Prøve på siste baby i søskenflokken

Milla_mor

Elsker forumet
Julegavene 2019
JuniJubel2021
Heisann :) Jeg (33år) og mannen min (34år) har et ønske om en stor og fin familie:Heartred Vi er allerede svært fornøyd med de tilsammen 4 barna som vi har nå. «Flokken» vår består av: Gutt på 10 år(min:Heartblue), jente på 12 år(mannen sin:Heartpink) og våre to felles jenter. Ei på snart 2 år og ei på 4,5 mnd:Heartred:Heartred Vi hadde egentlig bestemt oss for at det var nok barn på oss nå, men kun 3 mnd etter fødselen begynte vi å føle på at vi virkelig ønsker oss enda flere barn:Heartblue:Heartred:shy: Det hadde virkelig vært stas med enda et familiemedlem. Så i september kastet jeg p-pillene, og nå skal vi prøve og se om det er meningen at vi skal få flere barn. Vi håper såklart på full klaff snarest mulig, men samtidig er vi realistiske og vet at det ikke er noen selvfølge! Men jeg har troen:angelic: Man må jo bare prøve å tenke positivt :Heartred Krysser alt som krysses kan!

PP1, 2021: Kjemisk? Fikk en ganske positiv test 9 dpo, men mensen kom med et brak noen dager før IKM:wideyed:

PP2, 2021: Fikk mange positive teststrimler + flere positive digitale. Men det endte i kjemisk :(

PP3: Blir det en julespire mon tro?:santa



Gammel intro fra 2020: «Heisann :) Jeg (31 år) og mannen min (33år) har vinglet veldig på om vi vil prøve på å få et siste barn i søskenflokken vår. Vi har tilsammen 3 barn, vårt første felles fikk vi i november ifjor. Hun er nå 9 mnd og er allerede blitt sååå stor. Hun går rundt bordet og babler i vei, er en reser til å krabbe og er en super glad og lett jente å ha med å gjøre. Tiden går så innmari fort, og savnet etter babytiden er allerede der. Vi har funnet ut at hvis vi skal ha flere barn så er det nå eller aldri. De to andre barna våre er 9 og 10 år gamle, så vi føler at det kan være fint for jenta vår og få et jevnaldrende søsken. Til nå har vi vært usikre på om vi ville ha flere siden det er så innmari behagelig sånn som situasjonen er nå. De to eldste barna er kjempe engasjerte og flinke til å hjelpe til. Og minstemor har vært en fryd siden fødsel med tidenes beste humør, skriker nesten aldri, har god apetitt og hun sover hele natten. En drømmebaby med andre ord:dummy1: Er litt redd for å få en baby med kolikk eller andre utfordringer, for vi vet at vi har vært veldig heldige med datteren vi har nå. Første frøkna til mannen hadde mye mageproblemer og sov ingenting det første året, så han har opplevd begge deler. Men vi har funnet ut at om det skulle skje at vi får en baby med ekstra utfordringer, så skal vi klare å takle det sammen. Lysten på et siste barn i flokken vår er såpass sterk hos oss begge at vi endelig har klart å ta et valg om å prøve :happy: Jeg har mensen akkurat nå, men ifølge syklusen min så skal jeg ha eggløsning i perioden 25.08-30.08, så da skal vi starte PP1. Jeg har sommerfugler i magen. Minstemor satt på PP2, så er spent på om det blir noe like fort denne gangen og:angelic: Ønsk oss lykke til»
 
Last edited:
Nå er jeg endelig ferdig med mensen:wav
Jeg pleier som regel å ha en veldig regelmessig og presis syklus, så nå er det ikke mange dager til EL. Den skal komme mellom 25-30 august. Skal ta EL-tester hver dag, for å øke sjansene våre for å treffe. Også skal vi satse på å ha sex hver dag. Det blir nok mannen ekstra glad for :hilarious::happy: Blir spennende fremover kjenner jeg:Heartred
 
