Mammalivet med et lite hjerteplaster

Ikke lenge igjen :D
 
Skikkelig innspurt her nå!
 
Glemte helt å svare her inne etter all innloggingsproblemene. :p Nå funker forumet i firefox i alle fall, litt kjedelig de dagene jeg ikke kom meg inn i det hele tatt. :p

Takk for ny uke gratulasjoner (og i morgen bikker jeg jo enda ei ny uke!). I dag er det siste vekstkontroll, og siste samtale med jordmor før fødsel. Jeg regner i alle fall med at jordmor ikke vil ha meg inn i løpet av neste uke, når jeg skal settes i gang på mandag, om alt er som det skal være med BT og urin etc.



Kroppen her har vært merkelig samarbeidsvillig siste ukene, bare bekkenet som begrenser meg noe. Ikke vært for at det er kranglete så hadde stua vært ferdigmalt nå f.eks. :p Veldig takknemlig for at det er sånn, og at jeg ikke har massevis av plager nå på slutten.



Jaaa, bare 10 dager igjen nå!

Kommer muligens et lite bilde en veldig snartur. :p




Ehm vi ligger vel egentlig ganske dårlig an med navn enda. Blir hetende Dings tenker jeg! :hilarious:


Hva med Lancelot? :)
 
Når dere kommer på noe annet blir jeg skikkelig skuffet! [emoji23] Sier som Phoebe i Friends "skal han ikke hete Dings?! Jeg som synes det var så originalt".


https://youtu.be/R8hZAJVBWXg

:knegg::knegg:


Ikke lenge igjen :D

Nei, virkelig ikke! Snart bare ei uke igjen til igangsetting, og termindatoen er jo bare 17 dager unna. Hvor ble de siste ukene av? :wideyed:

Skikkelig innspurt her nå!

Veldig! Skal snart ha sengtøy på den lille sprinkelsenga og greier jo, bilstolen er i bilen og fødebagen er også klar.

Hva med Lancelot? :)

Syns det er et veldig fint navn på engelsk, men blir for engelsk for oss. :) Mannen la ganske raskt ned veto da, han likte det ikke like godt som meg. :hilarious:
 
38+0 i dag forresten! 94% av svangerskapet er fullført, og alt ser fortsatt veldig fint ut. Nå er det bare 9 dager til igangsetting, og jeg tror nok ikke noe skjer av seg selv før den tid. Kjennes ikke sånn ut på kroppen, og magefølelsen sier at det må igangsetting til. Tror jeg hadde gått over termin om jeg skulle gått til det startet av seg selv.

Vi har alt vi trenger på plass, hentesettet er ikke helt ferdig men om denne varmen fortsetter så blir det uansett for varmt med jakke tenker jeg - så da holder det egentlig med romperen jeg strikket. Vi er ikke helt i havn med maling av stua da, men i helga blir siste veggen malt. Den ble sparklet og fiksa i kveld, så må bare vente til sparklet har tørket før vi kan male den.

Formen er fortsatt veldig fin, sånn mtp hvor stor og tung jeg er/føler meg. Bekkenet er så som så, men får gjort litt i løpet av dagen. I dag har jeg overdrevet litt med gåing/ståing da. Har hatt svigers innom på dugnad i hagen, og jeg får bare ikke til å sitte og se på at andre jobber. Så selv om jeg egentlig ikke har gjort så mye sjøl (støvsuga og tørka litt over inne i ene bilen bare, og smårydda litt), så har jeg vært mye på beina. Endte med ganske hovne bein og en akutt trøtt XuperB. Sov i halvannen time eller noe etterpå, så nå er jeg fit for fight igjen, og sliter litt med at jeg ikke skal gjøre noe mer i dag. Det er vanskelig for hodet det! Mannen er streng da, så må vel bare sette meg til rette med strikkinga og si meg fornøyd med dagens innsats.
 
