Oppdatering..

Slik snakket legen til meg også på sykehuset.. Jeg mistet i November men ble gravid igjen straks etterpå å 2 juledag begynte jeg å blø MASSE igjen... Var sikker på jeg hadde mistet.. Var 5+0 å satt på gyn på sykehuset i omkring 9 timer........ Ja NI timer... Da jeg kom inn så vi bare en plommesekk.. Jeg ante ikke jeg at man ikke kan se stort annet da men jeg følte meg gla for å se at d i d minste var NOE der inne.. For UL i November var d fullstendig tomt.. Men da legen sa hadet bra så la hun også til "Man kan jo håpe at det går bra men jeg må ærlig si at jeg tror nokk ikke dette går bra".. Hun sa til at det nokk var en SA d sa hun flere ganger... Så jeg aner ikke om dette er ei greie hos noen leger fordi dem ikke vil få opp forhåpningene.. Men vi tok hcg den dagen å hcg to dager senere å den hadde dobblet seg fra 8000 til 16 000 fra 5+0 til 5+2 .. Så da fikk jeg en tlf fra en annen lege om at det var jo positivt det da.. Hadde ny UL 6+1 å der banket hjertet.. har hatt flere blødninger etterpå men alt er topp med den lille.. Ikke mist håpet kjære deg :) Dersom du ikke har blødd klumper, hatt sterke smerter så er du nokk veldig gravid enda :) Nå aner jeg ikke hvor langt du er på vei, men dersom du f.eks er kvalm e.l så er det også SVÆRT positive tegn :) Sender over en varm klem fra ei som har mistet 2 ganger før å hatt MYE blødninger å bekymringer denne gang også, er jaggu ikke kjekt å ha det slikt å attpåtil måtte vente for å vite om ting er som det skal..

Huff.. det er så fælt å høre at så mange har blitt dårlig behandlet av helsesystemet.. men veldig godt å høre samtidig. Det betyr at følelsen jeg har ikke nødvendigvis er så dum! :)

Jeg håper virkelig magefølelsen har rett...

Blir veldig overrasket over den legen!! Hvordan kan en lege gjette seg fram til at det mest sannsynlig er en SA. Han har jo ikke en gang spurt deg om du har symptomer på det og være gravid, noe jeg leser at du har og det er jo kjempe positivt + at du tok en graviditetstest som var kjempe positiv!! Denne legen tar jammen meg FEIL denne gangen! Stå på jente og ikke gi opp håpet, for håp er det enda!! :hug013

Nei, det er det jeg også synes.. med en gang han hørte jeg blødde brunt, eller hadde brun utflod så hadde han bestemt seg. Jeg har mistet, enkelt og greit. Alle andre ting driter han i..

Jeg gir ikke opp, jeg er sikker på at dette ikke er en spontanabort. Babyen vår lever.. det vet jeg! :)

Helt sjokkert av måten legen behandlet deg på!! Det du opplevde er ikke det mest typiske for SA nei! FRISKT BLOD er det, ikke brunt les:gammelt blod)... Det kan såklart hende, men jeg tror du har oddsen på din side. Mange kvinner opplever en ufarlig blødning eller to i svangerskapet, kjenner til flere. Dette må være forferdelig vanskelig, det å ikke vite. Håper tiden går fort til du skal på UL og at du får se ett bankende hjerte kjære deg <3 :) <3

Tusen hjertelig takk.. jeg har håpet med meg. Og det er sterkt!
Magefølelsen min sier at babyen vår er ikke død, det ligger en spire inni der som vokser og gror.. jeg bare håper at blodprøvene er enige.. ;)

Så trist å lese! Men sa ikke legen noe om hcg nivået? Jeg har blødd litt i alle tre svangerskapene. Så jeg krysser fingrene for at alt står bra til! Den gangen jeg mistet var det store smerter og MASSE blod!! *krysser aøt eg har*

Han sa ingenting om nivået, men jeg spurte sykesøster når hun tok blodprøvene og hun sa de ikke hadde fått det inn enda.. men at jeg kunne ringe halv 3 i morgen og sjekke da.

Jeg har ingen smerter, alt er bare fint.. går det an å miste uten at man har smerter??

Han sa ingenting om nivået, men jeg spurte sykesøster når hun tok blodprøvene og hun sa de ikke hadde fått det inn enda.. men at jeg kunne ringe halv 3 i morgen og sjekke da.

Jeg har ingen smerter, alt er bare fint.. går det an å miste uten at man har smerter??

