Nukis planlegger nr 3 ♡

33+0

Da var enda en ny lørdag her. Syns ukene går fort! Mulig det endrer seg nå, siden jeg på torsdag (32+5) ble 100% sykemeldt. Hadde jordmortime da, for første gang siden uke 11.. Hun spurte hvordan det gikk, jeg svarte at jeg var sliten og sa litt om bekkenplager og kraftløshet. Hun sa hun kunne se på øynene mine at jeg var sliten, så pauset hun - og såg meg rett inn i øynene. "Er ikke det nok nå?" Jeg fortalte om legetimen jeg hadde om ei uke, og at jeg hadde tenkt å be om 100% da. Hun var ikke enig i at jeg skulle vente enda en uke, og jeg kjente på at jeg innerst inne var enig. Jeg kjente jeg ble varm i kroppen og nesten på gråten. Det var nesten litt overveldende at hun var så direkte med meg, men samtidig var det også godt. Jeg lovte at jeg skulle ringe legen neste dag, for jeg hadde et personalmøte senere på torsdagen. Alt var forresten fint på kontroll, blodtrykket var oppe på normalen 110/80, urinprøven var fin, fikk 1 i score på vann i kroppen og pulsen til lillemann var fint. Han lå med hodet ned :) Jordmor bemerket at han lå høyt oppe med rompe og ben, hun skjønte godt at har litt problemer med pusten :p

Vel tilbake på jobb gikk ikke ting så greit. Var så rød i fjeset etter å ha vært inne på det varme kontoret hos jordmor - og jeg ønsket helst ikke å forholde meg til folk når jeg ankom. Men det var lunsjtid, og alle satt rett utenfor kontoret mitt. Før jeg dro til jordmor var jeg så irritert på arbeidsgiver i tillegg, fordi de gjør hele permisjonssøknaden vanskelig ved å ikke ville godta noen av mine forslag til oppsett i jula. Så irritasjonen kom fullt tilbake når jeg kom inn der. Flere spurte hvordan det gikk med meg, de så vel at jeg var rød i fjeset og litt fraværende. Hadde i tillegg fått vondt i bekkenet/korsryggen etter at jordmor hadde presset på magen på den harde benken. Kjente plutselig at jeg var på gråten, og at hormoner og følelser fløt litt over. Bestemte meg for å ikke sitte gjennom personalmøte (for hvorfor det, skulle jo bli 100% borte nå) og ville bare dra hjem. Sa ifra til de som har kontor nærmest meg at jeg ikke var i form og at jeg dro hjem. Jeg orket rett og slett ikke å bli konfrontert av flere, og ville dra før folk samlet seg klar til møte. I bilen fikk jeg sendt beskjed til sjefen om at jeg dro - og at jeg hadde fått anbefaling til å bli 100% sykemeldt. Var godt å få sagt det, men hele den dagen var kroppen helt i ulage. Tror bare at alt toppet seg, og kroppen og hodet fikk nok. Skal bli godt å få landet nå etterhvert, og forhåpentligvis få litt energi tilbake snart.

Bebis virker til å ha det i bra, og det er godt. Har ikke sett han siden ordinær ultralyd, og kjenner jeg tenker litt på at jeg håper alt faktisk er som det skal. At han har 10 fingre, 10 tær, ingen klumpfot, ingen leppespalte, ingen utvekster eller store sjenerede merker. Sånn som han vil slite med når han blir større. Er så heldig å ha 2 flotte gutter fra før - er jeg like heldig nå? Er vel normale tanker å ha, syns instagram reelsene fylles med nyfødte som har både den ene og andre skavanken :nailbiting: stakkars barn. Håper lille er frisk! Men skal no uansett elske den lillemannen som ligg inni magehuset mitt, uansett hvem han er ♡♡♡

Tenkte jeg skulle begynne å vaske litt babyklær til uka, og kanskje få klar kles-kommoden hans. Da er det lettere å få oversikt over hva han mangler i størrelsene, og når vi skal pakke fødebag. Med førstemann ble jeg innlagt 33+4 med premature rier, uten at vi vet grunnen. Så tenker litt ekstra på det - at ting kan plutselig skje :)

