Nukis planlegger nr 3 ♡

8+2
Idag har jeg bestilt første jordmortime, fikk time 8.september og da er jeg ca 10+3. Litt tidlig, men okei for meg. Hun sender allerede nå henvisning til offentlig tul :happy: har enda ikke bestilt legetime, tenker jeg gjør det etter jordmortimen.

Kvalmen har som sagt avtatt en god del, og det er deilig. Sliter enda med løs mage, og har faktisk hatt et ubehag i området hvor galleblæren min var for noen måneder siden. Det kan jo da ikke være gallestein siden blæra er operert ut, men begynner å krisemaksimere litt om det kan være gallegangene eller bukspyttkjertelen som trøbler. Tydelig at den langvarige løse magen gjør noe med fordøyelsen av fett - for å si det sånn.. jaja får bare se om det utvikler seg eller om det blir bedre :) Vekta tviholder seg oppe, den går heller opp enn ned til tross for dette :hilarious:
 
8+2
Idag har jeg bestilt første jordmortime, fikk time 8.september og da er jeg ca 10+3. Litt tidlig, men okei for meg. Hun sender allerede nå henvisning til offentlig tul :happy: har enda ikke bestilt legetime, tenker jeg gjør det etter jordmortimen.

Kvalmen har som sagt avtatt en god del, og det er deilig. Sliter enda med løs mage, og har faktisk hatt et ubehag i området hvor galleblæren min var for noen måneder siden. Det kan jo da ikke være gallestein siden blæra er operert ut, men begynner å krisemaksimere litt om det kan være gallegangene eller bukspyttkjertelen som trøbler. Tydelig at den langvarige løse magen gjør noe med fordøyelsen av fett - for å si det sånn.. jaja får bare se om det utvikler seg eller om det blir bedre :) Vekta tviholder seg oppe, den går heller opp enn ned til tross for dette :hilarious:
Jeg slet også med smerter der galleblæren skal være (opererte ut i 2020). Men ble trygget av legen at det bare er endringer i hormoner og kroppen som naturlig jobber litt hardere, ingenting farlig :)
 
Jeg slet også med smerter der galleblæren skal være (opererte ut i 2020). Men ble trygget av legen at det bare er endringer i hormoner og kroppen som naturlig jobber litt hardere, ingenting farlig :)
Ahh så bra :)
 
9+4 (eller 9+5 siden det er over midtnatt)

Ikveld fant jeg hjertelyden på doppler! For en fantastisk melodi av mitt 3.barn - første lyden jeg hører fra h*n :love017

Aldri før funnet den så tidlig før! Men har leita litt, det skal sies!

Den siste uka har vært prega av treg mage, og ikke alt for god matlyst. I morrest brakk jeg meg flere ganger i frokostsalen på hotellet, det kom veldig uventet på. Spydde heldigvis ikke, men brakk meg hele veien til hotellrommet :p

Har i det siste kjent symptomer som uggenhet, litt ømme bryst og murring i livmor. Er liksom aldri i tvil om jeg er gravid eller ei.

Fått dato til tul 23.september - 3 uker til! Da er jeg 12+4 i følge el. Har også fått oul dato 8.november, er da ca 19+1:happy:

Nå gleder jeg meg bare til å kunne fortelle det til folk, begynner å bli slitsomt å holde det skjult. Ikke for om det vises, for det vil det ikke gjøre på lang tid. Men feks hva man kan spise, drikke, gjøre... måtte spise liiitt rosa kjøtt igårkveld, da kursmiddagen besto av lammefile. Turte kun å spise ytterkantene, selvom de ikke var heelt gjennomstekt heller. Kunne ikke der og da fortelle kollegaene hvorfor..
 
10+4

Igår hadde jeg første jordmortime! Fikk ordnet helsekort, tatt blodtrykk og etablert kontakt. Hun prøvde tilogmed å lytte etter hjertelyd, men kun hvis jeg ikke skulle freake ut dersom hun ikke fant. Vi hørte den vagt i bakgrunnen, men ikke tydelig nok til å kunne telle. Det er ikke lenge siden jeg fant den hjemme heller, og det tok sin tid. Men morro at hun ville prøve. Fikk også tatt blodprøvene som trengs, så da slipper jeg å kontakte lege for det.

Neste oppsatte time hos jordmor er ikke før i uke 24, nærmere bestemt 15.desember! :nailbiting: Det er jo en hel evighet til! Men føler ikke at jeg trenger noe oppfølging imellomtiden heller, så det gjør ingenting. Jeg kunne ta kontakt hvis det var noe. Jeg skal også etter uke 24 ta kontakt med lege for å få tatt glukosebelastningstest.