Du har gjort en super innsats da :D
Vær stolt av det og lytt til kroppen :Heartred:Heartred
 
Du har gjort en super innsats da :D
Vær stolt av det og lytt til kroppen :Heartred:Heartred

Men tror du jeg klarte å sitte i ro? Skulle bare ut en tur til hundene i hagen, og plutselig hadde jeg på hagehansker og fjerna dødkvist fra ei busk. Tror jeg må ankres fast eller noe (mannen forsvant i andreetasjen for å spille dataspill, så var uten oppsyn :hilarious::hilarious:). NÅ skal jeg sitte i ro da, se en serie på netflix og trykke trynet med godteri.
 
Men tror du jeg klarte å sitte i ro? Skulle bare ut en tur til hundene i hagen, og plutselig hadde jeg på hagehansker og fjerna dødkvist fra ei busk. Tror jeg må ankres fast eller noe (mannen forsvant i andreetasjen for å spille dataspill, så var uten oppsyn :hilarious::hilarious:). NÅ skal jeg sitte i ro da, se en serie på netflix og trykke trynet med godteri.

Hahaha, er ikke bra å bli satt uten oppsyn gitt :hilarious::hilarious:
Hva spiller ditt mannfolk?
Min spiller minecraft, dota og noen ganger wow :wideyed:
 
Hahaha, er ikke bra å bli satt uten oppsyn gitt :hilarious::hilarious:
Hva spiller ditt mannfolk?
Min spiller minecraft, dota og noen ganger wow :wideyed:

Nei, virkelig ikke. :hilarious:

Han spilte minecraft før vet jeg. Nå er det et eller annet krigsspill jeg ikke husker navnet på. :p Jeg er så dårlig på å huske spillnavn. Vet det er et online spill til han pleier å spille. Fantasy-sjanger (ikke wow). Full oversikt altså hehe.
 
Nei, virkelig ikke. :hilarious:

Han spilte minecraft før vet jeg. Nå er det et eller annet krigsspill jeg ikke husker navnet på. :p Jeg er så dårlig på å huske spillnavn. Vet det er et online spill til han pleier å spille. Fantasy-sjanger (ikke wow). Full oversikt altså hehe.

Haha, nesten like mye oversikt som meg. Jeg måtte spørre han hva han spilte før jeg svarte deg :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Gratulerer med 38 uker
Høres ut som oppsyn er en fordel, men samtidig føles det jo så godt å gjøre noe og det å bare se på andre jobbe er kjip følelse
 
38+2

I dag var siste time til akupunktur på sykehuset, og det ble bare satt modning i dag også. Nå skal jeg hvile frem til igangsetting (eller at ting starter sjøl da, men det tviler jeg på).

Ting er ikke klart her hjemme nå, med rot overalt! Men satser på at mannen får litt fart på seg til å rydde opp etter seg de neste dagene. :p Han må ha bærehjelp til noe, og der kan ikke jeg bidra akkurat (tunge møbler etc). Og så tenker jeg at det blir fiksa litt mens jeg er på sykehuset også. Jeg/vi blir innlagt når jeg settes i gang, så jeg skal slippe å sitte langt unna sykehuset med usikkerhet etc, men vi tenker at mannen ikke trenger å være der hele tiden. Det har jeg ikke behov for. Jeg trenger strikketøy, tv-serier og snacks bare. Og kort vei til helsepersonell. :hilarious:

Merker ikke noe spesielt til at ting modnes da, annet enn veldig løs mage og at jeg er fryktelig mye på do. Uvant det, etter å ha vært plaget med forstoppelse hele svangerskapet hehe. Og så kjenner jeg at jeg har en stor og sterk kar som tydeligvis trives godt innabords enda. Presser, sparker og gjør meg nesten uvel av alle bevegelsene. Og det er verst nå på kveldstid, hvor jeg kjenner konturene av kroppen hans på utsiden av magen. Sært! Og så er jo flott det, at han er aktiv og trives, men syns han kan vurdere å komme ut på egenhånd snart. Han har enda ei lita uke på seg før utkastelsesprosessen starter. :p
 
Spennende dager. nyt disse siste med søvn og hvile da
 
Så utrolig spennende og ikke minst deilig å være så nærme mål! Tenk at om bare noen dager så har du han hos deg ❤️ Gleder meg virkelig til jeg har kommet så langt :)
 
Spennende dager. nyt disse siste med søvn og hvile da

Hadde enda hodet mitt gått med på å hvile så, men det kommer stadig på småting som "må" gjøres. Håpløst. :rolleyes::hilarious: Men, har klart å hvile ganske greit siste par dagene da, og i dag hadde mannen endel hjemmekontor så da måtte jeg jo slappe litt av. Fangevokteren var jo hjemme. :knegg:

Så utrolig spennende og ikke minst deilig å være så nærme mål! Tenk at om bare noen dager så har du han hos deg ❤️ Gleder meg virkelig til jeg har kommet så langt :)

Veldig! Under ei uke til igangsetting nå!