Dt er jo noe som heter MA. Da er embryoet døtt, men kroppen støter det ikke ut... Men skulle tro du måtte blødd mer for at det skulle kommt ut... Jeg er ikke sikker... Håper virkelig det går bra og at du får positive nyheter dagene fremover!

Tusen hjertelig takk.. jeg har håpet med meg. Og det er sterkt!
Magefølelsen min sier at babyen vår er ikke død, det ligger en spire inni der som vokser og gror.. jeg bare håper at blodprøvene er enige.. ;)
Ja det håper jeg virkelig kjære deg :-) Magefølelsen skal man ikke kimse av ;-)

Huff.. det er så fælt å høre at så mange har blitt dårlig behandlet av helsesystemet.. men veldig godt å høre samtidig. Det betyr at følelsen jeg har ikke nødvendigvis er så dum! :)

Jeg håper virkelig magefølelsen har rett...

nei.. Jeg hadde også en magefølelse fra starten at dette skulle gå bra.. Men man blir jo selvfølgelig vettskremt.. MEN jeg ga ikke opp.. Når jeg mistet i Nov var d nesten som jeg visste d skulle gå galt.. Er rart med den magefølelsen.. Vi satser på at dette går helt fint :) :)

ja det går an, jeg hadde ingen smerter da jeg mistet i høst, MEN jeg blødde friskt blod og jeg blødde som mensen.

Håper jeg også.. mener at skulle det vært en SA så hadde det tatt seg opp med både smerter og MASSE friskt blod.. ikke denne brunfargede utfloden her.. jeez.
Jeg har fortsatt veldig troa på at dette går bra. Når du kun spotter og ikke har vondt er det ennå håp tenker jeg,utfra egne erfaringer. Dump drittlegen å finn deg en ny sier nå jeg.

Så trist å lese! Men sa ikke legen noe om hcg nivået? Jeg har blødd litt i alle tre svangerskapene. Så jeg krysser fingrene for at alt står bra til! Den gangen jeg mistet var det store smerter og MASSE blod!! *krysser aøt eg har*

Ringte legekontoret, målingene fra fredag var 911. Jeg var 5+4 da...

Tirsdag 12.02
Ringte legen og fikk hcg målingene fra fredagen, da var jeg 5+4 på vei;

Målingen var på 911 - så blir det spennende på tallet jeg får i morgen på legetimen...

Har googlet litt for deg, og finner ut at du ligger innfor normalen for 5 uker :)
Så da krysser jeg fingre for en fin-fin økning ;)

hCG levels during pregnancy
(in weeks since last menstrual period)

3 weeks LMP
5 - 50 mIU/ml

4 weeks LMP
5 - 426 mIU/ml

5 weeks LMP 18 - 7,340 mIU/ml
6 weeks LMP 1,080 - 56,500 mIU/ml
7 - 8 weeks LMP 7, 650 - 229,000 mIU/ml
9 - 12 weeks LMP 25,700 - 288,000 mIU/ml
13 - 16 weeks LMP 13,300 - 254,000 mIU/ml
17 - 24 weeks LMP 4,060 - 165,400 mIU/ml
25 - 40 weeks LMP 3,640 - 117,000 mIU/ml
non pregnant 55-200 ng/ml

hCG levels during pregnancy
(in weeks since last menstrual period)

3 weeks LMP
5 - 50 mIU/ml

4 weeks LMP
5 - 426 mIU/ml

5 weeks LMP 18 - 7,340 mIU/ml
6 weeks LMP 1,080 - 56,500 mIU/ml
7 - 8 weeks LMP 7, 650 - 229,000 mIU/ml
9 - 12 weeks LMP 25,700 - 288,000 mIU/ml
13 - 16 weeks LMP 13,300 - 254,000 mIU/ml
17 - 24 weeks LMP 4,060 - 165,400 mIU/ml
25 - 40 weeks LMP 3,640 - 117,000 mIU/ml
non pregnant 55-200 ng/ml

Du er søt ♡
Kan ikke si den tabellen sa meg så mye. . Men det viktigste er jo økning! :)

I morgen på legetimen kl. 10.30.. :)
Men er det lavt tall? De ville ikke si noe om det, de sa bare det skulle være høyere når man var gravid.. altså den prøven jeg tok i går skulle være høyere.

Ser ut til at det er heeelt normalt :D

Vedlegg

• Screen shot 2013-02-12 at 10.57.09 AM.png
    Screen shot 2013-02-12 at 10.57.09 AM.png
    20,8 KB · Visninger: 223
Back
Topp