Prøve på siste baby i søskenflokken

Så koselig å lese fra start til slutt her, og så den slutten da :D masse lykke til med ny prøving :)
 
Heisann :) Jeg lagde opprinnelig denne dagboken når vi ville lage vårt siste barn til søskenflokken. Hun har nå rukket å bli 3 mnd, og ikveld hadde jeg og mannen min en samtale som jeg har ventet litt på allerede. Haha. Vi har nemlig bestemt oss for å prøve på å lage enda et søsken til flokken vår:angelic::hilarious: Så da kaster jeg p-pillene imorgen, så starter vi på vår nye reise mot vårt 3 felles barn. Da vil vi ha 5 barn tilsammen hvis alt går som vi håper på:happy: Det blir helt perfekt! Så nå blir jeg mer aktiv på forumet igjen fremover! Måtte bare inn og oppdatere dere. Blir spennende å begynne på en ny prøveperiode, med alt det innebærer! :hello2 wohooo
Imponert! Jeg og min mann har ikke engang hatt sex etter fødselen :hilarious:
Mini er 3 mnd i morgen....
 
Imponert! Jeg og min mann har ikke engang hatt sex etter fødselen :hilarious:
Mini er 3 mnd i morgen....
Hehe, det er veldig forståelig og ikke veldig uvanlig å vente med sex ganske lenge etter fødsel, så jeg forstår deg godt :happy: Lysten min er ikke sånn super på topp, men vi prøvde å ha sex igjen allerede 9 dager etter fødsel uten problem:hilarious: Fikk ikke mer enn noen skrubbsår etter fødsel så ble fort i form til det. Så sånn sett er det null problem å starte med prøving igjen nå:angelic:
 
Idag kastes dette brettet i søpla, og jeg begynner med folat og multivitaminer. Tror jeg må handle inn noen EL-tester for morroskyld også. Så kan jeg finne ut når jeg har EL. Jeg har også tenkt til å benytte meg av temping og Fertility Friend appen. Brukte den med stor suksess ifjor :happy: Blir spennende å se om det klaffer fort denne gangen også. Tar det ikke som noen selvfølge at det skal gå fort, men hadde vært veldig stas med full klaff igjen så fort som mulig. Krysser fingrene :shy:
A703F560-F40C-4E09-988B-8CE5388C2401.jpeg
 
Da er EL-tester og graviditetstester fra Babyplan bestilt. Men jeg må nesten bare skrive litt om hva som foregår i topplokket :hilarious: Jeg har nesten fått litt kalde føtter på dette med å få enda et barn siden det går SÅ fint med de to små vi har fra før av nå. Jeg tror egentlig jeg er litt redd for hvordan det vil være å gå gravid igjen. Jeg har i mine tidligere svangerskap blitt ganske dårlig, og det var til tider utfordrende når jeg var hjemme med 1-åringen når jeg ble gravid på denne tiden ifjor. Men nå er hun nesten to år og jeg trenger ikke springe etter henne på samme måte som da, og minste frøkna er 3,5 mnd. Så hvis jeg blir dårlig denne gangen om det klaffer fort, så slipper jeg iallefall det høye aktivitetsnivået til en ettåring mens jeg er kvalm. Lillemor er jo ikke aktiv på den måten ennå. Er også bortskjemt med at begge jentene sover hele natten, så får sove på nettene og det hjelper jo også på. 1,5 åringen går i bhg på dagtid og minste sover mye og begge er enkle å ha med å gjøre, så sånn sett vil det nok gå helt supert med enda et barn. Kjente bare litt på de negative tankene om å gå gravid igjen mtp. at det kan være ganske tungt innimellom:nailbiting: Jeg har slitt mye med diverse utfordringer i graviditetene mine. Men, det er jo uansett verdt det! Vi har jo virkelig lyst på flere barn, og det er liksom nå eller aldri…. NÅ eller ALDRI! Wow. Det er litt av en avgjørelse å ta! Av økonomiske årsaker bør jeg også bli gravid fortest mulig, da jeg skal omskoleres og på sikt kommer til å miste den jobben jeg er ansatt i nå. Så økonomisk sett bør jeg bli gravid nå hvis vi skal ha flere, slik at jeg beholder min normale inntekt. I tillegg er jeg 33 år, så jeg føler at jeg bør bli ferdig innen jeg er 35. Der har jeg satt grensen min. Skal ikke være enkelt når man blir usikker altså. Får også tanker om jeg kommer til å takle å håndtere så mange små barn samtidig!? Er det mye mer jobb med tre tette kontra to tette? Jeg elsker jo barna mine, men hvordan blir det med tre såpass tette liksom? Blir det bare kaos eller kan det bli koselig ? :hilarious: Samtidig som jeg tenker litt negative og grublende tanker, så vet jeg jo at jeg er flink med barn og at jeg elsker å være mamma :shy: Vet innerst inni meg at jeg/vi kommer til å angre hvis vi ikke “kjører på” nå mens vi kan..
Så her er jeg nå…litt usikker og betenkt, men har samtidig bestilt tester:angelic::hilarious: Er jeg alene om å føle det sånn som dette? Er det mye mer slitsomt med 3 tette kontra 2 tette? Gi meg gjerne noen tilbakemeldinger på hva dere tenker :)
 