Hodet driver og maser om at det må ryddes og ordnes og vaskes og i det hele tatt nå - selv om jeg faktisk ikke må gjøre en dritt. Mannen har kontroll, og svigers skal hjelpe til med et par ting. Allikevel så klarer jeg ikke å gi helt slipp på alt jeg mener bør gjøres, og er dritsur for at kroppen er litt i veien. Prøver også å ikke mase for intenst på mannen for han har virkelig jobba ræva av seg siste ukene for å få i stand et rom + malt stua. Og jeg vet det ikke er noe problem å komme hjem med en nyfødt her neste uke. Men det klør etter å bygge rede helt ferdig. Men, sånn som hodet mitt fungerer for øyeblikket så tror jeg aldri jeg hadde blitt ferdig heller. Hadde bare forskjøvet det over på noe andre prosjekt.


Formiddagen har blitt brukt til mye avslapping og noe strikking, samt fjerning av litt ugress. Ettermiddagen/kvelden har gått med til kurs, handling og å bli med mannen på en liten kjøretur i nabolaget for å sjekke noe arbeid som er gjort. Da vi kom hjem ble det satt inn et "nytt" bur i bilen min, som er litt sikrere og stødigere enn det som stod fra før av (men litt mindre da), og vi testa om understellet på vogna gikk inn på siden. Det gjorde det! :D Og jeg tror bagdelen også går oppå om den slås sammen. Mannen mente det var tøys å skulle teste ut det nå, så det får jeg gjøre mens han er på jobb i morgen for å slippe himling med øynene. Han syns nemlig jeg heller skal slappe av i sofaen frem til leggetid nå. Slappe av liksom, da har han ikke vært oppi hodet mitt for øyeblikket. :knegg: Får gripe tak i strikkinga og håpe hodet roer seg ned med det. Slitsomt med behovet for å ordne og fikse altså ...

Ble også ganske letta i dag, for det har blitt ei bedre løsning med hundepass enn vi originalt hadde. Oppdretteren skal passe de to vi har kjøpt derfra, og da kan svigers ha tredjefrøkna som er den enkleste for dem å passe (får hun mat, en myk dyne å ligge på om natta og får ligge ute og speide på livet så er hun fornøyd - de andre to finner på litt mer ting og vil helst være oppå folk hele tiden :p ). Da får også mannen vært litt mer på sykehuset. For min del hadde det ikke gjort noe om han hadde sovet hjemme og sånt, men han har selv lyst til å være endel på sykehuset tror jeg - så for han ble det også en bedre løsning. Vi er jo litt sære på hvem som får passe hundene også. I alle fall jeg. :smiley-ashamed005
 
Skjønner godt det med å være sær på hundepass!! Det er jeg og :) er jo babyene våre ❤️
 
Skjønner godt det med å være sær på hundepass!! Det er jeg og :) er jo babyene våre ❤️

Ja, ikke sant. Og kennel er helt utelukka, da hadde jeg heller født uten mannen tilstede om det hadde vært så krise mtp hundepass. :knegg: Neida, han hadde vel fått med seg noen timer her og der da, og ellers måttet dra hjem for å lufte og holde hundene med selskap. :_rr
 
Ja, ikke sant. Og kennel er helt utelukka, da hadde jeg heller født uten mannen tilstede om det hadde vært så krise mtp hundepass. :knegg: Neida, han hadde vel fått med seg noen timer her og der da, og ellers måttet dra hjem for å lufte og holde hundene med selskap. :_rr

Haha samme her!! Hadde nektet kennel!! Har heldigvis flere venninner som elsker å passe snuppsi vår :)
 
Back
Topp