Prøve på siste baby i søskenflokken

16+2:Heartpink
Godt nyttår alle sammen :D Har lenge tenkt at jeg skal oppdatere dagboken, men dagene har virkelig gått så i ett at jeg har ikke hatt sjanse. Men nå er jeg her, og nå kan jeg meddele at jeg er en GIFT kvinne:Heartred Wohoo. Bryllupsdagen ble helt magisk. Vi hadde en nydelig seremoni og en veldig hyggelig feiring med de aller nærmeste. Festen skal vi spare til pandemien er over. Måtte 2021 få bukt med den forbanna coronaen.

Jeg skal på OUL 20 januar. Men har faktisk bestilt en privat UL imorra som mannen skal få være med på. Er kjempe spent :love7 Det blir spennende å få ta en titt på huleboeren. Er veldig nysgjerrig på hvem som gjemmer seg i magen. Har ingen magefølelse på om det er jente eller gutt, så håper vi finner ut av det imorra. Det beste er at mannen min får være med. Det er jo overhodet ikke sikkert at han kan være med på OUL mtp. restriksjonene som er for tiden. Så det blir stas at han får være med imorra iallefall :Heartred Ellers er formen min helt super. Deilig å være i andre trimester og i god form :D Nyter det!

Her er et magebilde fra igår:

9877AA43-8C3A-4EBA-8EF9-F65F0106E7BE.jpeg

Vokser og vokser :) Ingen tvil om at jeg er gravid iallefall :hilarious:
 
Last edited:
16+2:Heartpink
Godt nyttår alle sammen :D Har lenge tenkt at jeg skal oppdatere dagboken, men dagene har virkelig gått så i ett at jeg har ikke hatt sjanse. Men nå er jeg her, og nå kan jeg meddele at jeg er en GIFT kvinne:Heartred Wohoo. Bryllupsdagen ble helt magisk. Vi hadde en nydelig seremoni og en veldig hyggelig feiring med de aller nærmeste. Festen skal vi spare til pandemien er over. Måtte 2021 få bukt med den forbanna coronaen.

Jeg skal på OUL 20 januar. Men har faktisk bestilt en privat UL imorra som mannen skal få være med på. Er kjempe spent :love7 Det blir spennende å få ta en titt på huleboeren. Er veldig nysgjerrig på hvem som gjemmer seg i magen. Har ingen magefølelse på om det er jente eller gutt, så håper vi finner ut av det imorra. Det beste er at mannen min får være med. Det er jo overhodet ikke sikkert at han kan være med på OUL mtp. restriksjonene som er for tiden. Så det blir stas at han får være med imorra iallefall :Heartred Ellers er formen min helt super. Deilig å være i andre trimester og i god form :D Nyter det!

Her er et magebilde fra igår:

Vis vedlegget 345312
Vokser og vokser :) Ingen tvil om at jeg er gravid iallefall :hilarious:
Så koselig med oppdatering, og GRATULERER så mye som nygift! :joyful: Håper dagen var fin&minnerik:Heartred Så spennende med privat UL imorgen! Masse lykke til! Og koselig å se bilde av den flotte magen :love2
 
Gratulerer! Og så spennende med ul imorgen!
 
16+6:Heartred

Jeg og mannen min var på en dagstur til Tromsø igår, og vi var så heldige at vi fikk lov til å komme inn på Tromsø Ultralyd for gravide hos fantastiske Anne-Lise. De skulle egentlig ha stengt, men siden vi kom langveis fra åpnet hun klinikken for oss og ga oss tidenes ultralydtime:Heartred. Hun var super nøye og utrolig behagelig å være hos. Vi fikk gått igjennom hele babyen vår fra topp til tå, og alt så helt perfekt ut. Ble målt til å være 16+5, så jeg ble dermed satt frem to dager :D Det var veldig deilig å se at alt var normalt med babyen. Og sist men ikke minst så fikk vi vite at vi venter ei lita prinsesse:dummy1::Heartred Kjempe stas å ha en lillesøster på vei. Siden vi har ei frøken på 14 mnd fra før av, så trenger vi ikke å handle så mye. Vi har tatt vare på mye. Men litt shopping blir det nok, for det er jo koselig å ha noe nytt og :angelic:

Her ser dere bildene vi fikk av lillesøster:

44689E29-00F7-4948-AD95-7D491CAC37F6.jpeg

5A471D9D-535D-4911-9F7A-D7C333D44B0E.jpeg

3B8FE460-1AE4-46ED-92BD-069BA1AD63F1.jpeg

7E82266B-86F2-487B-9EC1-15EA7AB06F63.jpeg

Vi gleder oss stort :love7
 
19+5:Heartred
God fredag alle sammen :love7 Nå er det lenge siden forrige oppdatering fra meg. Det har vært en veldig hektisk tid, med mange baller i luften. Men nå tenkte jeg at jeg kunne oppdatere litt i dagboken om hvordan det står til:happy:

Forrige uke var jeg på OUL og alt så fortsatt veldig bra ut med lillesøster. Hun var veldig aktiv under undersøkelsen, men vi fikk sett at alt var som det skal være. Jordmoren konstantere at morkaken ligger på høyre side, «brettet» foran og bak. Så derfor kjenner jeg lite bevegelser. Kjenner det hvis hun sparker nedover mot underlivet eller på venstre side i magen, men foreløpig ligger hun mest og sparker mot morkaka:)

Fikk derimot en litt uhyggelig opplevelse igår. Sorry på forhånd for TMI. Jeg og mannen hadde litt alenetid for en gangs skyld. Så vi hoppet til sengs for litt kos, og oppdaget masse blod når vi var ferdige:wideyed: Blødde friskt i en times tid etterpå, og tok en tlf til føden for å spørre om det var noe å bekymre seg for. Ble beordret til å komme på en UL med en gang. Heldigvis var alt bra med lillesøster, men vi fant ut at en del av morkaka ligger med en liten flik over deler av mormunnen. Gynekologen mente at det var der det blødde fra. Heldigvis var livmorhalsen lang og lukket, og alt så ellers bra ut. Men nå skal jeg avstå fra sex til neste UL om et par uker. Håper virkelig morkaka flytter seg bort fra mormunnen. Syns det er litt merkelig at den ligger nærmere mormunnen nå, for den var ikke så nært på OUL for en uke siden. Trodde det var mest normalt at morkaka «trekker seg unna» med tiden når livmoren vokser. Men mye kan heldigvis skje, så jeg krysser fingrene for at den flytter seg vekk fra åpningen fremover:)

Ellers går dagene i unger, oppussing av hus, rydding, vasking og avslapping mellom slagene. Jeg blir fort trøtt og sliten, og merker at jeg sliter med å få gjort alt jeg vil. Men må vel bare være flink å ta hensyn til kroppens signaler:Heartred Jeg har per idag lite plager ellers. Formen er stort sett bra. Kan være litt hormonell, men klarer stort sett å ta meg sammen :hilarious:

Slenger med magebilde fra idag:
86E44060-5ACA-49E8-ACC4-4AA50C3109C6.jpeg


Nå syns jeg tiden plutselig går veldig fort :) Rart å tenke på at jeg snart er halvveis allerede! Prøver å nyte denne graviditeten så mye som mulig siden jeg ikke vet om det blir flere graviditeter på meg. Tror dette blir vårt siste barn;)

Ønsker dere alle en riktig God Helg :D Håper det står bra til med alle dere som er prøvere, og alle dere som er gravide:Heartred
 
24+3

Heisann :)

Jeg er her på babyverden hver dag fortsatt. Følger spent med på alle prøverne her inne. Synes det er så gøy å se alle som får positive tester. Også heier jeg på alle som enda venter på at det skal klaffe!:Heartred Jeg er ganske aktiv i forumet, men selve dagboken har blitt nedprioritert lenge nåo_O Har jo ikke skrevet siden slutten av januar ser jeg. Så nå er det på tide med en liten oppdatering på hvordan det står til her :happy:

De siste ukene har flydd avgårde. Jeg kjenner mye liv nå, og ser/kjenner sparkene til lillesøster godt utenpå magen:dummy1: Det er så koselig! Men har vært litt plaget med at hun tydeligvis har en favorittstilling hvor hun blir liggende å sparke meg nedover mot underlivet. Kjennes av og til ut som at føttene hennes skal komme ut nedentil:hilarious: AU! Men for all del, jeg skal ikke klage. Alle spark er jo veldig betryggende selv om noen av ninja-sparkene er vonde.

