Mammalivet med et lite hjerteplaster

Håper den følelsen gir seg. Rart hvordan det svinger ut av det blå ja

Tror det ble trigga av at jeg enda ikke kjenner noe særlig til "klump" nederst i magen - men jeg er jo så godt polstra så det skal godt gjøres så tidlig uansett. Men hodet er merkelig. :P

Bedre sent enn aldri så har jeg funnet dagboken din! Er så koselig at det nå er en termindagbok og kunne ikke vært mer glad på dine vegne :Heartred forstår godt at det går litt opp og ned, det er vel ganske naturlig men du virker sterk og jeg har all tro på at denne gangen går det hele veien:love017 og du har jo allerede kommet så langt! Hvordan er livet som gravid? :)

Takk. :Heartred:Heartred Livet som gravid ja. La oss si det sånn, hadde det ikke vært fordi jeg har nerver ut av en annen verden så hadde jeg glemt av at jeg er gravid. Lite plager, utover en periode med oppblåsthet og at jeg var litt mer trøtt. Eneste plagen jeg har nå for tiden er at jeg er konstant sulten. DET kunne jeg klart meg uten kjenner jeg. :p Men det også har roa seg litt ned, så fysisk sett er alt tipptopp egentlig. Og det tror jeg egentlig gjør at jeg takler psyken litt bedre, siden jeg har fysisk overskudd. Da orker jeg å være sosial, finne på normale ting etc.

Men det også har roa seg litt ned, så fysisk sett er alt tipptopp egentlig. Og det tror jeg egentlig gjør at jeg takler psyken litt bedre, siden jeg har fysisk overskudd. Da orker jeg å være sosial, finne på normale ting etc.
Det tror jeg du har rett i og det gjør underverker for psyken videre og.

:knegg::knegg::knegg: Vi får se da, når vi skal ha endelig opptelling til slutt. :hilarious: Bra det ikke bare er jeg som drømmer så livaktig. I går var jeg litt usikker på om jeg hadde drømt at jeg hadde funnet et potensielt genialt magebåndopplegg for å kunne bruke egne bukser lengre, siden jeg ikke klarte å finne det da jeg googla i øst og vest. Var ikke en drøm det da, så jeg har bestilt et hvitt sånt et. :D De har noe lignende (bare annet merke tror jeg) på mammatrend.no, men var litt dyrere der siden melona har tilbud (ellers er det billigere på mammatrend ja).

12+4 i dag, og bare 5 dager til jeg bikker over i andre trimester. I morges våkna jeg med en bekymra følelse, aner ikke hvorfor. Fått rista den ganske greit av meg, men ikke like avslappa som i går. Rart hvordan det går i bølger, uten at noe spesielt har skjedd ...

38 dager igjen til OUL, og 10 dager til neste TUL. :)
Det så jo veldig snedig ut da. Har sett andre sånne magebånd, men da har det ikke vært mulighet for å kneppe fast sin egen bukse. Tror nok jeg må bestille meg et sånt jeg også, bare synd det var utsolgt i svart.

Håper du våkner med en bedre følelse i morgen, men uansett bra at du har fått rista av deg det verste. Det går mye i bølger her også, selv om jeg fortsatt bruker litt mer tid nede i dalene enn oppe på toppene. Men satser på at det går seg til etterhvert :)

Fant noe til bukse så man kan bruke buksene litt lenger når man er gravid. Var det sånne du drømte om/tenkte på?
https://www.mimmis.no/carriwell-graviditets-flexi-belte-sortkrembeige

Nei, ikke helt. Er sånn, som gjør at det ikke vises at en har noe lur løsning. Bare ser ut som en har en singlet eller noe under:
58634b2ecff54b05423f6e418014322c-image.jpeg

Det tror jeg du har rett i og det gjør underverker for psyken videre og.

Håper jeg fortsetter å være i god form, selv om det er litt kjedelig uten noe særlig symptomer. Gleder meg til jeg begynner å kjenne liv, selv om jeg sikkert blir stressa i starten når det er litt variabelt.

Det så jo veldig snedig ut da. Har sett andre sånne magebånd, men da har det ikke vært mulighet for å kneppe fast sin egen bukse. Tror nok jeg må bestille meg et sånt jeg også, bare synd det var utsolgt i svart.