Snapchat-1731497890.jpg

Last edited:
33+4

Idag er jeg kommet like langt som jeg var da jeg ble innlagt med premature rier og forkortet livmorhals med førstemann. Litt snodig å tenke på. Da var jeg totalt 5 dager på sykehus, fikk medisin for å stoppe riene og det ble satt to lungemodningssprøyter. Dro hjem på dag 5 da riene hadde avtatt, og erstattet med kun murring i ryggen. Livmorhalsen hadde forkortet seg enda litt mer, men de gjorde ingenting for å stoppe fødsel dersom den startet. Så da var det bare å dra hjem for å vente å se om det skjedde noe mer. Etter ca 1,5 uke hjemme så gikk vannet og han ble født 35+6 ♡

Så litt snodig å tenke på at ting kan starte å skje allerede nå! Siden nr 2 ikke ble født før 39+0, og ingen drama i forkant - så har jeg egentlig ingen følelse på at ting skal skje tidlig denne gangen heller.

Føler meg ikke helt vel om dagen i egen kropp, alle de ekstra kiloene vises og føles godt. Håper bare at jeg klarer å være flink med kosthold og bevegelse etter fødsel, men vet det kan være krevende.

Ser frem til helg - og vi skal overnatte på vår egen hytte for første gang! Blir nok mye "jobb" da det er mye som skal på plass, men håper og tror det blir koselig ♡

34+4

Offisielt høygravid fra idag av :) Denna ukesoppdateringen ble litt sen, fordi vi var på hytta i helga - første overnatting der! Går jo over til ny uke hver lørdag :)

Jeg har enda ikke søkt permisjon, det er straks bare 2 uker til permisjonen starter - og jeg stresser! Fordi arbeidsgiver ikke svarer på mail, og jeg får uklare svar når jeg først får svar. Heldigvis får jeg lønn fra arbeidsgiver, så det er de som blir mellombær frem til søknaden er innvilget.

Ellers har jeg igår og idag vasket de to første maskinene med babyklær i str 50, 56 og pittelitt i 62. Så når alt er tørt så skal jeg lage et system i kommoden på badet. Jeg har ikke startet på noe fødebag, vi har ikke ordnet klar verken seng, lekegrind, bilstol, eller noe som helst. Gjett om å være treg når det gjelder 3.mann :hilarious:

Inatt drømte jeg for første gang at jeg fødte siden heelt helt i starten av svangerskapet. Da drømte jeg også at jeg hadde født et barn - men da dreide drømmen seg mer om hvilket kjønn det barnet var. Inatt fødte jeg en gutt i min egen seng, etter å ha drømt i drømmen at jeg fødte. Siden jeg da lå å trykket i drømmen i drømmen, så gled baby ut av meg når jeg "våknet". Men jeg husker at baby fikk ikke nærhet eller melk den første tiden, jordmor var nede i 1.etg og kom ikke opp. Jeg gikk rundt en stund med navlestrengen hengende ut av meg :p haha så sært! Og ikke nok med det - plutselig hadde han vokst litt, og han lignet verken på meg eller far. Han lignet derimot på et annet barn jeg kjenner i real life - med rødt hår :p Og jeg ble så deprimert for det første fordi han ikke lignet på oss, men også fordi jeg innså at jeg mistet over en måned med permisjon siden han kom i februar :p

Når jeg våknet idag etter den drømmen, så hadde jeg en rar og dårlig magefølelse. Prøvde å få liv i lillegutt i magen, men kjente bare noen svake bevegelser. Måtte ta doppleren frem for å høre - fin puls på ca 148 hvis jeg telte riktig. Men syns helt ærlig at han har vært særdeles rolig idag, det skremmer meg litt. Men har kjent noen bevegelser og hikking. Får se etterhvert om han bare har snudd seg litt rart...

