Prøve på siste baby i søskenflokken

PP1, CD15:
Vanligvis har jeg alltid pleid å ha sterke EL tester både på CD15 og CD16. Idag har testen økt fra 0.24 til 0.29. Det er en ørliten økning, men langt fra EL peak… Begynner å lure på om det er vaksinen som klusser til syklusen min:bored: Har alltid hatt en syklus som er veldig punktlig, så dette er virkelig utenfor normalen for min del. Blir spennende å se om EL testene øker i løpet av dagen.. Hvis ikke må jeg bare innstille meg på at den er forsinket denne PP:confused:
A4E39CD4-50DC-40CC-8735-0714968E14D3.jpeg


Her er dagens tempgraf:
B7DD59AD-BFA4-4857-AFBA-83F9DBB94A8B.jpeg
 
PP1, CD16:

God søndag :) Her er det ingen EL på gang ennå, ettersom jeg kan se på EL testene mine. Det er som nevnt før ganske så uvanlig for min del siden syklusen min alltid har vært veldig punktlig. Så det er veldig merkelig o_O Jeg blir egentlig litt sur over at ingenting skjer, ventetiden blir jo så himla lang. Men vi har allikevel lagt inn aksjer nesten hver dag i den siste uka i håp om at den plutselig skal komme, så må bare prøve å tenke positivt :angelic: Premom mener jeg skal ha eggløsning idag, og Fertility Friend er helt på bærtur og tror jeg er 3DPO idag :hilarious: Men det endrer nok på seg etterhvert når jeg får plottet inn flere temper + etterhvert forhåpentligvis får eggløsning. Ser mange har fått EL ca. en uke forsinket grunnet vaksinen, så håper den kommer i løpet av uken.
EL-Testene ser slik ut så langt:
BAA602E8-844B-4495-96C7-ED41DBCE7A04.jpeg

D2F3F2BF-5DE3-4D5F-A8D1-A9A279A55166.jpeg


Vente, vente, vente…..
 
PP1, CD16:

God søndag :) Her er det ingen EL på gang ennå, ettersom jeg kan se på EL testene mine. Det er som nevnt før ganske så uvanlig for min del siden syklusen min alltid har vært veldig punktlig. Så det er veldig merkelig o_O Jeg blir egentlig litt sur over at ingenting skjer, ventetiden blir jo så himla lang. Men vi har allikevel lagt inn aksjer nesten hver dag i den siste uka i håp om at den plutselig skal komme, så må bare prøve å tenke positivt :angelic: Premom mener jeg skal ha eggløsning idag, og Fertility Friend er helt på bærtur og tror jeg er 3DPO idag :hilarious: Men det endrer nok på seg etterhvert når jeg får plottet inn flere temper + etterhvert forhåpentligvis får eggløsning. Ser mange har fått EL ca. en uke forsinket grunnet vaksinen, så håper den kommer i løpet av uken.
EL-Testene ser slik ut så langt:
Vis vedlegget 368177
Vis vedlegget 368178

Vente, vente, vente…..
Ser du har litt trekanter, har du prøvd å korrigere med basal temp adjuster? :)
 
Oi, Det var nytt for meg at det går ann å korrigere det. Googlet det nå og fant en sånn som man kan plotte det inn i. Men er de pålitelige? :)
Ganske :) men ikke om du må bruke dem hver dag. Men sånn innimellom funker de veldig bra
 
PP1, CD17:
Starter dagen tidlig idag:happy: Tempen har sunket litt igjen. Men jeg har sovet litt dårlig inatt, og vet at det kan påvirke resultatet. Fertility Friend har heldigvis forstått at jeg ikke er i dpo land nå da:hilarious:
7C9B4901-E6F0-4961-A0A7-C0C9111DB8D0.jpeg


Vet at det ikke er optimalt å ta EL tester på morningen, men jeg er testetøs, så en test røyk allikevel.
A2D0CE28-E051-49CC-972E-08115A5D35CE.jpeg

