Nukis planlegger nr 3 ♡

20+1

Offisielt halvveis med 50% gjennomført svangerskap ♡
Vis vedlegget 392206

Hele denne uken og helgen har vært bare stress, mye jobbfarting, hotellovernattinger, kurs, oul, kakebaking og sytreff. Bekkenet gikk helt i lås igår, følte meg virkelig 90 år når jeg slet med å komme meg inn i bilen, opp fra sofa, og bare det å bøye seg fremover.. jaja kjennes litt bedre ut idag, bare synd at hele klessortimentet hjemme må vaskes fordi gubben ikke har vaska klær når jeg har vært borte :hilarious:

Kjenner lillemann hver dag som går, og nå også når jeg ligger på rygg. Så trenger ikke å ha magen "i klem" lengre. Deilig å kjenne liv, det er det beste med hele svangerskapet ♡
Hurra for halvveis fullført svangerskap!! :love017
 
Jeeeij for halvveis i svangerskapet :talk017 :love017 :Heartblue
 
21+0

Etter en travel uke, med flyreiser både til øst og vest, så har jeg endelig "landet" hjemme. Nå syns jeg magen virkelig strutter, til tross for at 80% av magen bare er meg selv :p Gravidbuksene legger ikke skjul på noe. Fikk kommentar fra en kollega tidligere i uken om at hun hadde tidligere tenkt at det ikke vistes noe på meg, men nå plutselig var jeg visst blitt "skikkelig gravid". Jaja.

Bekkenet har gode og vonde dager, spørs hva jeg gjør. Har slitt med en forkjølelse de siste 2 ukene, som jeg faktisk tror er korona. Orker ikke teste meg heller, ikke noe å gjøre med det.. men er så sliten av hodepine hver dag, paracet og nesepray og uendelige mengder halspastiller og snytepapir..

Gleder meg til vi bikker nyttår, og barnet kan overleve dersom det kommer tidlig. Da blir det mer realistisk for meg, og da førsta tenker jeg at jeg starter på store innkjøp - som feks vogn (ønsker meg ny) og klær som mangler.. har hittil bare kjøpt søte bamser og kosekluter, fordi jeg ikke har klart å latt være :p

Sparkene kjennes bedre og bedre for hver uke, men enda kjennes det ikke utvendig. Gleder meg til det skjer..
 
Last edited:
22+0 ♡

En travel dag er snart over, og jeg gleder meg til å legge meg i sofa etter at ungene har lagt seg. Ukene går føler jeg, magen vokser sakte men sikkert. Nå går jeg kun i gravidbukser, så det vises godt. Har legetime på tirsdag, gruer meg litt. Hater å dra til legen, hater å be om sykemelding.. skal be om å få jobbe gradert.

Forkjølelsen jeg har slitt med de siste 3 ukene begynner endelig å slippe taket, så nå gjenstår det bare den daglige hodepinen og bekkenplagene :p Har ikke kjøpt inn noe til baby enda, foruten småting. Blir rart å snart skulle ordentlig komme i gang med innkjøp, permisjonssøknad og innredning på bad og soverom :)

Ellers lite nytt å oppdatere. Mannen har ikke kjent spark enda, men han romsterer godt inni der. Men morkaken tar godt av støyten, det kjenner jeg. Kjenner av og til noe rart når jeg strekker meg, akkurat som at noe løsner inni der. Men tror det må være han som sparker, eller at jeg på en eller annen måte kjenner han når jeg opplever dette. :)
 
22+3

Idag har jeg hatt legetime. Tenkte å be om 40% sykemelding, og gruet meg egentlig til å be om det. Men legen min var veldig imøtekommende, og mente selv at 40% var litt lite hvis jeg så for meg å redusere timene i løpet av en arbeidsdag, samt ha en hel dag fri i uken. Så hun foreslo 50%, så da landet vi på det. Slik skal det være til over nyttår, så ser vi an behovet da. Men aller mest sannsynlig så blir jeg max å jobbe 50% frem mot permisjon.

Hater egentlig gradert sykemelding, fordi det vises ikke så godt de smertene jeg har. Så for det blotte øyet så ser jeg jo frisk ut. Syns også at det er vanskelig å sykemelde seg når vi er lite folk på jobb og mye å gjøre.. samvittigheten gnager.. har fått sagt det til sjefen og en kollega, bare resten av kollegagjengen igjen.. gleder meg ikke til det..
 