Bilde fra lørdagen :)
Snapchat-250462557.jpg

Snart i mål nå :)

Men komisk hvor mer avslappet man er til de andre enn førstemann :P

Snart i mål nå :)

Men komisk hvor mer avslappet man er til de andre enn førstemann :p
Ja det er helt sykt faktisk :p Jeg er bare en uke unna når eldste var født, men det skremmer meg ikke. Eneste jeg kan kjenne på, er at jeg ikke har noe forberedt i en sekk dersom fødsel skulle skje i nærmeste fremtid. Tror ikke mannen klarer å pakke mine ting over telefonen, så bør kanskje samle noe greier i en bag. Men, vil jo gjerne ha med i fødebaggen den deiligste gravidbuksa jeg har - men den bruker jeg jo hver dag :hilarious: hvordan pakke ting man bruker daglig? :p

Ja det er helt sykt faktisk :p Jeg er bare en uke unna når eldste var født, men det skremmer meg ikke. Eneste jeg kan kjenne på, er at jeg ikke har noe forberedt i en sekk dersom fødsel skulle skje i nærmeste fremtid. Tror ikke mannen klarer å pakke mine ting over telefonen, så bør kanskje samle noe greier i en bag. Men, vil jo gjerne ha med i fødebaggen den deiligste gravidbuksa jeg har - men den bruker jeg jo hver dag :hilarious: hvordan pakke ting man bruker daglig? :p
Jeg er feil person å svare der :P Ingen bag med førstemann (mannen måtte da komme fortløpende med ting de 8 ukene…) og halvveis pakket nå med lillebror, hvor det både måtte fylles på og pakkes på nytt (var hjemom 2-3 dager).

Jeg er feil person å svare der :p Ingen bag med førstemann (mannen måtte da komme fortløpende med ting de 8 ukene…) og halvveis pakket nå med lillebror, hvor det både måtte fylles på og pakkes på nytt (var hjemom 2-3 dager).
Ja ikke sant :hilarious:

35+1

Bare 5 dager igjen til jeg har kommet like langt som da jeg fødte min førstefødte :) Har fått vasket opp litt babyklær, men enda ikke fått vasket kommoden de skal inn i. Har ikke starta på fødebag, seng eller lekegrind - kjenner at jeg ikke stresser heller. Tror ikke han kommer før rundt termin så :)

Har i helga opplevd mer vann i beina, og det har startet å samle seg i fingrene også. Våkner om morgenen med smerter i fingerleddene og vanskelig for å knytte knyttneven. Har også fått en del uforklarlig leddvondt om kveld/natt, men tror det er en sammenheng med mer vann i kroppen. Har jordmortime om 4 dager, så skal snakke med henne om dette da.

Ellers plages jeg med noe kjevesmerter på ene siden, etter at jeg for en uke siden klarte å tygge "over" eller noe rart som skjedde. Håper det går over snart! Bekkenet skrangler mer og mer også, men det er som forventet. Ikke mange ukene igjen nå!

Bilde fra hytta 35+0.
20230225_111022.jpg

35+1

Bare 5 dager igjen til jeg har kommet like langt som da jeg fødte min førstefødte :) Har fått vasket opp litt babyklær, men enda ikke fått vasket kommoden de skal inn i. Har ikke starta på fødebag, seng eller lekegrind - kjenner at jeg ikke stresser heller. Tror ikke han kommer før rundt termin så :)

Har i helga opplevd mer vann i beina, og det har startet å samle seg i fingrene også. Våkner om morgenen med smerter i fingerleddene og vanskelig for å knytte knyttneven. Har også fått en del uforklarlig leddvondt om kveld/natt, men tror det er en sammenheng med mer vann i kroppen. Har jordmortime om 4 dager, så skal snakke med henne om dette da.

Ellers plages jeg med noe kjevesmerter på ene siden, etter at jeg for en uke siden klarte å tygge "over" eller noe rart som skjedde. Håper det går over snart! Bekkenet skrangler mer og mer også, men det er som forventet. Ikke mange ukene igjen nå!

