Oppdatering..

huff får så vondt av deg det er så vond følelse. og det var fryktelig å miste, men den uvissheten var mange ganger verre :-( krysser som sagt alt jeg har for deg

Jeg reagerer også på at legen var så negativ, han burde fortelle deg om sjansen ja, men det er jo så mange som blør og der alt går helt fint. Da jeg blødde kraftig i forbindelse med min SA, sa de at det kunne gå bra og vi antok at jeg var gravid frem til ultralyden jeg skulle ta neste dag.

Angående hvile, min lege sa ikke til meg at jeg måtte holde meg i ro (samboeren min spurte om jeg burde være sengeliggende), at det hadde ingenting å si på om man ville abortere eller ikke. Hvis noe var galt, ville jeg miste uansett og omvendt. Jeg sier ikke at du ikke skal holde deg i ro, men sier det vel for å høre om flere har fått motsatt beskjed av meg? Det som var viktig sa han var at jeg tok det med ro generelt siden dette selvfølgelig var en påkjenning (spesielt psykisk) å gå rundt å vente på å se om jeg mistet eller ikke.

Jeg synes også at det er litt merkelig at han var såpass negativ, det er jo svært mange som blør (helt ufarlige) blødninger i svangerskapet..? Føler innmari med deg, kan tenke meg at helgen blir lang for deg. :( Men kan jeg spørre hvor mye du blør?

Ja selvfølgelig.. Jeg synes ikke det er mye. Jeg spotter, og det kommer litt på papiret på første tørk, også ligger det litt oppi hvis jeg stikker fingeren inn eller litt papir oppi. Men det er mer som kremete/klissete brun utflod.. Ingen tegn til friskt blod. Kun denne brune spottingen. Kommer ikke i trusa heller.. :oops:

huff får så vondt av deg det er så vond følelse. og det var fryktelig å miste, men den uvissheten var mange ganger verre :-( krysser som sagt alt jeg har for deg

Tusen takk Delphi.. Det er virkelig helt grusomt å ikke vite. Humøret svinger veldig og gråter for ingenting.. :(

Jeg reagerer også på at legen var så negativ, han burde fortelle deg om sjansen ja, men det er jo så mange som blør og der alt går helt fint. Da jeg blødde kraftig i forbindelse med min SA, sa de at det kunne gå bra og vi antok at jeg var gravid frem til ultralyden jeg skulle ta neste dag.

Angående hvile, min lege sa ikke til meg at jeg måtte holde meg i ro (samboeren min spurte om jeg burde være sengeliggende), at det hadde ingenting å si på om man ville abortere eller ikke. Hvis noe var galt, ville jeg miste uansett og omvendt. Jeg sier ikke at du ikke skal holde deg i ro, men sier det vel for å høre om flere har fått motsatt beskjed av meg? Det som var viktig sa han var at jeg tok det med ro generelt siden dette selvfølgelig var en påkjenning (spesielt psykisk) å gå rundt å vente på å se om jeg mistet eller ikke.

Frustrerende å høre at de er så uenige! Men en ting som går igjen er at det ikke er noe å gjøre om man mister.. Det går ikke an å stoppe det. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble bedt om å ikke løfte tungt eller stresse.. Men kanskje det er fordi jeg ikke blør friskt? Ikke vet jeg.. :(

Huff, dumt at han var så negativ rett før helgen, det blir så lett å tenke og kjenne etter for mye :(

Håper dette går veien så lenge det ikke er mye, samt brunt uten klumper. Flere som spotter i begynnelsen av svangerskapet :) :)

Krysser fingrene og sender deg en god klem

Men det er mer som kremete/klissete brun utflod.. Ingen tegn til friskt blod. Kun denne brune spottingen. Kommer ikke i trusa heller.. :oops:

Hadde lignende utflod i dag og ble litt redd.
Har hatt mye utflod, slik kremete majonesfarget utflod, men i dag var det mer brunlig i samme konsistens. Var bare midt på dagen, har ikke hatt det i kveld. Men det er mye aktivitet (kynnere?) i magen så det skal vel godt gjøre om det ikke går et lite blodkar ved tøy og strekk :)

Krysser fingrene for oss begge - vi skal ha oktoberbebis :D

Jeg hadde blødninger til uke ni, kom i trusen, friskt blid. Men det var ingenting, og gutten fyller snart et år! Så det trenger ikke være noe!

Hadde lignende utflod i dag og ble litt redd.
Har hatt mye utflod, slik kremete majonesfarget utflod, men i dag var det mer brunlig i samme konsistens. Var bare midt på dagen, har ikke hatt det i kveld. Men det er mye aktivitet (kynnere?) i magen så det skal vel godt gjøre om det ikke går et lite blodkar ved tøy og strekk :)

Krysser fingrene for oss begge - vi skal ha oktoberbebis :D

Ja jeg å har hatt disse kynnerene. Jeg kom på at jeg glemte å si til legen at jeg har forstoppelse i tillegg da..kanskje det har en betydning? kom ingenting på papiret i dag, men stakk jeg en fing opp så får jeg under neglen og såvidt brunfarge på papiret.. Så nå er det ikke mye hvertfall! :dance011

God klem til deg, vi SKAL ha oktoberbebiser :hug013

Søndag 10.02

Spotter enda.. I dag tok det seg opp igjen og det kom både på papir og på q-tip.. Fargen var veldig mørk brun, nesten sort og det var tykt og seigt. Ikke klumpete, men bare klissete og seigt..