Håper du våkner med en bedre følelse i morgen, men uansett bra at du har fått rista av deg det verste. Det går mye i bølger her også, selv om jeg fortsatt bruker litt mer tid nede i dalene enn oppe på toppene. Men satser på at det går seg til etterhvert :)

Ja, ikke sant. :) På mammatrend.no har de i svart, men koster en 70 kroner mer ca.

Håper også det.

Nei, ikke helt. Er sånn, som gjør at det ikke vises at en har noe lur løsning. Bare ser ut som en har en singlet eller noe under:

Håper jeg fortsetter å være i god form, selv om det er litt kjedelig uten noe særlig symptomer. Gleder meg til jeg begynner å kjenne liv, selv om jeg sikkert blir stressa i starten når det er litt variabelt.

Ja, ikke sant. :) På mammatrend.no har de i svart, men koster en 70 kroner mer ca.

Håper også det.
Så kjekke

Håper også det.
Hadde det på mammatrend også sånn knappefunksjon? Jeg synes ikke det så sånn ut på den jeg fant. Spiller egentlig ikke noen rolle da, for nå har jeg bestilt både hvitt og grått fra Melona.

De ser veldig kjekke ut. :D

Hadde det på mammatrend også sånn knappefunksjon? Jeg synes ikke det så sånn ut på den jeg fant. Spiller egentlig ikke noen rolle da, for nå har jeg bestilt både hvitt og grått fra Melona.

Nei, ser ikke sånn ut. Og da er det jo ikke like genialt egentlig ... Jaja, et holder sikkert ganske lenge. Har jo mammabukser og for når det trenger en vask. :) Angrer litt på at jeg ikke bestilte et grått med det samme ...

12+5 i dag.

Nedtelling:
Andre trimester: 4 dager
TUL nr 3 (el 4 om vi teller med sniktitten hos fastlege :p ): 9
OUL: 37

Nå syns jeg nesten det begynner å gå litt sakte igjen altså. Mest fordi jeg venter på magen, som et litt mer håndfast bevis på hva som foregår i kroppen. Jeg kjenner jo at det er hardere nederst i magen og sånt, men det er ikke nok. :hilarious: I følge preglife-appen så har 31,4% av svangerskapet passert, og det er 194 dager igjen. Det hjalp ikke på "nå går det sakte igjen" følelsen. :knegg: Dog, det nærmer seg jo 1/3 passert da. Så det går da fremover. Bare ikke så fort som jeg skulle ønske.

12+5 i dag.

Nedtelling:
Andre trimester: 4 dager
TUL nr 3 (el 4 om vi teller med sniktitten hos fastlege :p ): 9
OUL: 37

Nå syns jeg nesten det begynner å gå litt sakte igjen altså. Mest fordi jeg venter på magen, som et litt mer håndfast bevis på hva som foregår i kroppen. Jeg kjenner jo at det er hardere nederst i magen og sånt, men det er ikke nok. :hilarious: I følge preglife-appen så har 31,4% av svangerskapet passert, og det er 194 dager igjen. Det hjalp ikke på "nå går det sakte igjen" følelsen. :knegg: Dog, det nærmer seg jo 1/3 passert da. Så det går da fremover. Bare ikke så fort som jeg skulle ønske.

Men vips er det jul og nyttår, det kommer jo ofte fortere enn man skulle ønske, og vips etter det er det OUL!

Tror det ble trigga av at jeg enda ikke kjenner noe særlig til "klump" nederst i magen - men jeg er jo så godt polstra så det skal godt gjøres så tidlig uansett. Men hodet er merkelig. :p

Takk. :Heartred:Heartred Livet som gravid ja. La oss si det sånn, hadde det ikke vært fordi jeg har nerver ut av en annen verden så hadde jeg glemt av at jeg er gravid. Lite plager, utover en periode med oppblåsthet og at jeg var litt mer trøtt. Eneste plagen jeg har nå for tiden er at jeg er konstant sulten. DET kunne jeg klart meg uten kjenner jeg. :p Men det også har roa seg litt ned, så fysisk sett er alt tipptopp egentlig. Og det tror jeg egentlig gjør at jeg takler psyken litt bedre, siden jeg har fysisk overskudd. Da orker jeg å være sosial, finne på normale ting etc.
Godt at kroppen fungerer da :-) da blir det lettere med psyken og ja som du sier! var selv ekstremt sulten i første trimester men det ga seg utover i andre heldigvis :p kunne spist hele tiden tror jeg!:hilarious:

Men vips er det jul og nyttår, det kommer jo ofte fortere enn man skulle ønske, og vips etter det er det OUL!

