Mammalivet med et lite hjerteplaster

Ja, det var veldig koselig. Og så perfekt lagt opp mtp hva jeg liker også. Var på en liten "husmannsplass" som tilhører hjemgården til ei venninne, og det var overflod av grillmat og smågodter og bare skravling og herlig stemning. Fin venninnegjeng altså. Vi treffes alt for sjeldent, men har klart å treffes jevnlig helt siden vi gikk ut av videregående (og det er 13 år siden). Herlig med sånne som praten bare flyter avgårde med uansett hvor lenge det er siden en har møttes sist. :)
Høres superkoselig ut, ikke verst å klare å holde vennegjengen samla <3
 
Så koselig med kombinert utdrikningslag og babyshower :)

Håper undersøkelsen i dag viser en liten Dings med hodet ned :) Da går de vel kanskje med på å diskutere igangsetting også?
 
Høres superkoselig ut, ikke verst å klare å holde vennegjengen samla <3

Ja, syns vi har vært flinke der. :)

Så koselig med kombinert utdrikningslag og babyshower :)

Håper undersøkelsen i dag viser en liten Dings med hodet ned :) Da går de vel kanskje med på å diskutere igangsetting også?


Veldig koselig. Og glad jeg slipper unna typisk utdrikningslag egentlig.

Jepp. Men jeg troor det skal gå bra å vente til termin med igangsetting så er rimelig sikker på at det går igjennom. Får jo så hyppige kontroller på slutten nå at nervene nok holdes i sjakk. Og kroppen får en mulighet til å starte sjøl. :)
 
Ja, syns vi har vært flinke der. :)




Veldig koselig. Og glad jeg slipper unna typisk utdrikningslag egentlig.

Jepp. Men jeg troor det skal gå bra å vente til termin med igangsetting så er rimelig sikker på at det går igjennom. Får jo så hyppige kontroller på slutten nå at nervene nok holdes i sjakk. Og kroppen får en mulighet til å starte sjøl. :)
Er absolutt det beste om kroppen får starte på egen hånd, så om du selv synes det går greit å vente til termin er jo det kjempebra :) er jammen ikke mange ukene igjen uansett!
 
Kontrollen vel unnagjort, og jeg fikk den legen som kjenner til "saken" aller best - det var nemlig hun som tok ultralyd og skrev meg inn da jeg mista sist, hun som hadde ettersamtalen og som skrev planen for oppfølging nå. Veldig glad for at jeg fikk henne, og sånn sett greit at det drøyde litt å bli gravid etterpå for hun har vært et år på kirurgisk nemlig. Kom tilbake for et par måneder siden bare. :p

Konklusjonen etter UL var at det fortsatt er en gutt, noe han blottla ganske tydelig også denne gangen. Han var litt mer motvillig til måling av hode og mage, men hun fikk da lurt til målinger der også. :p Han følger fortsatt gjennomsnittet, og var på +1,6% i dag. Estimert til 2669 (pinlig nøyaktig hehe) gram, og blodgjennomstrømningen var helt lik som forrige gang. Normal mengde fostervann, og alt så i grunn veldig normalt ut. Godt!

Og så til spenningsmomentet - leie. Der er det bare å si, jeg hadde rett i mistanken om at han har snudd seg. Hodet lå ned og pent "parkert". Ikke festet, men snur seg nok mest sannsynlig ikke tilbake i tverr nå når han endelig har snudd seg i hodeleie og det er såpass trangt som det er. Det betyr at PKS utgår i alle fall. :D :D

Nevnte også at jeg ikke vil gå over termin, og hun var raskt ute med å si at DET skal jeg slippe. Så rett før eller rett etter 26. mai skal jeg ha ny time med sjekk + sette dato for igangsetting. 26. mai er jeg 38+0. Hun har også skrevet veldig tydelig "skal ikke gå over termin" i papirene. Så da var DET klarlagt og avgjort.