Heisann :happy: Jeg (31 år) og mannen min (33år) har vinglet veldig på om vi vil prøve på å få et siste barn i søskenflokken vår. Vi har tilsammen 3 barn, vårt første felles fikk vi i november ifjor. Hun er nå 9 mnd og er allerede blitt sååå stor. Hun går rundt bordet og babler i vei, er en reser til å krabbe og er en super glad og lett jente å ha med å gjøre. Tiden går så innmari fort, og savnet etter babytiden er allerede der. Vi har funnet ut at hvis vi skal ha flere barn så er det nå eller aldri. De to andre barna våre er 9 og 10 år gamle, så vi føler at det kan være fint for jenta vår og få et jevnaldrende søsken. Til nå har vi vært usikre på om vi ville ha flere siden det er så innmari behagelig sånn som situasjonen er nå. De to eldste barna er kjempe engasjerte og flinke til å hjelpe til. Og minstemor har vært en fryd siden fødsel med tidenes beste humør, skriker nesten aldri, har god apetitt og hun sover hele natten. En drømmebaby med andre ord:dummy1: Er litt redd for å få en baby med kolikk eller andre utfordringer, for vi vet at vi har vært veldig heldige med datteren vi har nå. Første frøkna til mannen hadde mye mageproblemer og sov ingenting det første året, så han har opplevd begge deler. Men vi har funnet ut at om det skulle skje at vi får en baby med ekstra utfordringer, så skal vi klare å takle det sammen. Lysten på et siste barn i flokken vår er såpass sterk hos oss begge at vi endelig har klart å ta et valg om å prøve :happy: Jeg har mensen akkurat nå, men ifølge syklusen min så skal jeg ha eggløsning i perioden 25.08-30.08, så da skal vi starte PP1. Jeg har sommerfugler i magen. Minstemor satt på PP2, så er spent på om det blir noe like fort denne gangen og:angelic: Ønsk oss lykke til :happy:

Masse lykke til med prøvingen!
Vi prøver også på nr 4. Jeg er 31 og mannen 32. Yngste jenta er 1.5 år og jeg har vært klar for enda en liten i snart 1 år :hilarious: Men mannen måtte jobbes litt med :hilarious: Forstår godt hva du mener med at du savner babytiden allerede. De blir jo så fort store og selvstendige. Skulle av og til ønske babytiden kunne vart dobbelt så lenge, men på en annen side så er det så gøy når de blir litt større også :dummy1:
 
Masse lykke til med prøvingen!
Vi prøver også på nr 4. Jeg er 31 og mannen 32. Yngste jenta er 1.5 år og jeg har vært klar for enda en liten i snart 1 år :hilarious: Men mannen måtte jobbes litt med :hilarious: Forstår godt hva du mener med at du savner babytiden allerede. De blir jo så fort store og selvstendige. Skulle av og til ønske babytiden kunne vart dobbelt så lenge, men på en annen side så er det så gøy når de blir litt større også :dummy1:


Ja, det er jo utrolig morro å følge utviklingen. Det skjer jo så vanvittig mye på kort tid. Skulle også ønske at babytiden varte dobbelt så lenge. Om vi er heldige å få flere barn så skal det nytes til det fulleste uansett hvor slitsomt det måtte være, for de mnd går så himla fort. Det vet man etter å ha opplevd det noen ganger. Veldig spennende at dere også prøver på nr.4 :dummy1: Det er skikkelig spennende og nervepirrende tider altså. Krysser fingrene for oss :) Håper det klaffer fort :angelic:
 
