Nukis planlegger nr 3 ♡

Idag har FF bestemt seg for at eggløsning skjedde på cd 17, noe som sikkert stemmer. Da har det nok gått mer enn 24t etter positiv eggløsningstest før egget slapp - men greit å få bli kjent med kroppen på den måten :D

Screenshot_20220316-092306_FF App.jpg

Er det trygt å kaste beskyttelsen frem til ikm tro? :oops:

Idag har FF bestemt seg for at eggløsning skjedde på cd 17, noe som sikkert stemmer. Da har det nok gått mer enn 24t etter positiv eggløsningstest før egget slapp - men greit å få bli kjent med kroppen på den måten :D

Vis vedlegget 379122

Ja, det syns eg. Hopp i det :) :p

Vis vedlegget 379122

Kjør på, med mindre det er heelt krise om det skulle skje noe uventet :laughing002 Vi dropper også beskyttelse etter at el mest sannsynlig har skjedd, OM det skulle skje noe så hadde det uansett gått bra :p

Og det går heeeeeelt fint! Da kunne dem gått på samme avdeling :D
Det er sant! Om eg måtte velge å bli gravid på denne syklusen eller neste, så måtte det blitt dennan! Har jo kun erfaring av å føde før termin så :oops:

CD 1, syklus nr 2.

Som forventet, kroppen har ikke forandret seg siden 2016.. kun 9 dager lutealfase :nailbiting::(

Screenshot_20220322-130749_FF App.jpg

Så får vi se da, om de neste syklusene blir likens - vi blir iallefall ikke å prøve på et par måneder.

CD 16, syklus 2.

Det kan hende jeg har gjort en blooper og begynt å teste etter EL for sent denne syklusen. Etter forrige syklus (og som regel) så er EL på cd 17. Men el-testene er helt blanke, og temperaturen er på tur opp. Så enten har EL vært igår eller forigårs, eller så kommer den plutselig. :) Har litt trua på sistnevnte!

Screenshot_20220406-123458_FF App.jpg

Screenshot_20220406-123451_Premom.jpg

Hadde tenkt å vente litt med å opprette dagbok her, da det enda er en stund til vi aktivt skal prøve på min nr 3 og hans nr 5 :wacky:

Sendte inn elektronisk forespørsel igår om legetime for fjerning av spiral, fordi det av erfaring bruker å være flere uker ventetid på ordinær time hos min fastlege. Så overraskelsen var stor når jeg fikk sms med legetime imorgen :nailbiting:

Vi har ikke tenkt å bli prøvere før tidligst mai/juni, men aller best tidligst juli. Får se når tålmodigheten tar slutt. Ønsker helst ikke barn i desember, januar eller februar. Men har lyst å få god oversikt over syklus før vi skal sette i gang, derfor fyker spiralen allerede nå. Har ikke hatt mensen siden den ble satt inn for 3,5 år siden.

Jeg har 2 sønner fra 2017 og 2018. Min mann har 2 døttre fra før. Så med to gutter med 1,5 år mellom - så har vi ikke vært klar for å prøve før "nå". Hverdagen går i ett, guttene er mye i erte og terge modus med hverandre - så det er en jobb i seg selv å være alene med dem. Tenkte at de skulle få bli litt eldre før vi prøvde pånytt.

Så nå fjernes spiralen imorgen 22.februar - så skal jeg prøve å finne EL i de neste månedene som kommer. Tenkte det var fint å kunne se tilbake på denne dagboken for å ha oversikt :happy:

1. Syklus 24.02.22: 26 dager, EL på cd 17, 9 dager lutealfase.
Blir spennende å følge deg fremover!

Vi tenker også å prøve på nr 3 tidligst juli, helst i august kanskje, slik at termin blir april/mai neste år (tidligst april). Kjenner meg igjen i det du skriver om tålmodighet, at det er en viss fare for at den tar slutt :p jeg ønsker heller ikke barn i perioden des-feb, så må bare holde ut :bag: Har to født i feb18 og sep20 fra før.

Lykke til med prøving når den tid kommer! ☺️

Blir spennende å følge deg fremover!

Vi tenker også å prøve på nr 3 tidligst juli, helst i august kanskje, slik at termin blir april/mai neste år (tidligst april). Kjenner meg igjen i det du skriver om tålmodighet, at det er en viss fare for at den tar slutt :p jeg ønsker heller ikke barn i perioden des-feb, så må bare holde ut :bag: Har to født i feb18 og sep20 fra før.

Lykke til med prøving når den tid kommer! ☺️
Takk det samme du! :D Vi ses kanskje på IKM grupper om noen måneder ;):rolleyes:

Igårkveld kom tr, som ender den rareste og korteste syklusen jeg noen gang har hatt! På 22 dager bare? Og FF er ikke helt sikker på når el var, men om den har rett - så er lutealfasen på bare noen dager.. :pompus:

Screenshot_20220414-103813_FF App.jpg

Og siden tr kom igårkveld, så blir vel gårdagen cd 1.. så da er jeg allerede på cd 2 i syklus nr 3!

Da har FF bestemt at eggløsning var på CD 16. Ut i fra eggløsningstestene så skulle jeg tro at EL var på cd 17 - fordi jeg fikk positiv el test både kl 11:30 og 22:00 på cd 16. Men tempreaturen fauk opp på morgenen cd 17 - så da slapp vel egget på natt til cd 17 vil jeg tro.

Screenshot_20220502-092451_FF App.jpg

Da blir det pånytt spennende å se hvor lang lutealfasen er denne gang. Har ikke bestemt oss for når vi skal prøve, men det er noen ting som vi må få gjennomført først. Så blir nok ikke før om noen måneder..

CD 1! Og der va mensen ankommet. EL ble nok veldig seint på cd 16, en gang før kl 05.30 på cd 17. Og jeg har nå fått opplevd en lutealfase pp hele 12 dager! Aldri opplevd før :woot: Lå an til at den skulle komme etter 10 dager da tempen sank veldig - men gikk opp igjen.. og natt til idag når mensen kom var tempen nede igjen - men måtte discarde den siden jeg ikke har sovet inatt noe særlig :wtf:

Screenshot_20220511-131217_FF App.jpg

Nå ligger jeg på sykehuset og venter på å få fjernet galleblæren min! Så da skal jeg ikke trenge å avvente prøvingen i sommer noe - siden jeg nå får det overstått

CD 1! Og der va mensen ankommet. EL ble nok veldig seint på cd 16, en gang før kl 05.30 på cd 17. Og jeg har nå fått opplevd en lutealfase pp hele 12 dager! Aldri opplevd før :woot: Lå an til at den skulle komme etter 10 dager da tempen sank veldig - men gikk opp igjen.. og natt til idag når mensen kom var tempen nede igjen - men måtte discarde den siden jeg ikke har sovet inatt noe særlig :wtf:

Vis vedlegget 381560

Nå ligger jeg på sykehuset og venter på å få fjernet galleblæren min! Så da skal jeg ikke trenge å avvente prøvingen i sommer noe - siden jeg nå får det overstått
Wiiiiiii min minstebaby må jo få en passe jevngammel lekekamerat han og

Blir en perfekt 6-kløver uansett ❤️ glede meg til å se alle springe rundt å leke sammen :D
Eldsteguttn min spurte meg idag, etter å ha sett alle bandasjan på magen min, om det va fordi det va en baby inni der :hilarious:

Back
Topp