Mammalivet med et lite hjerteplaster

Mykt dopapir og gode innesko står på lista her også. Og sko jeg kan bruke i dusjen!

Heldigvis er det ikke store plaggene som skal strikkes på de tynne pinnene da :) Jeg har ikke begynt en gang, har plutselig blitt så usikker på hva jeg vil strikke. Vinglepetter...:rolleyes:

Ja, dusj-sko står på lista her også. :)

Nei heldigvis, hadde aldri strikka f.eks genser til en voksen med så tynne pinner. Det hadde vært dømt til å bli en ufo. :hilarious:



I går bestilte vi et par ting igjen. Måtte jo utnytte et av de mange salgene (er jo salg på noe hele tiden føler jeg!). Kjøpte blant annet en HUG multipute, hvor det er med et trekk sånn at den kan gjøres om til babynest også. Førprisen var nesten 1300 kroner, men var satt ned til 400.

0052250_startpakke-easywalker-sportsvogn-seng-madrass-babynestmultipute-dynepute-stellebord-bilstol-base-ada.jpeg

0052282_startpakke-easywalker-sportsvogn-seng-madrass-babynestmultipute-dynepute-stellebord-bilstol-base-ada.jpeg


Vi bestilte med grått trekk. :)

Og jeg bare måtte ha denne uroen:
0049865_jabadabado-uro-elefant-bla.jpeg


:love7


Bestilte også 2 x seteoppbevaring til bil (må jo ha en i hver :p ) og et par andre småting.
 
Ja, dusj-sko står på lista her også. :)

Nei heldigvis, hadde aldri strikka f.eks genser til en voksen med så tynne pinner. Det hadde vært dømt til å bli en ufo. :hilarious:



I går bestilte vi et par ting igjen. Måtte jo utnytte et av de mange salgene (er jo salg på noe hele tiden føler jeg!). Kjøpte blant annet en HUG multipute, hvor det er med et trekk sånn at den kan gjøres om til babynest også. Førprisen var nesten 1300 kroner, men var satt ned til 400.

0052250_startpakke-easywalker-sportsvogn-seng-madrass-babynestmultipute-dynepute-stellebord-bilstol-base-ada.jpeg

0052282_startpakke-easywalker-sportsvogn-seng-madrass-babynestmultipute-dynepute-stellebord-bilstol-base-ada.jpeg


Vi bestilte med grått trekk. :)

Og jeg bare måtte ha denne uroen:
0049865_jabadabado-uro-elefant-bla.jpeg


:love7


Bestilte også 2 x seteoppbevaring til bil (må jo ha en i hver :p ) og et par andre småting.
Jeg holder faktisk på med en genser på pinne 2,5, men tror ikke den blir ferdig med det første :p

Den uroen var jo helt nydelig :love7 Kan være at jeg blir nødt til å herme etter på den altså!
 
Jeg holder faktisk på med en genser på pinne 2,5, men tror ikke den blir ferdig med det første :p

Den uroen var jo helt nydelig :love7 Kan være at jeg blir nødt til å herme etter på den altså!

Jeg syns pinne 3,5 er lite nok på voksenplagg jeg. :hilarious:


Ja ikke sant?? Jeg tenkte meg ikke om engang før jeg putta den i handlekurven. :Heartred
 
Jeg syns pinne 3,5 er lite nok på voksenplagg jeg. :hilarious:


Ja ikke sant?? Jeg tenkte meg ikke om engang før jeg putta den i handlekurven. :Heartred
Egentlig helt enig, aner ikke hva jeg tenke på da jeg valgte å begynne på et slikt prosjekt. Strikker på en annen genser med pinne 5, og merkelig nok så er jeg myyye mer motivert til å strikke den :hilarious:
 
Egentlig helt enig, aner ikke hva jeg tenke på da jeg valgte å begynne på et slikt prosjekt. Strikker på en annen genser med pinne 5, og merkelig nok så er jeg myyye mer motivert til å strikke den :hilarious:

Kjemperart altså. :hilarious: Har også et prosjekt på pinne 5, men forsøker å konsentrere meg om hentesettet i alle fall - det bør jo bli ferdig i løpet av de neste ukene. :p
 
Da er senga skrudd opp, og med sengebunn på øverste hakk så passer den perfekt ved siden av vår seng. Så da er iallefall bed side crib unødvendig. :)

Mannen har visst laget en egen liste over hva vi må ha med i sykehusbagen, og den lista var lengre enn min!  Jeg har ikke med hans ting på lista mi da, men allikevel. :p Har husket på sånne praktiske ting som penger til parkering (får jo lapp etterhvert da, så er bare for den første timen eller no). Og så har vi plukket ut et bar plagg til Dings. Mannen vil at vi skal ha med egne. :)

Oppdaget at ei maske har løsna på teppet vi skal ha med, så det må jeg få fiksa også.
 
Da er senga skrudd opp, og med sengebunn på øverste hakk så passer den perfekt ved siden av vår seng. Så da er iallefall bed side crib unødvendig. :)

Mannen har visst laget en egen liste over hva vi må ha med i sykehusbagen, og den lista var lengre enn min!  Jeg har ikke med hans ting på lista mi da, men allikevel. :p Har husket på sånne praktiske ting som penger til parkering (får jo lapp etterhvert da, så er bare for den første timen eller no). Og så har vi plukket ut et bar plagg til Dings. Mannen vil at vi skal ha med egne. :)

Oppdaget at ei maske har løsna på teppet vi skal ha med, så det må jeg få fiksa også.

Endelig flink mann jo :D
 
Endelig flink mann jo :D

Ja, endelig! Jeg gikk opp på loftet for å hente stelleveska, og da kom han etter og lempa ned senga med det samme. :p Hjelper at han har tatt seg fridag og har langhelg, litt mer tid og ork til andre ting. :) Så var det bare stellebordet da, men akkurat DET stresser jeg ikke med. Blir sikkert vel så mye skift i stua uansett, og stellemattene har vi jo. :p Har jo stelleplass oppe på soverommet også, og ellers er det jo bare å legge stelleunderlaget på gulvet på badet første tiden, eller ta det hvor som helst ellers i huset. Vil tro han tar det prosjektet neste langhelg, som er rundt pinsa. Tror ikke han tar fri inneklemtdagen etter kr. himmelfart.
 
Så fint du har fått senga opp til slutt
 
_20180501_223908.JPG

Går tregt altså. Mange cm igjen.
 
Men tenk så fint det blir og hvor koselig det blir å bruke det til skatten
 
Nettopp strikket denne selv :D strikket kroppen med pinne 3 og strikket ribben oppe dobbelt så lang! Ble veldig fornøyd :D

Vis vedlegget 256154

Merkelig lys på bilde så fargen såg litt rar ut :p

Så fin! :Heartred:Heartred


Var for trøtt til å strikke i går, kom alt for seint hjem fra hundetrening. Var generelt en litt travel dag i går, med 7,5 time med jobb for første gang på kjempelenge, og så trening etterpå. Skulle tro jeg slokna som et lys når jeg da la meg? Vel neida, jeg fikk i stedet nesten full panikk fordi lille Dings ikke kom med den vanlige balubaen når jeg la meg. Lå lenge og stressa bare mer og mer (og da vet jeg jo også at livstegn fort uteblir). Stressa nok litt ekstra siden jeg på ettermiddagen ikke hadde hatt tid til å kjenne på livstegna (jeg kjente han, men fikk liksom ikke "loggført" i hodet mitt på samme måte som når jeg har roligere dager). Drakk vann, prøvde å finne ei god liggestilling og slappe av - men det tok sin tid før jeg klarte å styre hodet og roe ned. Og da kom også dunkinga fra Dingsemann. I natt, etter den sedvanlige dorunden min, så var det full fres igjen heldigvis. Ble liggende å kjenne på sprettinga ei stund. Og så gikk hodet på høygir igjen, men ikke av bekymring og stress, bare alt for mange tanker om alt. Fant heller ikke ei god liggestilling så var bare skikkelig mislykka natt. :p Sovna igjen til slutt da, men våkna igjen da samboeren dro på jobb. Da også hadde Dings fest ei lita stund, så sovna til rytmiske dunk nede i og på siden av magen (fortsatt tverrleie jah). Og ellers i dag har det vært som normalt med poppinger. Mens jeg skriver nå så driver han med litt krafsing og sprelling heldigvis. :)