Kun 0.31 i utslag på Premom med denne. Men prøver å være optimistisk og håper at EL kommer i løpet av dagen. Fikk lagt inn aksjer før vi la oss igår. Prøver å legge inn aksjer hver dag nå i tilfelle EL plutselig kommer. Ikveld får vi kanskje ikke gjort det hvis mannen må overnatte på jobben sin. Men da får vi ordne sakene imorgen formiddag isåfall og håpe at det holder :angelic:
Herregud det er irriterende med syklus tull, da er det jo umulig å planlegge noe som helst :bored:
Tror jeg må bestille enda flere EL tester, for jeg har brukt litt mer enn jeg hadde forestilt meg i disse dagene :hilarious: Livredd for å gå glipp av EL, så tester mange ganger om dagen. Tester egentlig unødvendig mye. Men man blir jo helt koko i prøveland:angelic::hilarious: Bedre å teste for mye enn for lite. Haha.
Ønsker alle en fin uke! Og håper på mange positive El-tester og graviditetstester :love7
 
Wohoo, nå skjer det noe her :angelic: Endelig litt økning på testen. I tillegg er jeg øm i magen. Kanskje jeg får peak i løpet av ettermiddagen/kvelden:gen014 Håper det!
569C8B4D-FEE3-4B14-B58A-3C7445093B88.jpeg
 
Nei nå vet jeg ikke hva som skjer med kroppen min altså:facepalm::wideyed: Hvordan skal jeg tolke disse EL testene? Ble så gira når jeg så at de begynte å bli sterkere, men nå er de svakere igjen… nå skjønner jeg ingenting:wideyed:
ED54204A-A2C6-4E94-B942-564F327F05C4.jpeg
 
PP1, CD18:

God morgen.

Forvirringen er komplett:hilarious: Tempen steg litt idag. Og nå tror FF at jeg er 5 DPO.
Og EL testen var mye svakere igjen nå. Dog tatt på morgenurin, noe man kanskje ikke bør? Jeg skal teste mer senere for å sjekke.

Premom mener at jeg er 2 DPO idag…

Kanskje jeg har hadde EL igår, men at jeg ikke rakk å teste etter peak før testen ble svakere igjen? Eller så har kroppen forsøkt seg på EL, men ikke fått til å slippe egg? Hmmm, mystisk:bored: Glad jeg har bestilt 30 EL tester til.. for her svis de unna en etter en i denne testegalskapen:angelic: Det er en sykt rar følelse å føle seg usikker på sin egen syklus når man er vant til å ha stålkontroll. Ikke vet jeg om jeg har hatt EL og ikke vet jeg om når jeg er i DPO land. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at vi har lagt inn godt med aksjer i disse dagene:angelic: Og vi må bare fortsette sånn minst annenhver dag fremover for å sikre oss at vi treffer på EL hvis den plutselig kommer. Skal ikke stå på innsatsen sånn sett iallefall:hilarious:

Slenger med noen bilder av grafene mine :
C6BF5741-A064-4F50-85F2-8B53C3C1CC64.jpeg

8037AB88-B95E-41A7-A43E-260EDB9F6D8B.jpeg


Og her er testene:
7D3DA0AB-42F2-42BB-9E50-C7ADC3147AC0.jpeg


Skulle ønske jeg visste hva som skjer :)
 
Last edited:
Ooookey, nå fikk jeg EL smerter og oppdaget (sorry tmi) en del EL-slim. Tok en ny test og den ser slik ut:
F90FF03A-4F27-4034-AF2E-998FC614A6D2.jpeg

Wohooo, nå skjer det endelig noe her:wav

Satser på at aksjene vi har lagt inn i forkant ligger klare:sign17 Også skal jeg sørge for å få lagt inn aksjer ikveld og imorgen! Da har vi iallefall gjort det vi kan i denne PP:happy:
 
Ooookey, nå fikk jeg EL smerter og oppdaget (sorry tmi) en del EL-slim. Tok en ny test og den ser slik ut:
Vis vedlegget 368385
Wohooo, nå skjer det endelig noe her:wav

Satser på at aksjene vi har lagt inn i forkant ligger klare:sign17 Også skal jeg sørge for å få lagt inn aksjer ikveld og imorgen! Da har vi iallefall gjort det vi kan i denne PP:happy:
Se der ja! Nå skjer det noe:joyful:
:talk017
 