23+0

Føler jeg alltid skriver at jeg har hatt en travel dag, hver gang jeg skriver ukesoppdatering :p Denne dagen er intet unntak, og den er langt fra over. Sjekker bare innom her for å ha det unnagjort.

Lillemann sparker hardere og hardere for hver uke, er så godt å kjenne ♡ Ikke lenge igjen til magisk grense for livreddende hjelp om han skulle komme alt for tidlig. Tenker desember blir å fly avgårde, og når vi runder nyttår så er jeg i nærheten av 3.trimester.

Stresser mye på jobb, fordi til tross for 50% sykemelding så har jeg like mye å gjøre - bare på kortere tid. Har egentlig fått mer saker nå enn hva jeg hadde for 1 uke siden.. håper sjefen innser at hun må delegere noe til noen andre snart.

Nå er lillegutten ca et halvt kilo og 28 cm lang ♡ Kjenner han godt over navlen :)

Ha en fin lørdag folkens!
 
23+0

Føler jeg alltid skriver at jeg har hatt en travel dag, hver gang jeg skriver ukesoppdatering :p Denne dagen er intet unntak, og den er langt fra over. Sjekker bare innom her for å ha det unnagjort.

Lillemann sparker hardere og hardere for hver uke, er så godt å kjenne ♡ Ikke lenge igjen til magisk grense for livreddende hjelp om han skulle komme alt for tidlig. Tenker desember blir å fly avgårde, og når vi runder nyttår så er jeg i nærheten av 3.trimester.

Stresser mye på jobb, fordi til tross for 50% sykemelding så har jeg like mye å gjøre - bare på kortere tid. Har egentlig fått mer saker nå enn hva jeg hadde for 1 uke siden.. håper sjefen innser at hun må delegere noe til noen andre snart.

Nå er lillegutten ca et halvt kilo og 28 cm lang ♡ Kjenner han godt over navlen :)

Ha en fin lørdag folkens!
De redder fra uke 23 på Unn ❤️❤️❤️
 
24+0

Igår var det full fest i magen, kjente han romsterte voldsomt under huden - og sparkene var så kraftige at hele magen ble skjev når han sparket. Litt rart, men samtidig deilig - å kjenne han så godt. Det er liksom ikke bare spark lengre, men store bevegelser ♡

Ble oppringt av helsestasjon om at jordmor er sykemeldt over nyttår, så 24-ukers timen min førstkommende onsdag er avlyst. Fikk beskjed om å ta kontrollen hos lege. Har egentlig ikke lyst, men skal sjekke om jeg får noen til å ta blodtrykk og sjekke urin torsdag når jeg likevel skal å ta glukosetest :)
 
25+0

1 uke igjen til julaften, og da er det bare 100 dager igjen til termin :)

Dagene er fulle av stress, både jobb, julegaveshopping og planlegging av alt som tilhører jula, bekkenet gir meg problemer og dagene strekker ikke til. Gleder meg til at jul og nyttår er over egentlig...

Har tatt glukosetest, fastende blodsukkertest fra fingeren var bra - tror den var på 3,12 eller 3,2. Vet ikke svaret på siste blodprøven, det kommer vel ettervert. Fikk faktisk en iskald bringebærdrikk, den var ikke dum! Fikk også dem til å sjekke blodtrykk og urinprøve mens jeg var der, så da hopper jeg over hele 24 ukerskontrollen sia jordmor er sykemeldt. Håper hun er på plass igjen i midten av januar.

Syns magen er inne i en vokseperiode nå, men det kan ha en sammenheng med dårlig kosthold, stress-spising, julemat og diverse. Slenger med et magebilde fra 24+4:

Snapchat-647455795.jpg
 

Vedlegg

  • Snapchat-647455795.jpg
    Snapchat-647455795.jpg
    1,8 MB · Visninger: 15
26+0

Det er julaften, og akkurat 100 dager igjen til termin ♡ Idag skal dagen brukes til kos - og prøve å la kroppen hente seg inn etter ei lang og stressende førjulstid ♡ Siste jula som 2 barnsmor! God jul!