I mellomtiden er det tul om nøyaktig 2 uker, og oul i november :) Gleder meg til å kunne fortelle flere om nyheten.

Har bestilt NIPT kit fra Danmark, blodprøvene ble tatt igårkveld og pakken sendes idag. Så er spent på svaret som kommer om ca 2 uker, både helsemessig men også på kjønnet! Så får vi se om det blir enda en tut eller ei frøken :love017
 
10+6

Idag ble jeg akutt kvalm, og spydde for første gang i løpet av mine 3 graviditeter :p Og det skjedde 5 min før vi fikk besøk. Det kom virkelig brått på :p

Blodprøvene som ble tatt torsdagskveld, ble ikke sendt før på lørdag - på grunn av dårlig informasjon fra DHL. Og pakken blir ikke sendt ut av landet før imorgen (mandag) - i følge DHL. MEN når jeg sporer pakken så kommer det ingen annen informasjon opp enn at avsendersted er fra Oslo (som også er feil?) og at pakken skal til USA. Altså så har jeg ingen peiling på hvor den befinner seg nå...
 
11+3

Her om dagen fikk svigers vite om graviditeten, det var mannen som ga dem beskjeden. I følge han så tok de det veldig fint - og det føles godt :) Min far fikk vite det via min mor, og han hadde uttalt "om vi ikke hadde nok å styre med". Så alt i alt så er det vel mine egne foreldre som hadde "størst" reaksjon - selvom det ikke var store reaksjonene :)

Idag fortalte jeg det til sjefen. Følte det var ok å si det på dette tidspunkt, hun er borte hele neste uke - og uken etter hadde jeg tenkt å si det til resten av kollega gruppa. For da vet mest sannsynlig ungene det også, og daa vet jo alle det :p

Jeg finner hjertelyden lett for tiden, og det føles godt ♡ Kan telle ca 160 slag i minuttet, men det er så små marginer at det kan fort være mer eller mindre. Har hatt litt stikningee oppi skjeden de siste dagene, og vært litt urolig pga det.

Nå er det bare 8 dager til offentlig tul - gleder meg! Og nipt prøven er enda ikke levert til labben - men tror den kommer frem i løpet av dagen. Da tar det nok en liten uke til før jeg får svar. Spent! :nailbiting:
 
12+4

Vært på ul idag, og alt såg fint ut. Viste frem både fingrer og tær, var superaktiv slik at jordmor nesten ikke fikk tatt mål. Morkaken ligger på fremre vegg, så er nok enda lenge til jeg blir å kjenne noe. 147 i puls, litt over 6 cm lang. Foreløpig termin 7.april.

Fikk nipt svaret for over 4 dager siden, lav risiko for trisomier. Var så sykt spent på kjønn, med gallopperende puls turte jeg tilslutt å åpne mailen ca 1,5 time etter den ankom. Full av håp og nerver, jeg ba tilogmed en liten bønn i forkant om dette kunne være jenta mi. Må ærlig si at hjertet sank litt når teksten "male" slo imot meg - og gutt nr 3 var et faktum. Har brukt noen dager på å være trist og lei meg over det ene potensielle barnet som forsvant. Nå etter ultralyden er det ganske mye bedre, men det vil nok kjennes en stund. Gleden av å fortelle om graviditeten forsvant litt, og ønsker ikke at folk skal komme med kommentarer om kjønn.. men velkommen skal denne aktive karen være :Heartblue Blir spennende å se hvem han ligner på.

20220923_202356.jpg

20220923_131210.jpg
 
14+0

Syns de to siste ukene har gått evig sakte. Nå er det ikke hemmelig lengre, og det begynner å bli kjent. Har ikke hatt noe stort ønske om å rope det ut. Har vært litt lite motivasjon i det siste, om man kan kalle det det.