Jeg har bare et par julegaver igjen, og skal reise til mamma på juleferie så her kan jul komme helst i morgen. :hilarious: Sikkert derfor jeg føler tiden går så sakte også. Har ikke sett mamma eller søsknene mine siden sommerferien, og har ikke vært på hjemplassen min siden påske. Jeg som normalt sett er der hver sommer!

Godt at kroppen fungerer da :) da blir det lettere med psyken og ja som du sier! var selv ekstremt sulten i første trimester men det ga seg utover i andre heldigvis :p kunne spist hele tiden tror jeg!:hilarious:

Ja, veldig. Kjenner at i dag er en normal dag matmessig, mens i går så trykte jeg i meg hele tiden. Og det er mest brødmat jeg har lyst på også, upraktisk når det er noe jeg legger lett på meg av. :P

Siden jeg har fri i dag og er i god form, så har jeg skrevet ei mil lang to-do liste her hjemme, husarbeidet har hopet seg opp en liten smule. Har fått ryddet hele 1.etasjen, inkludert sortert i klær, sko og hundeutstyr i yttergangen. Både jeg og samboeren er fæl til å bare slenge alt der, i stedet for å legge det på plassene sine. :shy: Skal straks igang med støvtørking, og å rydde sammen høstpynten i/på sofabordet (har glassplate på bordet og en kan se ned i skuffene så jeg dekorerer etter årstid der, nå ligger det høstblader i plastikkopplegg i skuffene, og i ei skål på bordet står det led-lyskongler oppi en dunge med flere høstblad). Tenker det blir vintertema med noen små element av jul. Vil ha noe som kan stå frem til mars så ikke for julete. :p

Får se hvor langt jeg kommer i dag. Håper mannen snart er bedre (vondter, ikke sykdom) for er et par ting han skal få gjøre som jeg helst unngår pga kroppen min ikke helt liker det for tiden. :)

Jeg har bare et par julegaver igjen, og skal reise til mamma på juleferie så her kan jul komme helst i morgen. :hilarious: Sikkert derfor jeg føler tiden går så sakte også. Har ikke sett mamma eller søsknene mine siden sommerferien, og har ikke vært på hjemplassen min siden påske. Jeg som normalt sett er der hver sommer!

Ja, veldig. Kjenner at i dag er en normal dag matmessig, mens i går så trykte jeg i meg hele tiden. Og det er mest brødmat jeg har lyst på også, upraktisk når det er noe jeg legger lett på meg av. :p

Siden jeg har fri i dag og er i god form, så har jeg skrevet ei mil lang to-do liste her hjemme, husarbeidet har hopet seg opp en liten smule. Har fått ryddet hele 1.etasjen, inkludert sortert i klær, sko og hundeutstyr i yttergangen. Både jeg og samboeren er fæl til å bare slenge alt der, i stedet for å legge det på plassene sine. :shy: Skal straks igang med støvtørking, og å rydde sammen høstpynten i/på sofabordet (har glassplate på bordet og en kan se ned i skuffene så jeg dekorerer etter årstid der, nå ligger det høstblader i plastikkopplegg i skuffene, og i ei skål på bordet står det led-lyskongler oppi en dunge med flere høstblad). Tenker det blir vintertema med noen små element av jul. Vil ha noe som kan stå frem til mars så ikke for julete. :p

Får se hvor langt jeg kommer i dag. Håper mannen snart er bedre (vondter, ikke sykdom) for er et par ting han skal få gjøre som jeg helst unngår pga kroppen min ikke helt liker det for tiden. :)
Så flink du er da! :-) så deilig å få unna litt hjemme. Kjenner meg litt for godt igjen i å ikke legge ting på plass med en gang, og burde helt klart tatt en støvrunde:rolleyes: må hvertfall få gjort det før adventspynten skal frem på fredag;) helt slått ut med forkjølelse så her har det blitt en svært ineffektiv dag!

Så flink du er da! :) så deilig å få unna litt hjemme. Kjenner meg litt for godt igjen i å ikke legge ting på plass med en gang, og burde helt klart tatt en støvrunde:rolleyes: må hvertfall få gjort det før adventspynten skal frem på fredag;) helt slått ut med forkjølelse så her har det blitt en svært ineffektiv dag!