Bilde fra hytta 35+0.
Vis vedlegget 399835
Fine magen :love017 Så spennende med siste innspurt nå! Håper de siste ukene går greit formmessig, og at fødselen blir en god opplevelse på alle måter. Følger spent med videre :Heartred

Fine magen :love017 Så spennende med siste innspurt nå! Håper de siste ukene går greit formmessig, og at fødselen blir en god opplevelse på alle måter. Følger spent med videre :Heartred
Tusen takk Alfakrøll ♡ Lykke til idag :love7

35+5

Jordmorkontroll idag :) Alt fint og flott. Han har enda god plass i magen, jordmor kunne lett skyve han litt rundt. Hun anslo at han kanskje er mellom 2200g og 2500g nå. Fin hjertelyd på ca 145. Han ligger ikke neddi bekkenet hvertfall, hodet er ikke festet. Ligger med hodet nedover, litt på skrå egentlig. Ligger veldig høyt med rompa, jordmor sa at han ligger bokstavelig talt helt opp i ribbeina - hele baby ligger liksom oppe i magen. Så han har enda god plass til å endre posisjon, så det må sjekkes nøye dersom fødsel oppstår i nærmeste fremtid.

Fikk idag god informasjon om sykehuset og hun hadde god tid å prate med meg. Gikk opp for meg mens hun pratet, at det snart kommer en baby! Og at ting kan skje snart.. 2 uker til neste kontroll, og 4 uker til kontrollen etter der. Da håper jeg at han allerede er ute, vil gjerne bli ferdig før april og påske.. :p

Blir spennende å kjenne etter tegn til fødsel fremover, selvom det fort kan ta flere uker før han kommer :)

36+0!

Da har jeg kommet lengre dette svangerskapet enn hva jeg gjorde med førstemann som kom 35+6! Jubler for det :D

Igår var en tung dag, hadde store problemer med høyresiden av bekkenet hele dagen - som jeg tror ble grunnen til at jeg fikk store smerter i korsrygg utover dag og kveld. Vondeste dagen på lenge. Har ikke sovet godt inatt, hatt skikkelig rastløse ben og hofter - og det har verket i kropp og hender. Ble en tung dag igår, vi dro til fjells kl 20 med unger og ukjørt løype i dypsnø. Jeg kjørte egen snøscooter med eldste på. Tror faktisk dette blir siste hyttehelgen på meg dette svangerskapet, både fordi jeg såvidt får på meg ytterklær - og fordi kroppen sier stopp. Igår satt jeg litt på gråten etter ungene endelig hadde sovnet, fordi jeg faktisk var litt redd for at fødsel skulle starte. Blir ikke bare bare å komme seg ned fra fjellet på snøscooter dersom vannet går og riene starter..

Men, jeg håper han holder seg inne i 2,5 uke til. Jeg skal i bryllup den 18.mars, da har forsåvidt min pappa bursdag og min bror har 19.mars. Så for å ikke dele noen bursdagsdatoer, så kan han komme mellom 20.mars og 31.mars :D Vil helst unngå april!

Ellers så koser jeg meg faktisk med spark og bevegelser, og nyter gravidmagen litt ♡ Snart er den en saga blott. Syns det fort blir at man "klager" mye på vondter og ubehag, men jeg koser meg faktisk som gravid. Jeg liker det - kunne godt ha gått gravid annet hver år tror jeg :joyful: og elsker babytiden! Men så treffer jo hverdagen når baby blir litt større - og man skal jo ha rom og kjærlighet til de barna man har ♡ Men det er ikke usannsynlig at vi blir å få en 4.baby sammen etterhvert :wacky:

En uke til permisjonstart - og ingen prematurbaby! Han holder seg inne til da i allefall, det er jeg ganske sikker på :D
Snapchat-2137045936.jpg

37+0

Ingen prematurbaby denne gangen heller - og godt er det! :) Veksler litt mellom å ville ha han ut, og det å ville ha han inne i 2 uker til. Er veldig glad i å gå gravid, syns det er så koselig! Men av og til kommer det litt dumme tanker om alt står bra til der inne - og det har vært noen dager hvor han er rolig. Igår måtte jeg ta frem doppler fordi jeg ikke fikk respons når jeg poket han. Fant den såklart, og like etterpå var det fullt liv og røre.

