Nukis planlegger nr 3 ♡

Her er en test fra første kidd'n, et håp om at det kanskje bare er en der inne nå også :p
Screenshot_20220801-234414_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:
6+0

Symptomer;
- irriterende leamus på mitt venstre øyelokk - ofte!
- Uggen følelse i kroppen, varierende matlyst. Fort mett og fort sulten.
- Ømme bryst
- av og til ligamentsmerter, høyre side mest

Syns dagene snegler seg avgårde. Må fortelle nyheten til mamma snart, for jeg trenger hjelp til å holde det skjult for resten :p

Idag er det egentlig første jobbdag etter 4 uker ferie, men barnehagen har planleggingsdag. Så første dag blir imorgen. Gruer meg til å starte opp igjen, vet det er mye stress og ting jeg gruer meg til i løpet av den neste måneden..

Edit: og kroppen er kjempestøl hver morgen nå. Korsryggen spesielt, så spent på hvordan dette skal gå :p
 
Last edited:
6+0

Symptomer;
- irriterende leamus på mitt venstre øyelokk - ofte!
- Uggen følelse i kroppen, varierende matlyst. Fort mett og fort sulten.
- Ømme bryst
- av og til ligamentsmerter, høyre side mest

Syns dagene snegler seg avgårde. Må fortelle nyheten til mamma snart, for jeg trenger hjelp til å holde det skjult for resten :p

Idag er det egentlig første jobbdag etter 4 uker ferie, men barnehagen har planleggingsdag. Så første dag blir imorgen. Gruer meg til å starte opp igjen, vet det er mye stress og ting jeg gruer meg til i løpet av den neste måneden..

Edit: og kroppen er kjempestøl hver morgen nå. Korsryggen spesielt, så spent på hvordan dette skal gå :p
Og plutselig er du 36 uker og fødsel like rundt hjørnet som meg ❤️ nummer 3, går så syyyykt fort!
 
Et annet symptom som har kommet og gått litt, er verk i muskler og ledd.. idag er det venstre skulder og helt ned til håndleddet som verker.. tidligere har det vært lår og legger. Kan ikke huske at jeg hadde noe slikt med de andre 2 :rolleyes: men det kan hende, er jo mange år siden jeg gikk gravid sist
 
Et annet symptom som har kommet og gått litt, er verk i muskler og ledd.. idag er det venstre skulder og helt ned til håndleddet som verker.. tidligere har det vært lår og legger. Kan ikke huske at jeg hadde noe slikt med de andre 2 :rolleyes: men det kan hende, er jo mange år siden jeg gikk gravid sist
Du har ikke lite magnesium? Verdt å teste ut, og så e du i forkant av kneppsenna i beina:p
 
Du har ikke lite magnesium? Verdt å teste ut, og så e du i forkant av kneppsenna i beina:p
Ja tok det jevnlig før eg ble preggo, men no er det ikke plass til den gigatabletten i pille-eska mi :hilarious: men lurt, ska huske å ta!
 
6+2
Ikveld er jeg kvaalm, tror det er middagen idag som gjør det - er ellers ikke kvalm på denne måten når jeg er gravid.. syns dagene går sakte nå..
 
6+4

Svangerskapets første ordentlige brekninger kom idag. Har vært uggen og kvalm en stund nå, men idag sprayet jeg en liten skvett parfyme på meg selv - og det gikk rett over i heftige brekninger :facepalm: Heldigvis var magen tom, ingenting å spy opp
:hilarious:
Har ikke spydd i noen av mine graviditeter, klarer heller ikke å huske om brekninger var et tema.. jaja - lærte i allefall at parfymen skal jeg stå over!
 
7+3

...og vipps der va første tul gjennomført! Det er EN liten blubb der inne - med et blinkende hjerte :Heartred Målt til å være ca 7+5, så ganske on point egentlig. Målte rett under centimeteren; 9,noe mm. Fikk ikke høre hjertet, men hjerteslagene lå på ca 150 i minuttet.

Stusser litt på hvordan hun regnet seg frem til at jeg skulle vært 7+1 idag etter mensen å beregne - men blir altså ikke klok på det der..

Jeg må si at det hele tok ca 5 minutter, så var noen dyre minutter. Og syns ikke hun valgte det beste bildet for å få med hjem, for på bildet vises det jo ingen konturer :p

Symptomene holdes like godt enda, både kvalme og uggenhet er på plass hver dag. Har vansker med å finne mat jeg vil ha, og formen blir krise om sulten melder seg. Har følelsen av å være hul hele tiden. Får mageknip etter hver lunsj, og hodepine har jeg ca hver dag. Er UFYSELIG trøtt, konstant! Gjesper hele tiden og øynene svir. Og jeg kjenner allerede nå at livmoren vokser/er øm i front.

20220818_210123.jpg
Bittelille ♡
 
Hurra! ❤️
 
Hvordan går det med din nyeste skatt? :love017
Han er rimelig fredelig av seg, men en del reaksjoner på storesøster. Ikke rart etter nesten en måned på sykehus for min del. Men ja, utenom null søvn på grunn av matregimé med sonde går det veldig fint :)
 
Han er rimelig fredelig av seg, men en del reaksjoner på storesøster. Ikke rart etter nesten en måned på sykehus for min del. Men ja, utenom null søvn på grunn av matregimé med sonde går det veldig fint :)
Klart det blir vanskelig for en 4 åring å "miste" tilgangen på mamman sin i en måned :sorry: men fint at alt ellers foruten søvn går bra ♡
 
Klart det blir vanskelig for en 4 åring å "miste" tilgangen på mamman sin i en måned :sorry: men fint at alt ellers foruten søvn går bra ♡
Ja. Hun er lett sår og det merkes veldig. Men prøver trygge henne på at det nå er mer hverdag her hjemme hvor jeg er her ❤️
 
8+0

Kvalmen og uggenheten har vært fraværende de siste to dagene, kommer kun ved sult nå. Da tenker jeg at dette svangerskapet er ganske likt det første, hvor jeg var kvalm fra 6+0 til 8+0. Bare denne gangen startet det litt tidligere. Er enda uendelig trøtt, det svir på øynene. Leamusen på venstreøyet kommer og går, og en sjelden gang kjenner jeg det strekker i ligamentene - når jeg beveger meg fort. Men magen reagerer ofte på mat jeg spiser, har ofte mageknip, og har hatt løs mage i flere uker nå. Det kan jeg ikke huske fra sist :sour: Svimmel blir jeg også innimellom, og blir fort sliten :hilarious:

Til tross for mindre mat de siste 3 ukene, så går vekta opp. Skjønner fint lite av det, og sku heller ønske at det gikk andre veien. Har nok å ta av, og er redd for at vektoppgangen skal bli stor tilslutt. Jaja vi får se. Tenkte å ta kontakt med jordmor denne uke for å sette opp en fremtidig time :happy:
 
Back
Topp