PP1, CD19:
Dagens temp gikk litt ned, og det kan stemme bra med positive EL tester. Har også sterke symptomer på EL med el-slim og EL-smerter. Er helt øm og ekkel i magen. Så nå blir det spennende å se når FF får kryss, og jeg kjenner at tempingen blir spennende fremover. Ifølge testene mine og Premom har jeg EL idag/i løpet av det neste døgnet og jeg er da 1 DPO imorgen. Testene mine var enda mer positive idag.
C6D0B7C5-235D-4FDF-89B8-518589249A46.jpeg

Fikk heldigvis lagt inn mer aksjer igår kveld:sign17 Så håper svømmerne finner frem til gullegget så fort det slippes:love7 Og for å være helt sikker på at vi har gjort vårt denne PP, blir det nok lagt litt ekstra aksjer ikveld også:angelic: Har heldigvis en del å gjøre i dagene som kommer, så ventetiden i DPO land blir forhåpentligvis ikke så lang som den har pleid å være tidligere. Denne PP håper jeg at jeg klarer å vente med å bli totalt testetøs for tidlig.Tiden vil vise om jeg klarer å la være:hilarious:

Her er dagens graf på FF:
DDFE929D-940B-4D6D-B63D-4C303981A26E.jpeg
 
Last edited:
PP1, CD21 (1/2 DPO?)

Heisann :happy:
Jeg fikk positive EL tester to dager på rad, både på CD18 og CD19, men på CD19 på kvelden ble den negativ igjen. Premom mener derfor at EL var igår, og at jeg da er 1 DPO idag. Fertility Friend har ikke fått kryss ennå, så jeg venter i spenning på å se om jeg snart får komme i DPO land der også. Det er vel mest sannsynlig imorgen eller i overimorgen;) Så nå må jeg bare holde meg travel fremover og prøve å ikke bli bitt for tidlig av testetrangen. Håper jeg isåfall minst kan klare å holde meg til 10 DPO:hilarious: Og egentlig burde jeg vente til IKM for å slippe eventuell skuffelse ved kjemisk. Heldigvis har jeg ikke mindre enn 3 barn selv + bonusdatteren min å ta meg av i dagene fremover, så skal ha nok å henge fingrene i;) Bestevenninna mi er også gravid og skal ha baby på nyåret. Så tenkte jeg skulle strikke noe til babyen siden det blir dems første barn :Heartred Er ekstra spesielt siden de har prøvd siden 2017 på å bli gravide, og etter første IVF nå i sommer så klaffet det endelig :Heartred Så kanskje det er nå tiden er inne for å hive seg rundt og strikke noe fint i gave til babyen som kommer. Da har jeg noe tidkrevende og koselig å gjøre mens jeg er i DPO-land:happy::Heartred Hmm, tror jeg bare bestemmer meg her og nå for at det skal jeg gjøre - med oppstart når ungene har sin dupp imorgen! :angelic:

Ønsker dere alle en super helg! Måtte det komme mange positive tester i tiden fremover :love7
 
PP1,CD24:

Fikk endelig kryss i Fertility Friend idag. Og jeg er som dere ser i følge FF 3 DPO idag 18 oktober :)
8D0F4BD3-039E-4E8A-9ED5-23062D6EF0CF.jpeg


Premom mener at jeg er 4 DPO. Jeg holder en knapp på FF sin mening mtp. temping. Nå gjenstår det bare å holde seg unna testing lengst mulig :hilarious: Håper ikke at testetrangen melder seg for tidlig denne PP.