Da er EL-tester og graviditetstester fra Babyplan bestilt. Men jeg må nesten bare skrive litt om hva som foregår i topplokket :hilarious: Jeg har nesten fått litt kalde føtter på dette med å få enda et barn siden det går SÅ fint med de to små vi har fra før av nå. Jeg tror egentlig jeg er litt redd for hvordan det vil være å gå gravid igjen. Jeg har i mine tidligere svangerskap blitt ganske dårlig, og det var til tider utfordrende når jeg var hjemme med 1-åringen når jeg ble gravid på denne tiden ifjor. Men nå er hun nesten to år og jeg trenger ikke springe etter henne på samme måte som da, og minste frøkna er 3,5 mnd. Så hvis jeg blir dårlig denne gangen om det klaffer fort, så slipper jeg iallefall det høye aktivitetsnivået til en ettåring mens jeg er kvalm. Lillemor er jo ikke aktiv på den måten ennå. Er også bortskjemt med at begge jentene sover hele natten, så får sove på nettene og det hjelper jo også på. 1,5 åringen går i bhg på dagtid og minste sover mye og begge er enkle å ha med å gjøre, så sånn sett vil det nok gå helt supert med enda et barn. Kjente bare litt på de negative tankene om å gå gravid igjen mtp. at det kan være ganske tungt innimellom:nailbiting: Jeg har slitt mye med diverse utfordringer i graviditetene mine. Men, det er jo uansett verdt det! Vi har jo virkelig lyst på flere barn, og det er liksom nå eller aldri…. NÅ eller ALDRI! Wow. Det er litt av en avgjørelse å ta! Av økonomiske årsaker bør jeg også bli gravid fortest mulig, da jeg skal omskoleres og på sikt kommer til å miste den jobben jeg er ansatt i nå. Så økonomisk sett bør jeg bli gravid nå hvis vi skal ha flere, slik at jeg beholder min normale inntekt. I tillegg er jeg 33 år, så jeg føler at jeg bør bli ferdig innen jeg er 35. Der har jeg satt grensen min. Skal ikke være enkelt når man blir usikker altså. Får også tanker om jeg kommer til å takle å håndtere så mange små barn samtidig!? Er det mye mer jobb med tre tette kontra to tette? Jeg elsker jo barna mine, men hvordan blir det med tre såpass tette liksom? Blir det bare kaos eller kan det bli koselig ? :hilarious: Samtidig som jeg tenker litt negative og grublende tanker, så vet jeg jo at jeg er flink med barn og at jeg elsker å være mamma :shy: Vet innerst inni meg at jeg/vi kommer til å angre hvis vi ikke “kjører på” nå mens vi kan..
Så her er jeg nå…litt usikker og betenkt, men har samtidig bestilt tester:angelic::hilarious: Er jeg alene om å føle det sånn som dette? Er det mye mer slitsomt med 3 tette kontra 2 tette? Gi meg gjerne noen tilbakemeldinger på hva dere tenker :)
Jeg har straks 6 tette barn:hilarious:
Nr.1 er 8år (2013)
Nr.2 er 7år (2014)
Nr.3 er 5år (2016-giftet oss i 2015, så prøvepause)
Nr.4 er 3,5år (2018)
Nr.5 er 2år (2019)

Det er 15mnder mellom de tetteste, 2år er det lengste ‘gapet’ vi har:) For min/vår del har det iaf gått sømløst med mange tette!:joyful: Er liksom allerede i baby/småbarnsfasen, så én til velter ikke lasset liksom! Har selvsagt vært slitsomt til tider, men fokuserer mest på alt det positive, som at de har stor glede av hverandre, og alltid har en/flere lekekompiser rundt seg, og at vi har barnevennlig-barnesikkert hus fra før, og legger om hverdagen med fokus rundt barna så overgangen blir liten fra 2-3 (3-4 etc:hilarious:). Jeg har virkelig bare positivt å si om å å ha mange&tette barn! :wav

Spennende tider fremover for dere! :joyful: Masse lykke til!
 