Takk. :) Jeg er sånn skippertaks-rydder så er flink innimellom. :P Hadde håpet å få frem noe adventspynt ikveld siden jeg muligens ikke rekker det i morgen, og skal være bortreist i helgen. Men, det får bare bli som det blir.

Merker at jeg har gjort endel i dag, er sliten og kjempegrinete, uten grunn. Tenker det blir tidlig kveld altså. Klarte å karre meg ut på en liten trimtur også, men bare halve tiden av hva jeg pleier siden jeg er litt sliten. Var godt med frisk luft, selv om det ikke hjalp på humøret. Regner med en god natts søvn er det som skal til. Liker ikke å være grinete når jeg ikke har noe grunn, og dermed ingen å la det gå ut over. :hilarious::hilarious:

Gjorde seg med en god natts søvn ja, men jeg merker fortsatt at lunta er noget kortere enn den er til vanlig. Hormoner sikkert. :hilarious:

12+6 i dag, og ny uke i morgen. Bare 3 små dager til andre trimester, og 8 til neste TUL på sykehuset. I dag falt jeg for doppler-fristelsen igjen. Brukte litt mer tid på å få tunet skikkelig inn hjerteslagene nå, tydelig at det er litt mer bevegelse der inne enn for ei uke siden. Men jeg fant jeg fant. Fant de først ganske raskt, men da smatt dings unna. :p

Det er fortsatt ingen som kan se på meg at det er noe sånt på gang. Egentlig en fordel mtp å holde det skjult for kreti og pleti, men litt synd for meg som gjerne skulle sett et litt mer synlig tegn på at lille dings vokser og trives. Hadde sikkert vistes mer om jeg ikke hadde hatt så mye magefett da. Satser på at jeg har kvitta meg med resten av de overflødige kiloene før vi begynner å prøve på søsken. Så får jeg sett om det utgjør en forskjell liksom. :hilarious:

Gjorde seg med en god natts søvn ja, men jeg merker fortsatt at lunta er noget kortere enn den er til vanlig. Hormoner sikkert. :hilarious:

12+6 i dag, og ny uke i morgen. Bare 3 små dager til andre trimester, og 8 til neste TUL på sykehuset. I dag falt jeg for doppler-fristelsen igjen. Brukte litt mer tid på å få tunet skikkelig inn hjerteslagene nå, tydelig at det er litt mer bevegelse der inne enn for ei uke siden. Men jeg fant jeg fant. Fant de først ganske raskt, men da smatt dings unna. :p

Det er fortsatt ingen som kan se på meg at det er noe sånt på gang. Egentlig en fordel mtp å holde det skjult for kreti og pleti, men litt synd for meg som gjerne skulle sett et litt mer synlig tegn på at lille dings vokser og trives. Hadde sikkert vistes mer om jeg ikke hadde hatt så mye magefett da. Satser på at jeg har kvitta meg med resten av de overflødige kiloene før vi begynner å prøve på søsken. Så får jeg sett om det utgjør en forskjell liksom. :hilarious:

Kommer du til å legge ut magebilder her inne?
Siden vi er ca lik størrelse, hadde det vært veldig interessant å sett for min del iallfall :)

Helt fantastisk at du fant hjertelyden til lille! :D

Kommer du til å legge ut magebilder her inne?
Siden vi er ca lik størrelse, hadde det vært veldig interessant å sett for min del iallfall :)

Helt fantastisk at du fant hjertelyden til lille! :D

Mulig jeg legger ut for ei lita stund og så fjerner igjen. Om jeg tar magebilder da, gjorde ikke det sist. :p

Ja. :Heartred Bortskjemt med å finne den enkelt egentlig. :)

Mulig jeg legger ut for ei lita stund og så fjerner igjen. Om jeg tar magebilder da, gjorde ikke det sist. :p

Ja. :Heartred Bortskjemt med å finne den enkelt egentlig. :)

Det skjønner jeg :) Si ifra da ;)
Da kan jeg sammenligne med min egne chubby mage ;)

Det skjønner jeg :) Si ifra da ;)
Da kan jeg sammenligne med min egne chubby mage ;)

Kan hende jeg tar et i morgen om jeg rekker, for å ha et utgangspunkt. Magen er jo litt større enn vanlig, får i alle fall ikke til å holde den inne, men ikke noe babyform nei. :p

Back
Topp