Men dagene går, og jeg prøver å fylle ukene og månedene slik at de skal gå fortere. Har nettopp bestilt en langhelg tur til London med mamma om 2,5 uker. Har masse jobb og reising i november, og desember går alltid fort. Så får jeg finne på noe i januar og februar når den tid kommer :p

Jeg kjenner enda ikke liv, tror jeg. Har av og til kjent noe ut mot flanken/ryggen min, men tror ikke det er han. Men om jeg setter doppleren på magen, så hører man meget tydelig at han turner og sparker der inne. Liggende på rygg kan man se at livmoren rekker seg akkurat opp til under navlen nå - og ligger mest på min venstre side. Må dog trekke inn magen for at den skal synes :wacky:

Har ikke kjøpt en eneste ting eller plagg til lille, blir nok ikke å gjøre det før etter oul. Men har kjøpt noe stoff til å sy klær av etterhvert, så på en måte er det jo noe. Kommende storebrødre gleder seg til babyen kommer, de spør hver dag når han kommer ut. Halvsøstrene tror det blir hektisk fra neste år, og uttrykker at det hadde blitt enklere om det kom en lillesøster. De mener jenter er enklere og mindre pøblete :p Meen man får jo ikke velge så..

Kvalmen har nesten gitt seg helt, og matlysten er så og si tilbake. Brødskiver og sånt frister enda ikke, men det kommer vel. Men magen reagerer enda dårlig på matinntak, tror det har noe med at galleblæra er borte. Maten går alt for fort gjennom kroppen, må springe på do innen en time etter mat - dette skjer som regel kun på starten av dagen/formiddag. Vekta har jeg ikke sjekka i det siste, tror ikke jeg tør å stille meg på den.. er nok et par kilo over startvekt, som var høy nok fra før.. jaja!

Edit: Glemte å nevne at på ultralyden 12+4 så sa jordmor at jernnivået mitt var litt lavt, og at jeg burde ta jerntilskudd fra uke 18. Jeg sliter veldig med blodtrykksfall når jeg reiser meg, svimer nesten av i noen sekunder. Dette har vel ikke noe med jern å gjøre...?
 
Last edited:
14+1

Ganske sikker på at jeg kjente to dult fra lille ikveld ♡ Satt fremoverbøyd med magen "i klem" mot lårene - og kjente 2 dult på akkurat samme plass med noen sekunder imellom. :love017

Med morkaken forran har jeg trodd at jeg måtte gå like lenge som sist (uke 20) før jeg kjente noe. Nå håper jeg bare at det ikke er lenge til jeg kjenner det pånytt :Heartred

5 uker igjen til oul og neste sniktitt på den lille.
 
15+0

Syns tiden går sakte.. har ikke kjent flere dult, men kanskje noe romstering.. sliter med hodepine og er veldig trøtt hele tiden :schocked028:sleep011
 
18+0

Oi, her har jeg ikke skrevet noe på lenge. Graviditeten humper og går. Bekkenløsning kom tidlig denne gangen, og det var som om noe skjedde når jeg bikket 16+0. Siden da har det skranglet.. jobber 100% enda, men tenker at jeg snart må krype til korset og be om noe sykemelding visst jeg skal klare å gå tilslutt.

Jeg har siden sist vært i London en tur, koselig mor og datter tur med mamma. Dagene har gått både fort og sakte. Kjenner buksene blir trangere for hver dag, og idag måtte jeg på sparket kjøre til byen for å få kjøpt meg en gravidbukse. Passer enda floyd buksene mine, men det begynner å bli ubehagelig stramt når jeg sitter og når jeg er oppblåst (som er ofte), at jeg kjenner meg helt uvel. Husker det samme fra sist, og løsninga da var å gå over til gravidklær.

Jeg gleder meg til magen popper skikkelig ut, hater denne mellomperioden der man bare er lubben lubben. Jeg har ekstra fra før, så magen blir jo til bilringer og muffinstopp når buksa strammer..

Har frem til igår ikke kjent noen sikre spark fra lillemann, men igår altså så kjente jeg masse fra han når jeg la meg på mage på sofa. Kjente han også litt på jobb idag, et par dult mens jeg satt. Prøver å kjenne etter noe nå, men kjenner han ikke. Han har vel karret seg tilbake til hjørnet sitt. Imorgen er det kun 1 uke igjen til oul :)
 
19+0

Imorgen er det oul, tirs 8.nov kl 12, bare 12,5 timer til. Ble mye stress idag for å få kabelen til å gå opp, da alle barnevakter plutselig var bortreist samtidig og eldstemann ble syk igår. Så han må vi bare ta med oss imorgen, også har vi avtale om at tanta passer han den tia vi er inne på ul. Så håper jeg at det ikke skjer noe uforutsett med minstemann i barnehagen imorgen.

Tenker jeg kommer med en oppdatering etter ul imorra :) Har kjent liv hver dag siden 17+6, det er godt ♡ men må på en eller annen måte ha magen litt i klem/press for å kunne kjenne ordentlig.

