om hvor jeg er i syklusen min siden jeg hadde mensen to ganger med kun 9 dagers mellomrom. Jeg har spottet litt brunt (sorry tmi) igår og idag, men ingen mensen ennå. Appene mine er helt forvirra og mener at mensen skal komme rundt den 26 desember igjen? Men for meg kjennes det litt ut som at mensen er på vei igjen allerede.

Har tenkt litt IGJEN… Og jeg tror at hvis det ikke blir noen graviditet denne måneden så lar vi prøvingen ligge. Snakk om å være ambivalent her altså. Jeg elsker barn og kunne gjerne hatt mange fler. Men samtidig er vi jo ferdig med babytiden, og vi har egentlig brukt opp alle soverom + at bilen blir rimelig trang med enda en bilstol:hilarious: Kanskje vi bare må innfinne oss med de 4 barna vi tilsammen har? Men det er SÅ vanskelig å føle seg helt ferdig :yuck: Jeg er takknemlig for de barna vi har fått:Heartred Nå håper jeg snart at jeg får noen svar på hva som skjer med kroppen siden den tuller sånn. Jeg har liten tro på graviditet denne syklusen, så foreløpig venter jeg bare på mensen.. Det gjenstår å se når den kommer:scratch
Jeg er av og til fristet selv til å bare la prøvingen ligge, jeg er så lei av skuffelser og slikt. Men samtidig så vanskelig da jeg gjerne vil ha en til :Heartred så jeg kjenner meg godt igjen i følelsene dine!

God morgen! Her sitter jeg og venter på at de minste barna skal våkne så jeg kan kjøre de i bhg, og eldstemann på 12 steller seg og er straks klar for å dra til skolen. En rolig og fin morgen, akkurat sånn som jeg liker det:Heartpink Våkna med murringer i korsryggen og magen. Har forsøkt meg på litt temping de siste dagene, men har ikke fått testet til nøyaktig lik tid slik man helst skal + at jeg har vært syk. Så man kan jo ikke stole helt på tempingen da, men idag var iallefall tempen høy. Og det murrer godt. Kjennes ut som at mensen er på vei. Spotter også ennå, så ja.. Dette er merkelig:blackeye: Er det graviditet på gang, eller er det mensen? Som regel faller jo tempen når mensen skal komme!? Og noe av det mest frustrerende akkurat nå er at jeg ikke aner når jeg kan forvente mensen heller:hilarious: Snakk om uforutsigbar syklus. Men shit, tenk hvis det er noe på gang.. Kjente jeg fikk smått panikk av tanken:hilarious: Hva er det vi har gjort!? Ingen vei tilbake hvis det viser seg å være noe på gang iallefall:angelic::Heartred
IMG_2199.jpeg

Idag har jeg spottet brunt igjen, men ingen mensen! Og ikke aner jeg når mensen skal komme heller. Tempen har gått litt ned, så mest sannsynlig er nok mensen på vei. Det gjenstår å se :) Hadde mensensmerter igår, og idag har jeg kjent litt stikkinger. Men har liten tro på at det har klaffet. Om mensen ikke kommer snart så må jeg vel prøve å ta en test og se om noe er på gang eller ikke. Det er veldig rart å ikke vite når mensen skal komme. Jeg har alltid hatt så stabil og punktlig syklus. Men det har ikke blitt stabilt etter covidvaksinen, så jeg mistenker at den er grunnen til all spottingen og mensen som kommer i tide og utide…

Idag steg tempen litt igjen, men jeg tempet litt senere enn vanlig, så kan vel ikke helt stole på tempen. Men mensen er ennå ikke kommet, og jeg spotter så langt heller ikke. Merkelig opplegg. I de siste dagene har jeg følt meg litt ør og svimmel i hodet, og pulsen stiger opp til 120-130 hver gang jeg forsøker å gjøre husarbeid. Har skikkelig hjertebank. Kanskje det er pga. at jeg nettopp hadde covid? Har tusen ting jeg skulle ha fått gjort, og vi venter middagsbesøk av mamma og pappa. Så håper formen kommer seg snart :wideyed: :happy:

Inatt kom mensen med et brak. Med ryggvondt og hodepine. Kun 14 dager etter sist mensen:banghead: Jeg skjønner ikke hva som skjer jeg altså. Men nå er det iallefall sikkert at det ikke blir noen lillebror eller lillesøster. Skal nyte jula med vin og spekemat jeg da:Heartred Også blir det å være nøye med p-piller fremover, så får vi evt. se hva vi bestemmer oss for. Kanskje vi prøver på en til etterhvert. Klarer liksom ikke helt å legge drømmen om flere barn på hylla. Men innser at vi har ganske mange baller i lufta med de fire ungene vi har. Så kanskje det beste er at vi tar vare på de vi har:Heartpink Vi får se hva som skjer.