Da blir det vel mest sannsynlig siste kontroll hos jordmor nå på fredag. Nærmer seg virkelig slutten nå. :)


Jeg feira med å kjøpe meg ei ny bukse, basic loose capri fra cubus. Tynn og stretchy, veldig gravidvennlig i varmen vi plutselig har fått. :D
 
Så utrolig deilig! Både at han har snudd seg og at du endelig fikk avklart igangsetting! :) Nå er det bare til å prøve og få de siste ukene til å fly og før du vet ordet av det så er han her :)
 
Så deilig!
Herlig å møte igjen denne legen da og ikke minst så godt at lillebror har lagt seg riktig vei nå. Lykke til med siste innspurt!
 
Så utrolig deilig! Både at han har snudd seg og at du endelig fikk avklart igangsetting! :) Nå er det bare til å prøve og få de siste ukene til å fly og før du vet ordet av det så er han her :)

Jepp, veldig! Tror nok tiden går fort, masse planer + at det er meldt knallvær fremover. Syns dagene går raskere i finvær, selv om jeg ikke nødvendigvis er så mye ute. :p

Så godt at alt faller på plass! :D

Ja. :D

Så godt å høre at alt så bra ut, at du har fått avklart med tanke på overtid og ikke minst at han har snudd seg! Hurra! :)

Ble en veldig bra kontrolltime, føler at alt er under kontroll på en måte.

Så godt å høre at dere blir passet på ❤️❤️

:Heartred

Så deilig!
Herlig å møte igjen denne legen da og ikke minst så godt at lillebror har lagt seg riktig vei nå. Lykke til med siste innspurt!

Mhm veldig. Og på arket hvor det stod at jeg skulle settes opp på ny time så skrev hun samtidig "gjerne hos meg" rett bak ca-datoen/tidspunktet. Slapp jeg å spørre om spesifikk lege OG hun viser interesse for oppfølgingen videre.
 
Så mange gode nyheter :D
 
Høres jo helt supert ut! At alt du lurte på ble avklart, og at du slipper å gå over! Nesten misunnelig, hadde ikke gjort noe å vite at jeg var ferdig på tirsdag akkurat :p
 
Fantastisk at hun tar tak og vil følge deg opp videre altså! Det gjør godt for en stressa mamma-hjerne det!
 
Så mange gode nyheter :D

Ja, det var virkelig en bra time! :D


For en bra time! Nå har du jo alt på stell!:)

Selv om jeg ikke var direkte stressa før timen, så kjenner jeg at jeg ble veldig rolig etterpå. Nærmer seg målet!

Høres jo helt supert ut! At alt du lurte på ble avklart, og at du slipper å gå over! Nesten misunnelig, hadde ikke gjort noe å vite at jeg var ferdig på tirsdag akkurat :p

Nei, det skal bli veldig godt å få en dato på igangsettingen og vite at jeg da er ferdig og i mål. Håper jeg får den så tidlig som mulig i juni, vil bli ferdig nå. :hilarious:

Fantastisk at hun tar tak og vil følge deg opp videre altså! Det gjør godt for en stressa mamma-hjerne det!

Hun er super altså. :) Nordlending hun også, må være det som gjør det. :p Nå er jeg bare spent på når jeg får time da, om det blir rett før eller rett etter 26. mai. Jeg håper på før selvsagt. :p



Sov veldig godt i natt, når jeg endelig sovna (vaaaarmt!), og jeg tror jeg sovna før hodet traff puta da jeg var oppe på do i løpet av natta. Husker jo knapt at jeg var ute av senga, så tydeligvis både trøtt og hadde et "rolig" hode.

Har begynt å samle på vann nå, opp 1,5 kg siden sist fredag. Det er ikke fett det, det er noen gram Dings og masse gram vann. :playful: Jordmor kommenterte det da jeg var og fikk nåler sist, var merker etter klær både her og der. Så nå er det 16 kg ekstra jeg drasser på. 8-9 kilo til og jeg har tatt igjen vekta jeg hadde da jeg var som tyngst (i ikke gravid tilstand). Satser på at DET ikke skjer da, men vanskelig å kontrollere vannansamling i grunn.
 
Ja, det var virkelig en bra time! :D




Selv om jeg ikke var direkte stressa før timen, så kjenner jeg at jeg ble veldig rolig etterpå. Nærmer seg målet!



