MiniMe80 sin slankedagbok

Ned 0,8 kg denne uka og er noen få gram unna å nå 93 tallet. Ligger da litt foran skjema. Har som mål å nå 92 tallet ved utgangen av mars men hvis det fortsetter sånn som det har gjort til nå så når jeg kanskje 91 tallet innen da :)
Går fortsatt tur hver dag. Litt kortere turer de siste par ukene fordi det har vært is og snø og tungt å gå den andre ruten vi bruker å gå. Håper på finvær snart og litt lengre turer.
Fortsatt null snop så langt. Men siden mensen kommer i dag eller i morgen så kanskje jeg skal kose meg med en liten sjokolade.

Det er så kjekt å se at jeg nærmer meg mer og mer målene mine:
Fra jeg startet i år: 7,4 kg unna første delmål til 7 uker etter bare 1,8 kg unna.

1,8 kg unna første delmål (92,3)
4,2 kg unna andre delmål (89,9)
4,3 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
7,4 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

14,1 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
17,1 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Ned 0,8 kg denne uka og er noen få gram unna å nå 93 tallet. Ligger da litt foran skjema. Har som mål å nå 92 tallet ved utgangen av mars men hvis det fortsetter sånn som det har gjort til nå så når jeg kanskje 91 tallet innen da :)
Går fortsatt tur hver dag. Litt kortere turer de siste par ukene fordi det har vært is og snø og tungt å gå den andre ruten vi bruker å gå. Håper på finvær snart og litt lengre turer.
Fortsatt null snop så langt. Men siden mensen kommer i dag eller i morgen så kanskje jeg skal kose meg med en liten sjokolade.

Det er så kjekt å se at jeg nærmer meg mer og mer målene mine:
Fra jeg startet i år: 7,4 kg unna første delmål til 7 uker etter bare 1,8 kg unna.

1,8 kg unna første delmål (92,3)
4,8 kg unna andre delmål (89,9)
4,3 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
7,4 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

14,1 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
17,1 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
Kjempebra jobba! Du står virkelig på nå, og jammen klarer du det også :) ❤️
 
Kjempebra jobba! Du står virkelig på nå, og jammen klarer du det også :) ❤️
Takk ❤️ Tror ikke jeg har hatt så hurtig nedgang før. Det var mye opp og ned før men nå har det bare vært litt oppgang en gang og resten er nedgang. Hjelper veldig på å kutte ut snopet merker jeg. Hvis det fortsetter i dette tempoet så når jeg målet i løpet av sommeren en gang :D Men tror det kommer til å gå litt saktere etterhvert men så lenge det er nedgang er jeg fornøyd :)
 
Tusen takk! Ja det er det jeg håper på at skjer bare jeg går litt mer ned i vekt :Heartred Har jo holdt på en del år med vektnedgang men aldri klart det i det lange løp så har bestemt meg at denne gangen skal jeg klare det. Målet for året er å nå 80 kg så "bare" 14 kg igjen :D
Jeg har jo fulgt deg i noen år nå, og mulig det bare er innbilning fra min side, men synes du virker annerledes denne gangen. På en god måte altså, mer innbitt og bestemt på at det skal gå kanskje? Så nå har jeg ekstra tro på at du vil nå målet ditt! ❤ heiaheia!
 
Jeg har jo fulgt deg i noen år nå, og mulig det bare er innbilning fra min side, men synes du virker annerledes denne gangen. På en god måte altså, mer innbitt og bestemt på at det skal gå kanskje? Så nå har jeg ekstra tro på at du vil nå målet ditt! ❤ heiaheia!
Du har nok rett i at det er litt annerledes denne gangen :D Har bestemt meg at jeg skal bli tynnere og mer fornøyd med meg selv. Ikke det at slank = lykkelig, men jeg vil forhåpentlig få bedre helse også når man ikke går med så mange ekstra kg. Så nå må jeg bare klare det denne gangen altså :happy:
Takk :Heartred
 
Du har nok rett i at det er litt annerledes denne gangen :D Har bestemt meg at jeg skal bli tynnere og mer fornøyd med meg selv. Ikke det at slank = lykkelig, men jeg vil forhåpentlig få bedre helse også når man ikke går med så mange ekstra kg. Så nå må jeg bare klare det denne gangen altså :happy:
Takk :Heartred
Veldig viktig og helt riktig med den tankegangen ❤️
 
Gikk opp en del etter helgen og mensen, men ble kvitt det meste til i dag, manglet bare 200 gr til å gå i null. Hadde selvfølgelig håpet at jeg skulle komme meg ned til 93 tallet i dag men det tar jeg neste uke :) Kjenner jeg ikke stresser like mye som før og blir skuffet at vekta går litt opp. Vekta varierer men så lenge den er på vei ned generelt er jeg fornøyd :)
Forrige helg koste jeg meg med litt sjokolade etter noen uker uten. Heldigvis ingen søtsug etter det. Nå skal jeg prøve å holde meg unna noen uker til.


