Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Imponert! Jeg og min mann har ikke engang hatt sex etter fødselenHeisann Jeg lagde opprinnelig denne dagboken når vi ville lage vårt siste barn til søskenflokken. Hun har nå rukket å bli 3 mnd, og ikveld hadde jeg og mannen min en samtale som jeg har ventet litt på allerede. Haha. Vi har nemlig bestemt oss for å prøve på å lage enda et søsken til flokken vår Så da kaster jeg p-pillene imorgen, så starter vi på vår nye reise mot vårt 3 felles barn. Da vil vi ha 5 barn tilsammen hvis alt går som vi håper på Det blir helt perfekt! Så nå blir jeg mer aktiv på forumet igjen fremover! Måtte bare inn og oppdatere dere. Blir spennende å begynne på en ny prøveperiode, med alt det innebærer! wohooo
Hehe, det er veldig forståelig og ikke veldig uvanlig å vente med sex ganske lenge etter fødsel, så jeg forstår deg godt Lysten min er ikke sånn super på topp, men vi prøvde å ha sex igjen allerede 9 dager etter fødsel uten problem Fikk ikke mer enn noen skrubbsår etter fødsel så ble fort i form til det. Så sånn sett er det null problem å starte med prøving igjen nåImponert! Jeg og min mann har ikke engang hatt sex etter fødselen
Mini er 3 mnd i morgen....
Jeg har straks 6 tette barnDa er EL-tester og graviditetstester fra Babyplan bestilt. Men jeg må nesten bare skrive litt om hva som foregår i topplokket Jeg har nesten fått litt kalde føtter på dette med å få enda et barn siden det går SÅ fint med de to små vi har fra før av nå. Jeg tror egentlig jeg er litt redd for hvordan det vil være å gå gravid igjen. Jeg har i mine tidligere svangerskap blitt ganske dårlig, og det var til tider utfordrende når jeg var hjemme med 1-åringen når jeg ble gravid på denne tiden ifjor. Men nå er hun nesten to år og jeg trenger ikke springe etter henne på samme måte som da, og minste frøkna er 3,5 mnd. Så hvis jeg blir dårlig denne gangen om det klaffer fort, så slipper jeg iallefall det høye aktivitetsnivået til en ettåring mens jeg er kvalm. Lillemor er jo ikke aktiv på den måten ennå. Er også bortskjemt med at begge jentene sover hele natten, så får sove på nettene og det hjelper jo også på. 1,5 åringen går i bhg på dagtid og minste sover mye og begge er enkle å ha med å gjøre, så sånn sett vil det nok gå helt supert med enda et barn. Kjente bare litt på de negative tankene om å gå gravid igjen mtp. at det kan være ganske tungt innimellom Jeg har slitt mye med diverse utfordringer i graviditetene mine. Men, det er jo uansett verdt det! Vi har jo virkelig lyst på flere barn, og det er liksom nå eller aldri…. NÅ eller ALDRI! Wow. Det er litt av en avgjørelse å ta! Av økonomiske årsaker bør jeg også bli gravid fortest mulig, da jeg skal omskoleres og på sikt kommer til å miste den jobben jeg er ansatt i nå. Så økonomisk sett bør jeg bli gravid nå hvis vi skal ha flere, slik at jeg beholder min normale inntekt. I tillegg er jeg 33 år, så jeg føler at jeg bør bli ferdig innen jeg er 35. Der har jeg satt grensen min. Skal ikke være enkelt når man blir usikker altså. Får også tanker om jeg kommer til å takle å håndtere så mange små barn samtidig!? Er det mye mer jobb med tre tette kontra to tette? Jeg elsker jo barna mine, men hvordan blir det med tre såpass tette liksom? Blir det bare kaos eller kan det bli koselig ? Samtidig som jeg tenker litt negative og grublende tanker, så vet jeg jo at jeg er flink med barn og at jeg elsker å være mamma Vet innerst inni meg at jeg/vi kommer til å angre hvis vi ikke “kjører på” nå mens vi kan..
Så her er jeg nå…litt usikker og betenkt, men har samtidig bestilt tester Er jeg alene om å føle det sånn som dette? Er det mye mer slitsomt med 3 tette kontra 2 tette? Gi meg gjerne noen tilbakemeldinger på hva dere tenker
Jeg har straks 6 tette barn
Nr.1 er 8år (2013)
Nr.2 er 7år (2014)
Nr.3 er 5år (2016-giftet oss i 2015, så prøvepause)
Nr.4 er 3,5år (2018)
Nr.5 er 2år (2019)
Det er 15mnder mellom de tetteste, 2år er det lengste ‘gapet’ vi har For min/vår del har det iaf gått sømløst med mange tette! Er liksom allerede i baby/småbarnsfasen, så én til velter ikke lasset liksom! Har selvsagt vært slitsomt til tider, men fokuserer mest på alt det positive, som at de har stor glede av hverandre, og alltid har en/flere lekekompiser rundt seg, og at vi har barnevennlig-barnesikkert hus fra før, og legger om hverdagen med fokus rundt barna så overgangen blir liten fra 2-3 (3-4 etc). Jeg har virkelig bare positivt å si om å å ha mange&tette barn!
Spennende tider fremover for dere! Masse lykke til!
2 tette blir nok veldig bra det Masse masse lykke til med innspurten Før du vet ordet av det er dere tobarnsforeldreSå spennende vi stopper med nr 2 her
Tusen takk Spent på hvor lenge vi må prøve før det klaffer! Krysser fingrene for at det blir et tredje barn på ossLykke til med prøvingen
Ja, det er visst max 8 uker til. Så får vi se om lillesøster vil ut før den tid2 tette blir nok veldig bra det Masse masse lykke til med innspurten Før du vet ordet av det er dere tobarnsforeldre