I dag blir en mye roligere dag, eneste jeg har på planen er akupunktur. Det fine er at det er jordmor på poliklinikken som setter nålene, så får en snikprat med ei jordmor i tillegg. Veldig greit å treffe jordmor en gang i uka. :) Ellers er planen bare tur med hundene, og å strikke på hentesettet. Tenkte på å dra på hundetrening i kveld også, men tror hodet mitt har godt av å gire ned litt etter gårsdagen. I morgen er det siste arbeidsdag før jeg går ut i ferie, og så permisjon - og det kjenner jeg blir godt. En ting mindre som tar plass oppi hodet.
 
Var for trøtt til å strikke i går, kom alt for seint hjem fra hundetrening. Var generelt en litt travel dag i går, med 7,5 time med jobb for første gang på kjempelenge, og så trening etterpå. Skulle tro jeg slokna som et lys når jeg da la meg? Vel neida, jeg fikk i stedet nesten full panikk fordi lille Dings ikke kom med den vanlige balubaen når jeg la meg. Lå lenge og stressa bare mer og mer (og da vet jeg jo også at livstegn fort uteblir). Stressa nok litt ekstra siden jeg på ettermiddagen ikke hadde hatt tid til å kjenne på livstegna (jeg kjente han, men fikk liksom ikke "loggført" i hodet mitt på samme måte som når jeg har roligere dager). Drakk vann, prøvde å finne ei god liggestilling og slappe av - men det tok sin tid før jeg klarte å styre hodet og roe ned. Og da kom også dunkinga fra Dingsemann. I natt, etter den sedvanlige dorunden min, så var det full fres igjen heldigvis. Ble liggende å kjenne på sprettinga ei stund. Og så gikk hodet på høygir igjen, men ikke av bekymring og stress, bare alt for mange tanker om alt. Fant heller ikke ei god liggestilling så var bare skikkelig mislykka natt. :p Sovna igjen til slutt da, men våkna igjen da samboeren dro på jobb. Da også hadde Dings fest ei lita stund, så sovna til rytmiske dunk nede i og på siden av magen (fortsatt tverrleie jah). Og ellers i dag har det vært som normalt med poppinger. Mens jeg skriver nå så driver han med litt krafsing og sprelling heldigvis. :)

I dag blir en mye roligere dag, eneste jeg har på planen er akupunktur. Det fine er at det er jordmor på poliklinikken som setter nålene, så får en snikprat med ei jordmor i tillegg. Veldig greit å treffe jordmor en gang i uka. :) Ellers er planen bare tur med hundene, og å strikke på hentesettet. Tenkte på å dra på hundetrening i kveld også, men tror hodet mitt har godt av å gire ned litt etter gårsdagen. I morgen er det siste arbeidsdag før jeg går ut i ferie, og så permisjon - og det kjenner jeg blir godt. En ting mindre som tar plass oppi hodet.
Jammen ikke dumt å få prate med jordmor en gang i uka :)

Bra at lille Dings er tilbake til sitt vanlige, aktive selv :) Det ble vel bare for mye for ham med full arbeidsdag og hundetrening ;)
Tenk at du har siste dagen på jobb i morgen da, nå nærmer det seg virkelig!
 