Kan forøvrig melde om at vi har kjøpt oss en nydelig liten valp som vi skal hente om 3 uker. Det skal bli liv i heimen fremover med vårt nye hårete lille familiemedlem. Det er en liten blandingshund som ikke blir mer enn ca. 2,5-3 kg når den er fullvoksen, og som ikke må ha lange turer hver dag for å være fornøyd med tilværelsen :love7 Så jeg har nok å gjøre med å mentalt forberede meg på å få han i hus. Så jeg tror nok at tiden vil fly fremover. Mange vil nok mene at det er galskap å skaffe seg en hund nå, men vi har planlagt det lenge og er to voksne med god tid til den, samt at vi har to store barn på 10 og 12 år som elsker dyr og som gjerne hjelper til. Mannen min har god erfaring med valper, men jeg er mest vant til katteoppdrett. Så for min del må jeg sette meg godt inn i hvordan man oppdrar en valp på best mulig måte. Men jeg er klar for ansvaret og vi føler at det er greit at vi får oss hund nå, slik at den kan venne seg til små barn. Spesielt siden vi prøver på en baby til :) :Heartred Så i vår livssituasjon har vi funnet ut at det passer bra for oss nå. Mannen min har også en jobb hvor det også er null problem å ta den med dit hvis det skulle bli nødvendig. Så det skal nok gå bra:love7 Nå skal jeg ikke idyllisere dette alt for mye her altså. For det er MYE jobb med valp, og jeg kommer nok til å kjenne litt på både det når/hvis jeg evt. blir gravid og evt. blir dårlig/kvalm. Spesielt om nettene når den må på do. Men jeg skal klare det uansett og har for så vidt ikke noe valg lenger nå:hilarious: Jeg elsker den store familien vi har skapt og den hektiske hverdagen vår:Heartred Og nå håper jeg på en positiv graviditetstest om en ukes tid, og en koselig tid fremover med hund i hus i vårt salige familiekaos :angelic::Heartred:hilarious:
 
PP1,CD24:

Fikk endelig kryss i Fertility Friend idag. Og jeg er som dere ser i følge FF 3 DPO idag 18 oktober :)
Vis vedlegget 369010

Premom mener at jeg er 4 DPO. Jeg holder en knapp på FF sin mening mtp. temping. Nå gjenstår det bare å holde seg unna testing lengst mulig :hilarious: Håper ikke at testetrangen melder seg for tidlig denne PP.

Kan forøvrig melde om at vi har kjøpt oss en nydelig liten valp som vi skal hente om 3 uker. Det skal bli liv i heimen fremover med vårt nye hårete lille familiemedlem. Det er en liten blandingshund som ikke blir mer enn ca. 2,5-3 kg når den er fullvoksen, og som ikke må ha lange turer hver dag for å være fornøyd med tilværelsen :love7 Så jeg har nok å gjøre med å mentalt forberede meg på å få han i hus. Så jeg tror nok at tiden vil fly fremover. Mange vil nok mene at det er galskap å skaffe seg en hund nå, men vi har planlagt det lenge og er to voksne med god tid til den, samt at vi har to store barn på 10 og 12 år som elsker dyr og som gjerne hjelper til. Mannen min har god erfaring med valper, men jeg er mest vant til katteoppdrett. Så for min del må jeg sette meg godt inn i hvordan man oppdrar en valp på best mulig måte. Men jeg er klar for ansvaret og vi føler at det er greit at vi får oss hund nå, slik at den kan venne seg til små barn. Spesielt siden vi prøver på en baby til :) :Heartred Så i vår livssituasjon har vi funnet ut at det passer bra for oss nå. Mannen min har også en jobb hvor det også er null problem å ta den med dit hvis det skulle bli nødvendig. Så det skal nok gå bra:love7 Nå skal jeg ikke idyllisere dette alt for mye her altså. For det er MYE jobb med valp, og jeg kommer nok til å kjenne litt på både det når/hvis jeg evt. blir gravid og evt. blir dårlig/kvalm. Spesielt om nettene når den må på do. Men jeg skal klare det uansett og har for så vidt ikke noe valg lenger nå:hilarious: Jeg elsker den store familien vi har skapt og den hektiske hverdagen vår:Heartred Og nå håper jeg på en positiv graviditetstest om en ukes tid, og en koselig tid fremover med hund i hus i vårt salige familiekaos :angelic::Heartred:hilarious:

Såå koselig med valp! Om det blir litt kaos i en periode er det jo et herlig kaos :love017 Vi bestemte nettopp at vi skal få oss katt selv, så det blir en liten tilvenningsperiode her også. Nå har det snart tatt et år med forsøk på å få en baby, så nå får vi skaffe oss en firbeint en mens vi venter :hilarious:
 