Snapchat-909368912.jpg
 
Last edited:
27+4

Var hos legen igår pga sykemelding-oppfølging, og jeg sa jeg kunne fortsette med 50% fremover. Men jeg tror fra neste gang (slutten av januar) blir jeg å be om 60% sykemelding. Jeg fikk vite resultatet på glukosetesten, besto den med glans vil jeg si. Resultat før testen var 4,0 og etter testen var det 5,6. Godt innenfor. Kroppen tåler visst sukker bra, selvom den er flink å legge på seg :p

Fikk også vite idag at jordmor fortsatt er sykemeldt, som gjør at jeg må ta 28 ukers kontrollen hos fastlege. Tok jo ikke 24 ukers kontrollen heller, så føler meg snytt for jordmortilbud... neste sjanse blir ved 32 ukers kontroll - men hvem vet om hun er tilbake da.. føler meg litt forlatt for meg selv. Så har fått legetime for kontroll neste torsdag, så man i allefall får tatt blodtrykk, sjekket urin og kanskje hun lytter til fosteret. Symfysemål har jeg enda ikke tatt. Kanskje neste gang da..

Lillegutt er meget aktiv i magen, og ligger høyt plassert - likt som storebrødrene. Sparker helt oppe i ribbeinskanten, og kjenner han beveger seg masse. Helt tydelig forskjell når det er spark fra føtter, og bevegelse av armer og hender. Det er dette jeg elsker ved graviditet ♡
 
29+0

Ja idag entrer vi uke 30, som det så fint heter. Syns dagene og ukene går relativt fort nå jeg! Må være pga desemberstress, jul og nyttår. Jobber enda 50%, ny legetime 29.jan - da blir jeg å be om 60% sykemelding. Da er jeg 30+6. Dagene er tunge syns jeg, energien er på bunn og jeg eier ikke kraft i kroppen.

Jordmor er enda sykemeldt, så var på 28 ukers kontroll hos legen 28+5. Gikk forsåvidt greit det, hun fikk tatt graviditetens første symfyse fundusmål - og landet midt på streken. Enda godt det, for gikk på vekta samme dag. Og oppdaget at jeg har gått opp ca 12kg. Fyflate jeg skammer meg. Vet at det er kostholdet sin skyld, og mangelen på trening totalt. Jordmor sa til meg i uke 11, at hun ikke hadde fokus på vekt sålenge man var frisk, og kom ikke til å spørre på videre kontroller om det. Ville kun vite ca startvekt. Men legen ville såklart vite vekta, jeg fikk litt panikk - og endte opp med å lyge. Dro av hele 4,5 kilo av det jeg faktisk veide. Sa hva "jeg trodde" jeg veide, og plutselig ville hun ha meg på vekta der - midt på dagen med klær på. Jeg takket nei til det.. Jeg må virkelig skjerpe meg med kostholdet, for det er virkelig ikke bra for hverken meg eller lillegutt.

Ellers var urinprøven fin, hun fant raskt hjertelyden hannes - som lå på mellom 110-130 sa hun. Syns det hørtes litt lavt ut - men ok. Mine andre to har vært mellom 130-155 på de fleste ultralyder, så er ikke bekymret. Blodtrykket mitt var lavere enn det noen gang har vært målt dette svangerskapet, 90/60, så ikke rart at jeg føler meg trøtt hele tiden, energiløs og svimler lett. Hun spurte hva jeg syns om jobb og % i og med at jeg er sliten hele tiden, men jeg sa jeg ville fortsette litt til med 50. Men neste gang blir jeg ikke å tviholde på 50. Jeg føler noen ganger at jeg ikke får inn nok oksygen, og at pulsen stiger til værs (opp til 150) for absolutt ingenting. Når dette skjer så må jeg bare sette meg, føles da ut som jeg er blodløs i hode og overkropp.

Bekkenet skrangler også, men ikke noe særlig mer enn før. Var hos fysio denne uken og fikk noen øvelser for bevegelighet og styrke. Hun sa at smertene jeg kjenner er typiske hormonutløste bekkenplager - og er ikke så særlig mye å gjøre med.