Jeg har straks 6 tette barn:hilarious:
Nr.1 er 8år (2013)
Nr.2 er 7år (2014)
Nr.3 er 5år (2016-giftet oss i 2015, så prøvepause)
Nr.4 er 3,5år (2018)
Nr.5 er 2år (2019)

Det er 15mnder mellom de tetteste, 2år er det lengste ‘gapet’ vi har:) For min/vår del har det iaf gått sømløst med mange tette!:joyful: Er liksom allerede i baby/småbarnsfasen, så én til velter ikke lasset liksom! Har selvsagt vært slitsomt til tider, men fokuserer mest på alt det positive, som at de har stor glede av hverandre, og alltid har en/flere lekekompiser rundt seg, og at vi har barnevennlig-barnesikkert hus fra før, og legger om hverdagen med fokus rundt barna så overgangen blir liten fra 2-3 (3-4 etc:hilarious:). Jeg har virkelig bare positivt å si om å å ha mange&tette barn! :wav

Spennende tider fremover for dere! :joyful: Masse lykke til!


Tusen takk for svar! Wow, det var en fin søskenflokk det :happy: Her har vi 4 barn tilsammen, så om vi blir gravide igjen nå så blir det vårt 5 barn. Vi har begge et barn hver fra tidligere av, så den vi evt prøver på nå blir vår tredje felles. Syns det er stas med mange barn vi også, og vi får mye god hjelp fra de to eldste barna på 10 og 12 år :) Så tror det skal gå veldig fint med enda en liten en. Hektisk blir det nok, men som du sier så må man fokusere på det positive :shy: Jeg er ikke lengre i tvil på om vi skal ha flere iallefall. Gruer meg til graviditeten hvis jeg blir gravid igjen da, men det må jeg bare takle :nailbiting::hilarious: Masse lykke til med resten av svangerskapet og kommende fødsel til deg:shy: Det blir koselig med baby igjen :Heartred
 
CD 1:

Da er ny syklus i gang! Jeg fikk nemlig mensen idag:) Kan nesten ikke huske hvordan det er å ha mensen etter å ha vært gravid og ammet mer eller mindre siden 2019:hilarious: Rakk vel å ha mensen 2-3 ganger mellom de to graviditetene. Så nå sitter jeg her og er glad for at syklusen er i gang, men samtidig syns jeg synd i meg selv med oppblåst mage og mensensmerter:bored: Men, nå er vi i gang iallefall. Så om to ukers tid begynner jeg å teste etter EL:angelic:

Har for morroskyld regnet ut at hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid på denne første PP, så vil terminen min være omkring 05.07.22:p Blir en spennende tid fremover altså! :angelic:
 
CD2:

Tenk at denne lille snuppa her snart er 4 mnd, og forhåpentligvis skal få bli storesøster etterhvert :dummy1::shy:
446D9A69-B5C3-4ED5-9314-8700CC5A36CA.jpeg
 
Så spennende :) vi stopper med nr 2 her :p
 
Lykke til med prøvingen :happy:
 
2 tette blir nok veldig bra det :happy: Masse masse lykke til med innspurten :shy: Før du vet ordet av det er dere tobarnsforeldre:love7
Ja, det er visst max 8 uker til. Så får vi se om lillesøster vil ut før den tid :)
 
CD7:

Tiden snegler seg avgårde. Mensen var endelig over for to dager siden, og jeg startet EL testing idag:hilarious: Har vanligvis EL ca. 13-14 dager inn i syklusen, så det er tidlig å teste nå. Men testetøsa inni meg hvisket at jeg bare skulle begynne nå :hilarious: Haha.

Som forventet er det omtrent null utslag på den:
94D3DDE6-C823-41A8-89D1-862225384BAD.jpeg

Dette er EL-test fra Normal. Vet ikke om de er bra? Men jeg har mottatt pakken fra babyplan med tester, og tenker at jeg tar de i bruk fra omkring CD 11. Det er en sååå spennende tid dette her. Føler at jeg er litt i min egen boble :) Har startet å tempe igjen også. Det er ikke så enkelt å huske å ta den til nøyaktig rett tid, men hadde veldig positiv opplevelse med temping ifjor, så må nå bare prøve det i tillegg for å prøve å ha best mulig oversikt over syklusen. Krysser alt jeg kan for at EL kommer og at vi får lagt inn godt med aksjer både før -og etter EL. Ikke denne, men neste helg skal mannen få kjørt seg:hilarious::angelic: Skal bli innmari spennende å se om spiren sitter fort denne gangen også, eller om nr.3 blir vanskelig å unnfange. Vet jo at det ikke er en selvfølge å bli gravid. Men lever iallefall i håpet om at det skal klaffe fort:angelic::)
 
Jeg jobber nattevakter, og temper både natt og dag. Selv når jeg ikke jobber å natta måler jeg nok aldri på samme tid hehe. Og det har gått felt fint! Viktigste hos meg har vært sammenhengende søvn :)
 
PP1, CD12:
Det er merkelig hvor sakte tiden går når man er prøver. Synes dagene snegler seg avgårde. Vanligvis syns jeg at tiden går fort. Men nå går det altså SÅ sakte :hilarious: Har testet etter EL hver dag, men foreløpig er det lite tegn til den.

