Mammalivet med et lite hjerteplaster

Wow! Under en måned til termin! Nå nærmer det seg virkelig! :D Så får vi håpe den samtalen kan være en mnd før :p

Høres ut som du er inni en god periode! Deilig å vite at du ikke skal gå over, og regner med den samtalen var 25.05 ja :p
Spennende å se om du får før meg eller ikke, termin min er 01.06, men jeg har verdens største luring inni her og har allerede ropt ulv to ganger ;)

Så herlig med både fantastisk form, lille Dings rett vei og ikke minst under en måned igjen til termin! :D

25. juni var litt i seneste laget ja, så satser på at du får trukket fra en måned når du ringer i dag :)

Greit å få den samtalen og kontrollen før fødsel ja.

Tenk at du snart får holde babyen din da! denne gangen skal dere ha han med hjem tenk!!!!

Lykke til med siste innspurten :Heartblue

Takk! :Heartred

Wow! Under en måned til termin! Nå nærmer det seg virkelig! :D Så får vi håpe den samtalen kan være en mnd før :p

Ja, det går nesten fort nå! :)

Må jo være 25. mai de har tenkt :p Masse lykke til med innspurten ❤️❤️

Skulle tro det, men var nok mer blingsing på henvisninga ja enn en feiltasting. :p Takk. :)

Høres ut som du er inni en god periode! Deilig å vite at du ikke skal gå over, og regner med den samtalen var 25.05 ja :p
Spennende å se om du får før meg eller ikke, termin min er 01.06, men jeg har verdens største luring inni her og har allerede ropt ulv to ganger ;)

Blir spennende ja. :) Tipper det ikke blir før etter 7. juni her, så vi får se.

Så herlig med både fantastisk form, lille Dings rett vei og ikke minst under en måned igjen til termin! :D

25. juni var litt i seneste laget ja, så satser på at du får trukket fra en måned når du ringer i dag :)

Ja, har vært en god periode nå, veldig deilig. :)

Og hun jeg snakket med pr telefon kunne ikke hjelpe meg, og det ble vel egentlig ikke helt greit i dag heller. Skriver mer om det lengre ned. :rolleyes:

Greit å få den samtalen og kontrollen før fødsel ja.

Tenk at du snart får holde babyen din da! denne gangen skal dere ha han med hjem tenk!!!!

Litt greit det ja, og ikke når Dingsen nesten er i dåpsalder. :p

Føles litt fjernt enda, på en sånn rar måte.

Oppdaterer litt mer i eget innlegg nå straks.

Det var det timerotet ja. Da de ringte meg tilbake fra sykehuset så fikk ikke hun som ringte opp til å hjelpe meg, og mente det var bedre om jeg kunne ordne det når jeg uansett skulle inn på avdelinga der i dag (time til akupunktur). Greit nok tenkte jeg, men det burde vel være en enkel sak å fikse en feil time.

Sekretæren skulle ordne det ja, men problemet var at INGEN svangerskapsleger var ledige før langt uti juni! Og jeg ble satt opp på ø-hjelp fredag 25. mai - uten at hun kunne si hvem som fikk tid tid til å ta meg inn. Hun sa noe i retning at det var egentlig litt knapt med tid, men noen måtte jo bare ta meg inn. Jeg tok imot timelappen, gikk og satte meg på venterommet og kjente at dette ble veldigveldig feil. Begynte selvsagt å grine, og det er jo gøy når en sitter på venterommet sammen med andre gitt. :rolleyes: Veksla mellom å gjemme meg på do og å gå rundt i gangen for å forsøke å stagge grininga litt. Jordmor som skulle ha akupunkturen traff meg i gangen og så jo at det var noe som ikke var greit. Heldigvis var vi ikke to stk som skulle ha nåler samtidig denne gangen, så fikk rømt inn på akupunkturrommet og der bare flomma det helt over. Fikk nå stotra fram hva som var problemet, hun prøvde å få snakka med legen jeg egentlig skulle til, men hun stod selvsagt og opererte. Litt vanskelig å få snakket med henne da. Så hun sjekka opp, og den legen skal ha ø-hjelpen på ettermiddagen nå på fredag, så da ble jeg satt opp til samtale da. For det er ikke vekstkontrollen jeg er bekymra for. Når alt er helt etter boka til nå, og jeg kjenner han er sterk og fin, så tror jeg ikke at det skulle skje noe tull nå helt i innspurten, selv om en ikke skal være for sikker. Han har finfin størrelse, og i det hele tatt. Men det var den samtalen om igangsetting jeg ikke vil ha med hvilken som helst lege, og det ble alt for utrygt og ustabilt når jeg ikke aner hvilken lege jeg skal inn til en gang. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så satt ut av det rotet, men det ble litt vel mye for meg gitt.