Jeg har enda ikke kjøpt noe til baby eller tatt frem noe av det vi har - men har fått en oversikt over de klærne vi har. Det var ikke mye i 50 og 56 for å si det sånn, så må kjøpe litt nytt og kanskje få energi til å sy litt også. Må starte på papirmølla til nav snart og - men kjenner at jeg egentlig ikke har energi til det heller. Ikke så mye nesting tendenser her i gården... men gleder meg veldig til han entrer verden, forhåpentligvis i mars/april - god og rund ♡

Idag har jeg hatt en skikkelig dårlig dag med tanke på energiløshet og har faktisk hatt utrulig mye ledd og muskelsmerter. Uforklarlig for meg, for har ikke gjort noe. Kjennes ut som om jeg har vært på heftig fjelltur igår, og dratt rett på vin-fylla med skikkelig garvesyregikt etterpå. Våknet om natta med verk i håndledd, idag startet det med verk i begge lår, så inni en albue og arm - og nå verker det så i ene leggen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av den...
:bag:
har ikke hatt dette tidligere, foruten helt helt helt i starten, uke 5 eller 6, i noen dager. Håpe det går over!

Kveldens ferske bilde:
Snapchat-1347808911.jpg
 
Last edited:
30+0

Shit.. allerede på 30tallet! Er like lite forberedt på fødsel og baby som forrige uke - så ikke noe oppdatering der :p Kanskje et par babyplagg rikere, men intet mer.

Kjenner han begynner å ta god plass inni der, kjenner han meget godt til tider. Jeg klarer ikke å knyte skoene mine uten å bøye meg til sides, eller ta beina høyt. Jeg sliter med å sitte rett opp og ned ved kontorpulten - og jeg merker at jeg bumper borti ting mer og mer. Har lyst å få kommet i gang med nestingen, men samtidig har jeg lite energi til å faktisk gjøre det. Også orker jeg ikke å ha babyting stående i opptil 10 uker i stua/badet/soverommet. Men snaart...

Nå er jeg bare 5 uker og 6 dager unna da jeg fødte førstemann. Det er ikke så lenge til det!
 
30+0

Shit.. allerede på 30tallet! Er like lite forberedt på fødsel og baby som forrige uke - så ikke noe oppdatering der :p Kanskje et par babyplagg rikere, men intet mer.

Kjenner han begynner å ta god plass inni der, kjenner han meget godt til tider. Jeg klarer ikke å knyte skoene mine uten å bøye meg til sides, eller ta beina høyt. Jeg sliter med å sitte rett opp og ned ved kontorpulten - og jeg merker at jeg bumper borti ting mer og mer. Har lyst å få kommet i gang med nestingen, men samtidig har jeg lite energi til å faktisk gjøre det. Også orker jeg ikke å ha babyting stående i opptil 10 uker i stua/badet/soverommet. Men snaart...

Nå er jeg bare 5 uker og 6 dager unna da jeg fødte førstemann. Det er ikke så lenge til det!
Føler så på det du skriver! Her mangler fortsatt masse og det er 10 uker til termin :p
Har montert barneseng og stellebord, men utover det er det lite som tyder på familieforøkelse.. Kanskje vi bare er treige? :p Jeg tenker som deg at jeg orker ikke å ha alt stående fremme sååå lenge :)
Måtte bare legge igjen en liten kommentar, for det var så forfriskende å se det ikke bare var jeg som var "kjip" :p
 
Føler så på det du skriver! Her mangler fortsatt masse og det er 10 uker til termin :p
Har montert barneseng og stellebord, men utover det er det lite som tyder på familieforøkelse.. Kanskje vi bare er treige? :p Jeg tenker som deg at jeg orker ikke å ha alt stående fremme sååå lenge :)
Måtte bare legge igjen en liten kommentar, for det var så forfriskende å se det ikke bare var jeg som var "kjip" :p
Godt vi er flere :hilarious: gleder meg til jeg orker å ordne frem sprinkelsenga, for da har jeg i allefall en ren plass å legge nyvaskede ting - for eksempel babynest, pledd, klær, bamser, ting og tang :joyful: så man har et lite lager av ting som er ferdigvasket og klar :p
 
31+0

Har endelig begynt å få et lite lager av klær i str 50 og 56, bestilt noe på nett - og har idag vært å handlet i Tromsø! Det gikk noen tusen ja, men alt på rabatt foruten en newbie lue :joyful: barnas hus hadde masse på 50-70%, der brente vi av 1400 kr :hilarious: nå tror jeg vi har nok klær i 50 og 56, gjenstår bare å få alt inn, vasket og klar i skuffene. Har faktisk også bestilt stellematte som passer bedre til vår bad-kommode.