Ønsker alle dere prøvere og gravide her inne en riktig god jul :love7

Hei☺️

Nå er jeg her igjen :hilarious: Jeg og mannen klarer ikke helt å legge bort tankene om en siste attpåklatt. Nå er de eldste barna blitt 13 og 14,5 år, og de minste 4 (straks 5) og 3,5 år. Jeg kjenner nok veldig på at den biologiske klokka tikker, da jeg nylig fylte 36 år. Så det er litt nå eller aldri, hvis vi skal prøve på en siste.

Etter at vi mistet i 2021 så la vi prøvingen på is, også prøvde vi noen sykluser i fjor uten hell. Men på den tiden følte vi egentlig at vi hadde nok å henge fingrene i fra før av, så det var ikke så ille å droppe prøvingen. Men nå er de blitt så store allerede, at vi begynner å savne å ha smått i hus :)

Det er ikke sikkert vi får til å lage flere barn, men kanskje vi burde prøve litt til bare for å vite at vi i alle fall prøvde mens vi enda hadde sjansen? Kanskje vi kommer til å angre hvis vi ikke gjør det? Barna er jo fremtiden vår ❤️

Vi har snakket mye om dette de siste dagene, og det som egentlig holder oss tilbake er at vi mangler et soverom til et barn til. Men så tenker vi at jentene våre eventuelt kan dele rom en periode.. De to eldste barna vil jo etter hvert forlate redet og da kan jentene overta soverommene dems. Vi kan eventuelt bygge på huset om noen år(har ikke råd til det nå, men kommer nok til å få det til om 2-3 år). Hva ville dere ha gjort? Det blir vel for dumt å la være når begge har lyst, kun fordi vi har et soverom i manko? Økonomien har vi på stell, og vi har kapasitet til å ta vare på enda et barn. Vi har så mye kjærlighet å gi❤️

CD 3:
Det er en merkelig følelse å ikke ta p-piller lenger. Lurer på hvordan syklusen blir fremover. Har bestilt en pakke fra babyplan med el-tester, graviditetstester og folat :) Tenker å teste ganske tidlig etter EL siden jeg ikke har noen anelse om når den kommer siden syklusen min er helt på bærtur. Tror jeg også skal tempe litt for spenningen sin skyld :) Det har funka bra før. Men må bare se om jeg finner termometeret. Hvis det er borte så gidder jeg ikke kjøpe en ny :) Har ambivalente følelser. Syns både dette er spennende og er glad for at vi begge ønsker en til, men er samtidig spent på hvordan det kommer til å gå. Om det i det hele tatt kommer til å bli noen graviditet. Time will show!

Koselig å se deg igjen! Lest igjennom hele dagboka igjen, jeg var innom deg å skrev litt i perioden når du var her og du mistet.

En ting jeg lurer på enda, fikk andre enn bonusbarnet spysyka den jula? :laughing002

Koselig å se deg igjen! Lest igjennom hele dagboka igjen, jeg var innom deg å skrev litt i perioden når du var her og du mistet.

En ting jeg lurer på enda, fikk andre enn bonusbarnet spysyka den jula? :laughing002
Hei!:D Så hyggelig at du titter innom :D Jeg mener å huske at mellomste frøkna fikk spysjuka også, men at resten av oss slapp unna. Så ble ikke så ille som jeg fryktet. Hehe. «Håper» forøvrig at spysjuka kommer tidlig hit i år (det er kommet i barnehagen). Få det overstått før jul:wtf:

CD7:
De siste dagene har vært preget av dårlig form og øyebetennelse. I tillegg til tante rød. Man må bare elske bassiluskene som florerer i skoler og barnehager nå, som vi såklart må deale med:dead: Nå venter vi bare på omgangssyken som sprer seg som ild i tørt gress her i byen nå, og håper den melder sin ankomst før jul hvis den absolutt skal komme. Håper så klart vi slipper unna. Småbarnslivet altså;)

Men til tross for sykdom så er det nå en ny uke og nye muligheter, og dette er en spennende tid :) Jeg har tatt en skikkelig rydde runde, støvsuget, vasket, vasket og hengt opp klær ++. Og det neste på lista er å vaske inni kjøkkenskapene sånn at det er gjort før jul. Prøver å holde meg mest mulig opptatt sånn at jeg ikke skal bli alt for oppslukt av denne prøvebobla. Syns tiden går sakte og vi er bare i CD7. Håper på positiv EL test om en ukes tid, og at vi er friske og raske så vi kan legge mange aksjer :sign17 :angelic: Vi er klare.

