Nukis planlegger nr 3 ♡

Nukis

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Hadde tenkt å vente litt med å opprette dagbok her, da det enda er en stund til vi aktivt skal prøve på min nr 3 og hans nr 5 :wacky:

Sendte inn elektronisk forespørsel igår om legetime for fjerning av spiral, fordi det av erfaring bruker å være flere uker ventetid på ordinær time hos min fastlege. Så overraskelsen var stor når jeg fikk sms med legetime imorgen :nailbiting:

Vi har ikke tenkt å bli prøvere før tidligst mai/juni, men aller best tidligst juli. Får se når tålmodigheten tar slutt. Ønsker helst ikke barn i desember, januar eller februar. Men har lyst å få god oversikt over syklus før vi skal sette i gang, derfor fyker spiralen allerede nå. Har ikke hatt mensen siden den ble satt inn for 3,5 år siden.

Jeg har 2 sønner fra 2017 og 2018. Min mann har 2 døttre fra før. Så med to gutter med 1,5 år mellom - så har vi ikke vært klar for å prøve før "nå". Hverdagen går i ett, guttene er mye i erte og terge modus med hverandre - så det er en jobb i seg selv å være alene med dem. Tenkte at de skulle få bli litt eldre før vi prøvde pånytt.

Så nå fjernes spiralen imorgen 22.februar - så skal jeg prøve å finne EL i de neste månedene som kommer. Tenkte det var fint å kunne se tilbake på denne dagboken for å ha oversikt :happy:

1. Syklus 24.02.22: 26 dager, EL på cd 17, 9 dager lutealfase.
2. Syklus 22.03.22: 22 dager, El kanskje på dag 16 eller cd 14. 6 eller 8 dager lutealfase o_O
3. Syklus 13.04.22: 28 dager, EL på cd 16 (natt til 17 vil eg tru). 12 dager lutealfase!
4. Syklus 11.05.22: 26 dager, EL på cd 17 (positiv el test kveld cd 15 og formiddag cd 16). 9 dager lutealfase.
5. Syklus 06.06.22: 24 dager, EL på cd 14 (fikk aldri positiv el test, mista nok toppen). 10 dager lutealfase.
6.Syklus 30.06.22: Like etter vi for første gang hadde ubeskyttet kos på 4 år, da dukker EL plutselig tidlig opp på cd 12, og sim salabim; GRAVID!
 
Last edited:
Så spennende, lykke til!

Vi er i nesten samme situasjon, begynner også prøving på nr 3 rundt mai :) Vi har også to barn fra før som skiller 1år og 5mnd, hvor yngste blir rundt 3 når en ny baby forhåpentligvis kommer! ❤️
 
Lykke til og vi gikk for nr tre og har enda ikke angret nå åtte mnd etter:)
 
Så spennende, lykke til!

Vi er i nesten samme situasjon, begynner også prøving på nr 3 rundt mai :) Vi har også to barn fra før som skiller 1år og 5mnd, hvor yngste blir rundt 3 når en ny baby forhåpentligvis kommer! ❤️
Her blir minstemann å være 4 år og 7mnd + hvis den nye kommer tidligst mars så god avstand der! Om jeg skulle blitt gravid nå, så hadde minsten vært 3 år og 3-4mnd .

Lykke til og vi gikk for nr tre og har enda ikke angret nå åtte mnd etter:)
Takk, blir nok ikke å angre nei :D
 
Her blir minstemann å være 4 år og 7mnd + hvis den nye kommer tidligst mars så god avstand der! Om jeg skulle blitt gravid nå, så hadde minsten vært 3 år og 3-4mnd
Det høres ut som en fin aldersforskjell :) Håper det klaffer raskt for oss begge når vi kommer i gang :D
 
Hadde tenkt å vente litt med å opprette dagbok her, da det enda er en stund til vi aktivt skal prøve på min nr 3 og hans nr 5 :wacky:

Sendte inn elektronisk forespørsel igår om legetime for fjerning av spiral, fordi det av erfaring bruker å være flere uker ventetid på ordinær time hos min fastlege. Så overraskelsen var stor når jeg fikk sms med legetime imorgen :nailbiting:

Vi har ikke tenkt å bli prøvere før tidligst mai/juni, men aller best tidligst juli. Får se når tålmodigheten tar slutt. Ønsker helst ikke barn i desember, januar eller februar. Men har lyst å få god oversikt over syklus før vi skal sette i gang, derfor fyker spiralen allerede nå. Har ikke hatt mensen siden den ble satt inn for 3,5 år siden.

Jeg er nylig blitt 32, har 2 sønner fra februar 2017 og august 2018. Min mann har 2 døttre fra før. Så med to gutter med 1,5 år mellom - så har vi ikke vært klar for å prøve før "nå". Hverdagen går i ett, guttene er mye i erte og terge modus med hverandre - så det er en jobb i seg selv å være alene med dem. Tenkte at de skulle få bli litt eldre før vi prøvde pånytt.