Så fredag ettermiddag skal jeg inn og få satt dato for igangsetting og planen videre. Det blir godt å få det unnagjort, og at det er hos rett lege. Jeg fikser ikke tanken på å komme til en vrang lege i alle fall, det er nok med de to håpløse jeg har vært til tidligere. Føler det er enda viktigere å få en jeg stoler på nå på slutten også.

Dro innom butikken etterpå og kjøpte en pose smågodt, så nå skal jeg strikke og stappe trynet med godis og se om ikke humøret stiger litt. Ble en skikkelig drittdag kjenner jeg.

Det var det timerotet ja. Da de ringte meg tilbake fra sykehuset så fikk ikke hun som ringte opp til å hjelpe meg, og mente det var bedre om jeg kunne ordne det når jeg uansett skulle inn på avdelinga der i dag (time til akupunktur). Greit nok tenkte jeg, men det burde vel være en enkel sak å fikse en feil time.

Sekretæren skulle ordne det ja, men problemet var at INGEN svangerskapsleger var ledige før langt uti juni! Og jeg ble satt opp på ø-hjelp fredag 25. mai - uten at hun kunne si hvem som fikk tid tid til å ta meg inn. Hun sa noe i retning at det var egentlig litt knapt med tid, men noen måtte jo bare ta meg inn. Jeg tok imot timelappen, gikk og satte meg på venterommet og kjente at dette ble veldigveldig feil. Begynte selvsagt å grine, og det er jo gøy når en sitter på venterommet sammen med andre gitt. :rolleyes: Veksla mellom å gjemme meg på do og å gå rundt i gangen for å forsøke å stagge grininga litt. Jordmor som skulle ha akupunkturen traff meg i gangen og så jo at det var noe som ikke var greit. Heldigvis var vi ikke to stk som skulle ha nåler samtidig denne gangen, så fikk rømt inn på akupunkturrommet og der bare flomma det helt over. Fikk nå stotra fram hva som var problemet, hun prøvde å få snakka med legen jeg egentlig skulle til, men hun stod selvsagt og opererte. Litt vanskelig å få snakket med henne da. Så hun sjekka opp, og den legen skal ha ø-hjelpen på ettermiddagen nå på fredag, så da ble jeg satt opp til samtale da. For det er ikke vekstkontrollen jeg er bekymra for. Når alt er helt etter boka til nå, og jeg kjenner han er sterk og fin, så tror jeg ikke at det skulle skje noe tull nå helt i innspurten, selv om en ikke skal være for sikker. Han har finfin størrelse, og i det hele tatt. Men det var den samtalen om igangsetting jeg ikke vil ha med hvilken som helst lege, og det ble alt for utrygt og ustabilt når jeg ikke aner hvilken lege jeg skal inn til en gang. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle bli så satt ut av det rotet, men det ble litt vel mye for meg gitt.

Så fredag ettermiddag skal jeg inn og få satt dato for igangsetting og planen videre. Det blir godt å få det unnagjort, og at det er hos rett lege. Jeg fikser ikke tanken på å komme til en vrang lege i alle fall, det er nok med de to håpløse jeg har vært til tidligere. Føler det er enda viktigere å få en jeg stoler på nå på slutten også.

Dro innom butikken etterpå og kjøpte en pose smågodt, så nå skal jeg strikke og stappe trynet med godis og se om ikke humøret stiger litt. Ble en skikkelig drittdag kjenner jeg.
Huff, det skal visst ikke være bare bare! Velfortjent med den godteposen da ass... kjenner meg godt igjen i det at hormonene tar litt overhånd når ting blir tøft... her hjemme er de godt vant til at mammaen griner endel, og minsten er så søt at han setter seg på fanget og stryker meg på kinnet <3

Så leit å høre at feilen ødela dagen din :( Men så bra at det ble ordnet opp i og at du får time på fredag ❤️ Pust godt inn og ut, og snu dagen til en bedre en ❤️ Håper sola skinner der du er :) Nå ordner alt seg :)
Nyt godteposen ;) Masse goklemmer til deg ❤️❤️

Huff, det skal visst ikke være bare bare! Velfortjent med den godteposen da ass... kjenner meg godt igjen i det at hormonene tar litt overhånd når ting blir tøft... her hjemme er de godt vant til at mammaen griner endel, og minsten er så søt at han setter seg på fanget og stryker meg på kinnet <3

Det er heldigvis sjeldent de tar overhånd her, men slipper ikke helt unna nei. :p

Så herlig minsten er da. Ser for meg at tårene triller enda lettere da, men av litt andre årsaker (rørt).