Kan gjette på at han ligger mellom 2700g-2900g nå. Gleder meg til fødselen, selvom jeg gruer meg til smertene. Skal bli godt å endelig kunne si at jeg nå er i permisjon, og ikke sykemeldt. Idag var jeg på fjellet med guttene, og kjørte selv opp og ned. Tenker med meg selv at det er nok ingen fullgådde høygravide som kjører opp og ned fjellet på snøscooter, og dette er siste gangen. Kjentes ut som at en fot var på tur ut, når jeg kjørte ned. Var nok bare han som klemte på noen nerver, men det var meget ubehagelig. Nå sitter jeg hjemme alene mens resten er på hytta. Prøver å kose meg, men det er faktisk litt stusselig å være alene plutselig - det hadde jeg ikke trodd :hilarious:

Snapchat-25636971.jpg

Fi
37+0

Ingen prematurbaby denne gangen heller - og godt er det! :) Veksler litt mellom å ville ha han ut, og det å ville ha han inne i 2 uker til. Er veldig glad i å gå gravid, syns det er så koselig! Men av og til kommer det litt dumme tanker om alt står bra til der inne - og det har vært noen dager hvor han er rolig. Igår måtte jeg ta frem doppler fordi jeg ikke fikk respons når jeg poket han. Fant den såklart, og like etterpå var det fullt liv og røre.

Kan gjette på at han ligger mellom 2700g-2900g nå. Gleder meg til fødselen, selvom jeg gruer meg til smertene. Skal bli godt å endelig kunne si at jeg nå er i permisjon, og ikke sykemeldt. Idag var jeg på fjellet med guttene, og kjørte selv opp og ned. Tenker med meg selv at det er nok ingen fullgådde høygravide som kjører opp og ned fjellet på snøscooter, og dette er siste gangen. Kjentes ut som at en fot var på tur ut, når jeg kjørte ned. Var nok bare han som klemte på noen nerver, men det var meget ubehagelig. Nå sitter jeg hjemme alene mens resten er på hytta. Prøver å kose meg, men det er faktisk litt stusselig å være alene plutselig - det hadde jeg ikke trodd :hilarious:

Vis vedlegget 400796
Fine du gleder meg så til å hilse på og kose med lillebolla ❤️❤️

37+4

Jordmorkontroll idag (som jeg trodde var imorgen :p). Alt fint, blodtrykk var litt høyere enn jeg bruker men innenfor normalen. Baby følger vekstkurven sin fint, og hjertelyd var på ca 148. Han lå i hodeleie under undersøkelsen, men hodet er ikke senket neddi bekkenet enda. Så han kan legge seg annerledes, noe jeg syns han gjør flere ganger om dagen. Hun skulle skrive en lapp på mappa mi på sykehuset om at leiet er ustabilt og MÅ sjekkes når jeg kommer inn.

Hun dro frem et ultralydapparat for å dobbelsjekke leia, og det er første titt på han siden oul i uke 19! Fikk ikke se noe i profil eller nå sånt, men et perfekt rundt hode fikk jeg se :p

Hun sjekket meg innvendig, hun sa noe om en kant som var kommet godt ned - men indre livmormunn var lukket og låst. Står noe om 3 cm på helsekortet, usikker hva hun mente om det.

Fikk smisket meg til en ekstra sjekk i neste uke, bare for å sjekke modning og leie. Syns det er lenge å vente 2 uker til den 30.mars med stripping - da jeg gjerne vil at han skal komme før april :p

38+0

Da var vi kommet til 38+0, eller 38+1 som jordmor teller det. Etter kontrollen på onsdag fikk jeg litt ryggvondt, men det ga seg på kvelden. Bruker å få litt vondt etter undersøkelser. Får tidvis verk i korsrygg, men jeg tror det er bekkenet som lager de smertene - og at det ikke er modning. Har ikke skjedd noe mer hittil hvertfall. Håper han ikke kommer idag eller imorgen, da det er min fars og brors bursdag disse dagene. Jeg skal i tillegg i bryllup idag :p

Jeg koser meg med å kjenne bevegelsene hans, og kose med føttene som poker meg helt oppe til høyre ♡ får stadig vekk lynnedslag ned i skjeden, han ligger nok å presser på nerver. Er så spent på om han blir å falle mer ned i bekkenet før fødsel, eller om han skal ligge å sveve rett over kanten helt frem til han skal ut. Bekkenløsningen er verre enn før nå, skal ingenting til før jeg får smerter og sliter med å gå ordentlig. Er desidert verst på min høyre side. Kan ikke ligge å hvile på sofa/i senga uten at det gjør vondt etterpå, og jeg kan ikke ha tyngdepunktet mitt fremover mot noe. Får også da noen timer med verk i korsrygg, og mest på høyre side.