Er veldig sprøtt og spennende å tenke på at vi kanskje kommer til å utvide familien vår med enda et nytt familiemedlem, hvis vi er skikkelig skikkelig heldige! Krysser fingrene for at det kan gå vår vei igjen:Heartred Tar det ikke som en selvfølge, men må bare håpe på det beste.

CD8:
Er det ikke typisk at når man endelig har lagt planer om kaffebesøk med to venninner, noe som skjer yderst sjeldent i vårt travle småbarnsliv, så kommer spysjuka og bare «nei nei nei du, du skal bare holde deg hjemme noen dager du» :hilarious: Så da måtte dagens avtaler kanselleres og dagen brukes hjemme sammen med to små istedenfor. Heldigvis spydde bare 4-åringen en gang, og har vært i grei form resten av dagen. Så jeg har hatt nok å henge fingrene i alene hjemme med dem idag. Nå er det bare å håpe at resten av gjengen slipper unna og at det ikke blir mer oppkast her i hus :) Det positive når det blir sånne dager er at ungene holder meg opptatt sånn at jeg ikke rekker å tenke så mye på prøvingen. Så man må bare finne det positive i alle situasjoner ;)

Kan også meddele at tante rød reiste sin vei når spysjuka kom. Wohoo! Så nå er det ikke lenge til jeg kan begynne å teste etter EL :D Det blir spennende å se hvor i syklusen jeg evt. får positive EL-tester. Aner jo ikke hvordan syklusen min er nå, etter p-pille slutt. Så det blir spennende å se. Satser på å legge aksjer ganske ofte fremover for å gjøre så mye innsats som vi kan i denne PP :Heartpink Om kroppen min er som før p-piller så vil jeg ha EL rundt neste onsdag/torsdag. Vi får se :)

CD 9:
Fortsatt hjemme med barn, grunnet 48 timers regelen etter oppkast. Men det gir rom for mye husarbeid og rydding, og tid med barna så klart :love7 Men selv om jeg holder meg opptatt så merker jeg at jeg er ganske påvirket av prøvebobla. Tror jeg har vært innom forumet hundre ganger allerede :hilarious:

Venter i spenning på pakken fra babyplan med Folat, EL-tester og graviditetstester. Bestilte fra babyplan 30.oktober, men det hadde skjedd noe med den første pakken min, så babyplan sendte ny pakke igår. Som kompensasjon for at det blir forsinkelser skulle babyplan sende med noen ekstra graviditetstester :) Men det viktigste nå er jo at testene faktisk kommer. Er litt skeptisk siden posten-appen forteller meg at pakken enda ikke er levert inn:wideyed: Håper de kommer frem snart da. Har noen få tester liggende som jeg har kjøpt på normal, men foretrekker å bruke babyplan sine :) Spent på når EL kommer.

CD 10:

God morgen :D

Nå er de store kidsa på skolen og de to minste er levert i barnehagen. Var nok ikke spysjuka 4-åringen hadde på tirsdag, da ingen av oss andre har blitt smitta *bank i bordet*. Så nå skal jeg nyte morningen med egg og bacon til frokost, også skal jeg ut og handle farsdagsgave :)

Pakken fra babyplan er endelig på vei i posten ifølge appen så nå kan jeg snart begynne å teste etter eggløsning. Gleder meg :) Håper syklusen min er sånn cirka on point. Det gjenstår å se.

CD 12:
Jeg venter enda på pakken fra babyplan som jeg bestilte 30.oktober. Syns det går sakte altså. Ingenting har skjedd med pakken siden onsdag ifølge appen:banghead: Så nå håper jeg virkelig det skjer noe hos posten snart, og at testene når frem sånn at jeg rekker å teste etter EL denne PP. Hvis ikke må jeg nesten prøve å finne noen ok tester som jeg kan bruke i mellomtiden. Skikkelig ergerlig at det skal ta så lang tid når jeg virkelig trenger de og hadde beregnet at jeg bestilte i god tid før EL. Men uansett satser vi på å legge aksjer hver dag fremover, for å «sikre» at svømmerne er der hvis EL skulle skje uten at jeg har fått testet etter det:angelic: Skal ikke stå på innsatsen iallefall :happy:

CD 13:
Siterer Lisa Aisato idag: «Hurra for alle fine, trygge, gode pappaer, bonusfedre, bestefedre og svigerfedre! Takk for at dere fins. Gratulerer med farsdagen!»