Takk til FrøkenMG som har solgt meg el tester og graviditetstester :) Gleder meg veldig til å ta de i bruk. Nå er det 2 dager siden mensen var ferdig, og den fruktbare perioden nærmer seg veldig. Skal bli mye sengekos denne uka, så er det bare å krysse fingrene for masse testing fremover. Kanskje vi er heldige. Jeg ble fort gravid forrige svangerskap, tenk om vi kunne vært like heldige denne gangen og? Det hadde vært en drøm :Heartred Men er realistisk og innser at jeg kanskje må ha is i magen, så skal prøve å ikke stresse. Vi har nok å henge fingrene i fra før av, så det får ta den tiden det tar. Men ingenting i verden hadde vært hyggeligere enn om det hadde klaffet med en gang :) Da blir det kanskje mai 2021 baby:dummy1: Alle barna mine er født på høsten, så hadde vært fint med en sommer baby. Spesielt siden vi bor i Nord-Norge. Hadde vært fint å kunne trille turer og kose oss ute med den nyfødte uten å vasse i flere meter med snø:)
 
Hei! Så gøy at det er flere som har mange barn og prøver på en til! Vi har 5 barn i alderen 1-7år, og prøver på nr.6 vi:) Har blitt gravide veldig raskt hittil (derfor så tette barn), men det er absolutt ingen selvfølge, og nå er vi i PP3 (har gått på cerazette etter nr.4 og nr.5 fordi vi har trodd vi har vært ferdige, men så sluttet for å få ‘sistemann’ begge gangene):joyful:

Hvor gamle er dine barn? Masse lykke til! Håper det klaffer raskt for deg! :Heartred
 
Hei! Så gøy at det er flere som har mange barn og prøver på en til! Vi har 5 barn i alderen 1-7år, og prøver på nr.6 vi:) Har blitt gravide veldig raskt hittil (derfor så tette barn), men det er absolutt ingen selvfølge, og nå er vi i PP3 (har gått på cerazette etter nr.4 og nr.5 fordi vi har trodd vi har vært ferdige, men så sluttet for å få ‘sistemann’ begge gangene):joyful:

Hvor gamle er dine barn? Masse lykke til! Håper det klaffer raskt for deg! :Heartred

God morgen :) Så kjekt å se at vi er flere ja! Vi har et barn hver fra tidligere forhold. Ei flott frøken på 10,5 år og en kul kar på 8,5 år. Sammen fikk jeg og mannen vår etterlengtede lille prinsesse i november. Trodde også at vi var helt ferdige, men så kom usikkerheten, og tilslutt fant vi ut at vi skal prøve på en til. Tror minstejenta vil ha godt av å få et jevnaldrende søsken for årene som kommer. Er ikke helt sikker på om det barnet vi prøver på nå blir vårt siste heller. Man vet jo aldri ;) Men man skal jo ikke ta det for gitt at det er lett å bli gravid til tross for at det har vært enkelt tidligere. Så jeg velger å tenke realistisk omkring det, og ikke ta det for gitt at det skal skje allerede nå i 1 PP. Men håper selvsagt at vi slipper å prøve i en evighet. Håper dere får positive nyheter denne PP, og at dere slipper lang prøvetid :) Krysser fingrene for oss :Heartred
 
PP1 CD 10:

God morgen alle sammen :) Der var vi i gang med en ny uke. Lillemor ligger og sover sin første dupp, og eldstemann er sendt avgårde på skolen. Og jeg sitter her og venter på at morgenkaffen skal bli klar. Det dufter allerede deilig i huset. Kjenner at jeg gleder meg til å ta en slurk av den varme lykken! Hodet er fullt av tanker om tiden fremover og sommerfuglene i magen er mange. Jeg tok en EL test igår kveld - den var foreløpig negativ. Før leggetid fikk jeg lagt inn litt aksjer hos mannen, for jeg tenker at jo mer action i sengen vi har denne uken, jo større sannsynlighet er det for at vi får det til å klaffe med eggløsningen. Han er veldig fornøyd med det. Haha :)

Jeg kjenner også mye på testetrangen, så jeg tester meg morgen og kveld for å prøve å ha kontroll på når EL finner sted. I følge mine beregninger er jeg fruktbar i disse dager og frem til søndag. EL vil antageligvis finne sted på fredag eller lørdag. Det er SÅ spennende. Jeg tenker mye. Funderer over hvordan livet vil bli hvis jeg blir gravid igjen. Tenker på alle milepælene fremover, og på hvordan barna vil reagere hvis vi skal få en baby til inn i livet vårt. Jeg vet at de to eldste barna ønsker seg flere søsken, så det vil nok kun gjøre dem glade. Dessuten er familiene våre veldig klare for flere medlemmer, så jeg sitter allerede og dagdrømmer om hvordan de skal få servert den gode nyheten hvis vi er så heldig å bli gravide igjen.