Formen min er forøvrig relativt god. Er lite kvalm og dårlig. Bank i bordet for det! Men det merkes godt at magen vokser. Alt er tungt nå, og jeg forstår virkelig ikke hvordan det skal gå fremover :hilarious: Jeg blir fort sliten og utmattet, og har perioder med overveldende trøtthet. Sliter også med at jeg blir øm og sår i magen av å løfte på 1-åringen i huset. Hun er i en veldig aktiv alder, og jeg sliter med å henge med på tempoet hennes. Hehe. Så jeg er veldig glad for at hun trives i barnehagen slik at hun kan være der noen timer i hver ukedag. Det hjelper veldig på, også slipper jeg å gå med dårlig samvittighet når jeg ikke orker å finne på så mye:)

Har fått time til svangerskapskontroll på mandag. Da er jeg 25+1, og skal ta blodprøve for å sjekke hvilken blodtype babyen har. Det blir spennende å se. Jeg er jo rhesus negativ, så håper babyen og jeg har samme blodtype. Om ikke så blir det vel en sprøyte i ca. uke 28 for å beskytte babyen mot at jeg danner antistoffer mot den.

Slenger med et magebilde fra tidligere idag. Syns magen vokser i reserfart.
84B9237B-E3B4-41AB-9A29-48E2358F1372.jpeg

Spent på hvor stor jeg blir tilslutt :)
 
24+3

Heisann :)

Jeg er her på babyverden hver dag fortsatt. Følger spent med på alle prøverne her inne. Synes det er så gøy å se alle som får positive tester. Også heier jeg på alle som enda venter på at det skal klaffe!:Heartred Jeg er ganske aktiv i forumet, men selve dagboken har blitt nedprioritert lenge nåo_O Har jo ikke skrevet siden slutten av januar ser jeg. Så nå er det på tide med en liten oppdatering på hvordan det står til her :happy:

De siste ukene har flydd avgårde. Jeg kjenner mye liv nå, og ser/kjenner sparkene til lillesøster godt utenpå magen:dummy1: Det er så koselig! Men har vært litt plaget med at hun tydeligvis har en favorittstilling hvor hun blir liggende å sparke meg nedover mot underlivet. Kjennes av og til ut som at føttene hennes skal komme ut nedentil:hilarious: AU! Men for all del, jeg skal ikke klage. Alle spark er jo veldig betryggende selv om noen av ninja-sparkene er vonde.

Formen min er forøvrig relativt god. Er lite kvalm og dårlig. Bank i bordet for det! Men det merkes godt at magen vokser. Alt er tungt nå, og jeg forstår virkelig ikke hvordan det skal gå fremover :hilarious: Jeg blir fort sliten og utmattet, og har perioder med overveldende trøtthet. Sliter også med at jeg blir øm og sår i magen av å løfte på 1-åringen i huset. Hun er i en veldig aktiv alder, og jeg sliter med å henge med på tempoet hennes. Hehe. Så jeg er veldig glad for at hun trives i barnehagen slik at hun kan være der noen timer i hver ukedag. Det hjelper veldig på, også slipper jeg å gå med dårlig samvittighet når jeg ikke orker å finne på så mye:)

Har fått time til svangerskapskontroll på mandag. Da er jeg 25+1, og skal ta blodprøve for å sjekke hvilken blodtype babyen har. Det blir spennende å se. Jeg er jo rhesus negativ, så håper babyen og jeg har samme blodtype. Om ikke så blir det vel en sprøyte i ca. uke 28 for å beskytte babyen mot at jeg danner antistoffer mot den.

Slenger med et magebilde fra tidligere idag. Syns magen vokser i reserfart.
Vis vedlegget 350486
Spent på hvor stor jeg blir tilslutt :)
Så koselig oppdatering! :joyful: Og såååå fin mage!:Heartred Godt å høre at alt er bra med dere:)
 
Heisann :) Det ble dårlig med oppdateringer i denne dagboken etter forrige innlegg :wacky: Tiden har rett og slett gått alt for fort. Med en hektisk hverdag med unger, oppussing og mye styr med barn og familie, så flyr tiden virkelig avgårde. Skriving har dermed blitt relativt nedprioritert kan man si.

