MiniMe80 sin slankedagbok

Fredag og veiing igjen. Denne uka har vekta holdt seg noen lunde stabil fra mandagen, så resultatet denne uka ble -1,3 kg som gir meg en total på -3,4kg siden nyttår :happy: Er veldig glad for at jeg har fått en sånn fin start på veien ned. Går nok ikke like mye ned fremover kan jeg tenke meg men håper hvertfall på ned 0,5 i uka. Har 9 uker på meg til å gå ned ca 3,5-4 kg så det satser jeg på at jeg når :D
Kjenner fortsatt litt på at jeg har lyst på noe snop men generelt så har det gått ganske greit.
Jeg er bare 0,2 kg unna vekt ved starten av 2021. Håper det går mer nedover denne gangen enn i fjor :p

4,0 kg unna første delmål (92,3)
6,4 kg unna andre delmål (89,9)
6,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
9,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

16,3 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
19,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Fredag og veiing igjen. Denne uka har vekta holdt seg noen lunde stabil fra mandagen, så resultatet denne uka ble -1,3 kg som gir meg en total på -3,4kg siden nyttår :happy: Er veldig glad for at jeg har fått en sånn fin start på veien ned. Går nok ikke like mye ned fremover kan jeg tenke meg men håper hvertfall på ned 0,5 i uka. Har 9 uker på meg til å gå ned ca 3,5-4 kg så det satser jeg på at jeg når :D
Kjenner fortsatt litt på at jeg har lyst på noe snop men generelt så har det gått ganske greit.
Jeg er bare 0,2 kg unna vekt ved starten av 2021. Håper det går mer nedover denne gangen enn i fjor :p

4,0 kg unna første delmål (92,3)
6,4 kg unna andre delmål (89,9)
6,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
9,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

16,3 kg unna målet for juni 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
19,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
Wow, det er jo en kanonstart! :smiley-bounce016
 
Å kutte ned på karbo og periodisk faste er helt knall har selv gått ned nesten 6 kg siden nyttår eneste er at jeg har byttet ut mitt første måltid fra knekkebrød til smoothie med bær, spinat, protein pulver, mct olje og cocos melk og jeg har blitt hekta det er så godt og det funker så det suser. Heier på deg dette klarer du.
 
Last edited:
Å kutte ned på karbo og periodisk faste er helt knall har selv gått ned nesten 6 kg siden nyttår eneste er at jeg har byttet ut mitt første måltid fra knekkebrød til smoothie med bær, spinat, protein pulver, mct olje og cocos melk og jeg har blitt hekta det er så godt og det funker så det suser. Heier på deg dette klarer du.
Så fantastisk resultat da!! Takk og heier på deg også! :)
 
Offisielle veiedager er fredag og mandag her (men nedgangen måles fra fredag til fredag) men så blir det jo litt ekstra veiing innimellom :rolleyes:
Veide meg i dag fordi jeg følte meg litt lettere på en måte. Viser seg at jeg har gått ned siden fredag så på litt over 3 uker så har jeg gått ned 4 kg :woot:
Ser egentlig ikke så mye selv på at jeg har gått ned men kjenner det på magehenget :p og mannen ser forskjell <3
Jeg venter enten mensen (mest sannsynlig det) en av de neste dagene eller på et mirakel og at jeg har blitt gravid. Litt før mensen kommer så har jeg av og til fått et lite dropp i vekt før den så går opp pga alt vannet i kroppen ++. Denne gangen skal ikke noe snop inntas så håper vektoppgangen ikke er så stor. Heldigvis er det meste bare vann.
 
Fredag og veiedag. Ingen endring på vekta mi fra søndag så totalt ned 4 kg på 4 uker.
Hadde mensen denne uka men heldigvis gikk jeg aldri over vekta fra forrige fredag. Har ikke spist noe snop denne uka heller men det ble litt baconsvor forrige helg, 0 karb :D
Nå begynner jeg også å se at magen begynner å bli mindre og det er kjekt :)
8 uker på meg til å gå ned 3 kg og det tror jeg når.


