Oppdatering..

Hvordan gikk det??
 
Onsdag 13.02 - oppdatering etter legen;

Våknet dødskvalm og skikkelig dårlig i magen, hadde smerter. Men jeg fant fort ut at dette var vanlige luft/mage smerter og hadde løs mage da jeg var på toalettet.
Tørket meg sikkert 30 ganger, ingen farge på papiret!

Ble hentet av mannen og minuttene på venterommet føltes virkelig ut som timer, eller måneder! Kjente tårene trillet nedover kinnet, mannen spurte meg forsiktig "går det bra?"
Jeg bare ristet på hodet og fikk totalt sammenbrudd. Brydde meg ikke at pasientene på venterommet stirret på meg, måtte bare få det ut...

Klarte å ta meg sånn halvveis sammen innen vi ble ropt opp. Beina var tunge som bly og tårene var fremdeles ikke langt borte..

Hilste på en ung, blond og hyggelig lege og satte oss inn på legekontoret.

Hun spurte vennlig hvordan det gikk med meg, jeg løy og svarte "bra" - gråtkvalt, så hun forsto nok ironien..
Så bare oppsummerte hun og spurte om det var sånn at jeg var gravid, men hadde hatt en liten blødning hvis hun forsto riktig? Jeg forklarte at det var spotting, ville ikke kalle det en blødning siden det ikke var friskt og kun når jeg tørket meg etter dobesøk.. fremdeles gråtkvalt og masse tårer i øynene..

Hun så på meg med medlidenhet og spurte om jeg hadde kjent mye på spenningen en stund? Da fikk jeg nytt sammenbrudd, jeg hulket og grein.. samtidig så sa hun plutselig:
"Men prøvene dine har fordoblet seg, og det er jo kjempebra" hun smilte vennlig og jeg gråt bare enda mer.. all redselen, all tvilen, alle tankene... jeg var i sjokk. Er ennå i sjokk.
Venter bare på at jeg skal våkne, at det er en drøm. Jeg hadde forberedt meg på det verste..

Mannen min ble så letta at han begynte å fortelle om fastlegen min som hadde gitt oss klar beskjed om at håp var det ikke vits i å ha.. det var en abort, enkelt og greit.
Hun ble litt overrasket over dette og sa at det var mange gravide som hadde små blødninger i starten av svangerskapet.. av forskjellige grunner.
Vi måtte ta en blodprøve til i dag - og komme tilbake på fredag. (De tok alltid 3 prøver) Da kunne vi også snakke om å ta en undersøkelse evt. UL for å finne ut hvor blødningene kommer fra.

Jeg fikk endelig nevnt forstoppelsen, hun trodde ikke blødningene var pga. dette - men at forstoppelse var en helt vanlig bivirkning i svangerskapet.

At jeg var kvalm var også et veldig godt tegn, så hun mente dette så ut til å gå bra og at vi måtte holde fast på håpet.

Så her sitter jeg da.. i sjokk enda. Jeg burde jublet.. men jeg klarer ikke. Får ta tiden til hjelp.. kanskje når jeg ser at prøvene har steget nok engang på fredag.. så klarer jeg å slippe jubelen løs. Ingen tvil om at jeg ennå føler spiren vokser der inni.. jeg er glad, men klarer ikke vise det.. :schocked028
 
Jeg visste det! Det var en super-gledelig nyhet! Han legen din var virkelig ikke helt god! Hva er poenget med å gjøre en gravid dame så full av bekymring og fortvilelse når det ikke er nødvendig!? Nei, gled deg over det du. Du hadde nok ikke fått fordoblede verdier om du hadde abortert. Så du kan nok stole på at verdiene er fine om to dager igjen også! :)
 
Så bra! Og godt du endelig fikk pratet med en lege som har forståelse for hva en slik situasjon gjør med en gravid kvinne :) Dette ser jo veldig bra ut, det blir å gå bra! :happy119
 
Ååå, så letta jeg er nå!!! :D dette var dagens beste nyhet!
 
