Mammalivet med et lite hjerteplaster

Må bare vente og se hva han pønsker på.
Skjønner skepsisen...

Må bare vente og se hva han pønsker på.
Skjønner skepsisen...

Hadde han turna mer type skifta til hodeleie, seteleie etc innimellom så hadde jeg vært litt mindre skeptisk, men nå er jeg straks 35+0 og han driver å turner skrått og på tvers og rundt sin egen akse. Men ikke noe hodeleie eller seteleie, såvidt jeg kan kjenne da. Bevegelsene tilsier i alle fall kun tverr/skrå-leie. Men vi får se, kan være han kommer på bedre tanker de neste par ukene. :)

Nå har rampen min skjønt at hodeleie er fine greier, så da kan han din skjønne det snart også. [emoji4] Nå går tiden så fort, kjenner jeg stresser en del nå, selv om vi strengt tatt er klare (for det meste).

Hadde han turna mer type skifta til hodeleie, seteleie etc innimellom så hadde jeg vært litt mindre skeptisk, men nå er jeg straks 35+0 og han driver å turner skrått og på tvers og rundt sin egen akse. Men ikke noe hodeleie eller seteleie, såvidt jeg kan kjenne da. Bevegelsene tilsier i alle fall kun tverr/skrå-leie. Men vi får se, kan være han kommer på bedre tanker de neste par ukene. :)
Husker ikke helt når min forrige snudde seg, men var ihvertfall etter at jeg hadde gitt opp håpet om at det skulle skje. satt på rumpa i minst 10 uker tror jeg...

Nå har rampen min skjønt at hodeleie er fine greier, så da kan han din skjønne det snart også. [emoji4] Nå går tiden så fort, kjenner jeg stresser en del nå, selv om vi strengt tatt er klare (for det meste).

Får satse på det. Selv om det hadde vært fint og garantert få han ut i uke 38 så vil jeg helst slippe å bli snitta opp altså ...

Husker ikke helt når min forrige snudde seg, men var ihvertfall etter at jeg hadde gitt opp håpet om at det skulle skje. satt på rumpa i minst 10 uker tror jeg...

Her har han vært tverr siden OUL i alle fall så begynner å bli noen uker i favorittleiet :P

Sovet som en stein deler av natta, men er litt støl i kroppen og så hadde jeg en snorkende mark ved siden av meg så ble litt vel urolig. Men var ei bedre natt enn i går i det minste. :p

Var på vekta i dag, og djiiiiisus for et arbeid jeg har foran meg etter fødsel altså. 14,5 kg i pluss nå, pluss kiloene fra forrige svangerskap OG deppe-kiloene etter forrige svangerskap. Jaja, Dings BØR like vogn altså (ev. bæring), og han bør snu seg sånn at jeg kan begynne trimming ganske raskt etterpå og ikke må ta hensyn til et operasjonssår. :playful:

Får satse på det. Selv om det hadde vært fint og garantert få han ut i uke 38 så vil jeg helst slippe å bli snitta opp altså ...

Her har han vært tverr siden OUL i alle fall så begynner å bli noen uker i favorittleiet :p

Sovet som en stein deler av natta, men er litt støl i kroppen og så hadde jeg en snorkende mark ved siden av meg så ble litt vel urolig. Men var ei bedre natt enn i går i det minste. :p

Var på vekta i dag, og djiiiiisus for et arbeid jeg har foran meg etter fødsel altså. 14,5 kg i pluss nå, pluss kiloene fra forrige svangerskap OG deppe-kiloene etter forrige svangerskap. Jaja, Dings BØR like vogn altså (ev. bæring), og han bør snu seg sånn at jeg kan begynne trimming ganske raskt etterpå og ikke må ta hensyn til et operasjonssår. :playful:
Får håpe han tar hensyn til det da!
Jeg har ganske mange kg jeg må ned i utgangspunktet så er litt frustrert over at jeg ikke klarer tenke på hva jeg spiser eller klare å bevege meg nå... Regner med kiloene strømmer på utover...

Denne her ligger hovedsaklig i tverrleie/skråleie, håper favorittleiet kan bli hodeleie etter hvert, men vi får se

Får håpe han tar hensyn til det da!
Jeg har ganske mange kg jeg må ned i utgangspunktet så er litt frustrert over at jeg ikke klarer tenke på hva jeg spiser eller klare å bevege meg nå... Regner med kiloene strømmer på utover...