Jeg kan iallefall meddele at vår nydelige datter kom til verden i uke 37+3 den 3 Juni. Hun kom hele tre uker før termin. Akkurat som storesøsteren sin:shy:
717D0BE1-19D5-4D54-890F-561EE9799328.jpeg

Vi er hodestups forelska i den nydelige lille snuppa vår:Heartred Hun veide 3750 gram og var 49 cm lang. Hun er en skikkelig sovebaby. Spiser, bæsjer, sover og koser. En magisk tid som jeg prøver å nyte til det fulle :shy:

Fødselen var forresten en drømmefødsel. Jeg fikk føde i badekar og ta henne imot selv. Det har jeg alltid drømt om, men i mine to forrige svangerskap fikk jeg ikke muligheten. Denne fødselen hadde jeg ingen smertelindring annet enn varmt vann, og fikk ingen rifter takket være at vannet myknet meg opp nedentil. Tenk å være SÅ heldig! Det eneste negative med fødselen var at jeg måtte operere ut morkaka. Den satt bom fast:nailbiting: Men, det gikk så bra. Jeg ble tatt så godt vare på, og jeg sov veldig godt under narkosen. Så alt i alt har det vært en super fødsel, og noen superbra dager i barsel :happy: Nå ønsker jeg alle dere andre prøvere -og gravide lykke til videre her inne på forumet :) Måtte det komme friske og raske babyer til dere alle sammen :Heartred

Nå skal jeg nyte permisjonen med min familie på 6 :Heartred Stortrives allerede med tilværelsen:love7
 
Last edited:
Heisann :) Det ble dårlig med oppdateringer i denne dagboken etter forrige innlegg :wacky: Tiden har rett og slett gått alt for fort. Med en hektisk hverdag med unger, oppussing og mye styr med barn og familie, så flyr tiden virkelig avgårde. Skriving har dermed blitt relativt nedprioritert kan man si.

Jeg kan iallefall meddele at vår nydelige datter kom til verden i uke 27+3 den 3 Juni. Hun kom hele tre uker før termin. Akkurat som storesøsteren sin:shy:
Vis vedlegget 358800
Vi er hodestups forelska i den nydelige lille snuppa vår:Heartred Hun veide 3750 gram og var 49 cm lang. Hun er en skikkelig sovebaby. Spiser, bæsjer, sover og koser. En magisk tid som jeg prøver å nyte til det fulle :shy:

Fødselen var forresten en drømmefødsel. Jeg fikk føde i badekar og ta henne imot selv. Det har jeg alltid drømt om, men i mine to forrige svangerskap fikk jeg ikke muligheten. Denne fødselen hadde jeg ingen smertelindring annet enn varmt vann, og fikk ingen rifter takket være at vannet myknet meg opp nedentil. Tenk å være SÅ heldig! Det eneste negative med fødselen var at jeg måtte operere ut morkaka. Den satt bom fast:nailbiting: Men, det gikk så bra. Jeg ble tatt så godt vare på, og jeg sov veldig godt under narkosen. Så alt i alt har det vært en super fødsel, og noen superbra dager i barsel :happy: Nå ønsker jeg alle dere andre prøvere -og gravide lykke til videre her inne på forumet :) Måtte det komme friske og raske babyer til dere alle sammen :Heartred

Nå skal jeg nyte permisjonen med min familie på 6 :Heartred Stortrives allerede med tilværelsen:love7
Åh, så koselig oppdatering, og gratulerer så mye med den vakre lille frøkna!:love7 Høres ut som en flott fødsel! :joyful: Skjønner ting er hektisk for tiden, ta vare på degselv:Heartred Ønsker deg&dine en fin sommer sammen! :joyful:
 
Heisann :) Det ble dårlig med oppdateringer i denne dagboken etter forrige innlegg :wacky: Tiden har rett og slett gått alt for fort. Med en hektisk hverdag med unger, oppussing og mye styr med barn og familie, så flyr tiden virkelig avgårde. Skriving har dermed blitt relativt nedprioritert kan man si.