Nå er det bare å leve i spenning fremover :) Masse lykke til til alle dere som prøver. Håper det blir babyer på oss alle sammen tilslutt :Heartred
 
God morgen :) Så kjekt å se at vi er flere ja! Vi har et barn hver fra tidligere forhold. Ei flott frøken på 10,5 år og en kul kar på 8,5 år. Sammen fikk jeg og mannen vår etterlengtede lille prinsesse i november. Trodde også at vi var helt ferdige, men så kom usikkerheten, og tilslutt fant vi ut at vi skal prøve på en til. Tror minstejenta vil ha godt av å få et jevnaldrende søsken for årene som kommer. Er ikke helt sikker på om det barnet vi prøver på nå blir vårt siste heller. Man vet jo aldri ;) Men man skal jo ikke ta det for gitt at det er lett å bli gravid til tross for at det har vært enkelt tidligere. Så jeg velger å tenke realistisk omkring det, og ikke ta det for gitt at det skal skje allerede nå i 1 PP. Men håper selvsagt at vi slipper å prøve i en evighet. Håper dere får positive nyheter denne PP, og at dere slipper lang prøvetid :) Krysser fingrene for oss :Heartred


Så koselig med større storesøsken også! Det er mye hjelp i mine to eldste på 6 og 7år, så du får sikkert enda mer:Heartred Koselig med en flokk synes jeg:love2

Ja, man kan jo ikke ta det for gitt, men tror de aller fleste blir litt utålmodige i denne prosessen her uansett situasjon:wacky: Jeg har jo vært ekstremt heldig hittil, med å bli gravid raskt etter pilleslutt, mens jeg har ammet etc etc, så prøver å forberede meg på at det kan ta noen mnder nå! Men håper selvsagt det går fort:rolleyes:

Jeg er på CD4, så da er jeg like bak deg! Jeg pleier å ha lang syklus med sen EL da, så forventer ikke EL før rundt 10/9 (CD21). Håper vi får full klaff begge to! :Heartred Kos dere med aksjelegging:)
 
PP1 CD 11:

Natt til idag sov jeg urolig. Tankene spinner og jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn at vi virkelig skal prøve å bli gravide igjen. Det er så uvirkelig, men kjennes fortsatt helt riktig ut. Tenk hvis vi er så heldige at vi får enda et søsken i flokken vår. Det hadde vært så utrolig koselig. De eldste barna maser om søsken, og senest idag fikk jeg spørsmål om de ikke kan få seg en ny lillesøster eller lillebror. Det gjør det ekstra koselig å vite at vi prøver på akkurat det, når det er så sterkt ønsket av barna våre. Jeg fikk lagt inn flere aksjer igår kveld, så nå venter jeg spent på EL. Testetrangen har vært tilstede idag og jeg har svidd av flere el-tester, men det er ikke mye action på de så langt. Hehe. Egentlig ganske unødvendig, men jeg klarer ikke å la være likevel :D Det blir spennende å se om EL dukker opp i helgen. Vi skal på hytta og ha med svigerfar og alle ungene, så det skal bli interessant. Vi må jo nesten lure oss litt unna for å legge inn aksjer et par ganger, hvis vi skal få gjort vårt ytterste for å få størst sjanser denne PP.
 