Denne her ligger hovedsaklig i tverrleie/skråleie, håper favorittleiet kan bli hodeleie etter hvert, men vi får se

Jeg har gitt opp, jo mer jeg tenkte på hva jeg spiste jo mer "feil" spiste jeg, så nå får det bare briste eller bære de siste ukene. Var skikkelig frustrert ei stund da, og stressa over hva jeg kunne spise og ikke. Heldigvis litt roligere nå, for det er begrensa hvor mye mer jeg får lagt på meg de siste ukene. Av fett og sånt i alle fall.

Jeg har gitt opp, jo mer jeg tenkte på hva jeg spiste jo mer "feil" spiste jeg, så nå får det bare briste eller bære de siste ukene. Var skikkelig frustrert ei stund da, og stressa over hva jeg kunne spise og ikke. Heldigvis litt roligere nå, for det er begrensa hvor mye mer jeg får lagt på meg de siste ukene. Av fett og sånt i alle fall.
Ikke sant og vann går jo fort vekk igjen etter fødsel.

Jeg har ikke energi til å tenke på hva jeg spiser eller når eller sånn og å bevege meg gjør jeg det jeg må. Har ikke energi til noe annet, mer bekymret for at jeg vil være helt kraftløs og i elendig form til fødsel og barseltid, men klarer ikke gjøre noe med det heller

Ikke sant og vann går jo fort vekk igjen etter fødsel.

Jeg har ikke energi til å tenke på hva jeg spiser eller når eller sånn og å bevege meg gjør jeg det jeg må. Har ikke energi til noe annet, mer bekymret for at jeg vil være helt kraftløs og i elendig form til fødsel og barseltid, men klarer ikke gjøre noe med det heller

Ja, vann forsvinner ganske fort og greit.

Æsj, det er så kjedelig når det er sånn. Håper formen bedrer seg utover nå. :Heartred

35+0

Bare to uker til lille Dings ikke regnes som prematur lengre, og jeg pr. def. er innafor termin. :D Jeg begynner å kjenne at kroppen syns det er tungt nå, både med den ekstra vekta (14,5 kg i pluss nå, og øker sikkert bare på) og at det knapt er mulig å finne ei behagelig sitte eller liggestilling. Men virker som lille vokser og trives enda, kjenner godt med liv og magen er stor (skal ta magebilde i morgen, orker ikke å skifte til mer magebilde-vennlige klær og å ta av den bare magen og legge ut på nett skjer ikke :p ). Har egentlig veldig lite plager sånn sett, men kjenner at om jeg er dårlig på å drikke så synker blodtrykket og jeg blir helt dovendyr-slapp. I dag var en sånn dag, og jeg var egentlig tørst hele natta men for trøtt til å gjøre noe med det. :rolleyes: Har fylt på godt med væske nå da.

Nye innkjøp og sånt har jeg jo skribla om tidligere, fødebagen skrider frem. Mangler bare noe småplukk til den nå + bukser. I morgen er det babyshower/trivelig dag med venner/erstatning for utdrikningslag (kombinerer litt her hehe), og ei venninne skal visst hente meg. Stod at jeg må ha med klær for å være litt ute, så spent på hva de har planlagt. :playful:

På onsdag er det vekstkontroll igjen, og jeg syns tiden mellom forrige vekstkontroll og denne har vært fryktelig lang, selv om dagene har gått fort. Tror det er fordi det nærmer seg veldig, og fordi jeg er spent på hva de sier om leie. For såvidt jeg kan kjenne så ligger mr umulius på tvers enda og koser seg. Jeg har skikkelig ikke lyst på keisersnitt altså!!

Ellers har jeg prøvd å planlegge litt bryllup. Har vel en ca plan for vielsen (sted, vigsler, musikk og sånt), frisør i nærheten er ikke å oppdrive så jeg har surfa enkle tutorials og skal sette noen av de nærmeste på saken når dagen kommer, og så heller klippe og farge håret ei stund i forveien. Skal bare ha no enkelt oppsett uansett. Har prøvd å surfa rundt etter sko, men alle som passer kriteriene mine har minst 8 cm hæl. Det er jo alt for høyt det! *sukk* Spørs om drømmen om lekre blå sko bare må skrinlegges, for å valse rundt på 8-9 cm høye hæler høres vondt ut. :hilarious: Jeg er også veldig spent på om jeg må bestille ei bredere ryggplate til kjolen, eller om jeg klarer å skvisje meg inni den. :p Lurer på å ordne meg med en lett sommerkjole til å ha på fra kaffen og utover kvelden, sånn for komforten sin del også. Får se hva det blir til, der føler jeg at jeg har god tid.