Jeg kan iallefall meddele at vår nydelige datter kom til verden i uke 27+3 den 3 Juni. Hun kom hele tre uker før termin. Akkurat som storesøsteren sin:shy:
Vis vedlegget 358800
Vi er hodestups forelska i den nydelige lille snuppa vår:Heartred Hun veide 3750 gram og var 49 cm lang. Hun er en skikkelig sovebaby. Spiser, bæsjer, sover og koser. En magisk tid som jeg prøver å nyte til det fulle :shy:

Fødselen var forresten en drømmefødsel. Jeg fikk føde i badekar og ta henne imot selv. Det har jeg alltid drømt om, men i mine to forrige svangerskap fikk jeg ikke muligheten. Denne fødselen hadde jeg ingen smertelindring annet enn varmt vann, og fikk ingen rifter takket være at vannet myknet meg opp nedentil. Tenk å være SÅ heldig! Det eneste negative med fødselen var at jeg måtte operere ut morkaka. Den satt bom fast:nailbiting: Men, det gikk så bra. Jeg ble tatt så godt vare på, og jeg sov veldig godt under narkosen. Så alt i alt har det vært en super fødsel, og noen superbra dager i barsel :happy: Nå ønsker jeg alle dere andre prøvere -og gravide lykke til videre her inne på forumet :) Måtte det komme friske og raske babyer til dere alle sammen :Heartred

Nå skal jeg nyte permisjonen med min familie på 6 :Heartred Stortrives allerede med tilværelsen:love7
Gratulerer så masse med den nydelige jenta❤️
 
Heisann :) Det ble dårlig med oppdateringer i denne dagboken etter forrige innlegg :wacky: Tiden har rett og slett gått alt for fort. Med en hektisk hverdag med unger, oppussing og mye styr med barn og familie, så flyr tiden virkelig avgårde. Skriving har dermed blitt relativt nedprioritert kan man si.

Jeg kan iallefall meddele at vår nydelige datter kom til verden i uke 37+3 den 3 Juni. Hun kom hele tre uker før termin. Akkurat som storesøsteren sin:shy:
Vis vedlegget 358800
Vi er hodestups forelska i den nydelige lille snuppa vår:Heartred Hun veide 3750 gram og var 49 cm lang. Hun er en skikkelig sovebaby. Spiser, bæsjer, sover og koser. En magisk tid som jeg prøver å nyte til det fulle :shy:

Fødselen var forresten en drømmefødsel. Jeg fikk føde i badekar og ta henne imot selv. Det har jeg alltid drømt om, men i mine to forrige svangerskap fikk jeg ikke muligheten. Denne fødselen hadde jeg ingen smertelindring annet enn varmt vann, og fikk ingen rifter takket være at vannet myknet meg opp nedentil. Tenk å være SÅ heldig! Det eneste negative med fødselen var at jeg måtte operere ut morkaka. Den satt bom fast:nailbiting: Men, det gikk så bra. Jeg ble tatt så godt vare på, og jeg sov veldig godt under narkosen. Så alt i alt har det vært en super fødsel, og noen superbra dager i barsel :happy: Nå ønsker jeg alle dere andre prøvere -og gravide lykke til videre her inne på forumet :) Måtte det komme friske og raske babyer til dere alle sammen :Heartred

Nå skal jeg nyte permisjonen med min familie på 6 :Heartred Stortrives allerede med tilværelsen:love7
Gratulerer så mye ❤️
 
Gratulerer så mye med ei frisk jente!
 
Heisann :) Det ble dårlig med oppdateringer i denne dagboken etter forrige innlegg :wacky: Tiden har rett og slett gått alt for fort. Med en hektisk hverdag med unger, oppussing og mye styr med barn og familie, så flyr tiden virkelig avgårde. Skriving har dermed blitt relativt nedprioritert kan man si.