Såå koselig med valp! Om det blir litt kaos i en periode er det jo et herlig kaos :love017 Vi bestemte nettopp at vi skal få oss katt selv, så det blir en liten tilvenningsperiode her også. Nå har det snart tatt et år med forsøk på å få en baby, så nå får vi skaffe oss en firbeint en mens vi venter :hilarious:
Jaa, vi gleder oss veldig :love7 Det er så koselig med katt også. Det blir nok skikkelig bra for dere. Både hund og katt krever sitt for å få de renslig. Men så lenge man er forberedt og mentalt innstilt på det, så går det nok bare bra:happy: Håper det klaffer for dere snart :Heartred Et år føles nok ut som en evighet å prøve. Jeg kan ikke forestille meg hvor slitsomt og tøft det kan være. Alle mine barn har klaffet på 1 eller 2 PP. Men er fullstendig klar over at det kan ta tid og ikke er en selvfølge at det klaffer fort. Blir spennende å se. Krysser fingrene for oss! I mellomtiden skal vi iallefall nyte våre firbeinte venner:love7
 
PP1, CD25 (4/5DPO)

Her er dagens graf fra FF:
EE9B7B6B-96E4-460E-A132-06E17CA98839.jpeg


Temperaturen gikk bittelitt opp idag, og idag kom «Luteal Line» opp på grafen. Det er spennende med temping altså :happy:

Merker så langt ingen symptomer av noe slag. Alt føles helt normalt ut, og jeg har foreløpig ingen tegn på graviditet. Magefølelsen sier meg heller ingenting så langt heller:hilarious:

Har en haug med tester liggende som venter på å bli brukt. Forrige graviditet skimtet jeg strek 9 dpo mener jeg. Og 10 dpo var det ingen tvil. Så hvis jeg blir gravid denne PP blir det sinnsykt spennende å se om når jeg evt. får utslag på testene mine:angelic: Enn så lenge må jeg nesten bare senke skuldrene og la naturen gå sin gang:hilarious: Heldigvis har jeg mye å henge fingrene i med 4 unger i hus, så tiden flyr. For ikke å snakke om at hodet mitt også spinner noe voldsomt rundt faktumet at vi skal få valp om knappe 3 uker! :nailbiting::shy: Mye fint som skjer i livet nå, og jeg nyter hver dag :Heartpink
 
PP1, CD26 (5/6 DPO)

Dagens graf på FF:
A810559D-DE12-4934-92F1-98702839862A.jpeg


Spenningen er til å kjenne på i disse dagene. Har en plan om å forsøke å vente med å teste til minimum 10 DPO. Det blir neste mandag det. Håper jeg klarer å vente :D Jeg har alltid hatt utslag på testene mine 8/9 DPO, så hvis det er noe på gang, så bør det vises da:angelic: Så langt føler jeg meg langt ifra gravid da. Ingen spesielle symptomer og merker ingenting. Så vet ikke helt hva jeg skal tro om denne PP. Det eneste som er sikkert er at vi har lagt inn nok aksjer i dagene før EL:hilarious: Så spørs det om det er klaff og liv laga denne gangen:happy: Lov til å håpe :Heartred
 
PP1, CD27 (6/7 DPO):
Dagens graf er spennende, da tempen plutselig steg litt. Jeg kjente at jeg ble varmere i kroppen inatt, så det var ikke en veldig stor overraskelse når jeg tok tempen. Igår hadde jeg litt kvalme og litt vondt i magen på kvelden, og det hadde jeg på morningen idag også. Ellers merker jeg ingenting og alt er som normalt :happy:
34F72635-C5DC-4985-B63D-87F9FBBE5206.jpeg
 
Last edited:
PP1, CD28 (7/8 DPO):

God kveld :)

Her er dagens tempgraf. Den gikk bittelitt ned, men fortsatt høy :)
70908586-E28D-490B-BD41-7A03C77B8577.jpeg


Har begynt å få vondt i halsen og er litt tett i nesa. Men har drukket te med honning og melk, og håper det forsvinner i løpet av natta. Orker virkelig ikke forkjølelse og sykdom nå! Det har jeg IKKE tid til:shifty:

Ellers kan jeg meddele at det kom bittelitt lyserosa i trusa og på papiret ikveld :wideyed: Og det stikker litt på venstre side nederst i magen. Jeg tolker det som nr. 1: Enten er det festeblødning, eller nr.2: Tanta er på vei. Det blir spennende å se i de neste dagene hva som er tilfellet :) Har aldri opplevd festeblødning, så blir veldig overrasket om jeg blir gravid denne PP.
Dette er spennende altså!
 
Back
Topp