E30512F7-802B-438E-B919-D05FD6A54B50.jpeg


Ifølge Premom skal jeg ha EL på søndag. Og Fertility Friend mener at den vil skje på mandag. Så det blir spennende å se om jeg får noen symptomer og utslag på EL testene i løpet av de neste dagene. I helga skal vi reise bort og slappe av på hytta så da skal det bli lagt inn mange aksjer iallefall :love7 Og jeg kjenner at jeg oppriktig gleder meg. Har slitt en del med sexlysten og har fått så dårlig samvittighet ovenfor mannen min som har sååå lyst hver dag. Jeg har avvist han mange ganger, men nå har han vært borte på jobb siden mandag og nå kjenner jeg at jeg virkelig lengter etter han:Heartred Ikke bare for aksjeleggingen sin skyld, men jeg har oppriktig lyst på han:angelic::shy: Og det er en skikkelig god følelse når man har slitt med sexlysten en stund! Tipper han kommer til å få sjokk når jeg tar inititativ :hilarious: Haha. Tenker det må være et godt utgangspunkt med sex for sexens og romantikkens skyld, og ikke bare for aksjeleggingens skyld. Kanskje det gjør at et evt.gullegg blir befruktet. Det er lov å drømme :angelic::happy: Jeg er iallefall optimist!
Ellers kan jeg meddele at jeg temper. Våkner mellom kl. 5-7 hver morgen alt ettersom når minstefrøkna vil ha mat. Og foreløpig ser grafen slik ut:
4EC97CB8-A7E5-4D22-A056-79EADB5FB077.jpeg

Håper EL kommer som forventet. Det blir noen spennende dager fremover :happy:
 
Last edited:
PP1, CD13:
God morgen :)
Kan melde om lite utslag på EL testen idag og. Fortsatt like lavt utslag på premom. Bare 0.11:nailbiting: Og tempen er enda lavere idag. For første gang kjenner jeg at jeg er veldig usikker på om kroppen min er i sin vante syklus. Har alltid hatt en kropp som følger syklusen sin uansett hvor mye kluss det har vært med p-piller osv. Så nå kjenner jeg at det blir ekstra spennende i dagene som kommer ift. om eggløsning i det hele tatt kommer. Det eneste som er annerledes denne PP er at jeg har tatt corona vaksine. Håper ikke den klusser til noe. Har bestilt flere EL tester fra Babyplan, så kommer til å teste ganske hyppig denne helgen i håp om at EL kommer. Men stusser over at tempen er så lav og at EL testene er så svake. Håper det snur og at EL kommer som forventet:wideyed::nailbiting: Jaja, har uansett lagt inn aksjer inatt. Og kommer til å legge inn aksjer hele helgen:angelic:
601A1CA0-9AAB-4873-9220-0CFEA9007193.jpeg


B2497BC6-D543-43AE-AFA7-C97F208225D5.jpeg

Tvi tvi:angelic::nailbiting:
 
Last edited:
PP1, CD14:
Dagens test på Premom fikk dette utslaget:
870C862D-1276-46F9-AC31-35BDF54BCBBE.jpeg

Og tempen gikk en del opp inatt:
1B4793EB-843D-47E8-9CA8-F49ADEDA95B6.jpeg

Sov dårlig inatt og våknet mange ganger, så tar tempen med en klype salt. Men det er gøy med tempgraf allikevel. Desverre får jeg ikke tempet til akkurat samme tid hver dag da. Men prøver å tempe etter minimum 3 timer sammenhengende søvn. Blir spennende å se om EL testene får utslag i helgen:angelic: Er veldig spent på det kjenner jeg! Spesielt mtp. at mange har fått kluss med syklusene sine etter vaksinen. Håper håper håper på mer utslag imorgen. Streken har blitt litt sterkere enn tidligere i uka i det minste :happy: Vil ha EL og komme inn i DPO land:angelic: Når jeg evt. kommer i DPO land så SKAL jeg tempe mer nøyaktig. Om jeg omså må ha på vekkerklokke så skal jeg gjøre det :)
 
Back
Topp