Håper alt står bra til med lillegutten imorgen.
 
19+1, eller vent - 19+3!

Oul overstått, og det står bra til med veslebror i magen. Han sov seg gjennom det meste, til vår fortvilelse - jordmor fikk ikke til å se ordentlig :p Måtte opp å stå, drikke litt, og puffe/dytte masse i magen. Likevel rørte han seg fint lite :p Men tilslutt vridde han liitt på seg, nok til at hun fikk se det hun ville se :)

Fikk endelig termindato; 3.april! Menstermin var 7.april, og i følge el skulle termin være 5.april. Men sier ikke neitakk til de dagene frem ♡

20221108_154653.jpg

Fikk beskjed om å starte på jerntilskudd, så har idag kjøpt jerntabletter. Håper jeg føler meg mer opplagt fremover :)
 
19+1, eller vent - 19+3!

Oul overstått, og det står bra til med veslebror i magen. Han sov seg gjennom det meste, til vår fortvilelse - jordmor fikk ikke til å se ordentlig :p Måtte opp å stå, drikke litt, og puffe/dytte masse i magen. Likevel rørte han seg fint lite :p Men tilslutt vridde han liitt på seg, nok til at hun fikk se det hun ville se :)

Fikk endelig termindato; 3.april! Menstermin var 7.april, og i følge el skulle termin være 5.april. Men sier ikke neitakk til de dagene frem ♡

Vis vedlegget 391856

Fikk beskjed om å starte på jerntilskudd, så har idag kjøpt jerntabletter. Håper jeg føler meg mer opplagt fremover :)
Så godt å høre at alt stod bra til med lillebror :love017
 
19+1, eller vent - 19+3!

Oul overstått, og det står bra til med veslebror i magen. Han sov seg gjennom det meste, til vår fortvilelse - jordmor fikk ikke til å se ordentlig :p Måtte opp å stå, drikke litt, og puffe/dytte masse i magen. Likevel rørte han seg fint lite :p Men tilslutt vridde han liitt på seg, nok til at hun fikk se det hun ville se :)

Fikk endelig termindato; 3.april! Menstermin var 7.april, og i følge el skulle termin være 5.april. Men sier ikke neitakk til de dagene frem ♡

Vis vedlegget 391856

Fikk beskjed om å starte på jerntilskudd, så har idag kjøpt jerntabletter. Håper jeg føler meg mer opplagt fremover :)
Da ligger vi ganske likt! Jeg har fått 2 april ♡
Vår gutt sov også godt igjennom undersøkelsen, så vi måtte inn en tur til fordi vi ikke fikk målt alt :p Kan med fordel anbefale jerntilskudd! Lykke til ♡
 
Så bra at alt var fint med lillebror i magen:Heartblue
 
Da ligger vi ganske likt! Jeg har fått 2 april ♡
Vår gutt sov også godt igjennom undersøkelsen, så vi måtte inn en tur til fordi vi ikke fikk målt alt :p Kan med fordel anbefale jerntilskudd! Lykke til ♡
Hærlig, morsomt å ligge tilnærmet likt :love017 Kunne godt tatt en til tur på ul - syns det er litt kjipt å ikke skulle se han igjen før han er ute :hilarious:

Så bra at alt var fint med lillebror i magen:Heartblue
:Heartred
 
Hærlig, morsomt å ligge tilnærmet likt :love017 Kunne godt tatt en til tur på ul - syns det er litt kjipt å ikke skulle se han igjen før han er ute :hilarious:


:Heartred
Ja, var godt fornøyd med å se han uka etter ♡
Var litt mer våken da :p
Ja, det er jo en hel evighet å vente nå
 
20+1

Offisielt halvveis med 50% gjennomført svangerskap ♡
Screenshot_20221113-074408_Preglife.jpg

Hele denne uken og helgen har vært bare stress, mye jobbfarting, hotellovernattinger, kurs, oul, kakebaking og sytreff. Bekkenet gikk helt i lås igår, følte meg virkelig 90 år når jeg slet med å komme meg inn i bilen, opp fra sofa, og bare det å bøye seg fremover.. jaja kjennes litt bedre ut idag, bare synd at hele klessortimentet hjemme må vaskes fordi gubben ikke har vaska klær når jeg har vært borte :hilarious:

Kjenner lillemann hver dag som går, og nå også når jeg ligger på rygg. Så trenger ikke å ha magen "i klem" lengre. Deilig å kjenne liv, det er det beste med hele svangerskapet ♡
 
Back
Topp