3,4 kg unna første delmål (92,3)
5,8 kg unna andre delmål (89,9)
5,9 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
9,0 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

15,7 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
18,7 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Det ble ikke så mye nedgang forrige uke. -0,2 kg. Dagen før veiing var det ned 0,6 kg og håpte at jeg hvertfall skulle gå ned det men kroppen ombestemte seg :p Får skylle på at EL var på vei :D
Siden vektnedgangen i januar gikk så bra så er jeg noen få gram unna å nå vektmålet jeg har satt meg for februar. Greit å ligge litt på forskudd med vekta :)
På fredag orket vi ikke å lage mat så da ble det pizza fra pizzabakeren. Lenge siden sist så det var godt. Pluss at det ble litt popcorn. Ellers har jeg ikke spist noe snop. Det har gått veldig greit å holde seg unna det.

3,2 kg unna første delmål (92,3)
5,6 kg unna andre delmål (89,9)
5,7 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
8,8 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

15,5 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
18,5 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Endelig klarte jeg å komme meg over en liten vektkneik :p Fikk "presset" vekta ned på 94 tallet i dag, selv om det bare var så vidt :D -0,6 kg denne uka. Nå må jeg bare fortsette å være flink. Håper å komme meg nederst på 94 innen utgangen av februar.
Har hjulpet veldig på å kutte ut snop. Jeg har ikke hatt noe snop siden første helga i januar utenom kakao med litt marshmellows for et par uker siden.
Vurderer en liten sjokolade i dag eller i morgen men er litt redd for at jeg skal gå amok fordi jeg kanskje får mer craving :wacky:


2,6 kg unna første delmål (92,3)
5,0 kg unna andre delmål (89,9)
5,1 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
8,2 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

14,9 kg unna målet for 2022 (80 kg / 25,83 BMI)
17,9 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
 
Last edited:
Ned 0,9 kg siden fredag :wideyed: Var ikke det jeg forventet meg når jeg gikk på vekta i dag. Håper jeg klarer å holde meg sånn ca der til fredag. Mensen er forventet å komme til helga så håper på ikke noe stort vekthopp hvis jeg fortsetter å er flink :)
Merker jeg er mindre flink til å spise grønnsaker til hvert måltid som i begynnelsen. Ble litt lei på en måte. Men klarer å holde meg unna snop og det er bra. Ble litt micropop på fredag for å ha noe jeg kunne kose meg med :) Det har også blitt et par stykker smuldrepai som vi hadde i fryseren :oops: Viktig å kose seg men med måte selvfølgelig.
 
Så flink du er! Håper så veldig at litt lavere vekt er det som skal til for at spiren sitter ❤
 
Syns du har vært kjempeflink!


Syns også det er vanskelig å opprettholde grønnsaksspising til de fleste måltid, men merker det går bedre om jeg varierer type grønnsaker. Kuttingen er kjedelig da, så prøver å kutte opp endel av gangen så jeg slipper det hver dag. :p
 
Så flink du er! Håper så veldig at litt lavere vekt er det som skal til for at spiren sitter ❤
Tusen takk! Ja det er det jeg håper på at skjer bare jeg går litt mer ned i vekt :Heartred Har jo holdt på en del år med vektnedgang men aldri klart det i det lange løp så har bestemt meg at denne gangen skal jeg klare det. Målet for året er å nå 80 kg så "bare" 14 kg igjen :D
 
Syns du har vært kjempeflink!


Syns også det er vanskelig å opprettholde grønnsaksspising til de fleste måltid, men merker det går bedre om jeg varierer type grønnsaker. Kuttingen er kjedelig da, så prøver å kutte opp endel av gangen så jeg slipper det hver dag. :p
Tusen takk!
Er litt kresen i matveien, og det gjelder jo også da med grønnsakene :p Men kjøper råkost og blomkålris innimellom, sukkererter, blomkål og rødkål i perioder. Men gjør som deg å kutte litt opp så jeg har flere dager, mye enklere enn å kutte opp hver dag.
 
Back
Topp