Dette var gleeeeeedelig nyhet :D
Slapp av og nyt at spiren gror og vokser :)

Ang han andre legen... Tror nesten jeg ville sendt inn klage!! *sintsmilefjes*
 
Jeg visste det! Det var en super-gledelig nyhet! Han legen din var virkelig ikke helt god! Hva er poenget med å gjøre en gravid dame så full av bekymring og fortvilelse når det ikke er nødvendig!? Nei, gled deg over det du. Du hadde nok ikke fått fordoblede verdier om du hadde abortert. Så du kan nok stole på at verdiene er fine om to dager igjen også! :)

Han så meg vel ikke som en gravid dame, men som en dame som hadde en SA... jeg er fly forbanna på han. Og han skal virkelig få høre det på neste legetime jeg har med han! (Som for hans del, håper jeg blir en stund til..)

Tusen takk, jeg visste det jeg også.. jeg er nok litt forvirra nå. Så mange følelser jeg har kjent på den siste uken.. for ingen nytte.. :)
 
Sniker fra august... Jeg håper så inderlig dette går bra. Det gjør det helt sikkert :) verdiene har jo økt, men jeg skjønner du er redd for å slippe jubelen løs og være redd for nye engstelser. Håper svaret på den siste prøven gjør at du kan slappe av og endelig nyte å være gravid og kvalm. :) følger spent med på deg!
 
Så bra! Og godt du endelig fikk pratet med en lege som har forståelse for hva en slik situasjon gjør med en gravid kvinne :) Dette ser jo veldig bra ut, det blir å gå bra! :happy119

Ja, det hjalp helt tydelig å bytte lege.. hun hjalp meg med å beholde håpet. Og sa at selvfølgelig skal man ha håp! Puh.. også vet jo jobben min også dette nå, fant ut at det var bare å si hvordan det lå an siden jeg ble sykemeldt så lenge..

Gleder meg faktisk å komme tilbake på jobb så jeg får noe annet å tenke på! I tillegg så har de taklet nyheten veldig fint, så det er en stor lettelse å slippe å skjule dette for de! :)

Den nye jobben kan jeg sikkert se lenge etter... men whatever. Jobber finnes det alltid nok av :)
 
Så deilig nyheter å få! :D Dette skal gå bra :D
 
Dette var gleeeeeedelig nyhet :D
Slapp av og nyt at spiren gror og vokser :)

Ang han andre legen... Tror nesten jeg ville sendt inn klage!! *sintsmilefjes*

Tusen hjertelig takk :)

Jeg vurderer faktisk å gjøre det, eller å bare snakke med han face 2 face selv.. synes det var virkelig unødvendig det han gjorde mot oss! Jeg vet faktisk ikke om jeg ønsker å gå mer til han i svangerskapet i det hele tatt... :angry2
 
Sniker fra august... Jeg håper så inderlig dette går bra. Det gjør det helt sikkert :) verdiene har jo økt, men jeg skjønner du er redd for å slippe jubelen løs og være redd for nye engstelser. Håper svaret på den siste prøven gjør at du kan slappe av og endelig nyte å være gravid og kvalm. :) følger spent med på deg!

Hyggelig med dere snikere også.. the more the merrier :p

Ja, det er nettopp det.. når har jeg fått konstant i 6 dager med uro og bekymringer - og skal liksom bare slippe løs fra alt? Litt vanskelig.. men jeg er glad. Veldig glad!! :happy093
 
Så fantastisk! Gratulerer :))))
 
Nei, nå ble jeg glad MLHB... :D

Så nå kan du puste og nyte svangerskapet... Ja, vet det er lettere sagt enn gjort, men lov å prøve :D

Da skal denne luskehøna forholde seg til lesing :D :p :)

Masse lykke til videre :)
 
Nei, nå ble jeg glad MLHB... :D

Så nå kan du puste og nyte svangerskapet... Ja, vet det er lettere sagt enn gjort, men lov å prøve :D

Da skal denne luskehøna forholde seg til lesing :D :p :)

Masse lykke til videre :)

Sååå bra du fant riktig tråd ;) tihi.. :laughing021

Du må bare luske for min del, bare koselig med noen luskere ;)
:D
 
Back
Topp