Begge de andre fødslene har startet med slimpropp, så jeg føler jeg ser etter den hver dag. Forrige fødsel kom slimpropp 38+5, og ungen var ute 39+0. Det er altså bare en uke til fra idag!

Men, det som egentlig opptar tankene mine for tiden er vannkopper. Det går på avdelingen til minste i barnehagen, og i nærmiljøet. Jeg har antistoffer, men mannen vet ikke om han har hatt det. Ungene har ikke hatt det, så om det slår ut nå før fødsel så aner jeg ikke hvordan fødsel og tiden etterpå blir.. noen som har erfaring med fødsel når søsken har hatt vannkopper?

Kjenner på at jeg kooser meg om dagene når jeg nå kan forvente fødsel nårtid som helst egentlig. Nyter graviditeten så godt jeg kan, for jeg vet at jeg blir å savne magen masse!! Og hverdagen slik den er idag, med ro og tid til meg selv. Det blir snart andre boller...!

Snapchat-1346521240.jpg

38+4 (evt 38+5)

Da har jeg vært på en liten ekstra jordmorkontroll som jeg fikk satt opp i forrige uke, kun for å sjekke leie og modning. Leia er heldigvis enda hodeleie, men han ligger litt på skrå med hodet. Så han må ikke vri seg mer i den feile retningen, for da havner han på tvers. Han ligger skyhøyt oppe i magen, så han har good plass nede i magen - han har ikke tenkt tanken enda på å bevege seg ned i bekkenet. Hun forstår godt at jeg sliter med å puste, fordi hun måtte med fingrene inn bak ribbeina for å kjenne kanten av rumpa/livmora :hilarious::wacky: Hjertelyd var fin, lå på ca 147.

Så var det innvendig sjekk! Jeg har hatt litt ryggvondt av og til, men tror det har sammenheng med bekkenet som har forværret seg på høyre side. Har ikke hart noe merkbart med kynnere eller mensverk i front. For en uke siden var livmorhalsen på 3 cm og livmormunn var lukket og låst. Det har ikke skjedd så mye siden sist, men litt.

Livmorhalsen er nå på 2 cm, og den indre mormunnen hadde 1 cm åpning. Sist fikk hun ikke inn en finger, men det gjorde hun nå. Hun kunne faktisk kjenne hodet innafor der etterhvert, så han kom muligens litt ned - og hun tror at han vil finne veien ut med hodet fint plassert når den tid kommer.

Jeg ba henne tøye litt der nede om hun kunne. Hun fikk røsket og tøyd litt, og det er altså ikke noe særlig godt :nailbiting::hilarious: Men jeg hadde jo bedt om det selv! Hun sa at hun tilslutt kunne presse inn 2 fingre, men anslo åpningen til 1,5 cm når hun var ferdig. Hun kunne kjenne at jeg fikk en ri/et tak i livmoren mens hun holdt på, og hun kjente at vannblæra kom frem. Så hun kunne i teorien ha tatt vannet mitt hvis hun hadde villet :bag::nailbiting: men vi lot såklart være :angelic:

Jeg er fornøyd med at hun fikk rørt litt der nede, og forhåpentligvis så kommer han i løpet av en uke - håper jeg. :happy: Blir trist å miste gravidmagen, trives jo godt med den! Eneste er det pustebesværet som jeg har, og bekkensmertene.. og ut må han jo en gang - så det er jo uansett innenfor de neste 3 ukene.

Sånn i tilfelle det ikke blir ny ukesoppdatering, så hadde jeg litt lyst å fylle ut et sånt her for første gang denne graviditeten:

Dager igjen til termin: 11

Trimester: Tredje

Graviduke: 38+5/38+6

Graviditetsmnd: 9

Neste JM/legetime: Siste jordmortime om nøyaktig 1 uke, da er jeg 39+5/39+6.