Jeg kan iallefall meddele at vår nydelige datter kom til verden i uke 37+3 den 3 Juni. Hun kom hele tre uker før termin. Akkurat som storesøsteren sin:shy:
Vis vedlegget 358800
Vi er hodestups forelska i den nydelige lille snuppa vår:Heartred Hun veide 3750 gram og var 49 cm lang. Hun er en skikkelig sovebaby. Spiser, bæsjer, sover og koser. En magisk tid som jeg prøver å nyte til det fulle :shy:

Fødselen var forresten en drømmefødsel. Jeg fikk føde i badekar og ta henne imot selv. Det har jeg alltid drømt om, men i mine to forrige svangerskap fikk jeg ikke muligheten. Denne fødselen hadde jeg ingen smertelindring annet enn varmt vann, og fikk ingen rifter takket være at vannet myknet meg opp nedentil. Tenk å være SÅ heldig! Det eneste negative med fødselen var at jeg måtte operere ut morkaka. Den satt bom fast:nailbiting: Men, det gikk så bra. Jeg ble tatt så godt vare på, og jeg sov veldig godt under narkosen. Så alt i alt har det vært en super fødsel, og noen superbra dager i barsel :happy: Nå ønsker jeg alle dere andre prøvere -og gravide lykke til videre her inne på forumet :) Måtte det komme friske og raske babyer til dere alle sammen :Heartred

Nå skal jeg nyte permisjonen med min familie på 6 :Heartred Stortrives allerede med tilværelsen:love7
Ååå så nydelig liten prinsesse <3 Gratulerer så mye <3
Herlig å lese at du hadde en så fin fødsel. Drømmer om en vannfødsel selv denne gangen :)
Kos dere masse og nyt tiden <3
 
Gratulerer så mye med ei lita nydelig frøken:dummy1::Heartpink:love7
 
Heisann :) Det ble dårlig med oppdateringer i denne dagboken etter forrige innlegg :wacky: Tiden har rett og slett gått alt for fort. Med en hektisk hverdag med unger, oppussing og mye styr med barn og familie, så flyr tiden virkelig avgårde. Skriving har dermed blitt relativt nedprioritert kan man si.

Jeg kan iallefall meddele at vår nydelige datter kom til verden i uke 37+3 den 3 Juni. Hun kom hele tre uker før termin. Akkurat som storesøsteren sin:shy:
Vis vedlegget 358800
Vi er hodestups forelska i den nydelige lille snuppa vår:Heartred Hun veide 3750 gram og var 49 cm lang. Hun er en skikkelig sovebaby. Spiser, bæsjer, sover og koser. En magisk tid som jeg prøver å nyte til det fulle :shy:

Fødselen var forresten en drømmefødsel. Jeg fikk føde i badekar og ta henne imot selv. Det har jeg alltid drømt om, men i mine to forrige svangerskap fikk jeg ikke muligheten. Denne fødselen hadde jeg ingen smertelindring annet enn varmt vann, og fikk ingen rifter takket være at vannet myknet meg opp nedentil. Tenk å være SÅ heldig! Det eneste negative med fødselen var at jeg måtte operere ut morkaka. Den satt bom fast:nailbiting: Men, det gikk så bra. Jeg ble tatt så godt vare på, og jeg sov veldig godt under narkosen. Så alt i alt har det vært en super fødsel, og noen superbra dager i barsel :happy: Nå ønsker jeg alle dere andre prøvere -og gravide lykke til videre her inne på forumet :) Måtte det komme friske og raske babyer til dere alle sammen :Heartred

Nå skal jeg nyte permisjonen med min familie på 6 :Heartred Stortrives allerede med tilværelsen:love7
Gratulerer igjen :) håper alt står bra til
 
Heisann :) Jeg lagde opprinnelig denne dagboken når vi ville lage vårt siste barn til søskenflokken. Hun har nå rukket å bli 3 mnd, og ikveld hadde jeg og mannen min en samtale som jeg har ventet litt på allerede. Haha. Vi har nemlig bestemt oss for å prøve på å lage enda et søsken til flokken vår:angelic::hilarious: Så da kaster jeg p-pillene imorgen, så starter vi på vår nye reise mot vårt 3 felles barn. Da vil vi ha 5 barn tilsammen hvis alt går som vi håper på:happy: Det blir helt perfekt! Så nå blir jeg mer aktiv på forumet igjen fremover! Måtte bare inn og oppdatere dere. Blir spennende å begynne på en ny prøveperiode, med alt det innebærer! :hello2 wohooo
 
Back
Topp