Nei, det skal bli veldig godt å få en dato på igangsettingen og vite at jeg da er ferdig og i mål. Håper jeg får den så tidlig som mulig i juni, vil bli ferdig nå. :hilarious:



Hun er super altså. :) Nordlending hun også, må være det som gjør det. :p Nå er jeg bare spent på når jeg får time da, om det blir rett før eller rett etter 26. mai. Jeg håper på før selvsagt. :p



Sov veldig godt i natt, når jeg endelig sovna (vaaaarmt!), og jeg tror jeg sovna før hodet traff puta da jeg var oppe på do i løpet av natta. Husker jo knapt at jeg var ute av senga, så tydeligvis både trøtt og hadde et "rolig" hode.

Har begynt å samle på vann nå, opp 1,5 kg siden sist fredag. Det er ikke fett det, det er noen gram Dings og masse gram vann. :playful: Jordmor kommenterte det da jeg var og fikk nåler sist, var merker etter klær både her og der. Så nå er det 16 kg ekstra jeg drasser på. 8-9 kilo til og jeg har tatt igjen vekta jeg hadde da jeg var som tyngst (i ikke gravid tilstand). Satser på at DET ikke skjer da, men vanskelig å kontrollere vannansamling i grunn.
Spennende å se når du får igangsetting da ;)
 
Vann er vanskelig å kontrollere ja. Fordelen er at det ofte forsvinner fort igjen
 
36+2

Termin 12. juni, så bare 29 dager igjen til den. Og jeg skal jo settes i gang før den tid, så nå nærmer det seg virkelig altså!

Ble dårlig med oppdatering da jeg "skifta" uke på lørdag. Var på farten hele dagen, og orka ikke bruke så mye tid på pcn på kvelden. Kosa meg med strikking og kakekrigen i stedet for. :p

Det er ikke så mye å oppdatere om egentlig. Dingsen ligger fortsatt rett vei, han er aktiv og magen danser som den skal (det ble dritmorsomt etter at han snudde seg rett vei, da buler plutselig magen alle veier og jeg kjenner bevegelsene SÅ mye bedre!! Snakker om at leiet har mye å si), og jeg er egentlig i fantastisk bra form nå. Sånn relativt i alle fall, litt tungt er det jo. Bekkenet sutrer litt om jeg har vært for aktiv, men det har vært veldig stabilt siste dagene syns jeg. Og jeg har hatt en oppsving i energinivået også. I dag har jeg f.eks klippet type et mål med plen, som ikke akkurat er helt flatt, uten å bli sliten etterpå. I tillegg har jeg rydda litt inne og fått montert buksa til hentesettet. Skal legge opp til jakken etter middag og få strikka den ferdig, og så tenker jeg å strikke sokkene til slutt. Lue strikker jeg ikke, der blir det ei hvit bomullslue i stedet.

Føles så rart å skrive at jeg er i så god form, og for å være ærlig så føles det litt rart også. Jeg sover veldig godt om nettene nå, har fått en sånn deilig ro i kroppen og bare nyter dagene. Jeg har jo tatt ut feriedager for å tjuvstarte på permisjonen, og det er godt. Selv om jeg mentalt sett ikke helt har sluppet tak i jobben. Er jo ekstra godt med fridager nå når vi har finvær, tror timene i sola har gjort sitt for både energi og for nattesøvnen. Sleit litt med å få sove i går kveld pga varmen da, men når temperaturen sank litt og jeg først sovna, så sov jeg som en stein. Verre med samboeren som var alt for varm + måtte høre på den gravide som saga tømmer. Har litt hovne slimhinner + magen som presser på, så det snorkes litt hehe. Syns ikke synd på han, for han snorker som et uvær sjøl!

Ellers så kom innkallinga til samtale + siste vekstkontroll, og jeg måtte bare le da jeg leste datoen jeg har fått. Mandag 25. juni har jeg fått time nemlig! Finn en feil. :knegg: Så, må nok ta en telefon i morgen og få ordna opp i det. :) Håper det egentlig skal være 25. mai!
 
Lykke til med siste innspurten :Heartblue
 
Back
Topp