Ingen smerter.. Heldigvis. Har ennå trua på at dette går bra. Men synes den spottingen kan gi seg nå!

Sukk...

Jeg har trua på at dette går bra jeg :) Har hørt om sååå mange som spotter i starten, og siden det ikke er friskt blod og ikke kommer mye tenker jeg at dette vil gå bra :hello2 Må jo bare tenke positivt :) Krysser alt jeg kan for deg!
Selv begynte jeg å blø i uke 23 i forrige graviditet, fikk både innvendig og utvendig ul og de kunne ikke se hvor blødningen kom fra. Fikk bare beskjed om at slimhinnene er kjempe sensitive under et svangerskap, så det kunne lett begynne å blø. Jeg blødde ikke mye, med det rant i do da jeg sto opp også spottet det litt resten av den dagen. Får håpe det er like uskyldig hos deg...

Jeg har trua på at dette går bra jeg :) Har hørt om sååå mange som spotter i starten, og siden det ikke er friskt blod og ikke kommer mye tenker jeg at dette vil gå bra :hello2 Må jo bare tenke positivt :) Krysser alt jeg kan for deg!
Selv begynte jeg å blø i uke 23 i forrige graviditet, fikk både innvendig og utvendig ul og de kunne ikke se hvor blødningen kom fra. Fikk bare beskjed om at slimhinnene er kjempe sensitive under et svangerskap, så det kunne lett begynne å blø. Jeg blødde ikke mye, med det rant i do da jeg sto opp også spottet det litt resten av den dagen. Får håpe det er like uskyldig hos deg...

Håper virkelig det! Har så lyst å bli her inne i Oktoberforumet sammen med dere :love017

Har trua på at det skal gå bra :)

Har trua på at alt kommer til og gå bra! du blir nok her inne til oktober skal du se :)

Mandag 11.02 - oppdatering etter legen;

Hadde heldigvis med meg mannen i dag, hvis ikke hadde jeg antageligvis fyrt legen...

Vi kom inn etter 20 min ventetid, tror hele besøket tok ca. 3 min..
Legen lurte på hvordan det hadde gått i helgen, jeg sa det hadde vært helt forferdelig og veldig nervepirrende. Han spurte om jeg hadde blødd mer og om jeg hadde smerter.
Jeg fortalte som det var at jeg spottet enda, men det var kun når jeg tørket meg og det kom hverken i trusa eller doskåla - ingen smerter. Så jeg hadde jo ett lite håp :)
Merk at jeg var gråtkvalt når jeg sa dette..

Legen: Vel, ett lite håp er det nok, men det er nok ikke særlig stort. Det er nok sannsynlig at du har mistet når du har blødd brunt så mye..

Jeg trodde ikke mine egne ører, hvorfor er han så negativ?? :crybaby2

Jeg spurte om UL, men det mente han ble en gjettelek så tidlig som jeg var.. så det var det ingen vits i..Men det er greit å sjekke om alle restene er kommet ut senere når blodprøvene er blitt bekreftet..Han snakket som om jeg allerede har mistet. Ingen håp! Jeg kunne komme tilbake på fredag for resultatene av blodprøven.
FREDAG sa jeg da? Så lenge?!?

Så sa han at jeg kunne godt komme til en annen lege på onsdag hvis jeg synes det var bedre.. jo takk skal du ha sa jeg bare...

Mannen min ble helt sjokka over hvor negativ og nedverdigende legen var mot meg/oss. Han hadde selv lyst å fyre han... Jeg har jo ingen smerter, hvordan kan det være negativt???

Skal på privat UL om 1 uke - hadde det ikke vært for at hu har ferie denne uka så hadde jeg bedt om time denne uken.. men jeg skal beholde den timen. Jeg gir ikke opp før jeg får bekreftet at det ikke er et hjerte der inne....

:schocked028

Hææ, fy F for en lege altså!!!
Jeg er sikker på at alt er bra med lille frøet i magen ;)
Fikk du ikke svar på hCG prøven.

Tenk positivt kjære deg, og prøv å glem den fæle legen!!

Stor klem til deg <3

Hææ, fy F for en lege altså!!!
Jeg er sikker på at alt er bra med lille frøet i magen ;)
Fikk du ikke svar på hCG prøven.

Tenk positivt kjære deg, og prøv å glem den fæle legen!!

Stor klem til deg <3

De hadde ikke fått svar fredagens prøve enda.. får svar på begge på onsdag. Kunne ringe inn i morgen ettermiddag for tallet på første prøven.. Så får jeg gjøre det. Freser nå... årrrh!

Back
Topp