2,0 kg unna første delmål (92,3)
4,4 kg unna andre delmål (89,9)
4,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
7,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

14,3 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
17,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Ble ikke noe særlig nedgang denne uka. Jeg håpte at jeg skulle nå 93 tallet men kroppen var ikke enig i det. Har vært ganske nær da så da satser jeg på at jeg når det neste uke i stede :) Har blitt litt mer brød mat (toast) denne uka enn ellers så det kan være grunnen pluss at EL er i disse dager. Jeg merker at jeg har litt ekstra vann i kroppen nå.

1,9 kg unna første delmål (92,3)
4,3 kg unna andre delmål (89,9)
4,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
7,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

14,2 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
17,2 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
I går bikket jeg endelig ned på 93 tallet :happy: I dag er det -0.7kg siden fredag og håper at det holder seg ca der til fredag.
Der er så godt at det begynner å bli vår. Sol og litt varmere i været hjelper på. Planlegger å gå litt lengre turer etterhvert i tillegg til vår daglige tur.
 
Da endte jeg opp med et vekttap på 1,3 kg denne uka som jeg er veldig fornøyd med :happy: og i tillegg kommet meg ned på 92 tallet, og rett under 30 BMI. Jeg har nådd målet for mars. Bare 0,6 kg unna første delmål. Det hadde vært fint om jeg nådde ved utgangen av mars :) Neste uke er mensen forventet så jo mer jeg går ned før det jo bedre er det for neste ukes veiing :p
I dag har vi en kjempefin vårdag! Sola skinner og det er blå himmel. Fuglene kvitrer som bare det :) Fikk oss en fin gåtur i dag med litt tempo. Fortsetter det fine været så må jeg begynne med litt lettere klær for det ble litt varmt :wacky:


0,6 kg unna første delmål (92,3)
3,0 kg unna andre delmål (89,9)
3,1 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
6,2 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

12,9 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
15,9 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Da endte jeg opp med et vekttap på 1,3 kg denne uka som jeg er veldig fornøyd med :happy: og i tillegg kommet meg ned på 92 tallet. Jeg har nådd målet for mars. Bare 0,6 kg unna første delmål. Det hadde vært fint om jeg nådde ved utgangen av mars :) Neste uke er mensen forventet så jo mer jeg går ned før det jo bedre er det for neste ukes veiing :p
I dag har vi en kjempefin vårdag! Sola skinner og det er blå himmel. Fuglene kvitrer som bare det :) Fikk oss en fin gåtur i dag med litt tempo. Fortsetter det fine været så må jeg begynne med litt lettere klær for det ble litt varmt :wacky:


0,6 kg unna første delmål (92,3)
3,0 kg unna andre delmål (89,9)
3,1 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
6,2 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

12,9 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
15,9 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
Fy søren så god du er!!!!
 
Fy søren så god du er!!!!
Takk! Overrasker meg selv egentlig. Fortsetter det sånn så når jeg kanskje års målet i september. Kommer nok til å nå noen platå utover men jeg skal være veldig fornøyd så lenge det i det store og hele er nedover det går.
 
Det er ikke offisielle veiedagen i dag men bruker å veie meg mandager for å sjekke hvordan ståa er etter helgen. Ned 0,7kg siden fredag og det vil si at jeg har gått ned 7,5 kg siden nyttår og har nådd første delmål :excited001
Vekttapet kommer vel ikke til å være så mye til fredag hvis mensen kommer men jeg kan glede meg at jeg har nådd målet nå :happy:
Har ikke spist så mye mat i helgen men skeiet litt ut med popcorn og potetgull så trodde vekta hadde gått opp så det var litt av en overraskelse i morges når jeg skulle veie meg.
Bestilte meg noen nye treningsklær i går. Gleder meg til de kommer i posten.


0,0 kg unna første delmål (92,3) 92,2 kg 14.03.2022
2,3 kg unna andre delmål (89,9)
2,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
5,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

12,2 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
15,2 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Gratulerer med å ha nådd første delmål! Du er flink! :D
 
Back
Topp