Godt aktiviteten tok seg opp. Håper du får sove ordentlig til natten
 
Jammen ikke dumt å få prate med jordmor en gang i uka :)

Bra at lille Dings er tilbake til sitt vanlige, aktive selv :) Det ble vel bare for mye for ham med full arbeidsdag og hundetrening ;)
Tenk at du har siste dagen på jobb i morgen da, nå nærmer det seg virkelig!

Nei, veldig greit å ha den muligheten. Ikke at vi prata så mye i dag for jeg holdt på å sovne. :hilarious: Hun vifta litt med pekefingeren om å ikke pakke dagene for fulle med aktivitet og slite meg ut - selv om den fysiske formen er ganske så bra. :p Hodet mitt klarer ikke henge med på det tempoet.

Ser ut som siste arbeidsdag blir mandag, for en jeg må samarbeide med om å få ferdig en undersøkelse som må inn straks blir sendt ut til kunde. Jaja, det er bare snakk om noen timer for jeg er jobba jo så lenge i går at jeg har litt til gode der.


Godt aktiviteten tok seg opp. Håper du får sove ordentlig til natten

Ja, veldig! Ble så glad da han midt på natta skallet til høyresiden min og laga litt sprell. Og generelt i dag har han vært flink til å gi livstegn fra seg. Skal straks spise litt jordbær, og da tenker jeg det blir fres. :p
Regner med det blir litt bedre til natten. Har pleid å sove veldig godt nettene etter akupunktur i alle fall. :)



Har fått pakket ned enda mer i fødebagen, mangler nå bare innesko, bukser, hentesettet og en hvit langermet body + hvit strømpebukse (skal ha under hentesettet). Ja, og teppet vi skal ha med til Dings. Der må jeg få festa den løse maska snart altså. Snakker om å utsette ting. :p Buksene bruker jeg jo daglig, vurderer nesten å kjøpe inn et par nye bare for å putte nedi fødebagen. De kan jeg jo bruke etterpå også, for de er så elastiske at de ikke blir for svære det første året i alle fall. :p Og er så deilige at en nesten ikke kan ha for mange. :smug: Kamera og sånne ting får mannen ansvar for.
 
Så flink du er som får pakka den bagen!
Skriv en stor lapp med kamera/ladere på sånn at du er sikker på at det kommer med!

Og ja til å kjøpe en ny bukse. Deilig å unne seg noe nytt til barseltiden..
 
Så flink du er som får pakka den bagen!
Skriv en stor lapp med kamera/ladere på sånn at du er sikker på at det kommer med!

Og ja til å kjøpe en ny bukse. Deilig å unne seg noe nytt til barseltiden..

Akkurat lader og kamera er jeg veldig sikker på at blir med når det er mannen som har ansvaret for det. Skulle jeg pakket sjøl måtte jeg ordna en egen svær plakat hvor det hadde stått "HUSK MINNEKORT!!", i tillegg til lapp om kamera og lader. :hilarious:



Sitter og strikker, ser "mammasjokket" på NRK tv og kjenner på at Dings spretter litt. Lurer på om ikke han har planer om å snu seg snart nå. Jeg begynner å bli utålmodig der, jeg vil føde på vanlig måte nemlig. :shifty:
 
Hehe, han har enda god tid da, men forstår godt hva du mener
 
Hehe, han har enda god tid da, men forstår godt hva du mener

Han har ikke så god tid da, han har ca 3 uker og noen dager på seg før han ev. blir plukket ut - og han har ikke vært i annet leie enda så selv jordmor som var ganske optimistisk begynte å bli litt skeptisk. :p Det begynner jo å bli ganske trange forhold, selv om de jo selvsagt kan snu seg ganske nærme fødselen også. Men han virker lite interessert enn så lenge. :hilarious:
 
Back
Topp