Har hatt den beste sengehyggen på mange mnd ikveld. Var helt sykt bra. Det må være et godt tegn :angelic: Lover godt hvis det forsetter sånn. Jeg har slitt litt med lysten etter forrige svangerskap, men kjenner at det hjelper på når man har stunder hvor man ser stjerner :hilarious: Gir definitivt mersmak, og det gjør også prøvingen lettere ;)
 
PP1, CD 12:
Da er det en ny dag, med nye muligheter :) Jeg har sovet mer rolig inatt, til tross for at vesla våknet et par ganger og måtte ha smokken sin. Klokken 05 ville hun starte dagen og sto i sengen med det største og søteste gliset, men uansett hvor søt hun er så nekter jeg å starte dagen før fuglene, så hun måtte pent legge seg igjen. Heldigvis sovnet hun og vi kunne starte dagen i folketid kl. 07.00. Jeg har allerede rukket å sende største mann avgårde på skolen, har ryddet litt og vasket litt klær. Lillemor ligger i vognen sin og tar sin første lille dupp, men jeg hører på babycallen at hun ikke har sovnet enda. Hun ligger og babler "pa-pa-pa-pa-ba-ba-ba". Søteste lille snuppa vår :) Tenk hvis vi kunne ha vært så heldige å få oppleve "denne tiden" enda en gang. Det skjer så vannvittig mye på kort tid, og babyen vår har gått fra å være bitteliten til å bli 10 mnd og "stor jente" allerede. Hun hermer etter oss, har tonnevis med humor, går rundt bordet, er en reser til å krabbe og røyser seg opp over alt. Jeg tenker tilbake på babytiden med henne og savner den så mye, selv om jeg syns det er sykt artig å se utviklingen dag for dag. Nyter hvert øyeblikk. Håper virkelig jeg får oppleve noe sånt igjen :Heartred

Jeg har begynt å ta folsyre. Ved forrige graviditet slurvet jeg med det, og slet derav med dårlig samvittighet og litt redsel før den første utralyden. Så klok av "skade", selv om det gikk fint til tross, har jeg ingen planer om å sluntre unna i denne runden. Hvis jeg er så heldig at det klaffer for oss igjen så skal jeg være veldig nøye med inntak av vitaminer og folat. Så derfor tenkte jeg at det kunne være en god start å begynne med folsyre allerede nå.

Det går også med en hel del EL-tester hver dag nå, selv om det kanskje ikke er så nødvendig å bruke det akkurat nå, da jeg har forventet EL førstkommende lørdag. Jeg har laget meg et fint skjema som jeg limer inn testene på. Det er spennende å følge med på. Akkurat nå syns jeg tiden går så sinnsykt sakte. Venter og venter på EL, og på IKM. Måtte tiden gå fortere fremover:)
 
CF697A4F-79A2-47CD-9DBA-9BDF4F7C64CE.jpeg
 
Dagens frokost ble to grove brødskiver med litt for mye salami og en kopp te. Siden jeg ikke vet når eller om det klaffer for oss i denne PP, så skal jeg iallfall kose meg med salami så langt det lar seg gjøre:hilarious: Jeg elsker salami og savnet det stort i forrige svangerskap :Heartred Ønsker alle dere prøvere en fantastisk dag:Heartred
2AA585B3-733D-4897-AEFF-6CF992FEDACB.jpeg
 
Dagens frokost ble to grove brødskiver med litt for mye salami og en kopp te. Siden jeg ikke vet når eller om det klaffer for oss i denne PP, så skal jeg iallfall kose meg med salami så langt det lar seg gjøre:hilarious: Jeg elsker salami og savnet det stort i forrige svangerskap :Heartred Ønsker alle dere prøvere en fantastisk dag:HeartredVis vedlegget 333934

Nå har det jo faktisk kommet en salami som vi kan spise når vi er gravide også :joyful: Den er fra Grilstad, og den er kokt. Den er mild i smaken, men jeg synes den er god :happy:

Lykke til med prøvingen ❤️
 
Back
Topp