MiniMe80 sin slankedagbok

Bare ikke gi opp, har troen på at du klarer det :happy:
Takk! Nei gir ikke opp men denne uka har vært ganske så dårlig. Gått opp mye. Begynt å gå ned litt igjen men blir nok oppgang fra forrige uke likevel i morgen. Har kuttet ut snop denne uka. Satser på litt nedgang neste uke :D

Vekta gikk bare opp og opp denne uka til stor frustrasjon :wacky: Nådde toppen på onsdag men fikk heldigvis presset det ned til bare 0,4 kg oppgang og ikke +1,7 kg :eek:
Har holdt meg borte fra snop fra mandag til torsdag. Har kost meg litt i dag, så blir det kanskje litt i morgen før jeg skal være snopefri til neste helg, om ikke lenger.
På søndag fikk vi oss en fin tur. Skulle ikke bli så lang men det ble nesten en mil. Noen tunge oppoverbakker ble det men kom meg opp :D

6,6 kg unna første delmål (92,3)
9,0 kg unna andre delmål (89,9)
9,1 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
12,2 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

18,9 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
21,9 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Fredag og klar for ny veiing. Gikk ikke opp i løpet av forrige helg så kunne konsentrere meg på å gå ned vanlig enn å bli kvitt det jeg eventuelt hadde gått opp pga for mye god mat og snop i løpet av helga :P
Ned 0,6 kg skal jeg være fornøyd med :) Selvfølgelig skulle ønske de var mer men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :D

6,0 kg unna første delmål (92,3)
8,4 kg unna andre delmål (89,9)
8,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
11,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

18,3 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
21,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Fredag og klar for ny veiing. Gikk ikke opp i løpet av forrige helg så kunne konsentrere meg på å gå ned vanlig enn å bli kvitt det jeg eventuelt hadde gått opp pga for mye god mat og snop i løpet av helga :p
Ned 0,6 kg skal jeg være fornøyd med :) Selvfølgelig skulle ønske de var mer men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :D

6,0 kg unna første delmål (92,3)
8,4 kg unna andre delmål (89,9)
8,5 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
11,6 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

18,3 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
21,3 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Gratulerer med vektnedgang :) så bra . Holder du en nedgang på 0,6 kg i uka, når du målet ditt med 77 kg innen 29. April :happy: Så det har du all grunn å være fornøyd med :)

Selv har jeg for veldig mange år siden gått ned 30 Kg, og greide å holde meg på samme vekt frem til jeg ble gravid. Det vanskeligste med vektnedgang er livsstilsendringen og faktisk holde vekten stabil. Derfor synes jeg det er så lurt med å telle kcal og innimellom ha dager hvor man ikke er i kcal underskudd men på 0. Da lærer man bla. samtidig hva som er normalt for seg å spise i løpet av en dag. Uansett, stå på du er et skritt nærmere nå :)

Gikk opp over en kg over helgen. Var mye vann tenker jeg fordi i dag så var alt borte. Så det betyr at jeg har mulighet til å få gått ned noe til fredag :D Spiser litt mindre de siste par dagene også så det hjelper på. Har fått gått på tur hver dag så langt denne uka så det er bra.

Gratulerer med vektnedgang :) så bra . Holder du en nedgang på 0,6 kg i uka, når du målet ditt med 77 kg innen 29. April :happy: Så det har du all grunn å være fornøyd med :)

Selv har jeg for veldig mange år siden gått ned 30 Kg, og greide å holde meg på samme vekt frem til jeg ble gravid. Det vanskeligste med vektnedgang er livsstilsendringen og faktisk holde vekten stabil. Derfor synes jeg det er så lurt med å telle kcal og innimellom ha dager hvor man ikke er i kcal underskudd men på 0. Da lærer man bla. samtidig hva som er normalt for seg å spise i løpet av en dag. Uansett, stå på du er et skritt nærmere nå :)
Tusen takk :) Oi du har gjort utregningen også du :D hadde vært fantastisk å klart det målet til da. Er vel 12-13 år, minst, siden jeg veide det.

Imponerende vektnedgang på deg da!! 25-30 kg er hovedmålet mitt.
Har prøvd å telle kalorier før men det ble for tungvint syntes jeg. Får tenke på om jeg skal prøve det ut igjen. Noen ganger spiser jeg for lite og da stopper jo det opp litt. Prøve å finne en balanse slik at det ikke er for mye og ikke for lite.

Fredag og klar for ny veiing :) -0,7 kg denne uka. Skal si meg fornøyd med det :D
Spiser litt mindre og har klart å kutte ned på snop i løpet av uka. Prøver å holde meg til å bare spise i helgene og det har gått greit.

5,3 kg unna første delmål (92,3)
7,7 kg unna andre delmål (89,9)
7,8 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
10,9 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

17,6 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
20,6 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Tusen takk :) Oi du har gjort utregningen også du :D hadde vært fantastisk å klart det målet til da. Er vel 12-13 år, minst, siden jeg veide det.

Imponerende vektnedgang på deg da!! 25-30 kg er hovedmålet mitt.
Har prøvd å telle kalorier før men det ble for tungvint syntes jeg. Får tenke på om jeg skal prøve det ut igjen. Noen ganger spiser jeg for lite og da stopper jo det opp litt. Prøve å finne en balanse slik at det ikke er for mye og ikke for lite.