Her sto jeg tidlig opp med jentene på 3 og 4år idag, og nå holder vi på å klargjøre en god farsdagsfrokost til min kjære mann og min svigerfar. Jentene har tegnet tegninger til dem, også har vi hver sin pakke liggende klar som jentene gleder seg til å gi. Snart er det på tide å vekke mannfolka til kaffe, rundstykker og kos. Det fortjener de virkelig:Heartpink

Angående prøvingen så fikk vi lagt inn litt aksjer igår:love7 Ifølge appene mine så er jeg i min fruktbare periode, så vi bare kjører på vi. Siden jeg ikke har fått testet etter EL så har jeg ingen peiling på om den er på vei eller ikke. Men kjøper uansett noen tester imorra sånn at jeg kan følge med, hvis ikke babyplan sin pakke dukker opp i posten snart… Vil jo ha en viss kontroll her :) Tenker å legge aksjer hver dag denne uka sånn at det ikke skal stå på det.

Har ei venninne som skal ha IVF innsett enten kommende uke eller neste uke. Hun aner ikke at vi prøver. Syns det er litt vanskelig å snakke med henne om at vi prøver, da hun har slitt med å bli gravid lenge, mens jeg alltid har blitt fort gravid. Får så vondt i meg på hennes vegne fordi jeg vet at det er vondt for henne å gå igjennom alt dette. Hadde vært så spesielt hvis det kunne ha klaffet for oss begge to samtidig, slik at vi kan gå gravide sammen og være i mammapermisjon sammen. Håper håper håper at det kan skje:shy::Heartpink Ønsker høyest av alt at det klaffer for venninnen min. Unner henne virkelig å bli gravid :love7 Så det er en spennende tid altså! Vi får bare håpe på mirakler :Heartpink

Vedlegg

• IMG_9116.jpeg
    IMG_9116.jpeg
    69,3 KB · Visninger: 12
CD 13:
Siterer Lisa Aisato idag: «Hurra for alle fine, trygge, gode pappaer, bonusfedre, bestefedre og svigerfedre! Takk for at dere fins. Gratulerer med farsdagen!»

Her sto jeg tidlig opp med jentene på 3 og 4år idag, og nå holder vi på å klargjøre en god farsdagsfrokost til min kjære mann og min svigerfar. Jentene har tegnet tegninger til dem, også har vi hver sin pakke liggende klar som jentene gleder seg til å gi. Snart er det på tide å vekke mannfolka til kaffe, rundstykker og kos. Det fortjener de virkelig:Heartpink

Angående prøvingen så fikk vi lagt inn litt aksjer igår:love7 Ifølge appene mine så er jeg i min fruktbare periode, så vi bare kjører på vi. Siden jeg ikke har fått testet etter EL så har jeg ingen peiling på om den er på vei eller ikke. Men kjøper uansett noen tester imorra sånn at jeg kan følge med, hvis ikke babyplan sin pakke dukker opp i posten snart… Vil jo ha en viss kontroll her :) Tenker å legge aksjer hver dag denne uka sånn at det ikke skal stå på det.

Har ei venninne som skal ha IVF innsett enten kommende uke eller neste uke. Hun aner ikke at vi prøver. Syns det er litt vanskelig å snakke med henne om at vi prøver, da hun har slitt med å bli gravid lenge, mens jeg alltid har blitt fort gravid. Får så vondt i meg på hennes vegne fordi jeg vet at det er vondt for henne å gå igjennom alt dette. Hadde vært så spesielt hvis det kunne ha klaffet for oss begge to samtidig, slik at vi kan gå gravide sammen og være i mammapermisjon sammen. Håper håper håper at det kan skje:shy::Heartpink Ønsker høyest av alt at det klaffer for venninnen min. Unner henne virkelig å bli gravid :love7 Så det er en spennende tid altså! Vi får bare håpe på mirakler :Heartpink
Så spennende!! Hadde vært gøy om det klaffet for dere begge nå, masse lykke til ❤️❤️ (og så koselig dere ordnet til på farsdagen)

CD 14:
Ny uke, nye muligheter :)

Er fortsatt ingen endringer inne på posten appen, ingenting har skjedd med pakken fra babyplan siden forrige tirsdag :banghead: Håper den kommer snart *utålmodig*.

Dro innom apoteket idag og kjøpte noen el-tester fra RFSU, siden jeg ikke klarte å vente med testingen:
IMG_9139.jpeg

Enda ikke positiv, men venter i spenning på EL. Håper den kommer de neste dagene :) Tror ikke jeg har hatt EL enda. Har ikke hatt symptomer på det iallefall. La aksjer igår, og satser på å legge inn aksjer hver dag denne uka for å være sikker på at det ikke skal mangle svømmere. Hehe:sign17

Back
Topp