Vi var å så på vogner idag, og etter å ga prøvd mange merker og modeller - var mannen enig i at dersom det skal bli ny vogn på oss så blir det Emmaljunga nxt90f. Men har ei Edge Duo fra før, så må evt få solgt den først.

Igår gikk jeg fra 50 til 60% sykemelding - legen mente det ikke var så stor forskjell på 50 og 60 - og hintet til at 100 kanskje skulle vurderes. Det sitter for langt inne å gå fra 50 til 100, så må innom 60 i det minste føler jeg. Bekkenet skrangler like mye, og nå begynner jeg å merke det mer og mer i symfysen. Jeg er ufattelig sliten uten grunn, sover dårligere og kan svimle en del. Så får se hvor lenge jeg holder ut.

Lillegutt presser enda godt oppover - veeldig ubehagelig til tider. Men, gleder meg veldig til fødsel nå! Selvom jeg ikke føler meg ferdig med å gå gravid!

Snapchat-1819172354.jpg
 
Ikke lenge igjen nå :)

Vi sorterte jo ut klærne som var veldig rosa etter 2018-jenten, men satt igjen med ganske mye + kjøpte litt… Endt opp med å gi bort halvparten, går typ kanskje 2-3 bukser utenom et par strømpebukser og litt hjemmestrikk + bodyer etter hvor mye gulp/sikkel. Pysj er visst eneste vi har gått tom for etter noen dager med mye gulp :p

Og kjenner meg veldig igjen utålmodigheten. Rakk jo knapt bli det med fødsel uke 32 som startet uke 30, men når man føder tidligere før så forventer man jo samme så tenker nok ukene kan virke lange :)
 
Ikke lenge igjen nå :)

Vi sorterte jo ut klærne som var veldig rosa etter 2018-jenten, men satt igjen med ganske mye + kjøpte litt… Endt opp med å gi bort halvparten, går typ kanskje 2-3 bukser utenom et par strømpebukser og litt hjemmestrikk + bodyer etter hvor mye gulp/sikkel. Pysj er visst eneste vi har gått tom for etter noen dager med mye gulp :p

Og kjenner meg veldig igjen utålmodigheten. Rakk jo knapt bli det med fødsel uke 32 som startet uke 30, men når man føder tidligere før så forventer man jo samme så tenker nok ukene kan virke lange :)
Ja det er noe med den forventninga :p Jeg skal i allefall ikke kjøpe mer 50 eller 56 klær før jeg har fått vasket opp det vi har og putta på plass i kommoden. Enklere å holde oversikt da :) Jeg syr jo, så om vi skulle mangle noe - så kan jeg egentlig raskt få laget noe på symaskinene. Eneste er at jeg liker helst å kjøpe ullklær i butikk
 
32+0

Ukene går, eller de flyver for tiden. Har egentlig ikke kommet meg noe lengre på vei med nestingen - men har gjort meg noen planer fremover. Stellematte er kjøpt inn, men usikker om jeg heller vil ha leander-stellematten.. lurer på om den er verdt 1000 kr... vi har også bestemt oss for å beholde gode gamle emmaljunga edge duo - som er en knallgod vintervogn. Jeg ville jo ha nxt90 for å få svingbare hjul og ei litt smalere vogn - men som et kompromiss så skal vi kjøpe babyjogger city elite som bilvogn. Da kan vi bruke den å trille tur om sommeren om vi skal trille langt og ha lyst på svingbart hjul.

Magen væks, lillebror er veldig aktiv øverst i magen. Sliter med søvn for tiden, hodepine, og lightning crotch. Så ille noen ganger at jeg må gå krokbøyd til sofa og legge meg vannrett. Han presser nok på nerver der nede.

Har hatt syke barn i 2 uker i strekk, og vi er enda ikke ferdig. Både jeg og mannen er også blitt syke - men kun med sår hals og litt hoste. Har ikke fått brukt sykemeldingsdagene til å hvile for å si det slik..

Grubler mye på navn for tiden, syns det er ekstremt vanskelig å velge guttenavn #3...

Snapchat-1035135783.jpg
 
Back
Topp