Har du sjekka ebay etter sko? Mine ble kjøpt der.
5c6ceed4838837bb906fa69c9c114586.jpg

Det er neste steg, for alle andre nettbutikker har bare giga-hæl, men syns det er litt småskummelt siden jeg har litt rar fot. Kort og bred. :p Plages ofte med at sko blir for smale og klemmer. Får søke etter "wide fit" eller no da.

Dine var kjempefine! :D Syns det er SÅ stilig med en kontrastfarge til hvit kjole.

Så flott mage!
Gratulerer med 35 uker
deilig å få litt forskjellig på plass da ift både det ene og det andre.
Håper vekstkontroll vil gå bra og at hodeleie inntas sånn at du kan slippe snitt

Gratulerer med 35 uker! Synes det har gått veldig fort med deg nå mot slutten - er vel fordi jeg har litt å henge fingrene i selv :-P

Tenk, snart skal du få være utøvende mamma...

Klar for fødsel? :)

Jepp, kjennes sånn ut! :p
Se på fine babymagen da! :love7

:Heartred Trenger ikke bli større nå da, nok fremtung! :hilarious:

Så flott mage!
Gratulerer med 35 uker
deilig å få litt forskjellig på plass da ift både det ene og det andre.
Håper vekstkontroll vil gå bra og at hodeleie inntas sånn at du kan slippe snitt

Takk! :) Og ja, veldig deilig. I helga får vi ferdig et rom som vi har pussa opp på i ei evighet, så da er vi klar for familiebesøk i sommer også. Og får rydda litt i andreetasjen også. Mannen er i redebyggemodus, så han stresser nesten litt i overkant over alt som må gjøres. Jeg derimot, er skikkelig rolig nå. Sært.

Gratulerer med 35 uker! Synes det har gått veldig fort med deg nå mot slutten - er vel fordi jeg har litt å henge fingrene i selv :p

Tenk, snart skal du få være utøvende mamma...

Takk. Føles litt merkelig egentlig. Og tiden går fort nå, tror mye har med årstiden å gjøre også. :)

Vært noen travle dager. Søndag ble jeg "kidnappet" for å ha kombinert alkoholfritt utdrikningslag og babyshower (visste om det så var forberedt). Superkoselig dag med grilling og godt selskap, og litt spill (kubb og quiz). Fikk masse fine gaver, og kan blant annet hake av dyne i neste størrelse, termometer og diverse salver og oljer på handlelista. Og det ble nok bleier også (bleiekake jah), og endel kluter. Og jeg fikk hanka inn to av dem til å være toastmastere i bryllupet. :hilarious:

I går måtte jeg få ferdig noe greier på jobb + noe arrangement på kvelden, og i dag har jeg vært på sykehuset på akupunktur + kurs på kvelden. Dagene flyr avgårde! Og jeg tror muligens det er en liten Dings som jobber med å snu seg rett vei, for plutselig så har jeg kjent spark i øvre del av livmorområdet + nedpressfølelse (det har jeg ikke hatt i det hele tatt tidligere) og at det er noe som presser mot hoftekammen på en måte av og til (tror det må være skuldra eller ryggen eller noe sånt, for det er på den siden han har ligget mest med hodet). Får fasiten i morgen på om han har gjort det! Mannen mener magen har endra litt form også, at jeg ikke er så bred nede lengre. Har hatt noen kynnere og til tider nesten konstant stram livmor siden rett før helga, så kan være det som hjelper han til å søke nedover. For han har flytta på seg, det er jeg sikker på, men om han er i hodeleie vil vise seg. Blir veldig spennende med UL-en i morgen. Nå er det ikke veksten jeg er spent på, men hvorvidt han har snudd seg. Vil helst føde vaginalt, takk!

Og sparkene jeg har fått både i går og i dag i øverste del av magen har vært skikkelig kraftige greier, og det har gått "jordskjelv" over hele magen. Fikk filma litt i dag og vist mannen, for han er aldri tilstede når det er som mest actionfylt. :P

Så hyggelig med utdrikningslag/babyshower :)

Håper han har snudd seg!

Ja, det var veldig koselig. Og så perfekt lagt opp mtp hva jeg liker også. Var på en liten "husmannsplass" som tilhører hjemgården til ei venninne, og det var overflod av grillmat og smågodter og bare skravling og herlig stemning. Fin venninnegjeng altså. Vi treffes alt for sjeldent, men har klart å treffes jevnlig helt siden vi gikk ut av videregående (og det er 13 år siden). Herlig med sånne som praten bare flyter avgårde med uansett hvor lenge det er siden en har møttes sist. :)

Back
Topp