Kjønn: Gutt

Navn: Enda ikke klart

Utstyr som gjenstår: Har det aller meste klart. Venter på ei bleiebøtte i posten, men vi har en gratisbøtte vi kan ta i bruk i forkant. Har tenkt å kjøpe kamera til babyrommet, men trenger jo ikke det enda. Samme med babygym. Så, tror alt er helt klart faktisk! Eller nei, mangler faktisk babybok - så jeg kan starte å skrive ned fødselshistorie i og sånt ♡

Mage: Følger sin kurve helt fint på skjema, like over den røde streken på 50%. Jeg bærer så høyt, at magen står mer rett ut oppe, også skrår det inn nedover :hilarious:

Vektendring: Opp ca 2 kg siden 36 ukers kontrollen, er nå rundt 100 kg :nailbiting: Gått opp 16 kilo da totalt - fyflate....

Aktivitet i magen: Han sparker ifra seg, men er mer store bevegelser nå. Aller mest oppe på min høyre side, men kan også kjenne han krafse nede til venstre - det må være en arm :p Mest av alt buler magen min ut der rompa ligger, og oftest er det like under ribbeina. Blir mye press oppover!

Tungt: Jeg kan ikke klage på at det er så sykt tungt, foruten at han ligger så sabla høyt. Nettene er litt forskjellige, noen ganger sover jeg godt nok, og andre ganger så våkner jeg av sykt vond kropp og må snu meg hele tiden. Sover sykt lett, og kan slite med å sovne igjen.

Kynnere: De er lite merkbare, kan kjenne at magen er hard av og til - men jeg føler dem på en måte ikke noe særlig.

Hodet festet: På ingen som helst måte, svever himmelhøyt han her.

Barnerom: Han skal sove inne hos oss, har omgjort sprinkelsengen til bedsidecrib. Når han blir større så blir det vanlig sprinkelseng på vårt rom, og deretter på eget rom - men da må vi først finne en løsning på han som for øyeblikket er yngst :p

Humør: Jeg er ganske ok i humøret vil jeg si, normal :p Er nok kanskje litt mer emosjonell på enkelte ting. Kjenner jeg både gleder meg til at han kommer ut, men også en liten angst over hvor mye jobb det blir med 3 gutter i hus :p

Plager: Bekkenet har forværret seg, verst på høyre side. Skal lite aktivitet for at jeg får murringer på den siden, samt at dersom jeg ligger/sitter i sofa så kan det være et lite mareritt å komme seg i gang igjen. Har også den siste tiden kjent mer på halsbrann, fordi han presser sånn oppover. Fått mer vann i leggene, men det plager meg ikke. Eneste er litt kribling i dem om kveld og natt, men det er blitt bedre siden jeg startet å ta magnesium.

Sykehusbag: Den er pakket ja, har alt mitt i en 50L Johaug bag, alt til baby i Emmaljunga stelleveska og mannen har pakket i en sekk. Føler min bag er alt for stung og stor - men vet ikke hva jeg skal ta vekk....

Cravings: Ingen cravings vil jeg si, men siden jul har det gått myyye isvann og masse isbiter (som helst skal være porøse). Og spist mye svaldbardbriks med østavind ost og eple på :shy: Og nå har jeg veldig lyst på den nye isen til diplomis, Sitting Orginal! Den er såå god! Men det er absolutt ingenting som jeg måå ha. Men har gått litt snop og sånt hver dag - har ikke vært flink på kostholdsiden..

Høygravid: Åjaaada :joyful:

Tanker om fødsel: Tar det som det kommer. Fikk noen flashbacks til forrige fødsel på strippingen idag - og jeg gruer meg!! Håper vi kommer oss til sykehuset i god tid, og at man får prøvd ut både badekar og lystgass før jeg eventuelt skriker etter epidural... jordmor er gira på at vi skal prøve vannfødsel - vi får se på det!

Neste milepæl: Fødsel? :hilarious: Neida, men kommer jeg meg til 39+0 så er jeg like langt som forrige svangerskap - og går jeg lengre så vil dette bli mitt lengste svangerskap! Så det er vel en "milepæl", og i allefall komme til 40+0! Men jeg vil helst føde før april, bare av økonomiske grunner.. så han kan senest komme 39+6/40+0 alt ettersom hvordan man regner det. Altså senest 31.mars, og termin er 3.april :p

Last edited:
Back
Topp