Så leit å høre at feilen ødela dagen din :( Men så bra at det ble ordnet opp i og at du får time på fredag ❤️ Pust godt inn og ut, og snu dagen til en bedre en ❤️ Håper sola skinner der du er :) Nå ordner alt seg :)
Nyt godteposen ;) Masse goklemmer til deg ❤️❤️

:Heartred:Heartred:Heartred

Både jeg og mannen hadde en litt stri dag tidligere i dag, men virker som vi har kommet oss nå. Mannen ordna ute og gravde ned rør til fiber som skal legges etterhvert + fiksa delvis i et av bedene - og jeg har shinet inne (var fullstendig kaos av rot, støv og skitt). Litt terapi i å bruke kroppen, og jeg blir også litt roligere av å ha det ryddig inne. :) Har vært lite å se til sola i dag, etter flere dager med strålende vær. Men egentlig var det litt godt, særlig at temperaturen er litt lavere igjen. Får nok sove bedre til natta da i alle fall.

Føler godteposen er ekstra fortjent etter dagens innsats. Og det er jo så herlig å ha så mye energi som jeg har for tiden, selv om jeg hadde et midlertidig tap i den etter sykehusturen. Kom seg igjen etter litt surking, trøstespising og strikking. Og nå er jeg ganske rolig igjen. Hadde ikke vært det uten jordmors hjelp da, da hadde jeg stressa helt frem til den 25 ...

Huff, skjønner godt du fikk en reaksjon på det jeg. Jammen godt det ordnet seg!

Høres drittkjipt ut! Forstår godt at du blir frustrert og lei deg :(

❤️

Veldig glad jeg får snakket med en av "mine" leger i morgen (er tre jeg stoler på av de ørten jeg har vært innom, og to som jeg snur i døra om jeg får :p ). Vekstkontroll er ikke noe problem å ta hos andre leger, i alle fall ikke nå som han er så stor og jeg har kommet så langt som jeg har, men den induksjonssamtalen er så sår at den vil jeg ikke ha med hvem som helst. Og ikke alle leger er like forståelsesfulle over at en vil settes i gang siden det beste er å gå til det starter sjøl osv. Men når en har en frykt for at babyen skal dø når som helst surrende i underbevisstheten så er det andre ting som spiller inn gitt ...

I dag skal vi til svigers og spise middag. Godt å slippe og lage middag sjøl altså! :D Vi kommer ellers til å pusle litt her hjemme med ting, gå en tur med hundene i finværet og bare slappe av.

Sydde i de siste knappene på buksa til hentesettet i dag, og har kommet 8 cm på vei på jakken. Den hvite bodyen og strømpebuksa som skal være under er satt på vask og fødebagen er ca klar med klær til meg og sånt. I går gikk deler av slimproppen, og jeg har ellers fått litt andre små modningstegn så greit å bare få ferdig ting. Særlig siden jeg er i så fin form som jeg er i. Eller, bekkenet klaga noe forferdelig da jeg stod opp i dag, syns visst husarbeidsrunden min i går ble litt overkant hehe. Men gikk seg til når jeg har vært oppe og gått litt.

_20180517_122940.JPG

Skal bare dampe den så er den klar til å pakkes ned. :) Ble veldig fornøyd! :D

Gratulerer med dagen :) Godt du klarer å kose deg i dag ❤️ Masse lykke til med innspurten nå ❤️❤️

Takk. :)

Nå er stellebordet hengt opp på badet, så nå er både stelleplass i førsteetasjen og andreetasjen på plass. Begynner å bli litt orden nå ja.

Så fin den ble :D ❤️

Fine buksa.
Lykke til imorgen

Men i alle dager da! Først vil de ikke diskutere igangsetting "så tidlig", og når de først tar diskusjonen så har de ikke svangerskapsleger tilgjengelig for samtale før to uker etter termin?! Makan :shifty: skjønner godt at du fikk en reaksjon etter den runden der. Lykke til i dag, godt du får snakket med en av legene du stoler på :)

Og buksa ble kjempefin!

Back
Topp