Så nå fjernes spiralen imorgen 22.februar - så skal jeg prøve å finne EL i de neste månedene som kommer. Tenkte det var fint å kunne se tilbake på denne dagboken for å ha oversikt :happy:


Om det e ei trøst e M enda VELDIG i ertemodus han og, og S får ikke mye fred :p Sabla spent når minstemann kommer i september :p
 
Om det e ei trøst e M enda VELDIG i ertemodus han og, og S får ikke mye fred :p Sabla spent når minstemann kommer i september :p
Syns dine e hakket mer harmonisk enn mine :hilarious:
 
Og deeer va spiralen ute :nailbiting: Bare å vente på blødning nå, så jeg får bli kjent med syklusen min :oops:
 
Last edited:
Bortfallsblødning starta idag, 2 dager etter uttak :happy: Spent på hvor lenge den varer og når mensen kommer. Har bestilt EL tester, ikke fått dem enda - men vet ikke når eg ska starte å teste. Vil ikke kaste bort alle testene med en gang..

Litt spennende å få kartlagt syklus litt, selvom vi venter noen måneder med prøving :oops:
 
Blødninga varte i 2 døgn ca, ikke så veldig mye heller. Så da er det vel bare å vente på den ordentlige mensen da? Har siden uttak, og egentlig litt før, hatt litt småvondt i området rundt eggstokkene - spesielt på min høyre side. Tenker det er normalt. Får begynne å teste etter EL om jeg får antydninger til at den er i gang.

Kjenner det er litt trist at det er så lenge til prøvinga starter, men samtidig så vet jeg at det er det jeg vil..
 
Starta med temping idag, blir spennende å se hvordan grafen blir seende ut etterhvert. Men fy fort et "ork" det er å tempe... våkne midt på natta, prøve ikke å vekke minsten som alltid havner i vår seng, ligge stille med lukket munn med termometer under tunga i 1-2min.. håper det bare blir en vanesak etterhvert. Mer kjedelig å tempe nå fordi vi ikke prøver å bli gravide enda :stop::hilarious:

Tok en el test i ettermiddag, helt blenda. Bare på CD 7 etter spiralblødninga, så EL virker langt unna :)
 
Starta med temping idag, blir spennende å se hvordan grafen blir seende ut etterhvert. Men fy fort et "ork" det er å tempe... våkne midt på natta, prøve ikke å vekke minsten som alltid havner i vår seng, ligge stille med lukket munn med termometer under tunga i 1-2min.. håper det bare blir en vanesak etterhvert. Mer kjedelig å tempe nå fordi vi ikke prøver å bli gravide enda :stop::hilarious:

Tok en el test i ettermiddag, helt blenda. Bare på CD 7 etter spiralblødninga, så EL virker langt unna :)
Må jo si at eg føle meg heldig som har sluppet å tempe og alt det styret med å få det til å klaffe, samtidig som det er surt å aldri ha fått gleda meg over en positiv test på samme måte siden ingen var planlagt... menmen! Håper den spira sitter fortere enn du tenker så vi får litt permisjon sammen <3
 
Må jo si at eg føle meg heldig som har sluppet å tempe og alt det styret med å få det til å klaffe, samtidig som det er surt å aldri ha fått gleda meg over en positiv test på samme måte siden ingen var planlagt... menmen! Håper den spira sitter fortere enn du tenker så vi får litt permisjon sammen <3
Kan relatere til det, sia D ikke var planlagt - og følte meg litt frarøva litt den spenninga i forkant av positiv test :shy: Tror det må skje et mirakel om d skal bli befrukta noe her med det første:hilarious: :bag:
 
CD 9 idag, etter den lille blødninga etter uttak av spiral. Har tempet i 3 dager, ikke så mye spennende graf å vise til enda. Tok en el-test på CD 7 - tror jeg aldri har sett en så negativ el-test før. Va liksom nesten ikke fargestoff i det hele tatt på kontrollstreken.

Idag oppdaga jeg litt el-slim midt på dagen, så tok en el-test i ettermiddag. Fremdeles negativ, men likevel en god del sterkere strek enn for 2 dager siden.

I en vanlig syklus så hadde det vært aaalt for tidlig å teste etter el på CD 9, men siden jeg blødde så lite etter uttak - og ikke har hatt blødninger på 3,5 år før den tid, så vet jeg rett og slett ikke hvor i syklusen kroppen er.. mulig det blir ny el-test imorgen, hvertfall hvis slimet dukker opp igjen.

Litt kjedelige oppdateringer herfra føler jeg, siden vi ikke legger inn aksjer - så ingen spenning fra denne dagboka :hilarious:
 
Cd 15

...og positiv el-test :D bare å vente å se om tempen fyk opp de neste dagene, for å bekrefte eggløsning :) Litt rart å styre med dette uten å skulle bli gravid :p

20220310_122507.jpg
 
Fikk som sagt positiv el-test på CD 15, og de på CD 16 var sterke men ikke positive. Den positive testen va tydelig positiv, men når den tørket så såg den ikke slik ut. Men innenfor tidsfristen på den så var den positiv.

Problemet mitt nå er at jeg ikke helt skjønner tempraturene mine. Jeg var ute på pub på CD 17, derfor har jeg discardet temperaturen pga lite søvn og alkohol. Jeg ser ingen tydelig temphopp eller særlig høyere temperaturer. FF setter el på CD 17 hvis jeg ikke discarder tempen på CD 18.

I følge el test så skulle man tro at el var på CD 16.. men skjønner fint lite..

Screenshot_20220315-084110_Premom.jpg

Screenshot_20220315-082710_FF App.jpg
 
El kan være 24-48 t etter positiv test, jeg ville tippet el var Cd 16 eller 17. Cd 19 og 20 har jo tempen din steget fint opp mot .50:Heartred
 
Back
Topp