Jeg synes selv det er så motiverende selv å se at hvert eneste gram ned teller og setter deg nærmere målet ditt :happy:
Godt resultat denne uka også, kjempe bra jobbet :)

Fredag og klar for ny veiing :) -0,7 kg denne uka. Skal si meg fornøyd med det :D
Spiser litt mindre og har klart å kutte ned på snop i løpet av uka. Prøver å holde meg til å bare spise i helgene og det har gått greit.

5,3 kg unna første delmål (92,3)
7,7 kg unna andre delmål (89,9)
7,8 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
10,9 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

17,6 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
20,6 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)
Så god du er!

Jeg synes selv det er så motiverende selv å se at hvert eneste gram ned teller og setter deg nærmere målet ditt :happy:
Godt resultat denne uka også, kjempe bra jobbet :)
Tusen takk!! Ja det er godt når det endelig begynner å gå nedover altså :)

Fredag og veiing... Ja mensen kom i går så det betyr jo bare en ting den siste tiden og det er at vekta går opp, +1,1 kg. Jeg som syns jeg hadde vært så flink denne uken med mindre mat og bare kost meg med en softis på tirsdag. Vært et par dager med litt brødmat som jeg ikke bruker så kan være det også(?). Gikk ikke opp etter helgen heller så vekta kom de siste dagene. Det er nok mye vann i forbindelsen med mensen tenker jeg (og håper) så forhåpentlig så blir jeg kvitt det til neste uke :)

6,4 kg unna første delmål (92,3)
8,8 kg unna andre delmål (89,9)
8,9 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
12,0 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

18,7 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
21,7 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Endelig fikk jeg lønn for strevet :p -2kg denne uka :excited001 Det var nok mye vann i forbindelse med mensen forrige uke så ble kvitt det pluss litt til. Nå er det bare å fortsette på veien og håper kroppen følger med.
Spiser mindre og kuttet ut mye søtsaker. Hvis jeg spiser noe i uka så er det bare bittelitt men prøver å vente til helgene.

4,4 kg unna første delmål (92,3)
6,8 kg unna andre delmål (89,9)
6,9 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
10,0 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

16,7 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
19,7 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Wow - 2 kg er utrolig bra :) Teller du kcal ? Eller bare forsøker du å justere kostholdet?
Så gøy og motiverende med en så bra uke. :)

Wow - 2 kg er utrolig bra :) Teller du kcal ? Eller bare forsøker du å justere kostholdet?
Så gøy og motiverende med en så bra uke. :)
Takk :) Nei teller ikke kcal, bare redusert matinntaket veldig. Ble litt for mye godsaker forrige helg :wacky: så denne uken blir det oppgang men forhåpentligvis ikke så alt for mye.

Hvorfor tror du det blir oppgang ?
Jeg har veid meg flere dager denne uka og alt tyder på litt oppgang hvertfall til i morgen (opp rett over 2 kg fra fredag til mandag så har jobbet med å bli kvitt det). For mye sjokolade forrige helg og har en del vann i kroppen nå.

Fredag og veiedag. Det ble oppgang som jeg forventet etter oppgangen forrige helg. Klarte heldigvis å få ned mesteparten til i dag så da ble det "bare" +0,5 kg. Tenkte at den vektnedgangen forrige uke var litt vel mye. Var nok fordi jeg spiste mye mindre enn vanlig når jeg da spiste litt mer i helga så for det rett opp igjen. Kanskje jeg skal skylde på at jeg har eggløsning disse dager så derfor vekta gikk opp :P Skal bli flinkere neste uke så jeg kommer meg ned på 96-tallet igjen.

4,9 kg unna første delmål (92,3)
7,3 kg unna andre delmål (89,9)
7,4 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
10,5 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

17,2 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
20,2 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Nei dette går dårlig... Skeiet ut igjen forrige uke så gikk opp 2 kg over helgen. Fikk presset det ned til oppgang på 0,5 kg. Så det meste er nok vann, men ikke alt.
Spist mye mindre denne uka og ikke noe særlig usunt egentlig. Så nå er det "cold turkey"! Ingen snop i dag og det blir det heller ikke i morgen, selv om det er lørdag. Jeg skal prøve å være uten noen uker nå så forhåpentligvis så går jeg ned i vekt. Har klart det før så kan klare det igjen :) Vet jeg spiser litt for lite i perioder så skal prøve å få i meg litt mer, finne en balanse. Er mye stillesittende i løpet av dagen.

5,4 kg unna første delmål (92,3)
7,8 kg unna andre delmål (89,9)
7,9 kg unna å komme under BMI 29 (89,8)
11,0 kg unna å komme under BMI 28 (86,7)

17,7 kg unna målet for juni 2022 (80 kg/ 25,83 BMI)
20,7 kg unna å komme under BMI 25 (77 kg)

Det hjalp visst å kutte ut alt snop og redusere på matinntaket. Gått ned en halv kg siden fredag. Ja jeg kjenner jeg er sulten og har lyst på noe snacks men det har gått veldig greit egentlig. Forrige gang jeg gjorde det på denne måten så gikk det over etter noen dager. Må bare holde ut hvertfall til fredag når det er veiedag :P
TR er forventet i løpet av uka så det kan jo bli litt oppgang, hvis jeg ikke skulle være så heldig å blitt gravid da :Heartred

Back
Topp